Magazin Sălăjean, ianuarie 2010 (Anul 15, nr. 1-19)

2010-01-05 / nr. 1

Cotidian de informație, opinie și publicitate Este posibil ca UDMR să obțină funcția de prefect Vegh, noul prefect al Sălajului? Președintele UDMR Sălaj, deputatul Seres Dénes, ne-a declarat că „este posibil" ca în ședința de Guvern de miercuri să se numească noii prefecți, fiind „posibil" ca postul de prefect în Sălaj să revină UDMR. Seres Dénes ne-a mai declarat și că este „posibil" ca noul prefect al Sălajului să fie numit Vogh Alexandru. pagina 2 Reprezentant al Monitorului Oficial în Sălaj preia anunțuri pentru Monitorul Oficial Apariție în 24 de ore! Tel: 0260 611364, 0260 616807 Noi concedieri în construcții Două firme de construcții și o alta de distribuție materiale de construcții, din Sălaj, au anunțat concedieri colective în luna ianuarie. Conform datelor furnizate, ieris de Romeo Sârca, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Sălaj, în această lună vor disponibiliza o parte din angajați firmele: Lotus SRL - 22 persoane, începând cu 15 ianuarie; Consinit SRL - 35 persoane, din 22 ianuarie; Petunia Trans SRL - 12 persoane, din 15 ianuarie. Directorul AJOFM Sălaj subliniază faptul că toate cele trei firme au precizat că ar putea reangaja oamenii, în cazul în care lucrurile se vor redresa în acest an. Reamintim faptul că în Sălaj sunt, actualmente, circa 11.000 de persoane fără un loc de muncă, rata șomajului depășind, încă din luna noiembrie, 10 la sută, în cele aproape 4.000 de firme ce au supraviețuit în 2009 mai lucrează, încă, ceva mai mult de 41.000 de angajați. ■ S. O. La început de an, Zăpada își drepturile și în Sălaj în Sălaj, ninsoarea a început în noaptea de sâmbătă spre duminică, iar fulgii au fost îndeajuns de mari și de deși pentru ca stratul de omăt să ajungă în scurt timp la câțiva centimetri. Dacă pentru cei mici a fost un nemaipomenit mod de a încheia sărbătorile, mai ales că și Crăciunul și Anul Nou au fost văduvite de ninsori, pentru conducătorii auto și pentru drumuri omătul nu a însemnat altceva decât bătăi de cap. Autobuze cu gheață pe scaune în Zalău Zălăuanii nevoiți să folosească transportul în comun au avut ieri surpriza să găsească, în unele autobuze, temperaturi asemănătoare cu cele de afară și gheață pe scaune. Directorul Transurbis, companie subordonată municipalității, dă vina pe vechimea mijloacelor de transport în comun din Zalău. Pag*na Agricultorii rămân fără renta viageră de la stat De la 1 ianuarie 2010, Oficiul Național de Rentă Viageră Agricolă nu mai poate acorda ajutoare de stat care să nu fie conforme cu cele aprobate de Uniunea Europeană, întrucât a expirat perioada pentru care aceste subvenții au fost acordate țării noastre. pagina 3 Primăria Zalău încasează doar taxele fără debit în această săptămână, la Serviciul de Impozite și Taxe Locale din cadrul Primăriei Zalău se încasează numai taxele fără debit - taxe judiciare și extrajudiciare, se arată într-un comunicat de presă remis de administrația municipală. Potrivit sursei citate, programul de lucru la ghișeu va fi în intervalul orar 7-15.30; încasarea impozitelor și taxelor locale va fi reluată începând din data de 11 ianuarie, cu următorul program: luni, miercuri, joi, vineri - 7-16.30 și marți, între 7-18.30. ■ M. M. Gripa nouă lovește din nou Un nou caz de gripă provocată de virusul AH1N1 a fost confirmat în Sălaj de către Institutul Cantacuzino din București. Este cel de-al șaselea în județul nostru, de această dată fiind vorba de o femeie, pentru care s-au luat toate măsurile de izolare în scopul evitării răspândirii bolii. In opinia directorului Direcției de Sănătate Publică (DSP), Ligia Marincaș, Sălajul este un județ relativ ferit de această boală. ■ S. O.