Magazin Sălăjean, noiembrie 2015 (Anul 20, nr. 209-228)

2015-11-25 / nr. 226

Zălăuanul Cătălin Marian a devenit în premieră vicecampion balcanic la cros [‘aiM 1vi M Atletul legitimat la Liceul cu Program Sportiv "Avram Iancu” Zalău are șanse reale de a reprezenta România și la Campionatul European de Cros, programat luna viitoare, în Franța Cotidian de informație, opinie și publicitate pagini www.magazinsalajean.ro Telefon: 0260 611364. 0360 566076; Fax: 0360 566067 Miercuri, nr. 226 25 Noiembrie 2015 (4.603) 1,5 lei 12 Neaplicarea majorărilor salariate promise va scoate sindicatele în stradă Sindicaliștii din mai multe domenii de activitate amenință că vor ieși în stradă dacă noul Guvern nu le va acorda majorările de salarii aprobate de fostul Executiv, sau votate de Parlament. Noul premier, Dacian Cioloș, a declarat că va trebui să analizeze mai întâi resursele bugetare, după care se va putea vorbi despre o decizie a noului Executiv, în acest sens. Majorările salariale cu zece procente au fost votate în Parlament, ca amendament la Ordonanța de Urgență care stabilea, în luna august a acestui an, majorarea cu 25 la sută a salariilor în sistemul de Sănătate. In ultima ședință a Guvernului Ponta s-a mai dat o Ordonanță de Urgență prin care li se asigura profesorilor o mărire a salariilor cu 15 procente, conform negocierilor care au avut loc cu sindicatele. Toate aceste decizii, fie că au fost aprobate de Guvern sau de Parlament, riscă să nu mai poată fi aplicate dacă legile care le au la bază nu vor fi promulgate de președintele Klaus Iohannis. Federația Națională a Sindicatelor din Administrație (FNSA) amenință și ea cu greva generală dacă președintele Klaus Iohannis nu va promulga Legea privind aprobarea OUG 35/2015, ce prevede o creștere salarială de 10 la sută. FNSA i-a transmis, luni, o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis, pentru a-i aminti că problemele generate de salarizarea deficitară a angajaților din administrația publică locală, lipsa de motivare a acestora și, în consecință, apariția unui exod al profesioniștilor care își desfășoară activitatea în primăriile și consiliile județene din România au dus la declanșarea conflictului de muncă la nivel național, la începutul anului, în sectorul „Administrație publică". Președintele Cartel ALFA Sălaj, Pompiliu Ceaca, ne-a declarat, în drum spre Brașov unde va participa astăzi la reuniunea sindicală pe țară, că deocamdată informațiile privind un eventual protest de amploare nu pot fi confirmate ca fiind oficiale. „Așteptăm să vedem la ce concluzii vom ajunge miercuri la reuniunea sindicatelor la nivel național, și ce decizii se vor lua. Situația este într-adevăr, destul de tensionată, însă o certitudine privind protestele și formele sub care se vor desfășura, o vom avea abia miercuri" a spus liderul sindical sălăjean. La rândul său, Bogdan Hosu, liderul confederației Cartel Alfa, susține că bugetul permite majorările salariale. „Guvernul spune că nu are bani, dar banii există. Probabil că acest guvern are alte priorități. Creșterile salariale reprezintă o sumă infimă" a spus Hosu. Nici profesorii nu mai sunt atât de siguri că vor primi majorările însă speră să le primească așa cum s-a decis. Sindicatele din Educație nu se așteaptă la o revenire asupra deciziei de majorare salarială cu 15 la sută votată luna trecută de Guvern, dar dacă acest lucru se va întâmpla, vor declanșa și ei protestul. „Noi am încheiat capitolul. Avem mărirea dată, 15 la sută, nu se mai atinge nimeni de acești bani. Dacă se întâmplă să nu se acorde, oamenii vor ieși în stradă" spun reprezentanții sindicali ai profesorilor. ■ F.N. Tenaris Silcotub a premiat inteligența elevilor zălăuani Elevii zălăuani cu rezultate deosebite I învățătură au fost răsplătiți și în acest an de Tenaris Silcotub. Aproape 180 de elevi din municipiu au primit, luni, 23 noiembrie, burse de merit și premii de excelență în cadrul Programului "Merit Awards" - una dintre inițiativele multinaționalei în domeniul educației. Pagina 2 rail in EUR 4.4509; GBP 6.3183; USD 4.1773; CAD 3.1269; 100 HUF 1.4266; XAU 144.3325; ISSN 1453-1283