Magazin Sălăjean, ianuarie 1999 (Anul 4, nr. 1-20)

1999-01-04 / nr. 1

..... Primarul Jiboului, loan Sâmpălean, nu are nici ‘ * timp, nici chef să vorbească cu presa Săptămâna trecută, l-am contactat pe primarul Jiboului, loan Sâmpălean, și l-am întrebat care este starea străzilor din oraș, întrucât mai multe persoane care au trecut prin Jibou, ne-au relatat că străzile sunt acoperite cu gheață. Mai exact, l-am întrebat dacă a întreprins ceva pentru ca "ochiul de gheață" să fie înlăturat? Domnia sa, în imensa-i înțelepciune, mi-a răspuns că zona centrală a orașului aparține de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri Sălaj și că dânsul nu poate face nimic altceva decât să împrăștie nisip și puțină sare. Și "sarea e scumpă, nu prea avem bani ca să o cumpărăm", a mai replicat domnul primar. La rândul său, m-a întrebat: "Cum pot să-i iau eu la întrebări pe cei de la județ, pentru starea străzilor"? Păi dacă nu-i puteți dumneavostră lua la întrebări, atunci cine poate? Cine este sau ar trebui să fie gospodarul nr.1 al unei localități? Nu primarul, domnule Sâmpălean? Dar se pare că dumneavoastră nu aveți o astfel de calitate. Ce așteptați? Să vină "vecinul" și să facă curățenie și în curtea dumneavoastră? Două străzi principale sunt în tot orașul și nici de acestea nu vă puteți ocupa? Vi se cere prea mult? Poate. Nu cred că domnul Funar, de sub a cărui "aripă" v-ați desprins, ar fi prea mândru de dumneavoastră. Și apoi, ați văzut cum arată drumurile până la intrarea și după ieșirea din Jibou? Eu da! Curate ca lacrima! Dar, de cum treci de indicatorul care arată intrarea în Jibou, parcă ai pătruns într-un loc uitat de lume. Chiar atât de mult costă un sac sau doi de sare, încât primăria să nu-și permită să-i cumpere? Faceți apel la populație, domnule primar, poate că din mila creștinească veți reuși să strângeți banii necesari, că de, tot suntem în perioada actelor de caritate. Iar în ceea ce privește disponibilitatea dumneavoastră de a avea chef să stați de vorbă cu un reprezentant al presei, cred că ar fi mai bine să vă reconsiderați atitudinea, deoarece presa a existat și va exista întotdeauna, dar fotoliului pe care stați dumneavoastră acum, poate oricând să i se frângă un picior. N-ar fi păcat? Tincuța CHIRA ILEGALITĂȚI... PE SCURT * * Parcări ilegale: Gardienii Publici i-au sancționat pe Debreni Tibor din Coșei și Lucaci Florin din Ciocmani pentru parcarea autoturismelor în alte locuri decât cele legale. * Lui Francisc de 29 ani, din Aghireș, a fost surprins de gardienii publici în timp ce încerca să escaladeze gardul Filialei Electrocentrale Zalău, K.I. fiind în stare de ebrietate. Observator "Să fim alături de copiii nimănui" - urmare din pag. 1 -I-am văzut și noi pe micuții omuleți. Aveau niște priviri triste și întrebătoare, unii gângureau, alții plângeau speriați, dar la vederea unei portocale sau a unui suc, chipurile li se luminau și zâmbetul apărea triumfător. Vi-i vom prezenta acum pe cei care au reușit, prin bunurile donate, să aducă zâmbetul și fericirea pe chipurile micuților: * Culcear Eva, str. Voievod Gelu, bl. Eli, ap. 5; * Luca Onorica, str. Republicii nr.12’, ap. 2; * Sabadoș Iustina, B-dul. M. Viteazul, bl. A96; * Șaiter Margareta, P-ța Unirii, nr. 15; * Kulcsár Ana, D-va II, bl. P23, ap. 18; * Mureșan Simina, bl. Flora, ap. 44; * Chira Florica, Radu Maria, Banta Annus, Magazin Sarmis - Astralis; * Gârbovan Elena și Bălaie Cornelia, cart. Stadion, bl. H53; * Chereji George, D-va I, bl. DII, ap. 14; * Covrig Ramona, B-dul M. Viteazul, bl. D. * Roman Maria, str. Sf. Vineri nr. 1, ap. 92; * Brumar Sorin, cart. Brădet; * Fundația "Simion Bărnuțiu", D-va I, bl. DII, ap. 14. Mulțumiri tuturor! Unßând din partea noastră, pentru dumneavoastră în ieslea sufletelor noastre s-a mai născut odată Hristos. L-am înveselit cu bucurie și cântece, gândindunele anul ce tocmai a început. Că a fost mai bun sau mai rău, o știe fiecare în sufletul său. Important este că ne urăm unul altuia "La Mulți Ani!" și suntem optimiști. Vă mulțumim pentru consecvența cu care ne-ați citit și suntem convinși că ne veți citi. Anul acesta ne vom întâlni iar printre rânduri, promițându-vă că rămânem numai ai dumneavoastră. Daniel MUREȘAN - redactor șef Mai mult decât oricând, fără îndoială, îmi doresc să putem fi alături de dumneavoastră, să nu vă dezamăgim și să vă oferim speranța. Oricât de greu ar fi, oricât de nedreptățiți ne-am simți, să ne revendicăm singuri dreptul la fericire, bunătate și iubire. Sănătate oameni buni și să vă bucurați de anul care a venit! Daniela POP - redactor Perspectiva intrării într-un nou an, mă sperie puțin. Va fi oare mai bun decât cel pe care l-am încheiat sau nu? Optimistă am fost și voi fi întotdeauna, pentru că altfel nu putem supraviețui în aceste vremuri. A visa și a spera sunt două