Magazin Sălăjean, martie 2017 (Anul 22, nr. 38-60)

2017-03-22 / nr. 53

a. In aproape jumătate din cele 57 de comune sălăjene nu se întâmplă niciun eveniment cultural decursul unui an, este semnalul de alarmă tras către Daniel Săuca, managerul Centrului de Cui și Artă al Județului Sălaj (CCAJS), potrivit căruiii multe dintre căminele culturale de la sate, deși au fost reabilitate, sunt folosite doar pentru organizarea nunți, botezuri și înmormântări. Miercuri, nr. 53 ac 1«: 12 22 Martie 2017 (4.920) pagini www.magazinsalajean.ro Telefon: 0260 611364; 0360 566076; Fax: 0360 566067 Liderul "presei soldiene 11 facebook.com/MagazinSalajean Vești bune pentru zălăuani! Fosta Piață centrală din Zalău intră în reamenajare Florin Negoiță Au trecut trei ani de când a fost dată în folosință Hala agroalimentară din centrul municipiului Zalău, dată care a coincis cu desființarea celei mai mari piețe din municipiu. Piața centrală. Locul pe care a funcționat această piață dar și parcarea, au rămas în paragină timp de trei ani, la fel și locurile pe care s-au aflat florăriile și administrația pieței. Primăria Municipiului Zalău va demara, la sfârșitul lunii martie, lucrările de "Amenajare parcare și amenajare peisagistică pentru piața agroalimentară din zona centrală". Amplasamentul vizat pentru amenajare este situat la intersecția străzii Simion Oros cu strada Prunilor, pe partea opusă complexului agroalimentar și a Mall-ului. Lucrările ce vor fi executate în zona respectivă constau în amenajarea parcării care va deservi Hala Agroalimentară, amenajarea de căi de circulație carosabile și pietonale, amenajare de spații verzi, dotări cu mobilier stradal, racordul la utilități și amenajare rețea pluvială. Lucrările vor fi terminate, potrivit reprezentanților municipalității, la sfârșitul lunii septembrie. Având în vedere lucrările programate în această zonă, utilizatorii fostei piețe agroalimentare, respectiv comercianții/producătorii de flori și pomi fructiferi, au fost notificați pentru eliberarea spațiului, fiindu-le puse la dispoziție alte locuri în care să își poată desfășura activitatea. Comercianții de flori au posibilitatea de a ocupa un spațiu în Hala Agroalimentară, Piața Astralis sau Piața Dumbrava Nord, iar comercianții de pomi fructiferi au posibilitatea de a ocupa un spațiu în Piața Astralis și Piața Dumbrava Nord, urmând ca aceștia să ia o decizie în acest sens. Hala agroalimentară - o investiție de aproape 15 milioane de lei - a fost inaugurată la sfârșitul lunii mai 2015, după ani de așteptare, licitații și nenumărate controverse. Hala este cel mai mare spațiu C0- mercial de acest gen din județul Sălaj, având o suprafață construită desfășurată de aproape 5.000 metri pătrați, spațiile exterioare fiind amenajate pe o suprafață utilă de 1.703 metri pătrați. Parterul halei beneficiază de un spațiu de 1.284 mp și este destinat, așa cum știm, comerțului produselor vegetale, produselor apicole, produselor din lapte și carne. Hala nu s-a bucurat în căi trei ani de funcționare de prea mare success, multe din spații fiind abandonate de comercianți, în special cele situate la etajul clădirii. Costurile percepute de cei care au închiriat ca fiind ridicate, condițiile din hală contestate, de asemenea, de multe ori, dar și lipsa clienților au făcut ca mulți dintre cei care au închiriat inițial aceste spații să renunțe la ele. Municipalitatea a luat în calcul o regândire a modului în care vor fi închiriate aceste spații, a tarifdor, fiind necesar un "suflu" nou de marketing pentru atragerea comercianților dar și a clienților către aceste spații comerciale care, deși sunt unice în municipiu, nu se bucură de succesul scontat. Protest cu lacătul pe ușă la Garda de Mediu și Protecția Mediului Proiecte pentru zălăuani, se așteaptă banii pentru modernizarea unor drumuri și străzi Sălajul va avea o nouă monografie Cărțile de identitate biometrice devin realizate Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Pagina 5 angajeaza SECRETARĂ Condiții: -------------- cunoștințe de contabilitate primară - operare PC nivel avansat Relații la sediul redacției, str. Nicolae Titulescu nr.1 sau la telefon 0260 611364. CV-urile se pot trimite la adresa de e-mail: redactie@magazinsalajean.ro