Magazin Sălăjean, septembrie 2000 (Anul 5, nr. 172-191)

2000-09-01 / nr. 172

DATORNICII PUBLISERVULUI NU VOR SCAPA DE EXECUTAREA SIUTA! 26 de familii pot recurge la alte metode, pe lângă cele tradiționale (împrumuturi de la prieteni sau bănci), cum ar fi vânzarea sau schimbul de apartamente, diferența rezultată din această operațiune putând acoperi datoriile respective. Nu este deloc simplu, dar să te trezești peste noapte în fața blocului cu copii în brațe - credem noi - este ceva ce ar trebui evitat. Iar, pentru cei care nu cred în astfel de operațiuni, cum este și cea pe care Publiserv o pregătește, nu vă putem spune decât: "Unde-i lege, nu-i tocmeală!" Olivian VĂDAN Conform unei declarații a directorului S.C. Publisery S.A., Ovidiu Ghiurco, săptămâna aceasta ar fi trebuit să demareze dificila acțiune de executare silită a celor 26 de familii cu datorii față de această societate. Dar, aceste lucru, până la acestă oră, nu s-a petrecut, spre fericirea celor aflați pe "lista neagră" a Publiservului. Desigur, situația fiind destul de încordată și dificilă, am încercat să culegem câteva informații privind situația în care se găsește operațiunea. Contactat și întrebat de stadiul "operațiunii", Ovidiu Ghiurco ne-a declarat că, cel puțin până la această oră, procedura de executare silită nu a fost pusă în practică. "Deocamdată, nu am demarat acțiunea de executare silită, motivul constând în indisponibilitatea fizică a executorilor judecătorești de a acționa în acest scop. Aceștia urmează să anunțe data la care sunt disponibili pentru a demara acțiunea de executare silită a celor 26 de familii. Vreau să menționez că interesul nostru nu este acela de a evacua aceste familii și, mai grav, să-i scoatem pe oameni în stradă. Aceștia trebuie să înțeleagă să-și plătească datoriile față de noi; în caz contrar, vom fi nevoiți să punem în aplicare hotărârea judecătorească", a mai declarat directorul Ovidiu Ghiurco. Deși nu s-a trecut la această operațiune, directorul Publiserv nu vede o altă alternativă ca cele 26 de familii să scape de evacuarea silită, decât în cazul în care aceștia își vor plătii datoriile. Valoarea datoriilor celor 26 de familii, a arătat Ovidiu Ghiurco, se ridică la peste 400 milioane de lei, o sumă - spunem noi - destul de "frumușică" pentru buzunarele unor români. Vă mai informăm că procedeul de executare silită, dintr-un punct de vedere, este foarte simplu. Procedura de executare silită constă în evacuarea din apartamente a chiriașilor sau a proprietarilor (după caz), în scopul recuperării datoriilor. Recuperarea datoriilor constă în scoaterea apartamentelor la vânzare, prin licitație, pentru a recupera suma restantă la societate. Prin licitație, apartamentele proprietate personală se vor vinde, iar cele de stat vor fi redistribuite unor alți solicitanți. Ei bine, pentru a evita evacuarea silită și pentru a-și plăti datoriile față Publiserv, cele După ce și-a băgat fratele îa spital, s-a aruncat în fața trenului Cred că vă mai amintiți despre un "incident", relatat într-un număr trecut al ziarului nostru. Dacă nu, vom face noi oficiile de gazdă. Doi frați din localitatea Mălădia s-au luat la bătaie, mai zilele trecute, pentru o dominișerică, în vârstă de 17 ani, în urma conflictului iscat între Ioan și Iosif Negrean, primul a ajuns la secția de chirurgie a Spitalului Orășenesc Șimleu Silvaniei. Unde a ajuns cel de-al doilea? Nimeni nu s-ar fi gândit la vremea respectivă. Și asta pentru că Negrean Iosif s-a aruncat miercuri, în jurul orei 14, în fața trenului. Dacă am vrea să facem o glumă macabră, am spune că Iosif s-a aruncat nu în fața ci în spatele trenului, el fiind accidentat mortal de ultimul vagon al personalul 4073 (Săcuieni Bihor - Jibou), în zona haltei Măgura. Greu de crezut că l-au cuprins remușcările pentru corecția administrată fratelui, dar și mai greu de stabilit cauzele ce l-au împins pe Iosif la acest gest disperat. Abia ieșit din spital, Ioan are acum pe cap un al necaz, înmormântarea fratelui, pentru care a solicitat sprijinul Primăriei Măeriște. (S.O.) ALCATEL dual band 799.000 lei tva incus) Pentru orice tip de __ i ij> abonament cu minute incluse ( primești cadou din aparat de fotografiat KODAK GSM Galeriile Meseș (vis a vis de Romtelecom). Tel. 662997 Depozit: Str. Sărmaș nr.4; Tel.Fax 615870 Produce și comercializează: > - mături sorg - mături nuiele ► - parchet; plăci ondulate; fibră de sticlă - materiale de construcții ; V*- geamuri și uși la comandă Transport auto: 1t; 1,5t; 3,5t; 8. VELUXGORUNUL S.R.L. ZALĂU VINDE produse electronice electrocasnice prin magazinele:și 1. Gorunul Zalău, B-dul M. Viteazul, bl. IGO 2. Electro Porolissum, Zalău, str. T. Vladimirescu, bl. P65 3. Gorunul Jibou, str. Gării nr.28 Telefon: 614264,611006 Oferim sistem propriu de vânzări în rate. Vă așteptăm! Gata cu Azi este prima zi de școală, fapt ce a umplut din nou clasele de elevi, unii regretând deja vacanța care a trecut, alții venind cu speranța că noul an școlar le va vacanta , aduce realizări mai importante decât anul trecut. Emoțiile și amintirile din vacanța abia încheiată sunt prima lecție care, din păcate, se desfășoară tot în condiții nu tocmai prielnice unui proces educațional. Motivele sunt multiple, dar ceea ce este important e faptul că școala trebuie să-și regăsească adevărata demnitate, iar cei chemați să vegheze la buna desfășurare a procesului de învățământ să-și facă datoria și anul viitor să nu mai înceapă școala tot printre schele și moloz sau cu igienizarea făcută pe jumătate sau chiar deloc. (I. L.)