Magazin Sălăjean, mai 2011 (Anul 16, nr. 82-103)

2011-05-04 / nr. 84

Miercuri, 4 mai 2011 Magazin Sălăjean Editorial Daniel Săuca " —r.,', —p——------------,—. Vorbe de altădată ■ „Cun mâna pe inimă", dl. Tăriceanu a declarat (ehei, pe vremea când era prim-ministru) că, în România, „corupția nu mai constituie o mare problemă". I-auzi? Te pomenești că Piața Victoriei e supraaglomerată de țepe în care zac marii corupți ai patriei, în timp ce „micii corupți" s-au lepădat de satana șpăgilor și a mitei, transformându-se în băieți și fetițe cuminți, de cartier, asupra căruia (cărora) s-a(u) revărsat duhul cinstei și al iubirii aproapelui. „Praf în ochi" a fost povestea „țepelor" în campania electorală, „praf în ochi" sunt și declarațiile conform cărora „corupția nu mai constituie o mare problemă". Făcute pentru uzul europenilor fraieri (să sperăm că nu sunt prea mulți, precum românii), aceste declarații dau socoteală și de jalnicul spectacol politic dâmbovițeano-politic, în care minciuna pe față, „justiția" în direct pe televiziuni și „curvăsăria" combinațiilor politico-economice sunt „literă de lege". ■ Pare-se că există o anumită „ciclicitate evenimențială" în Sălaj, ca să nu-i spun „demențială". Două, trei săptămâni nu se întâmplă nimic, dar chiar nimic (nici măcar conferințe de presă), după care, într-un iweek-end, se întâmplă totul(lăsând la o parte vara, când iară nu se întâmplă nimic, sărbătorile, perioadele de după sărbători, cele dinaintea sărbătorilor, etc). „Ciclicitatea" asta poate fi influențată de următoarele: calendarul muncilor agricole; calendarul concediilor șefilor; desfășurarea anului școlar; lipsa de dialog (comunicare) dintre autorități și partide, între colegii de partid, între instituții și între șefii de instituții (dovedindu-se, vai, pentru a câta oară, că la „programe" de activități suntem „meseriași"). Oricum, propun și pe această cale ca toate manifestările Sălajului dintr-un an să aibă loc într-o săptămână, să știm o treabă: după aia, cel puțin avem vreme să dormim și să butonăm în draci telecomanda, într-un week-end prelungit. Și așa, din câte am putut observa, în general chefurile sunt programate în cursul săptămânii. ■ Acest texte rememorate sunt un supliment nutrițional-editorial. Dacă apar manifestări neplăcute, adresați-vă medicului sau farmacistului. Alagn^in Salăjenii fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro publicitate@magazinsalajean.ro marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 611364, 616807, 611446 Colectivul redacțional: Editor: S.C. SIMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Marius Morar Daniel Săuca Mirela Moldoveanu Mihaela Oprea Adela Mureșan Tehnoredactare: Călin Pavel Silviu Mocan Secretariat: Florentina Chiș Mica publicitate: Carmen Bololoi Marketing Publicitate: Carmen Mureșan Corector: Mirela Deac Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Cleopatra Potroviță Distribuție: Ștefan Bordeianu Szucs Ștefan Tiparul executat la Tipografia "Informația Zilei” Satu-Mare Irînmmnfrmîr:WAi www.apelro.ro Cotidianul “Magazin Sălăjean" este membru al Asociației Patronale a Editorilor Locali (APEL) Disponibilizările de personal se decid la nivelul IPJ Sălaj Mihaela Oprea Inspectorul șef adjunct al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), Alexandru Tanco, a fost prezent, ieri, în Sălaj, la o ședință cu polițiștii sălăjeni pentru analizarea unor aspecte de reorganizare a structurilor de ordine publică și a posturilor de poliție din mediul rural. Un alt punct abordat în cadrul întâlnirii a fost cu privire la disponibilizările cadrelor în vederea raționalizării cheltuielilor publice. In cadrul conferinței de presă organizată la încheierea ședinței, Alexandru Tanco a comunicat scopul vizitei sale în județul Sălaj. "Astfel de întâlniri au loc în această perioadă în toate județele țării, în scopul comunicării polițiștilor etapelor de reorganizare a activității la nivelul unităților teritoriale, precum și de a vedea o situație operativă la fața locului, în cadrul ședinței au fost abordate subiecte precum reorganizarea structurilor posturilor de poliție în poliție rurală, îmbunătățirea încrederii și imaginii în calitatea de om al legii, precum și legea privind reducerea de personal", a menționat inspectorul șef adjunct al IGPR. Potrivit sursei citate, proiectul privind înființarea poliției rurale se află în dezbatere la unitățile de politici publice din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. "Subliniez că reorganizarea posturilor de poliție nu înseamnă disponibilizări de personal, ci repoziționarea acestora în cadrul unei structuri în scopul îmbunătățirii acestui serviciu. Scopul este asigurarea dezideratului 24 din 24 de ore, pentru