Magazin Sălăjean, ianuarie 2005 (Anul 10, nr. 1-20)

2005-01-04 / nr. 1

Nebunia petardelor a făcut două victime Deși, la nivel național, s-au înregistrat nenumărate accidente provocate de petarde, majoritatea grave sau foarte grave, conform informațiilor obținute de la Serviciul de Ambulanță, în Zalău, nu s-au înregistrat decât două astfel de cazuri și acestea, nu foarte grave. Aceasta în condițiile în care, încă din cursul zilei de 31 decembrie și până spre zorii zilei de 1 ianuarie 2005, petardele și "bombele" improvizate au bubuit continuu. Mai mult, în noaptea de Revelion, în minutele dinainte și de după ora 24.00, în centrul orașului aveai impresia că e poligon de tragere, iar proiectilele - unele improvizate din sticle de șampanie în care explodau petarde - zburau din și în toate direcțiile. Este posibil ca, pe lângă cei doi tineri care au apelat la Ambulanță, un băiat care a suferit o arsură provocată de o petardă și o tânără care a fost tăiată cu un ciob, să mai fi existat persoane accidentate, însă. Ambulanța nu a fost solicitată și nici nu s-au prezentat la serviciul "Urgențe" al Spitalului Județean. Milioane de euro zăsțuanilor Un cadavru de sex bărbătesc, ce prezenta urme de violență, a fost găsit, în seara de 31 decembrie 2004, pe un câmp din apropierea localității Borla. în urma cercetărilor efectuate de polițiști, identitatea victimei a fost stabilită ca fiind D. Dumitru, de 64 de ani, din Poiana Sibiului, proprietarul unei turme de oi. La scurt timp a fost identificat și prins și autorul omor ca între ciobani omorului, acesta fiind J. Marius, de 22 de ani, din localitatea Crunți, județul Ialomița, angajat ca cioban la oile proprietarului. Polițiștii au mai stabilit că omorul a avut loc pe fondul consumului de alcool și a unei dispute legate de banii datorați de victimă angajatului. D. Dumitru a fost lovit, de mai multe ori, în cap cu un corp dur, iar asasinul este cercetat, în stare de arest, pentru comiterea infracțiunii de omor. D. Z. pag. 3