Magazin Sălăjean, iulie 2009 (Anul 14, nr. 123-145)

2009-07-01 / nr. 123

Cotidian de informație, opinie și publicitate Biserică reformată unicat la Uileacu Șimleului ■ pagina 4 De o simplitate dusă la extrem, clădirea, înscrisă în lista monumentelor istorice, a fost, se pare, la origini, biserica unei mănăstiri de călugărițe aflată în apropiere, coridoarele dintre ziduri fiind folosite pentru izolarea călugărițelor de restul enoriașilor participanți la slujbe. Din păcate, adevărul istoric este incert, datorită lipsei unei cercetări arheologice serioase, care ar putea confirma sau infirma mitul călugărițelor. Pierdut la cules de ciuperci pe Meseș Un minor din Zalău s-a pierdut, ieri dimineață, în timp ce se afla, împreună cu tatăl său, la cules de ciuperci în Pădurea Meseșului (în zona Aghireș). Chiar tatăl a anunțat Poliția de dispariția fiului său, în vârstă de doar 12 ani, după ce a văzut că băiatul nu mai e de găsit. Din datele prezentate de Nadia Șerban, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Sălaj, se pare că, în momentul dispariției, minorul, pe nume B.G. Attila, era îmbrăcat cu o șapcă cu cozoroc, haină din fâs de culoare gri, pantaloni de trening închiși la culoare și adidași albi. în căutarea băiatului au fost mobilizate echipe de polițiști și jandarmi, cărora li s-au alăturat și rudele băiatului. Până la orele după-amiezii, la momentul redactării materialului, minorul nu a fost găsit. Vom reveni cu amănunte. ■ M. O. A copiat cu telefonul mobil la BAC O tânără absolventă a Colegiului Tehnic "Alesandru Papiu-Ilarian" din Zalău a fost scoasă din examenul de bacalaureat, ieri, de la proba de matematică, după ce a fost prinsă copiind cu telefonul mobil. După cum ne-a declarat Ioan Abrudan, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Sălaj, tentativa de fraudă se pedepsește cu eliminarea candidatului de la bacalaureat și anularea tuturor probelor susținute în cadrul sesiunii. pagina 12 Șimleul sub ape Ploile abundente căzute în noaptea de luni spre marți au inundat nu mai puțin de 11 gospodării din Șimleu Silvaniei, în timp ce vântul puternic a desprins total acoperișul a două blocuri din localitate. Mai mult, trei sate din județul Sălaj au rămas întreaga noapte fără curent electric, iar o biserică a luat foc după ce a fost lovită de trăsnet. pagina 3 Seres Dénes despre Kelemen Hunor: „Unul dintre cei mai pregătiți candidați pentru președinția României Deputatul Seres Dénes, președintele UDMR Sălaj, ne-a declarat că cel ales să candideze din partea UDMR la președinția României, Kelemen Hunor, este „una dintre speranțele UDMR la conducerea formațiunii", lucru demonstrat și de faptul că, actualmente, este președinte executiv. pagina Peste 50 de locuri la liceele vocationale au rămas neocupate Cele mai multe locuri rămase libere, respectiv 33, sunt la Liceul de Artă "Ioan Sima" Zalău, dintre care 18 la clasa de arte plastice (calificarea tehnician pentru tehnici plastice) și 15 la clasa de muzică (calificarea profesională de corist). Polițiștii, pe „ordinea de zi” a ședinței Consiliului Județean Polițiștilor sălăjeni le-au fost aduse acuze deosebit de grave ieri, în cadrul ședinței de Consiliu Județean (CJ) de către consilierul PDL Ioan Mocan. Acesta a susținut, nici mai mult, nici mai puțin, că polițiștii favorizează lumea interlopă, sunt „prieteni cu toți derbedeii", iar instituția pe care o reprezintă este incapabilă să asigure ordinea publică. Acuzațiile au fost formulate pe fondul problemelor pe care le au pe timp de noapte, în opinia consilierului amintit, proprietarii mai multor pensiuni din Zalău, cu persoane din lumea interlopă care fac scandaluri și îndepărtează clienții. pagina 3