Magazin Sălăjean, mai 2016 (Anul 21, nr. 85-104)

2016-05-04 / nr. 85

2 Miercuri 4 Mai 2016 Editorial Daniel Săuca_____ Ce mă (mai) enervează ■ De Paști, Moș Iepurilă deghizat în Santa Claus, scuze viceversa, scuze Klaus Iohannis, le-a dăruit ziariștilor din România un extraordinar, minunat, copol „cadou" de campanie electorală nașpa, grețoasă, pensii speciale! El Präsident a promulgat legea care introduce pensii speciale pentru jurnaliștii care fac parte din „uniuni ale creatorilor recunoscute ca fiind de utilitate publică" (dar și ceva jurnaliști - militari fără soldă...). Ziariștii, creatori? Unii dintre ei, puțini cei infiltrați au oricum o creativitate ieșită din comun). Păi, și numai pentru cei din UZPR? întrebare: oare s-a consultat cu cineva din „domeniu", Herr/dl. Klaus Iohannis când a promulgat legea asta? Părerea mea: nu. Dacă se consulta, președinte era! Măcar dacă retrimitea legea în parlamentul patriei, pe considerentele avizului negativ al Guvernului și lipsa dezbaterii cu organizațiile de media și cu confederațiile sindicale reprezentative la nivel național. Măcar. ■ Pe voi nu vă enervează? De 26 de ani cel puțin în Zalău, în (mai) fiecare campanie electorală lăsată de Cei de Sus, discuțiile, „ofertele" candidaților vizează drumurile, apa, parcurile, canalizarea, anveloparea (dacă tot avem Michelin în ogradă) termică a blocurilor, cimitirele, locurile de muncă, Zilele Zalăului, pistele de biciclete, parcările, Transurbia, curățenia, gunoiul, fondurile europene, artelecul, Stâna, spitalul, spitalele, turismul etc. Eu votez sigur cu candidatul care va propune mutarea Zalăului. Unde? De pildă, la Cluj. Sau în America. ■ Chiar nu vă enervează prezența la Steaua (FCSB sau cum s-o mai (de)numi) a d-lui George, alias Gigi, Becali? Abia îi aștept prezența la Măsurișul Oilor (electorale) de la Pria, printre care mici și taragotiști. Discutăm despre Steaua, să ne înțelegem. ■ Nu vă enervează discuțiile despre Ministerul Culturii din această perioadă? Onor ministrul (în funcție?) ar fi făcut reforme, și de aia, dușmanul de clasă l-a obligat să plece. Serios !? Care reforme? Care demisie? Care minister? Bună constatarea: miniștrii așa-zis tehnocrați sunt mai politici decât ceilalți: nu prea vor să plece din funcții. P.S.: încercări post-pascale de pamflet. Unele reușite, altele, nu. Marin Sălăjean fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260611364; 0360566067; 0360566076 *TMTM“- sc Director: SIMAR Daniel Mureșan Consiliere juridică: S.R.L. Jr. Cornel Merișan ZALAU Redactor-șef: Olivian Vădan ^ . , ISSN Tehnoredactare: t ch no^ Redactori: Silviu Mocan 1453-1283 Andreea Vilcovschi Anca Bartha Tiparul Daniel Săuca executat la Marius Morar Distribuție: Tipografia Augusta Teșinschi Ștefan Bordeianu “Garamond” Florin Negoiță Cluj Napoca Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridica se aparține. Magazin Sălăjean Elena Udrea și-a petrecut mini-vacanța de Paște în Sălaj Florin Negoiță Elena Udrea s-a aflat în județul Sălaj pe tot parcursul Sărbătorilor pascale. în Joia Mare, aceasta fost prezentă la slujba de seară, desfășurată la Catedrala „Adormirea Maicii Domnului" din Zalău. în Vinerea Mare, Elena Udrea a ales să viziteze Mănăstirea Strâmba iar în noaptea de înviere aceasta a participat alături de sute de zălăuani la slujba ce a avut loc la Catedrala „Adormirea Maicii Domnului". Elena Udrea nu a ocolit nici Băile Boghiș, acolo unde a și participat la concursul de ciocnit ouă, desfășurat în cea de-a doua zi de Paște. Prezența Elenei Udrea a fost una cât se poate de discretă, politicianul alegând să nu facă public faptul că se va afla în Zalău în noaptea de înviere. Bonurile fiscale câștigătoare la Loteria organizată de Paște Bonurile fiscale emise în data de 24 februarie, cu o valoare de 934 lei, au fost declarate câștigătoare la extragerea specială de Paște a Loteriei bonurilor fiscale ce a avut loc luni, 2 mai. Fondul de premiere pentru această extragere este de un milion de lei, iar din această sumă vor fi acordate cel mult 100 de premii. La extragere au participat bonurile emise în perioada 1 februarie - 16 aprilie 2016, potrivit unui comunicat al MFP. "La extragerea ocazională a Loteriei bonurilor fiscale organizată luni, 2 mai 2016, cu prilejul sărbătorilor de Paște, participă bonurile fiscale emise în perioada 1 februarie - 16 aprilie 2016. Fondul de premiere este de un milion de lei, sumă din "care vor fi acordate cel mult 100 de premii", se arată intr-un comunicat al instituției. Selecția câștigătorilor va fi realizată în două etape. Prima etapă a avut loc luni, 2 mai 2016, și a constat în extragerea bilelor care vor desemna luna, ziua și valoarea bonurilor câștigătoare. Dacă numărul cererilor de revendicare depășește 100, va fi organizată o a doua extragere, pentru desemnarea celor 100 de câștigători. Extragerea este publică și va putea fi transmisă, în direct, de toate televiziunile interesate. Rezultatele extragerii vor fi asfișate pe site-urile Ministerului Finanțelor Publice (MFP), al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și Companiei "Loteria Română". ■ F. N. Paștele la Urgență: oameni beți, agresați și mușcați de animale Andreea Vilcovschi Peste 360 de sălăjeni au avut nevoie, în minivacanța de Paște, de asistență medicală. Potrivit informațiilor furnizate de către reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Zalău, în perioada 30 martie-2 aprilie, cadrele medicale de la Unitatea de Primire a Urgențelor (UPU) au avut de tratat 362 de pacienți, cu 25 mai puțini decât în urmă cu o săptămână. Doar 77 din totalul acestora au necesitat spitalizarea. Și de această dată, în top au fost plăgile, fracturile, traumatismele, entorsele și contuziile, 69 de sălăjeni ajungând la UPU cu probeleme de acest fel, arată sursa citată. Alți 26 de pacienți au fost depistați cu diverse afecțiuni ale sistemului digestiv, 19, cu hipertensiune arterială, iar 15 femei au ajuns cu travaliu declanșat. In intervalul amintit, opt pacienți au avut nevoie de îngrijiri medicale după ce au fost mușcați de animale, opt, după ce au fost implicați în diverse accidente rutiere și cinci înțepați de căpușe. Lista urgențelor este completată de cinci persoane care au exagerat cu consumul de alcool și de opt sălăjeni agresați.