a putea acoperi un perimetru cât mai mare de teritoriu, precum și pentru cunoașterea situației operative și creșterea încrederii populației în polițiști, cu precădere acei aflați în patrulare. Am discutat în cadrul ședinței și despre nevoia unui comportament corect, etic și deontologic al polițiștilor de ordine publică și de la rutieră, și nu numai, făcând referire la cele două categorii pentru că acestea sunt la vedere și oferă o imagine și o percepție asupra actului polițienesc, atât comportamentale cât și cele de eventuale tentații de corupție", a afirmat Alexandru Tanco, în ceea ce privește disponibilizările de personal, reprezentantul IGPR a precizat că decizia va aparține conducerii fiecărei unități administrative, respectiv la nivelul Inspectoratelor de Poliție. "Legea privind reducerea de personal se află în Parlament, fiind în atenția ministerului, în funcție de normele de aplicare, se vor constitui, cel mai probabil, comisii la nivelul fiecărei structuri care are personalitate juridică la nivel de ordonator de credite, gen Inspectoratul de Poliție Județean, urmând a se stabili ce persoane vor fi pretabile pentru a fi pe lista de reduceri. Toate aceste etape sunt interne și nu sunt de natură a crea, la momentul actual, o soluție sau o decizie finală. Legea este cea care va stabili și cuantumul cât și procedura (n.r. de disponibilizări)", a declarat Tanco. Un alt obiectiv al discuțiilor a fost extinderea competențelor polițiștilor de proximitate, în instrumentarea cauzelor penale în anumite dosare: lovire, distrugere, tulburare de posesie, infracțiunile de furt și actul normativ care reglementează deținerea câinilor periculoși. Este o concepție ce urmează a fi aplicată după ce inspectoratul își va analiza nevoia de polițist de proximitate care să poată acoperi și această sferă de activitate, și anume de cercetare a acestui gen de fapte penale", a declarat inspectorul șef adjunct al IGPR. în cadrul aceleiași întâlniri, Alexandru Tanco a menționat că la nivelul județului Sălaj s-a înregistrat în ultima perioadă o scădere a infracțiunii stradale, în schimb fiind în creștere furturile din locuințe, cauzate de lipsa sistemelor de supraveghere și alarmă, în privința activității desfășurate de cadrele Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj pe linie de combatere a crimei organizate, inspectorul șef adjunct al Poliției Române a precizat că acestea sunt desfășurate corespunzător și a clasat județul Sălaj sub media pe țară privind siguranța populației față de astfel de infracțiuni. Sălăjeanul Eduard Hellvig - noul secretar general al PNL Mihaela Moldovan Secretarul general al Partidului Național Liberal (PNL), Radu Stroe, s-a retras luni din funcția pe care o deținea, conducerea PNL hotărând ca în locul acestuia să fie numit sălăjeanul Eduard Hellvig, fost consilier al lui Crin Antonescu. Născut în 1974 la Zalău, Hellvig a absolvit Facultatea de Științe Politice și Administrație Publică, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca (1997), a urmat studii post-universitare în domeniul securității și apărării (Colegiul Național de Apărare, Universitatea „Carol I", București (2005- 2006) și Centrul European de Studii de Securitate „George C. Marshall", Garmisch - Partenkirchen (2006). Din 2009, este Doctor în Științe Politice al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, București. Pe linie politică, Hellvig a îndeplinit funcția de consilier politic al vicepreședintelui PNL, Horia Rusu (1998-1999), consilier al candidatului la președinția României, Mugur Isărescu (2000), consilier al Ministrului de Interne, Constantin Dudu Ionescu (1999-2000), iar din 2009 este șeful de cabinet al președintelui PNL, Crin Antonescu. Boc, Blaga și Paleologu - în pelerinaj prin Sălaj Mihaela Moldovan Sălajul va primi trei vizite „portocalii", în această săptămână, și toate trei vor avea legătură directă cu viitoarele alegeri pentru șefia PDL. Mai exact, cei trei candidați care s-au înscris în competiția electorală - actualul președinte al democrat-liberalilor, premierul Emil Boc, secretarul general al PDL, Vasile Blaga, și Theodor Paleologu - vor veni în Sălaj pentru a-și atrage susținători în cursa electorală în care concurează. Potrivit președintelui PDL Sălaj, deputatul Lucian Bode, primul care va ajunge pe meleaguri sălăjene va fi premierul Emil Boc. „Acesta va veni joi (mâine, n.r.), Vasile Blaga va fi prezent în Sălaj vineri seara, iar Theodor Paleologu se va întâlni cu sălăjenii sâmbătă dimineața", a declarat Lucian Bode. Fiecare din cei trei speră să convingă cât mai mulți democrat-liberali sălăjeni să îi acorde votul, în cadrul unor întâlniri unde își vor prezenta obiectivele pe termen scurt, mediu și lung.