Magazin Sălăjean, mai 2012 (Anul 17, nr. 81-101)

2012-05-04 / nr. 82

} Vineri, 4 Mai 2012 Magazin Sălăjean Editorial !.... -. Alexandru Lăpușan ! Răsărit de soare sau ! eclipsă de lună? Boc și PDL și-au arătat incompetențele iar pretenția de continuare a acestui tip de guvernare a fost abandonată până și de unii din liderii lor. . Valul "trădătorilor", oricum l-ai încadra, este un barometru real al percepției celor din interiorul i PDL în legătură cu eșecul programului lor politic. "Avem programe pentru toată economia și pentru toate colțișoarele socialului", spun liderii USL. Multitudinea materialelor de pe siturile publice (adevărate bazaruri media) se concentrează mai mult pe umbrele de pe fețele șefilor. Veselia horelor, în care participanții au de primit câte ceva de la un stat sărăcit și plin de datorii, nu reprezintă mediul potrivit pentru abordarea soluțiilor de guvernare. Frontul creat împotriva puterii nu este, în același timp, și un front de susținere a celorlalți. Prin logica lucrurilor, însă, roata democrației se învârte. Mai întotdeauna așteptările oamenilor sunt mai mari decât realizările politicienilor iar acest fenomen creează energie pentru roata democrației. Sunt unul din cei care a analizat, fără răutate, mai toate programele economice și sociale ale pretendenților la guvernare. Sunt cam goale de conținut! Dacă vor ajunge la guvernare (îi desparte un singur vot de învestitură) vor trebui să adopte măsuri total diferite de cele afișate public. Astfel, șansele să-și diminueze șansele la alegerile din toamnă sunt foarte mari. Evaluând greșit amploarea curentului naționalist generat de crearea liniei ungurești în cadrul UMF Tg Mureș, USL-ul a sărit pe năluca din plastic și a anunțat moțiunea de cenzură. Ulterior, a mai dres lucrurile adăugând și alte chestiuni ce au considerat că pot constitui elemente aducătoare de voturi. Moțiunea de cenzură dezbătută vinerea trecută a constituit ultima mare încercare înaintea confruntărilor electorale. Deși armatele (politice) nu păreau deloc pregătite, și-au trimis Goliații-n arenă. Estimările oficiale ale USL-ului au lăsat conștient o incertitudine a votului. Cele neoficiale arată că USL-ul avea (în preziua votului) suficiente voturi , pentru a trânti guvernul Ungureanului. Miza moțiunii s-a dovedit a fi însă prea mare pentru a fi jucată doar de mințile peștilor răpitori. Trebuia negociată. Care au fost taberele? Pe de o parte a fost interesul "de pe deal" alături de cel al lui MRU de a rămâne la butoane în vederea înființării unui nou partid de dreapta. De asemenea, a fost interesul PDL de a evita (în condițiile ieșirii de la guvernare) o hemoragie mortală. De cealaltă parte, j (curios!) există două grupuri: răpitorii care doresc să ajungă cât mai repede la butoane ignorând pericolele ce le pot reduce serios scorul la alegerile viitoare și politicienii cu expertiză în situații de criză politică. Tot în această tabără există și marii combinatori care au avut, au și vor avea întotdeuna câte ceva de vândut din casă, atractiv , pentru ceilalți. Terțe ecouri nu exclud ca inclusiv c> verdictul din procesul lui Năstase (Trofeul Calitatii) să fi fost pus pe masa negocierilor. La vedere, atmosfera în care s-au desfășurat dezbaterile nu a fost diferită față de evenimentele similare din trecut. Ungureanu a contracarat acuzele din moțiune prin exemple din guvernările PSD-PNL utilizând câteva expresii cu subînțeles care ar fi produs frisoane pe câteva spinări din sală. Ponta și-a manifestat expres dorința de a ajunge imediat prim ministru. A repetat faptul că USL are un program de guvernare „începând de mâine" cu un ton care nu părea extrem de convingător. După părerea mea, a fost primul semn că negocierile nu au ajuns la un rezultat. Antonescu, la fel de vehement ca și-n ultima perioadă, a avut un discurs dur, tăios care putea lăsa la vedere destulă răutate. Bătălia era pe viață și pe moarte. Coloana