Magazin Sălăjean, iulie 2001 (Anul 6, nr. 125-145)

2001-07-02 / nr. 125

Nr. 125 (1019) ■ luni 2 iulie 2001 ■ 12 pagini 4000 lei, Conform contractului încheiat de asociația Pro Maxi-Taxi cu Primăria municipiului Zalău, sâmbătă a expirat termenul până la care activitatea de maxitaxi se mai putea desfășura pe arterele rutiere ale urbei noastre. Astfel, începând de ieri, transportul în comun în Zalău este asigurat, deocamdată, doar de sc Transurbis SA. De asemenea, la licitația organizată vinerea trecută, privind cele 6 trasee aprobate în cadrul Consiliului local din 7 mai, s-a prezentat doar o singură societate comercială. Acesta este motivul pentru care, conform prevederilor legale, licitația pentru traseele anunțate public s-a amânat cu 45 de zile. Surse din cadrul Primăriei municipiului Zalău ne informează că transportul în regim de maxi-taxi poate fi reluat doar în cazul adjudecării noilor trasee și, în același timp, a angajării noilor termeni contractuali de către o câștigătoare a licitației. Pe parcursul acel ii perioade, în care transportul urban de calatori a fost asigurat și de maxi, autoritățile locale au întâmpinat o serie de probleme legate de anumite ilegalități făcute de cei în cauză. Din câte s-au relatat la vremea respectivă, activitatea maxi-taximetriștilor a fost făcută, în mare măsură, după bunul lor plac. Exemplele ar putea umple o pagină de ziar, însă ne rezumăm doar la câteva dintre ele: au parcat microbuzele în stațiile Transurbisului, "omorând" astfel"concurența, concursurile de pe bulevard, cazuri înregistrate și la Biroul Poliției Rutiere Zalău; neplata impozitelor; neînregistrarea la Finanțe a biletelor; încălcarea Legii 105/2000, privind transporturile rutiere, act normativ care accentuează faptul că doar persoanele juridice pot dobândi calitatea de operator de transport (majoritatea maxi-taximetriștilor fiind persoane fizice) și multe altele. Cu toate acestea, viceprmarul municipiului Zalău, Radu Căpîlnașiu, ne declară că nimeni nu dorește eliminarea lor, ci se vrea a se face puțină ordine în toată această problemă. Bună sau rea, activitatea de maxi-taxi a adus un suflu nou în orașul nostru. Tocmai de aceea, nu putem să încheiem fără să ne luăm adio de la maxi-tax! ■ Olivian VĂDAN Oferta Iun B-dul M. Viteazul, dl.Perla, parter, tel.fax: 060-611006 VINDE • produse ale renumitelor mărci LG, Zanussi, Arctic, Electrolux, Sony, Moulinex, Whirlpool, 40% avans și în 4 rate (prin magazin); • la tv LG - 8% reducere; • 5% reducere la toate produsele din magazin; • centrale termice în 36 de rate, fără avans, prin BCR; • pentru centrale termice asigurări și accesorii