Magazin Sălăjean, iulie 2015 (Anul 20, nr. 121-143)

2015-07-22 / nr. 136

PERIODICE NU SE ÎMPRUMUTA x^inerul preaccentuy Vremuri grele pentru aleșii noștri. Averile conducătorilor sălăjeni nu au crescut în ultimul an Mantutti Salajean ^ Cotidian de informație, opinie și publicitate Miercuri, 22 iulie 2015 nr. 136 (4.513) 1,5 lei 12 pagini www.magazinsalajean.ro Telefon: 0260 611364; 0360 566076; Fax: 0360 566067 în fiecare an, în momentul de debut al verii, toți aleșii locali sau județeni își publică declarațiile de avere, astfel încât orice locuitor, cetățean al localității în care alesul conduce, să poată vedea cum stă “șeful lui” la capitolul venituri și averi. Pagina 3 2 facebook.com/MagazinSalajean Profesor universitar arestat pentru luare de mită Flavia Pintea Mariana Popa, lector universitar doctor în cadrul Facultății de Științe ale Educației, Psihologie, Educație Fizică și Sport Zalău, din cadrul Universității "Vasile Goldiș" Arad, a fost reținută luni, 20 iulie, fiind acuzată de săvârșirea a șapte infracțiuni de luare de mită. Potrivit rechizitoriul întocmit de procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, în cursul anului 2015, în calitate de lector universitar doctor în cadrul Facultății de Științe ale Educației, Psihologie, Educație Fizică și Sport Zalău din cadrul Universității "Vasile Goldiș" Arad și de coordonator al lucrărilor de licență, a pretins și primit sume de bani de la un număr de șapte studenți, pentru care era profesor coordonator, în schimbul cărora le-a transmis în format electronic prin e-mail lucrări de licență gata întocmite, studenții neavând nicio contribuție la realizarea lor. In cursul zilei de luni, 20 iulie, s-a dispus reținerea Marianei Popa pe o durată de 24 de ore, urmând a fi prezentată cu propunere de arestare preventivă, judecătorului de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Sălaj. Potrivit anchetatorilor, cercetările continuă în vederea lămuririi tuturor împrejurărilor cauzei și stabilirii răspunderii penale.Precizăm că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate în nicio situație să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție", au menționat procurorii sălăjeni. Potrivit acestora, marți, 21 iulie, a fost sesizată instanța cu propunere de arestare preventivă pentru o perioadă de 30 de zile, aceasta fiind admisă de judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Sălaj. In cauză, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații - Direcția Județeană Sălaj, Direcția Generală Anticorupție - Serviciul Județean Anticorupție Sălaj, Serviciul Județean Anticorupție Satu Mare, Serviciul Județean Anticorupție Arad, Inspectoratul de Jandarmi Județean "Menumorut Voievod" Sălaj și Inspectoratul de Poliție Județean Sălaj. Mariana Popa, în vârstă de 62 de ani, este încadrată la Universitatea de Vest "Vasile Goldiș", filiala Satu Mare, la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, catedra de Psihologie, din 2003, an în care s-a mutat în orașul Satu Mare, potrivit CV-ului său, postat pe site-ul instituției de învățământ. I Ne topim! Sălajul sub Cod Galben de caniculă Administrația Națională de Meteorologie a emis atenționare Cod Galben de caniculă și disconfort termic, valabilă pentru miercuri și foi, printre județele afectate urmând să se numere și Sălajul. Pagina 2 Absolvenții de gimnaziu pot să-și confirme locul la liceu până vineri Elevii sălăjeni care au absolvit clasa a VIII- a și au fost repartizați la liceu în prima etapă mai au la dispoziție trei zile să-și confirme locul. Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației, absolvenții de gimnaziu își pot depune dosarele de înscriere la unitățile liceale în perioada 16 - 24 iulie. Pagina 3 Vești bune pentru bugetari" Salariile vor crește cu până la 70 la sută Proiectul noii Legi a salarizării prevede creșteri semnificative în Educație și Sănătate, dar și măsuri de încurajare pentru cei care sunt dispuși să lucreze în zone geografice defavorizate. In cazul polițiștilor, misiunile speciale sau periculoase sunt cele care aduc sporuri însemnate. Pagina 12 Curs valutar (BNR); EUR« GBP 6.3222; ÜSD4.0É1Í; CAD 3,USD; 100 HUF 1.42«; XAU 144,773»