trădătorilor parlamentari din PDL s-a îngroșat. Rezultatul moțiunii a determinat o explozie de bucurie și amărăciune. Fiecare tabără cu partea ei. Președintele Băsescu nu a avut loc de întors și l-a desemnat pe Ponta premier. Mari minuni economice nu se pot întâmpla și deci multe probleme nu-și pot avea imediat rezolvarea. Căderea guvernului MRU va reprezenta un nou început sau va fi doar momentul declanșării unor conflicte politice nesfârșite? Vom asista la un răsărit de soare sau la o eclipsă de lună pe un cer și așa foarte înnourat? Directorii de deconcentrare, cu securea deasupra capetelor Olivian Vădan Copreședinții USL Sălaj au afirmat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că viitorul Guvern Ponta își va asuma o schimbare clară a modului de guvernare, în tot ceea ce înseamnă priorități, atitudini și oameni. "Vom arăta că România poate fi guvernată altfel decât în ultima perioadă", a afirmat președintele PSD Sălaj, Tiberiu Marc. Liderul socialdemocrat este de părere că lista de miniștri ai PSD, din viitorul Executiv, respectă ceea ce premierul desemnat Victor Ponta a promis de la început, în speță fiind vorba de persoane cu multă experiență. "în acțiunea guvernamentală ne vom ghida după câteva principii: respectarea legilor, fără excepții și fără derogări. Guvernul României va fi condus doar de la Palatul Victoria, nu de la Cotroceni, nu de la sediul PSD sau PNL, vom respecta rolul Parlamentului în relațiile cu Guvernul", a spus social-democratul. Și președintele PNL Sălaj, Radu Căpîlnașiu, a declarat că exercițiul guvernării va fi unul transparent și, mai mult, Guvernul Ponta va arăta toleranță zero față de corupție și clientelism. "în plan economic, vom propune o viziune economică ce să ofere predictibilitate, să aducă locuri de muncă, să protejeze resursele naturale, în acord cu programele pe care USL le-a propus și pe care le susținem. De asemenea, obligația numărul unu a Guvernului în viitorul proces electoral va fi de a combate frauda și mai ales corupția electorală", a afirmat Radu Căpîlnașiu. Pe de altă parte, Tiberiu Marc a ținut să sublinieze că USL recomandă directorilor de deconcentrare să fie neutri din punct de vedere politic. "Vreau însă, cu toată prietenia, să le reamintesc acest lucru, pentru că unii dintre ei sunt deja în campanie electorală. Așa că le transmit să fie atenți la ceea ce fac", a spus liderul PSD. Cu alte cuvinte, copreședintele USL Sălaj le comunică directorilor de instituții deconcetrate, care în majoritatea lor aparțin PDL și UDMR, că o eventuală imixtiune a acestora în activitatea electorală le va atrage oprobiul viitorilor guvernanți și, ca atare, vor fi nevoiți să își caute alte locuri de muncă. Referindu-se la obiectivul USL la alegerile locale din acest an, Tiberiu Marc a precizat că, fără doar și poate, acesta este câștigarea lor. Marfa și documentele, luate la paricat Adela Farkas Documentele mărfurilor transportate din țările Uniunii Europene vor fi atent controlate de comisarii Gărzii Financiare. Acest fapt precede ultimelor modificări apărute referitoare la monitorizarea transportului. Potrivit informațiilor furnizate de comisarul Petru Pop, șeful secției Gărzii Financiare Sălaj, prin Ordinul Președintelui ANAF nr. 468/2012, a fost modificat Ordinul Președintelui ANAF nr.406/2012 pentru aprobarea Procedurii privind monitorizarea transporturilor de bunuri provenind din țările membre ale Uniunii Europene de către personalul Gărzii Financiare. "Operatorii economici care efectuează achiziții intracomunitare de bunuri, pentru care, în punctele de trecere a frontierei, mijloacele de transport au fost supuse procedurii sigilării în funcție de categoriile de risc fiscal din care fac parte bunurile respective, au obligația, ca înainte de desfășurarea operațiunii de desigilare la punctul de descărcare de către organele de control ale Gărzii Financiare, să pună la dispoziția acestora, evidența