Luptătorul, iulie-septembrie 1950 (nr. 718-794)

1950-07-01 / nr. 718

u ne ascutim viclenia pentru a zădărnici orice uneltire chiaburească In județele din sudul și Vestulepublicii noastre populare a început să se desfășoare bătălia secerișului și tieerișului. In frunte cu comuniștii țăranii săraci și mijlocași, membrii Gospodăriilor Agricole Colective, salariații din Gospodăriile Agricole de Stat și din Stațiunile de Mașini și Tractoare, au început recoltarea cerealelor, bătălia pentru asigurarea pâinii poporului nostru muncitor, constructor al socialismului în Republica Populară Română. Și în județul nostru, oamenii muncii de la sate se pregătesc cu intensitate pentru strânsul recoltei, care va începe peste câteva zile. In majoritatea comunelor — acolo unde organizațiile de Partid și Comitetele Provizorii au muncit cu râvnă pentru a da viață sarcinilor pe care Hotărîrea Partidului și Guvernului le pune în fața tuturor celor ce muncesc — pregătirile pentru strângerea recoltei sunt terminate, totul fiind gata pentru seceriș și ticeriș. Faptul că oamenii muncii de la sate luptă conduși de Partid pentru a asigura succesul bătăliei recoltării și colectărilor, pentru a nu se pierde nici un spic, pentru a nu se risipi nici un bob, nu este privit cu ochi buni de către dușmanul de clasă. Chiaburimea, dușman de moarte al regimului nostru de democrație populară, turbează de furie văzând cum se desvoltă viața nouă în satele noastre, cum cresc și se înmulțesc mlădițele socialismului — Gospodărine Agricole Colective— văzând cum „influența clasei muncitoare în masa țărănimii se întărește mereu“, cum crește încrederea țăranilor săraci și mijlocași în Partidul Muncitoresc Român, care-i conduce pe drum luminos al colectivizării, singura cale ce duce spre fericire și bunăstare. In ura lor nesăbuită, „elementele chiaburești care își văd gradul posibilitatea de a jefui pe oamenii muncii, trec la acte teroriste, la acte de sabotare a colectărilor și înisămânțărilor, la încercări de compromitere a cooperativelor și în special a tinerelor gospodării colective“ (Gh. Gheorghiu Dej: „Lupta de clasă în România în etapă actuală“). Astfel, în timp ce toți oamenii muncii luptă pentru a strânge 1% timp și fără chiaburii pierdem recolta, încearcă mai ales acolo unde s’a tocit vigilența membrilor de Partid și a organelor de Stat, să știrbească din belșugul de grâne pe care-l recoltăm anul acesta. Se dau peste cap chiaburii să lovească în efortul nostru, întrebuințând diverse metode, care de care mai perfide, mai viclene. Iată de pildă la Răcătău, chiaburii Constantin Bejenaru și Emil Samoilă au lăsat culturile neprivite. Și aceasta s’a întâmplat, deoarece toț din conducerea organizației de bază și din Comitetul Provizoriu al comunei s’au dovedit a fi lipsiți de vigilență. Cu totul altfel stau lucrurile acolo unde membrii de Partid sunt vigilenți, acolo unde comuniștii luptă pentru a întări vigilența maselor de țărani săraci și mijlocași. La Enăchești, în comuna Berești Tazlău, chiaburul Vasile Berilă își făcuse din timp planurile cum să împiedice bunul mers al tinerișului. El nu a pregetat nici o clipă să ascundă roțile de la batozele ce le poseda. Numai că planurile sale mârșave au fost dejucate de membrii de Partid din comună, care l-au demascat ca dușman al poporului muncitor, 5a autoritățile l-au silit să-și repare batozele. Nu același lucru se poate spune însă și despre tov, din organizația de bază și din Comitetul Provizoriu al comunei Brătila, care s’au dovedit lipsiți de vigilență revoluționară față de dușmanul de clasă. Datorită lipsei de vigilență a organelor de Partid și de Stat plasă, din comună și dela chiaburul girescu, până în ziua Măde 16 Iunie, a refuzat să-și repare