Magazin Sălăjean, decembrie 2004 (Anul 9, nr. 236-256)

2004-12-02 / nr. 236

’O * K* Calitatea și eleganța vă pun în mișcare! Alegeri sub sen Conform unui material transmis de Asociația Pro Democrația (APD) și Acces Zalău, în timpul alegerilor generale care s-au derulat în data de 28 noiembrie, la nivelul județului Sălaj au fost acreditați 78 de observatori, din partea APD și Acces. Conform datelor furnizate, observatorii au sesizat nereguli privind desfășurarea alegerilor în județ, pentru multe dintre acestea fiind depuse sesizări la Biroul Electoral al Circumscripției Electorale nr. 33 Sălaj. Ei bine, au fost localități în care neregulile constatate de către observatori au fost soluționate pe loc, dar au existat și cazuri, însemnate ca număr, în care președinții secțiilor de votare au refuzat să aplice legea sau, pur și simplu, au ignorat sesizările primite de reprezentanții APD și Acces. De exemplu, în localitatea Inău, președintele secției de votare a permis deplasarea unei mobile la 40 de persoane care nu au prezentat documente din care să rezulte că solicitanții sunt netransportabili, iar la sesizarea observatorilor, președintele nu a luat măsuri pentru a se respecta prevederile legale. Oarecum, la polul opus s-a situat secția de votare din Creaca, unde nu exista urnă mobilă. De asemenea, în Meseșenii de Jos, Buciumi, Horoatu Crasnei, Ortelec și Sânmihaiu Almașului, s-a constatat că există afișe sau alte materiale de propagandă electorală în vecinătatea secțiilor sau chiar în interiorul acestora. O parte dintre sesizări au fost rezolvate imediat de președinții secțiilor, iar o parte nu. Un pieton, căzut la pământ, a fost lovit de un autotractor, iar, în urma leziunilor suferite, a decedat. Conform poliției, K. László, de 45 de ani, din Zalău, se afla, in seara de 29 noiembrie, la volanul unui autotractor, marca DAF, proprietea firmei la care este angajat în calitate de conducător auto și rula pe DN 81. La SC INSERCO SRL ZALAU Stația Simion Bărnuțiu Călcat de autotren kilometrul 91+800, pe bulevardul M. Viteazul, la ieșirea din Zalău spre Panic, șoferul a zărit, pe partea dreaptă a carosabilului, o persoană căzută la pământ. Conducătorul auto a încercat să evite persoana respectivă, însă nu a reușit și a accidentat-o, victima decedând în urma leziunilor suferite. în urma verificărilor efectuate de polițiști, victima a reușit să fie identificată în persoana lui N. S., de 60 de ani, din Zalău. D. Z.