Magazin Sălăjean, ianuarie 2001 (Anul 6, nr. 1-20)

2001-01-04 / nr. 1

Nr. 1 (895) B joi 4 januarie 2001 ^ 12 pagini 3000 iei Noul mileniu și vechile pet FdSpjil Nu credeam că am să încep noul mileniu scriind despre, de acum, "vechile” petarde. Se pare însă că aceste aparent inofensive obiecte de distracție au pus "punctul pe i" în noaptea de Revelion. Părinți și copii, laolaltă, au aruncat în disperare și spre disperarea multora, petarde, în mulțime, un cap, în buzunare sau la picioare. Culmea e că respectiva îndeletnicire n-au avut-o, așa cum era de așteptat, cei cu ani puțini și minte pe măsură, ci și oameni în toată firea. Bucurie, bucurie, dar nu ne omorâți cu zile, oameni buni! Colac peste pupăză, ca și cum distracția cu petardele n-ar fi fost suficientă, mintea inventivă și odihnită a românului a mai scornit ceva: spartul sticlelor de șampanie... în aer liber. Dacă tot e Revelion în aer liber, de ce n-ar fi și sticle de șampanie sparte în aer liber? Trecând peste senzația de bărbăție a celor ce au dat cu sticlele de pământ, șoferii ce au dorit să "survoleze" mai apoi zona au trebuit să fie cu adevărat curajoși. Sau cu bani de cauciucuri. Morala? La vremuri noi, tot noi! Românii. ■ S.O. Toata distracția ne-a costat 60 de milioane lei Se pare că "Revelionul în aer liber" a scos în stradă peste 15 mii de oameni. Astfel, trecerea în noul mileniu a fost sărbătorită cu mare fast de către toți acei ce s-au aventurat în Piața Prefecturii, aceștia beneficiind de "serviciile" trupei de la Radio "Vest" Zalău și de spectacolul artificiilor oferit de Primăria și Consiliul local al municipiului Zalău, care au făcut "fifty-fifty” în ceea ce privește suma alocată distracției trecerii în anul 2001, suma totală alocată fiind de 60 de milioane lei. Cum era de așteptat, nu a lipsit nici zgomotul infernal al petardelor și nici cioburile provenite de la sticlele de șampanie aruncate pe jos, însă credem că au fost mai puține decât anul trecut, fapt care denotă o creștere a coeficientului de inteligență al zălăuanilor. Cât despre organizare, nu putem decât să-i felicităm pe toți acei ce și-au adus contribuția la reușita acestui eveniment. Holivian VĂDAN -------- -----------n—.--------------. w.'-l* -wi"H.««. "— a—1 1 '•».* ——-------------------------»— 9 persoane și-au pierdut viața în accidentele rutiere produse în primele două zile ale acestui an Un număr de nouă persoane și-au pierdut viața, iar alte 29 au fost grav rănite în accidentele rutiere produse în primele două zile ale acestui an, informează Inspectoratul General al Poliției. Potrivit sursei citate, în ultimele 48 de ore au avut loc 33 de accidente rutiere, din care 16 în mediul urban și 17 în mediul rural. Un accident grav a avut loc marți, în jurul orei 14.30, în comuna buzoiană Vernești, când, din cauza vitezei excesive, Constantin Zirnea (42 de ani) a pierdut controlul autoturismului pe care îl conducea și mașina a lovit un stâlp de beton de pe marginea șoselei; în accident au murit șoferul autoturismului și însoțitorul acestuia, Ion Zirnea (50 de ani), din municipiul Buzău. G27) PETROM Esența mișcării Zalău, str. Depozitelor nr.4 Tel. 060 / 661084 Fax 060 / 661572 După "lupte" ce păreau interminabile, Publiservul s-a ales cu un nou director general! La sfârșitul săptămânii trecute, mai precis vinerea trecută, a avut loc prima ședință a noului Consiliu de Administrație de la S.C. Publiserv S.A. Zalău. Ordinea de zi a ședinței a parcurs toate etapele Legii 31/1991, privind modificările Statutului societății și componența nominală a Consiliului de Administrație: în ceea ce privește procedura de alegere a noului președinte al Consiliului de Administrație de la Publiserv, aceasta a decurs conform Statutului vechi al societății, noul Statut urmând să intre în vigoare peste câteva zile, după ce va fi publicat în Monitorul Oficial al României, iar modificările aduse acestuia vor fi "notate" la Camera de Comerț și Industrie Sălaj. Așadar, în urma votului secret al celor șapte membri ai Consiliului de Administrație de la S.C. Publisery S.A. Zalău, președinte al acestui Consiliu și, totodată, viitor manager general al societății a fost desemnat - așa cum spuneau și "astrele" - ing. Dorel Porumb, angajatul societății, care până de curând a deținut funcția de șef adjunct - secția Apă. Totodată,vicepreședinte al Consiliului a fost desemnat actualul viceprimar al municipiului Zalău, Fekete Carol. Astfel, Publiservul va avea un nou director general, în persoana lui Dorel Porumb, persoană care, se pare, se va bucura de tot sprijinul politic al actualului partid aflat la "guvernarea" Zalăului. Un lucru foarte important, dar care la un moment dat poate fi lipsit de importanță, în cazul în care vântul va sufla prin buzunarele goale ale societății. ■ O. V. S.C. METRONOM* S.L. ZALĂU str. Tudor Vladimirescu, bl.P68, parter VINDE •Hârtie copiator A4, A3 - hârtie imprimantă A4, A3 [toate tipurile) • Role fax, rilioane • Tonere, cartușe imprimantă • Produse birotică, papetărie Toate produsele sunt din import, la prețuri foarte avantajoase. Pentru comenzi - telefon 060 612909. ȘTIRILE ZILEI ■ Peste 200 solicitări la Salvare în weekendul dintre milenii Două petarde buclucașe au rănit un bărbat în zona gâtului și au ars hainele unei tinere * pagina 3 ■ "Mi-ar fi plăcut să practic avocatura" Interviu cu Alexandru Mastan - șeful Inspectoratului de Poliție al Județului Sălaj * pagina 4 ■ Unde și-au petrecut Revelionul 2001 VIP-urile sălăjene * pagina 5 ■ Azi începe Liga Națională de handbal feminin Silcotub Zalău dispută azi primul meci din cadrul ediției 2000/2001 a Ligii Naționale la handbal feminin. Echipa antrenată de Gheorghe Tadici va întâlni pe teren propriu, începând cu orele 17, formația RATB București. * pagina 10-11 ■ Nou-născuții sălăjeni au "întârziat" la întâlnirea cu mileniul III Primul nou-născut sălăjean a fost înregistrat în "scriptele" Spitalului Județean Zalău abia în după-amiza zilei de 1 ianuarie, la ora 19:15. * pagina 12