Magazin Sălăjean, octombrie 2014 (Anul 19, nr. 183-205)

2014-10-24 / nr. 200

Vineri, 24 Octombrie 2014 Magazin Sălăjean Editorial ________________ Marius Morar Zeiță într-o lume nebună Pentru prima dată în istorie, Simona Halep a reușit miercuri o victorie uriașă, o victorie nebună în fața numărului unu mondial, Serena Williams, o victorie care va rămâne în istorie. Românca a demonstrat în "Turneul Campioanelor" că este, cu adevărat, o campioană. Contestată de "cârcotași"" după retragerea din turul doi al turneului din Olanda, Simona a demonstrat miercuri că, atunci când este sănătoasă, poate face față oricărui adversar. Simona a jucat sclipitor, a reușit o surpriză uriașă în fața numărului unu mondial. Efectiv a umilit-o pe americancă, care, după doar 20 de minute de joc s-a trezit că a pierdut primul set, fără să-și dea seama ce s-a întâmplat cu adevărat. Fără să știe că în față avea, de fapt, o sportivă mai slab cotată, dar una care "desenat" perfect în dreptunghiul violet pentru o victorie pe care nici românii, nici americanii nu o vor uita, probabil, niciodată. Simona arătat ca o Zeiță în meciul de miercuri, o Zeiță felicitată de oameni importanți din sportul românesc, de oameni care au făcut performanță, care au ridicat tribune în picioare, care au făcut fericiți sute de mii de români ce-i priveau din fața televizoarelor. "Ești cea mai tare. Campioana noastră", a fost mesajul trimis Simonei de către "Regele" Hagi. Au fost, însă, și "nebuni", care au spus la scurt timp după performanța Simonei că românca a avut noroc, fiindcă Serena Williams a fost accidentată la picior. Cât de nebun poți să fii să faci o asemenea afirmație? Cât de "veninos" și de dușmănos poți să fii să nu te bucuri ca român de o astfel de performanță? Simona trebuie să privească înainte, să-i uite repede pe acești "bastarzi" și să rămână în gând doar cu cei care o felicită după fiecare victorie și care o susțin într-un fel sau altul la fiecare meci. Până și Serena Williams a recunoscut că "Simona a fost incredibilă”, "îmi vine să mă duc acasă să mă antrenez special pentru ea", a continuat americanca. Simona trebui să rămână la fel de concentrată și în fața Anei Ivanovic, să demonstreze că nu este româncă, adică să se mulțumească cu puțin, așa cum o fac mulți dintre cei care cred că au ajuns în vârful piramidei, dar, de fapt, sunt abia la temelie. Magazin Sălăjean fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Flavia Pirttea Daniel Săuca Marius Morar Augusta Teșinschi Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Cleopatra Morar Potroviță Tehnoredactare: Silviu Mocan Distribuție: Ștefan Bordeianu Editor: S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Chiar dacă a fost înlăturat de consilieri, Viceprimarul de la Benesat rămâne în funcție , Fănică Șuteu rămâne în continuare viceprimarul comunei Benesat. Atât Tribunalul Sălaj, cât și Curtea de Apel Cluj au dat recent câștig de cauză Instituției Prefectului, stabilind că hotărârea de schimbare a viceprimarului comunei Benesat luată în cadrul unei ședințe de Consiliu Local (CL) este nelegală. Augusta Teșinschi Povestea schimbării vicelui din comuna Benesat a început în urmă cu mai bine de un an, mai precis în septembrie 2013, când în cadrul unei ședințe de CL, consilierii în frunte cu primarul Sorin Romocea (PNL) au votat un proiect de hotărâre privind schimbarea vicelui Fănică Șuteu - consilier PSD. Deși nu avea majoritatea în CL, primarul și-a dorit un vice de la UDMR, pe Gergely Ciaba, iar acesta a fost ales, însă Prefectura a contestat hotărârea pe motiv că a fost adoptată fără majoritate