batoza. Numai intervenția hotărîtă — deși și aceasta s’a făcut cu întârziere — a organelor județene a pus capăt acestei situații. Că sunt dușmani de moarte ai regimului nostru, că zi de zi se sbat, încercând să împiedice mersul spre socialism al Patriei noastre, că sunt dușmani înverșunați ai păcii, chiaburii o dovedesc ceas cu ceas. Ura lor înverșunată se revarsă în valuri asupra tinerelor gospodării agricole colective. Prin svonuri mincinoase, prin tot felul de acțiuni tâlhărești chiaburii încearcă să-i sperie pe și mijlocași, țăranii săraci să-i împiedice a se uni în mari gospodării agricole colective. Mult venin au mai vărsat chiaburii Gherasim, Calistrat, Ghiță Cojoc și alții din Răcăciuni împotriva Gospodăriilor Agricole Colective. Zădarnic însă.Țărani săraci și mijlocași din Răcăciuni urmând îndemnul Partidului, au făurit G. A. C. „Secerea și Ciocanul“. Iată deci că dușmanul de clasă, chiaburii sabotori, uneltesc împotriva cuceririlor noastre. Pentru a sdrobi aceste uneltiri, trebue să ne ascuțim vigilența. Campania de recoltare și colectări este o campanie de clasă, o campanie ce se desfășoară în condițiile unei ascuțite lupte împotriva dușmanilor regimului nostru de democrație populară, împotriva spionilor, diversioniștilor, sioniștilor, agenți ai clicii lui Tito și ai imperialiștilor anglo-americani. Să ne ascuțim deci cât mai mult vigilența revoluționară. Să nu ne lăsăm înșelați de vicleșugurile chiaburești, ci cu curaj, să-i demascăm pe acești dușmani de moarte ai noștri, să-i deferim justiției. Recolta trebue păzită ca ochii din cap. Grâne cât mai multe și mai bune înseamnă întărirea Patriei noastre, înseamnă contribuții aduse luptei pentru pace a popoarelor, înseamnă lovituri date ațâțătorilor la război. a(Continuare in pag. 3-a) Antii V Seria II Nr 7184 PAGINI 4 LEI Sâmbătă 1 iulie 1950 Mai mult petrol pentru întărirea Patriei, pentru pace. La sonda tineretului de la Sovrompetrol Zemeș se foreaza în contul lunii Iulie MOINEȘTI (Deja SIosif corespondent). La 24 Iunie tinerii UTM- iști de la întreprinderea SovroMipetrol Zemeș au înregistrat un eveniment important în activitatea lorin sectorul Foaie la sonda 610 care se află în foraj, au început să lucreze echipe ale tineretului încadrat în UTM. Și la schimbul I și la cel de al II-leaca și la schimbul III șefii de echipă —tineri maiștri sondori— și-au luai anga jamentul să facă din sonda 610 o sondă fruntașă- Muncind cu abnegație și folosind metode sovietice de lucru —Cu punerea pompelor de noroiu în serie, mărirea apăsării pe sapă de la 3 la 7 diviziuni și accelerarea turației mesei Rotary — UTM-iștîi dela 610 au transformat în fapte angajamentele lor. In intervalul de la 24 la 27 Iunie inclusiv, cele trei echipe au forat cu 190 la sută mai mulți metri decât era programat. Datorită acestei însemnate depășiri a programului, la sonda 610 se forează dela 28 Iunie în contul lunii Iulie.Prin eforturile depuse s-au evidențiat tinerii maiștri sondori Neculai Marin, Voicu Const. și Florea Petre- Și noi foram în contul lunii Iulie Acestea sunt cuvintele cu care te întâmpină maistrul sondor Ilina St. Ion dela sonda 218 situată pe Valea Tazlăului- Iți spune cu bucurie —pe care i-o poți citi ușor pe față— această veste tov Ilina- Dacă te interesezi cumi lucrează schimburile de la această sondă tov- Ilina îți răspunde deîndată: «Apoi noi tovarăși, lucrăm după metode sovietice și tare bune rezultate mai dau Când a început să lucreze la sonda 218- echipa de mecanici de montaj a tov- Simion Buruiană și-a luat angajamentul să monteze și ca la sonda asta lucrăm dela 14 iunie și până în ziua de 27 am forat cu 208 la sută mai mulți metri decât prevedea programul.Are dreptate tovina. Munca plină de avânt a