Magazin Sălăjean, iunie 2015 (Anul 20, nr. 101-120)

2015-06-11 / nr. 107

21mb U Iunie 2015 Editorial Augusta Teșinschi Legi fără sens, pierdere de vreme N-am înțeles niciodată legile astea adoptate fără nici un sens pe care le iau sistematic cei care vin la putere. Cu siguranță vor să-și justifice leafa balcană pe care o primesc și scot fel de aberații pe bandă rulantă. Mi-aduc aminte perfect de Boc, cu sloganul său "ori pensie, ori salariu". A ieșit în față și a dat cu bâta-n baltă fără să se gândească la faptul că mulți pensionari cu pensii infime au fost nevoiți săși găsească ceva în plus de muncă pentru a putea să supraviețuiască. Așa-i la noi, e deja cutumă ca cei care ne conduc să ia decizii, care inevitabil îi afectează pe toți, într-o oarecare măsură, fără să gândească. Miniștrii, nu toți, sunt de toată isprava. Și spun asta gândindu-mă la cele mai "proaspete" invenții: Legea bacșișului și Legea autostopului. Prima, care prevedea impozitarea bacșișului a fost eliminată. Cum sărăcie să emiți un bon separat pe 20 de bani bacșiș, din care să plătești impozit? Cică, ministrul finanțelor, la două săptămâni după ce a luat decizia de a impozita bacșișul și-a schimbat brusc părerea: "taxarea bacșișului nu se poate reglementa în toate spețele sale, fără a apărea situații neplăcute și important este ca fiscul să nu mai identifice sume sumplimentare în casele de marcat", spunea Teodorovici. După legea asta, mai nou, a venit alta, care s-a și publicat în Monitorul Oficial și anume "ia-mă nene", care prevede că autostopul devine o activitate interzisă prin lege și pasibilă de amenzi. Adică, navetiști sau călătorii care vor să ajungă într-o anumită destinație nu mai au voie să stea la ocazie și să fie transportați de orișicine. Transportul se va face numai de către cei care dețin autorizații de transport. Oarecum va fi pusă în practică această lege și cine-i va prinde pe conducătorii auto că transportă autostopiști. Sincer, eu cred că nimeni, pentru că nu se prea poate! Ar fi păcat să credem că lumea e cinstită și că un conducător auto care ia ocazie un autostopist nu va declara polițistului, în cazul unui eventual control, că persoana pasageră îi e rudă. Un nou fiasco legislativ, la fel cum vor fi și altele gândite prost de cei plătiți cu bani grei. Magazin Sălăjean fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Flavia Pintea Daniel Săuca Marius Morar Augusta Teșinschi Florin Negoiță Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Raluca Blaga T ehnoredactare: Silviu Mocan Anca Bartha Distribuție: Ștefan Bordeianu Ed Xan S.C. SUMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 14S3-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Magazin Sălăjean Zona din spatele Casei de Cultură a Sindicatelor a intrat în reparații Florin Negoiță Lucrările la reamenajarea trotuarelor din centrul municipiului Zalău, continuă cu partea din spate a Casei Sindicatelor. SC Citadin S.A. efectuează lucrări de refacere a trotuarelor, rebordurare și reamenajarea parcării. Lucrarea face parte din programul anual de reabilitare aprobat de Primărie pentru SC Citadin S.A, finanțat din bugetul local. Lucrările vor continua pe zona din spatele unității bancare din zonă și Zahana. Prin lucrările excutate de cei de la Citadin, vor fi reabilitați peste 3000 metri pătrați de spațiu din domeniul public, costurile lucrărilor fiind estimate la aproximativ 180.000 de lei. Sperăm că din planurile de lucrări, pe viitor vor face parte și trotuarele din zona cuprinsă între Ceas- Silvania și odată cu demararea lor, va fi refăcut sau înlocuit și gardul de pe marginea carosabilului, ruginit și rupt, lucru pe care l-am adus de mai multe ori în atenția Primăriei și a Citadinilor. Până una alta, lucrările decurg în ritm susținut, sunt executate cu simț de răspundere iar materialele folosite, după cum ne-au spus cei care se pricep sunt de calitate. Dincolo de orice cârcoteală, trebuie să recunoaștem că orașul arată mai bine și poate arăta și mai bine dacă toate zonele vor intra în reabilitări, cu precădere cele din cartiere sau cele mai puțin expuse, așa cum s-a putut vedea de curând în Brădet, de exemplu, unde trotuarul pe zona biserică- parc Brădet a fost refăcut complet, extins și rebordurat. S-a modificat carnetul de vaccinări al copilului Augusta Teșinschi Carnetul de vaccinări pentru copii a suferit modificări. Actualizarea a fost necesară deoarece, în urma intrării în vigoare în 1 aprilie a Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate publică, pentru anii 2015 și 2016, calendarul național de vaccinare a fost modificat. Astfel, toate vaccinurile administrate în maternitate sau de medicul de familie trebuie înregistrate în carnet, document ce este solicitat obligatoriu la înscrierea copiilor în colectivități. "Carnetul de vaccinări va fi eliberat aparținătorului legal al copilului, la ieșirea din maternitate. Vaccinările vor fi înregistrate în carnetul de vaccinări de către unitatea medicală care efectuează vaccinarea. în situația administrării de vaccinuri combinate se va completa data vaccinării pentru fiecare dintre antigenele conținute de acesta, în rubrica corespunzătoare. La înscrierea în colectivitate se va solicita obligatoriu prezentarea carnetului de vaccinări. Vaccinările vor fi programate de către medicul de familie, conform calendarului de vaccinări din România. Carnetul de vaccinări va fi solicitat de către medicul de familie, la fiecare consultație, se arată într-un ordin al Ministerului Sănătății publicat recent în Monitorul Oficial. De asemenea, părinții sunt atenționați, prin intermediul acestui document, să nu excludă posibilitatea vaccinării copilului din cauza unor prejudecăți sau informații eronate, și să nu administreze niciun vaccin fără recomandarea medicului. Dacă după vaccinare starea copilului se modifică, în sensul că pot să apară simptomele unor reacții adverse postvaccinale, părinții sunt sfătuiți să se adreseze urgent medicului. Inspecții tematice în școlile din județ Unitățile de învățământ din județ sunt verificate, în această perioadă, de inspectorii școlari. Potrivit informațiilor postate pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Sălaj, este vorba de inspecții tematice, care vizează verificarea calității demersului didactic din semestrul al II-lea. Activitatea de control a debutat luni, 8 iunie, și se încheia miercuri, 17 iunie. Printre principalele obiective se numără: verificarea modului de respectare și de aplicare a prevederilor legale privind frecvența și notarea ritmică pe semestrul al II- lea, verificarea modului de organizare privind desfășurarea examenelor de sfârșit de ciclul Evaluare Națională - clasa a VIlla/Bacalaureat, verificarea existenței procedurilor referitoare la organizarea și desfășurarea examenelor de sfârșit de ciclu - Evaluare Națională - clasa a VIII-a/Bacalaureat, verificarea modului de respectare și de aplicare a prevederilor legale privind frecvența și notarea ritmică, verificarea asistențelor la ore ale directorilor, precum și pregătirea încheierii anului școlar 2014-2015. De asemenea, inspectorii școlari vor verifica și activitatea managerială a conducătorilor unităților de învățământ. ■ EP.