tehnico-operativă (note de intrare recepție, fișe de magazie, fișe de cont pentru operațiuni diverse, registrul stocurilor sau balanța analitică a stocurilor), precum și evidența din care să rezulte preluarea acestora în contabilitate (jurnale de cumpărare-vânzare, fișa furnizor-client, note contabile), dacă aceste documente trebuiau să fie întocmite la data verificării, conform prevederilor legale. Nu în cele din urmă, comisarul șef al Gărzii Financiare Sălaj a precizat că desigilarea se realizează numai la finalizarea verificărilor specifice menționate. Lucrările la drumurile județene bat pasul pe loc Adela Farkas Intervențiile pe sectoarele de drum județean din Sălaj se lasă încă așteptate, nefiind finalizate până acum procedurile de licitație. Autoritățile județene au estimat că în cursul lunii mai vor fi desemnați câștigătorii procedurilor de achiziție, după care se va da startul refacerii carosabilului, prin lucrări de întreținere sau covoare bituminoase. "Șase din 11 proceduri de achiziție publică pentru lucrări noi (majoritatea cu execuție multianuală) cu diverse tipuri de intervenție asupra drumurilor județene aflate în administrarea Consiliului Județean și propuse pentru realizare în acest an, au fost demarate, sfârșitul lunii aprilie și începutul lunii mai fiind perioadele de depunere a ofertelor. Mai apoi, în conformitate cu procedurile și reglementările în vigoare, vor demara diverse tipuri de lucrări. Pentru contractele multianuale și lucrările demarate anul trecut, reînceperea acestora este prevăzută la începutului lunii mai, dacă vremea va permite executare lucrărilor în parametri optimi", au precizat reprezentanți din cadrul Biroului de presă al CJ Sălaj. In cazul lucrărilor de intervenții asupra drumurilor județene aflate în administrarea Consiliului Județean și propuse pentru realizare în anul 2012 "Lucrări de întreținere îmbrăcăminți asfaltice", procedura de achiziții publice a fost demarată în 15 martie 2012. Pentru "Lucrările de întreținere drumuri pietruite" pentru sectoarele DJ 108S: Zalha - Cemuc și DJ 191C: Nușfalău - Huseni, procedura de achiziții publice a fost demarată în 19 martie cu data de depunere a ofertelor 2 mai, în cazul "Lucrărilor Covoare bituminoase (îmbrăcăminți bituminoase) pe drumurile județene" în localitatea Sărmășag, procedura de achiziții publice a fost demarata 20 aprilie, iar stadiul procedurii de achiziție este "în așteptarevalidare". De asemenea, pentru lucrările de așternere de covor asfaltic pe DJ 108R, DN 1F - Agrij, procedura de achiziții publice a fost demarată în data de 11 aprilie, iar stadiul procedurii este în așteptare. Și pentru lucrările de refacere a drumului de la Ortelec la Creaca (prin aplicare de covor asfaltic) nu s-au finalizat procedurile de achiziții, acestea fiind demarate în 19 aprilie. Pentru lucrările de reabilitare pe sectorul de drum județean DJ 108 N, limita cu județul Cluj - Petrindu, procedura de achiziții publice a fost demarată în 09 martie, iar data de depunere a ofertelor este stabilită pentru 9 mai. Mâine. Trafic rutier restricționat în Zalău Mihaela Moldova. Traficul rutier va fi restricționat, mâine, între orele 8 - 14, pe următoarele tronsoane, astfel: magazin Universal - Unicarm, între orele 9 - 11 și Unicarm - stația Petrom (sensul de urcare spre centru), între orele 9-11. Circulația autovehiculelor va fi deviată pe străzile Tudor Vladimirescu și Kossuth. „Măsura a fost luată pentru a permite desfășurarea evenimentului organizat de Tenaris Silcotub, la care și Primăria Municipiului Zalău este partener - Ziua Sportului. Este un eveniment cu participare internațională, și, așa cum spune și sloganul, pune Zalăul pe harta mondială a mișcării pentru sănătate", a declarat Radu Căpîlnașiu, primarul Municipiului Zalău. începând cu ora 10, organizatorii vă așteaptă în Piața 1 Decembrie 1918. Pentru detalii aveți la dispoziție siteul www.ziuasportuluitenaris.ro