peroliștilor, care luptă pentru a da viață chemării Partidului este încununată de frumoase roade datorită folosirii metodeiilor sovietice de lucru, care stau la baza succeselor obținute- La sonda 218 s’a maieinstalația de foraj înainte de termen. Pornind la lucru echipa tov. Buruiană Simion și-a organizat mai bine muncă, vidențiat în lupta pentru mai mult petrol echipa tov. Softca lori* Tot in contul Lunii Iulie au început să foreze și echipele de sondori de la sondele 7 Foaie 325 din schela Zemeș și 602 Foaie toate din cadrul întreprinderii Sovrompetrol Regionala IlI-a Moldova. Aceste echipe folosesc din plin în munca lor metode de lucru sovietice, reușind ca să facă lucrarea înainte de termen, astfel că la sonda 218 forajul a putut începe cu 6 zile mai devreme. Cu 6 zile înainte de termen La schela Tazlău a întreprinderii Sovrompetrol Zemeș folosirea metodelor sovietice la producție a dus la o considerabilă creștere a producției. Astfel dela 21 Iunie sondele din această schelă produc țițeiu în contul lunii Iulie. Dela 29 Iunie Schela Tazlău produce țițeiu în contul lunii Iulie Un nou succes ale Acum câtva timp echipa maistrului cazangiu Ștefănescu Gh. a primit sarcina să monteze în parcul de rezervoare 6 Tazlău-Sovrompetrol un rezervor cu o capacitate de 50 vagoane. Pentru efectuarea acestei lucrări a fost fixat un termen de 19 zile. Prin munca încordată pe care a desfășurat-o, echipa tov. Ștefanescu Gheorghe a terminat montarea rezervorului cu 5 zile înainte de termen. ' ' chipei maistrului cazangiu Ștefanescu Cărbune în contul trimestrului 111 Datorită elanului cu care am muncit în cadrul întrecerii socialiste sub lozinca: «Mai mult cărbune pentru întărirea patriei pentru pace»- minerii din bazinul carbonifer Comănești, au terminat planul de producție pe trimestrul II, înainte de termen-Astfel din ziua de 28 Iunie începând de la orele 9 dimineața, minerii de pe întreaga exploatare carboniferă Comănești au început să dea cărbune în contul trimestrului INCa fruntașe în lupta pentru îndeplinirea Planului înainte de termen s’au situat «linele Rafira și Lumina care au îndeplinit planul de producție pe trimestrul II încă din zilele de 22 și 23 Iunie. Coresp.S- IOSIF In luna Iunie, la fabrica Partizanul a fost mărită productivitatea muncii peste sarcinile anuale stabilite de Plan Datorită bunei organizări a muncii în vederea lichidării timpilor morți și prin folosirea Cât mai rațională a celor 8 ore de lucru, muncitorii fabricii Partizanii, au mărit productivitatea muncii în luna iunie peste sarcinile anuale stabilite de Plan. Astfel procentul de creștere a productivității pe om în 8 ore stabilit de plan pe întreg anul a fost depășit în luna iunie în secția de încălțăminte cu L9 la sută, în secția vegetală cu 9,8 la sută și în, secția Mineral cu 188 la sută. Fruntașe în creșterea productivitâțții s’a situat secția optincărie, care a depășit sarcina planificată cu 50 la sută.’ a apărut V. LUCA Clasa muncitoare și mișcarea naționala In Editura PMR Pe tot cuprinsul Uniunii Sovietice începe astăzi campania pentru strângerea de semnături pe Apelul de la Stockholm — Declaratii făcute de Nikolai Tihonov, președintele Comitetului Sovietic pentru Apararea Păcii — MOSCOVA 30 (Agerpres)— TASS transmite : Intr’un interview acor dat agenției TASS, Nikolai Tihonov, președintele Cco mitetului Sovietic pentru Apărarea Păcii, a declarat, în legătură cu deschiderea la 29 iunie a plenarei Commitetului Sovietic pentru Apărarea Păcilor următoarele : Apelul dela Stockholm al Comitetului Permanent al Congresului Mondial al Partizanilor Păcii, care cere interzicerea armei atomice, stabilirea unui strict control internațional asupra respectării acestei hotăririi și declararea drept