Magazin Sălăjean, noiembrie 1999 (Anul 4, nr. 214-235)

1999-11-25 / nr. 232

Anotimpul alb își face simțită prezența din ce în ce mai mult. De alaltăieri, a început să ningă constant, așa că ieri dimineață când am venit la serviciu, zăpada era de câțiva centimetri, atât pe trotuare, cât mai ales pe străzi. De fapt, nu mai miră pe nimeni prezența zăpezii dimineața pe toate străzile (existând la tot pasul riscul tamponărilor mașinilor și al "trântelor" pietonilor), deoarece este cunoscut faptul că ADP-ul nu își face datoria, însă acest aspect ar mai putea fi trecut cu vederea, dacă măcar ar funcționa semafoarele. Dar surpriză! La ora 6,30, când este afluența cea mai mare de participanți la trafic, semaforul de la Perla nu funcționează. Pietonii încercă să traverseze strada printre mașinile care încercă să scape de trecerea de pietoni. Și tot acest spectacol pe un ghețuș fantastic, în jurul orei 7,10 apare și "domnul cu semaforul", se duce agale spre panoul de comandă și învârte butonul. Funcționează semafoarele. Nedumerirea mea e mare. Cum e posibil ca, la orele de vârf, semafoarele să,nu funcționeze, cu atât mal mult cu cât condițiile meteorologice impun mai mult ca oricând acest lucru? Domnule cu semaforul, dacă nu aveți ceas deșteptător, vă cadorisesc eu cu unul, că tot vine Moș Nicolae, dar veniți dimineața devreme și porniți semafoarele._________ț C. T I în ultima perioadă, la Secția de boli infecțioase a Spitalului Județean Zalău, s-au înregistrat 40 de cazuri de hepatită virală, dintre care 30 de cazuri la copii. Șefa secției, dr. Florentina Horvat, ne-a declarat că bolnavii vin din tot județul. "Chiar dacă predominantă este hepatita de tip A, încă nu se poate vorbi de o epidemie", în tot județul Sălaj nedescoperindu-se decât un singur focar de infecție în localitatea Nușfalău. Dintre cauzele care determină apariția acestei boli, amintim câteva: nerespectarea igienei personale, a igienei alimentației, a igienei apei etc. Primele semne de apariție a hepatitei de tip A sunt: febră, grețuri, vărsături, dureri abdominale, urina este închisă la culoare și apare icterul sclero-tegumentar. Cine are astfel de simtome, este sfătuit să se adreseze medicului de familie. "Faceți loc, am #i intrat în joc” Florin BUDA La sfârșitul săptămânii trecute, la București a avut loc Conferința Națională a tinerilor țărăniști, ocazie cu care a fost aleasă noua conducere a Organizației de Tineret, precum și membrii Biroului Național (9 vicepreședinți și un secretar general). Se aștepta ca așa-numita grupare a lui Radu Vasile, care deținea o mare parte din funcțiile de conducere - preșidenția și majoritatea locurilor în Biroul Național - să întâmpine o puternică replică din partea "tinerilor conservatori". Deși sorții nu păreau favorabili, susținătorii lui Radu Vasile nu numai că au câștigat alegerile, dar au luat toate posturile din conducerea organizației. Fostul președinte al tinerilor țărăniști, Alexandru Popescu, a obținut un nou mandat, numărând 205 voturi, în timp ce contracandidatul său, Mihai Gheorghiu reprezentant al grupării conservatorilor, a obținut doar 109. Toți cei zece membri ai Biroului Național, care sunt și vicepreședinți ai organizației, fac parte din echipa lui Popescu și au obținut votul a peste 200 de delegați la Conferință. Noul președinte al organizației, a declarat, în discursul de susținere a candidaturii sale, că vrea să transforme Organizația de Tineret într-o forță care să fie consultată de liderii partidului. Alexandru Popescu și-a făcut publică intenția de a construi "o echipă alternativă de lideri, capabilă să ia conducerea partidului în cel mai scurt timp posibil". El este decis să sporească rolul tinerilor în partid, deoarece "P.N.Ț.C.D.-ul riscă să intre în istorie, dacă tinerii nu vor veni masiv în fruntea partidului". Motto-ul liderului nou ales: "faceți loc, am intrat în joc", anunță o politică "dinamică și sănătoasă", menită să aducă un aer proaspăt în rândul partidului, și mai ales printre liderii consacrați. Cristian CURTA