Magazin Sălăjean, septembrie 2010 (Anul 15, nr. 168-189)

2010-09-01 / nr. 168

Serviciul de ambulanță controlat “la sânge” După ce cu două săptămâni în urmă, toate fișetele Serviciului Județean de Ambulanță Sălaj au fost sigilate, iar documentele au fost luate în custodie de Direcția de Sănătate Publică, în această săptămână, o comisie mixtă, formată din reprezentanți ai Ministerului Sănătății, ai Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și ai Direcției de Sănătate Publică Mureș au trecut la controlul propriu zis al activității Serviciului sălăjean. pagina 3 Reducerile de personal lovesc în Inspectoratul Școlar Sălaj începând de astăzi. Inspectoratul Școlar Județean Sălaj rămâne fără un inspector general adjunct și doi angajați din unitate, în timp ce alți 23 de angajați din învățământ își vor pierde posturile. Este hotărârea luată de Guvern privind diminuarea cheltuielilor bugetare, prin reducerea a 4.000 de posturi din educație, reprezentând locuri de muncă din structura centrală, inspectoratele școlare și din Casa Corpului Didactic. pagina 2 Medicamentele acordate gratuit vor fi cele generice O altă schimbare de care se vor lovi milioane de români privește medicamentele gratuite care le permit menținerea stării de sănătatea sub control, iar asta după ce listele cu medicamente gratuite vor fi modificate astfel încât să conțină doar produsele generice. Numai în cazul în care ele nu există, va fi acordat produsul farmaceutic original, mai scump, dar mai eficient. pagina 3 Feritivă de țânțari 1999 După ce primele cazuri de infectare cu virusul West Nile au fost confirmate pe teritoriul României, fiind depistați nouă bolnavi, Ministerul Sănătății a cerut sistemului național de supraveghere epidemiologică intensificarea unor activități de depistare, diagnostic și diminuare a riscului pentru apariția altor cazuri în țara noastră. în același timp, populația este sfătuită să se protejeze împotriva mușcăturilor de țânțari, întrucât infectarea cu virusul sus amintit poate perturba serios starea de sănătate. pagina 4 Casele romilor din Poiana Blenchii, invadate de goange Un număr de 16 locuințe din localitatea Poiana Blenchii, în care trăiesc circa 130 de romi, urmează a fi supuse dezinsecției după ce, un control al inspectorilor Direcției de Sănătate Publică Sălaj a constatat prezența unui număr foarte mare de insecte. pagina 12 P-1a Unirii (în spatele Prefecturii)