Magazin Sălăjean, septembrie 2011 (Anul 16, nr. 168-189)

2011-09-01 / nr. 168

Peste 850 de copii vor învăța în școli și grădinițe neautorizate sanitar Un număr de 23 de școli și grădinițe din Sălaj așteaptă începerea noului an școlar fără să aibă autorizații sanitare de funcționare. Astfel, actul respectiv a fost retras de conducerea Direcției de Sănătate Publică Sălaj în cazul Școlii cu clasele I-IV Lompirt, al Grădiniței din Lompirt, al Grădinițelor și al Școlilor cu clasele I-IV din Ilișua și Bozieș, al Școlilor cu clasele I-IV din Doh (una, n.r.) și Făget (două, n.r.), al Grădinițelor din Doh, al Școlii Gimnaziale din Meseșenii de Sus, al Grădiniței din Făget, al Școlii și al Grădiniței din Port. PAGINA 3 Taxa de poluare auto scade cu până la 25 la sută Olivian Vădan Guvernul a aprobat proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, inițiat de Ministerul Mediului și Pădurilor, care prevede reducerea taxei cu până la 25 la sută, dar și plata acesteia pentru mașinile înmatriculate înainte de 2007, potrivit unor surse guvernamentale. Potrivit proiectului, dacă taxa de poluare plătită începând cu 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultată din aplicarea noii legi, contribuabilii pot să solicite restituirea diferenței de bani. Taxa de poluare va fi plătită o singură dată, pentru autovehiculele noi sau second-hand înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în țară sau străinătate, cât și pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă. Taxa va fi calculată pe baza unor criterii precum tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisiile de CO2 și deprecierea autoturismului. Prima formă a proiectului de modificare a taxei prevedea o diminuare a acesteia de circa 30 la sută, de la 1 iulie. Vom reveni cu amănunte. Telefon: 0260611364; 0360 566067; 0360 566076 Peste 10.000 de elevi vor primi gratuit rechizite școlare Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Sălaj a găzduit iezi ședința lunară a Colegiului Prefectural, întâlnire în cadrul căreia reprezentanți ai ISJ Sălaj, Direcției de Sănătate Publică (DSP), Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) și Consiliului Județean (CJ) au prezentat informații privind pregătirile pentru anul școlar 2011-2012. PAGINA 2 De astăzi, Statul va deconta doar medicamentele cele mai ieftine Luna septembrie vine cu o veste proastă pentru români, decis să facă economii la bugetul României cu orice preț, Statul va deconta de acum încolo doar cele mai ieftine medicamente de pe piață. Bolnavii care vor alege tratamente scumpe vor avea asigurat de la stat doar 20 la sută din preț, diferența trebuind suportată din propriile buzunare. PAGINA 5 „Litoralul pentru toți” ia startul astăzi Mihaela Moldovan Programul „Litoralul pentru toți" demarează astăzi, doritorii de sejururi la mare cu bani puțini putând face rezervări prin intermediul agențiilor de turism autorizate de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT). Perioada de desfășurare a programului este de o lună și jumătate, astfel că până în 15 octombrie românii se pot bucura de briza mării și, cu puțin noroc, și de zile calde, mai ales dacă se vor grăbi să cumpere bilete pentru începutul lunii septembrie. Potrivit FPTR, biletele au fost puse în vânzare în agențiile de turism, iar în ofertă s-au înscris 40 de hoteluri din toate stațiunile de pe litoral, care pun la dispoziție un număr de aproape 6.500 locuri pe serie, echivalentul a 40.000 de turiști cazați. Tarifele practicate în cele șase serii ale programului social variază între 179 de lei/persoană la un hotel de o stea (numai cazare, n.r.), și 549 de lei/persoană la un hotel de 5 stele, cu mic dejun inclus. In toate variantele de cazare, sejurul este de șase nopți. Turiștii care achiziționează un sejur prin intermediul programului „Litoralul pentru toți" vor beneficia și de un voucher oferit de Consiliul Județean Constanța, care asigură o intrare gratuită la unul din obiectivele turistice din Constanța. Magazin Sălăjean te premiază! Decupează cel puțin 2 taloane pentru concurs,-- trimite-le la sediul redacției (str. Nicolae Titulescu nr. 1) sau depune-le în cutiile pentru anunțuri și poți câștiga un ghiozdan, o mapă sau un penar îndesate cu rechizite școlare pentru copilul tău! Data limită de primire a taloanelor: miercuri, 7 septembrie 2011. Tragerea la sorți a câștigătorilor tombolei va avea loc vineri, 9 septembrie 2011. Nume și prenume...................................................................................... Telefon . Adresă............................................................................................................................ Cer însorit. Vântul va sufla slab. Max.: 29 ° C; Min.: 15 ° C. A Curs valutar (BNR): EUR 4.2228; USD 2.9244; 100 HUF 1.5559; GBP 4.7621; CAD 2.9878; XAU 171.6346 Cele mai frumoase momente din viață au muzica lor: «4*690 Mr* JtMwdtr», AVV>L^VI țm www.mo91dn.ro magiurm