criminal de război a guvernului care folosi primul această armă de îngrozire și exterminare în masă, agăsit un sprijin puternic în întreaga lume. Peste 100 milioane de oameni de bună credință, indiferent de naționalitate, apartenență politică, credință religioasă și situație socială, au și semnat Apelul de la Stockholm. Numărul semnătui fîlQil continuă să crească neincetat. Credincios principilior înțeleptei politici stalinistei de pace și colaborare întrei popoare, POPORUL SOVIETIC A FOST ȘI ESTE UN LUPTĂTOR ACTIVI PENTRU PACE- Poporul nostru a salutat totdeaunal și s'ai solidarizat eforturile tot Întreprinse de partizanii păcii în lupta împotriva planurilor criminale ale ațâțătorilor lui război, de oarece în Uniunea Sovietică nu există clase și grajduri interesate în deslăfrățuirea unor războaie de co->tropire. Popoarele țării noastre au primit cu mare entuzisesm și avânt declarația Sovitului Suprem al URSS, cu privire la sprijinirea Atpelului de la Stockholm. Propunerile Comitetului Permanent al Congresului (Urmare în pagina 4-a)] Demascarea uneltirilor criminale ale agenților de spionaj imperialiste în fața tribunalului militar din București, a început judecarea unei bande de spioni și trădători în slujba imperialiștilor angloamericani, cu oficinele instalate la Nuneratura Apostolică din București și în centralele din Istambul și Paris. Cei 7 agenți principali acuzați de înaltă trădare și spionaj, pe baza unui lux de dovezi consemnate în actul de acuzare, au fost recrutați dintre cele mai mizerabile exemplare ale scursurilor societății pentru a se preta cu îndrăzneala și lipsa de scrupule caracteristică josnicei lor meserii, celor mai mârșave acte îndreptate împotriva intereselor vitale ale țării. Serviciile de spionaj imperialiste prin acești odioși agenți, urmăreau culegerea de informații din domeniul apărării naționale, al organizării economice, politice și sociale a țarii noastre. Depoziția spionului Ciobanu este concludentă în această chestiune «Am dat cu acea ocazie informațiuni despre aerodromurile din țară, cu caracteristicile și dimensiunile lor, despre posturile de radio cu care sunt înzestrate aerodromurile, despre caracteristicile construcției și calitățile unor tipuri de avioane sovietice și altele» — a declarat el c.U cinism. Pentru obținerea acestor informații spionii și-au creat o rețea de informalații, complici restrenți în diverse compartimente ale activității naționale. îi interesa totul: situația militară, desvoltarea economică, înfăptuirea Planului de Stat, producția de petrol etc. Aceste informații erau regulat trimise, oficinelor respective utilizând tot fe* ul de metode printre care și folosirea caiacelor con*duse de spionii profesionismti Mamut și Kfezim, de origine turcă. Pe lângă aceste preocupari, spionii urmau să orrganizeze centre teroriste’* ca o complectare a activității lor vaste în ale spionajului, traficului de devizei, contrabandei, etc. Această monstruasă activitate erai susținută și dirijată de legațiile Statelor Unite,Franiței și de reprezentanții Văticanului. Astfel înțeleg imperialiștii rostul repreezendanțelor diplomatice. A* țâțătorii la război nu se dau înlături de la nici un act mârșav pentru atingerea scopurilor lor, nu mai puține mârșave- Astfel înțeleg «cuvioșii» diplomați ai Nuritorului Apostolic sa se comporte în țările în care se cuibăresc sub camuflajul dreptului internațional-Oamenii cinstiți din țara noastră, urmărind procesul spionilor se vor convinge odată mai mult de procedeele criminale întrebator fate de imperialiști, odioși ațâțători la război. Cât despre banda de ticăloși din boxă, justiția populară se va aplica sancțiunea cuvenită, sancțiune însoțită de ura și disprețul întregtului popor