simțăminte pe care nimeni nu ni le poate lua, iar eu trăiesc zilnic cu ele. De fapt, fiecare dintre noi ar trebui să facă la fel, să nu pună la suflet tot necazul și toate neajunsurile prin care trecem. Poate, astfel, viața vi se va părea puțin mai ușoară, mai ales că vremurile pe care le trăim sunt caracterizate de lipsă de înțelegere și toleranță față de cei din jurul nostru. Eu vă doresc să aveți parte, în noul an, de multe bucurii, sănătate și fericire, iar dacă sintagma "carpe diem" vă spune ceva, atunci acționați în consecință. Eu așa procedez. Tincuța CHIRA - redactor Am trecut printr-un an greu pentru majoritatea românilor și am intrat în noul an fără prea mari speranțe pentru îmbunătățirea lucrurilor, încerc totuși să-mi păstrez optimismul, pentru a mă adresa dumneavoastră, cititorilor. Și ce-aș putea să vă urez mai frumos, acum la începutul noului an? In primul rând să fim buni, chiar dacă este câteodată greu, să ne ajutăm unii pe alții. Vă urez, dragi cititori, să aveți parte numai de bucurii și de iubirea celor dragi, să aveți puterea de a trece peste greutăți, fără a deveni mai reci și mai insensibili față de cei de lângă noi. La mulți ani! SZUCS Ecaterina - redactor S-ar putea spune, pe drept, că a fost un an foarte greu, însă niciodată nu am fi reușit fără dumneavoastră, stimați cititori. Un an în care am reușit, mai mult sau mai puțin, să satisfacem pretențiile cât mai multor cititori, întotdeauna, la sfârșit de an, urarea "să fie un an și mai bun" este pe buzele fiecăruia dintre noi. Noi vă dorim să fie un an cu ADEVĂRAT mai bun și să nu uitați că suntem dependenți de dumneavoastră. Acum, la început de an, vă doresc sănătate, fericire și, nu în ultimul rând, să rămâneți aceeași cititori fideli ai ziarului nostru. Cristian POP - redactor Un gând cald pentru cei dragi nouă, pentru prieteni, pentru apropiați dar, mai ales, pentru cititori. Munca noastră vă este dedicată vouă, dorinței dumneavoastră de a cunoaște adevărul și de a contribui atât cât se poate la aflarea lui. Sper din tot sufletul să fie un an mai bun, cu multe împliniri profesionale și sentimentale pentru toți sălăjenii. Dumnezeu să vă aducă multă sănătate, fericire și un an mai luminos și mai îmbelșugat. La mulți ani pentru toți cei care sunt alături de noi, și nu numai! Lavinia POP Anul 1998 a fost cum a fost, cu împlinirile, dar mai ales neîmplinirile și dezamăgirile sale. Să sperăm că noul an va fi mai bun, se va păstra speranța într-o viață mai bună și credința în Dumnezeu. Fie ca bunul Dumnezeu să vă aducă dumneavoastră, dragi cititori, multe bucurii, împlinirea tuturor dorințelor și "La Mulți Ani!" Iulian FLORE - tehnoredactor CONSILIUL JUDEȚEAN CONSIDERĂ CĂ ACTIVITĂȚILE CE ÎI REVIN DE DREPT SUNT REALIZĂRI Conferința de presă susținută la sfârșitul anului trecut de conducerea Consiliului Județean, s-a dorit a fi un bilanț al realizărilor venerabilei instituții. Președintele Consiliului Județean, Sorin Ioan Cosma, a înșirat timp de o oră date, cifre de la toate serviciile aflate în subordine. Activitatea care depindea de administrația județeană a fost prezentată ca o realizare. Comisia de Anticorupție, celebră de acum în Sălaj, și-a încheiat activitatea. Sorin Ioan Cosma declara că nu-și justifica existența. Firesc, așa se poate fura în voie, fără să mai punem la socoteală că a încălcat prevederile stricte ale propriului lider - Emil Constantinescu. Nu putem să nu ne aducem aminte că tot Sorin Ioan Cosma imputa unor persoane cu bun simț, că această comisie nu a rezolvat nici un caz. Românii au un proverb "tot cel care păgubește pe altul, strigă!" Dar anul care vine va fi unul de satisfacții. După noua Lege a finanțelor publice, Consiliul Județean va trebui să ceară împrumut de la Consiliile Locale. Gata cu huzureala! La muncă băieți, fiindcă altfel nu o să aveți salarii, sau în cel mai scurt timp veți fi desființați. Vicepreședintele Viorel Hanu și-a exprimat îndoiala cu privire la noul cadru legislativ, privind cu descumpănire spre viitor. Ei, ce să-i faci, se mai întâmplă ca apa la moară să sece politice. Gata cu influențele pe baza unor promisiuni! Daniela POP La mai și râdem... * - Ai auzit, lele Mărie, cum a murit lele Floare? O prins-o cătanele seara, o bătjocorit-o până a murit și apoi a țâpat-o în șanț. Tulai, ce moarte frumoasă... * Marin se duce cu "Lăstunul" la service. - Reparați-mi, vă rog, claxonul! - Vi-i repar, dar am văzut că nici frânele nu prind prea bine. - Păi tocmai de aia v-am spus să-mi reparați claxonul. *- Tu, Florică, cu cine samănă copilul ăsta al nost? - Degeaba-ți spun, Ioane, că tot nu-l cunoști. * Trei ardeleni stau de vorbă: - Ah, ah, ah! spune primul și tace. După o jumătate de oră, al doilea: - Of, of, of! și tace. După încă o jumătate de oră, al treilea: No, dacă mai vorbiți de politică, eu plec.