în CL. După aproape un an de la atacare în contencios administrativ a deciziei CS Benesat privind schimbarea viceprimarului Fănică Șuteu, instanța, respectiv Tribunalul Sălaj și Curtea de Apel Cluj a dat câștig de cauză Instituției Prefectului, stabilind că hotărârea de schimbare a viceprimarului comunei Benesat este nelegală, decizia Curții de Apel Cluj fiind definitivă și executorie. Contactat telefonic cu privire la decizia instanței, primarul comunei Benesat a precizat: "Da, este adevărat f că în cadrul unei ședințe de CL, de anul trecut, am votat schimbarea vicelui, însă Prefectura a atacat în contencios decizia și hotărârea privind schimbarea s-a suspendat până la pronunțarea instanței (...). Intr-o următoare ședință de CL vom vota din nou schimbarea din funcție a viceprimarului. O să-l schimb din nou. Eu trebuie să lucrez cu oameni care mă plac și care își dau silința să atragem fonduri europene pentru prosperitatea comunei, nu cu oameni care să bage bețe în roate. Mereu se opune proiectelor cu finanțare europeană", a precizat edilul de la Benesat. Decizia instanței a fost comunicată de Instituția Prefectului printr-o informare de presă remisă redacției. Situație similară și în Consiliul Local Zalău O situație similară, privind schimbarea viceprimarului municipiului Zalău, Daniela Coța (PSD), pentru care se așteaptă deocamdată decizia instanței, a fost înregistrată și în CL Zalău. In urma unei ședințe de CL, care a avut loc la începutul lunii august, consilierii municipali au votat schimbarea viceprimarului Daniela Coța. La câteva zile după ședință, Instituția Prefectului a atacat în contencios administrativ, la Tribunalul Sălaj, decizia CL Zalău privind schimbarea viceprimarului, primul termen de judecată al procesului fiind stabilit în 28 noiembrie. Până la pronunțarea instanței hotărârea de CL a fost suspendată, ceea ce înseamnă că Daniela Coța își păstrează funcția de viceprimar. A înainte de alegeri, Consiliul Județean împarte banii pentru drumuri Peste 11 milioane de lei, alocați prin hotărâre de Guvern, vor fi repartizați de Consiliul Județean (CJ) Sălaj primăriilor din județ pentru realizarea unor lucrări de reparații și întreținere la drumurile județene și comunale. Decizia privind repartizarea sumei precizate, în fiecare unitate administrativ teritorială (UAT) din județ, este inclusă într-un proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței ordinare de CJ din data de 24 octombrie 2014. Astfel, potrivit proiectului de hotărâre, printre UAT-urile sălăjene care vor primi cei mai mulți bani pentru reparația și întreținerea drumurilor se numără: Marca -155.000 de lei, Hida -153.000 de lei, Vîrșolț - 139.000 de lei, Almașu -137.000, Hereclean -136.000 de lei, Cehu Silvaniei - 135.000 de lei, Poiana Blenchii -132.000, Letca -130.000 de lei, Jibou -126.000 de lei și Cuzăplac -123.000 de lei. La polul opus, pe lista UAT-urilor cu cei mai puțini bani primiți pentru realizarea lucrărilor precizate se numără: Crastelec cu 14.000 de lei, municipiul Zalău - 25.000, Dobrin - 38.000 de lei, Sîg - 42.000 și Românași - 43.000 de lei. Repartizarea a fost realizată în funcție de lungimea drumurilor comunale și capacitatea financiară a acestora, după consultaea primarilor care a avut în cursul acestei luni. Singura comuna din județ, căreia nu i-a fost alocat nici un fond este Șimișna și asta din cauza faptului că nu are în întreținere drumuri comunale. Din suma de peste 11 milioane lei alocată de Guvern în județul Sălaj, aproape jumătate îi revine Consiliului Județean în întreținerea căruia se află drumurile județene. ■ A.T.