Magazin Sălăjean, iunie 2019 (Anul 24, nr. 99-116)

2019-06-11 / nr. 105

2 Marți 11 Iunie 2019 itorial Olivian Vădan Disperarea reactivează frăția penalilor Acestă coaliție intr-ale penibilului, PSD-ALDE dă semne că nu vrea să vadă, să audă, să priceapă ceva din ceea ce se întâmplă. Doar un naiv își închipuia că alegerile din 26 mai vor fi o lecție pentru ei, că palma primită de la români îi va determina ca de acum înainte să fie corecți, că vor respecta voința poporului. La cât tupeu și nesimțire au adunat deja în ei, cei de la PSD și ALDE nici măcar nu sunt în stare să mimeze normalitatea cerută de români. Drept dovadă, Senatul a respins solicitarea DNA de începere a urmăririi penale în cazul lui Călin Popescu Tăriceanu cu 38 de voturi „pentru", 71 „împotrivă" și o abținere. Iată că, pentru unii politruci, respectul și bunul simț sunt doar niște chestiuni opționale, la care apelează doar în fața camerelor de luat vederi. Pentru ca, în spatele lor, fiecare să își arate adevărata față hidoasă. Revin la acel moment în care Tăriceanu a fost salvat de complicii săi din Senat tocmai pentru a scoate în evidență faptul că, atunci când sunt încolțiți, indivizii ăștia sunt capabili să ia justiția la palme, să sfideze milioane de români, oameni care în 26 mai au transmis clar prin votul lor că în țara asta nimeni nu trebuie să fie mai presus de lege. Este încă o dovadă evidentă că, pentru această șleahtă, votul românilor, legea, bunul simț, nu există. De mai bine de doi ani și jumătate, aceste hiene au un scop unic: să păstreze puterea și toate privilegiile ce rezultă din ea. La doar câteva ore după șocul primit la ultimele alegeri, clica asta arată că n-a înțeles nimic. Cum n-a înțeles absolut nimic nici măcar din arestarea lui Liviu Dragnea. Unii ar fi tentați să creadă că indivizii ăștia nici nu s-au obosit să înțeleagă. Eu cred însă că doar au mimat. Practic, votul covârșitor majoritar împotriva ridicării imunității lui Tăriceanu arată un singur lucru: disperarea. Sentimentul acesta a reactivat, practic, frăția penalilor. Până la urmă, miza votului din Senat a fost păstrarea majorității în cele două camere. Un troc ordinar. Pentru că, în ochii celor de la PSD, în afară de susținerea pe care o mai primesc de la ALDE, Tăriceanu este un zero barat. Nimic mai mult, Hienele au făcut scut în jurul lui doar pentru a apăra ciolanul. Tăriceanu este un instrument de care social-democrații se folosesc astăzi, ca apoi, când nu mai e nimic de jos, să-l arunce la gunoi. Și, oricum, din punct de vedere politic, șeful Senatului este deja un personaj tras pe linie moartă. La fel și partidul pe care l-a făcut praf și pulbere înhăitându-se cu infractorul Dragnea. Și apoi, la fel ca personajul amintit, mai devreme sau mai târziu, Tăriceanu va trebui să dea cu subsemnatul în fața acuzațiilor ce i se aduc, și anume că ar fi primit aproape 800.000 de dolari de la reprezentanții unei companii austriece pentru a încheia mai multe acte adiționale la un contract comercial, banii fiind folosiți pentru campania electorală. N-ar fi primul și nici ultimul politician căruia i se înfundă. Vă mai amintiți de Udrea, Năstase, Voicu, Mazăre, Șova, Voiculescu, Dragnea șamd? Ei bine, mai devreme sau mai târziu, oricât s-ar spăla ei cu mic pe cap, nimeni nu scapă! Cel puțin, asta îmi place să cred... Mit țț 115 iu Salajeni fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Augusta Teșinschi Daniel Săuca Florin Negoiță Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Secretariat Anca Bartha Tehnoredactare: Silviu Mocan Distribuție: Ștefan Bordeianu Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Editor: s.c. SIMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond" Cluj Napoca Magazin Sălăjean Proiecte noi pentru Zalău în domeniul transportului public Florin Negoiță întâlnirea lunară de lucru a reprezentanților Agenției Regionale de Dezvoltare Nord Vest cu echipa Primăriei municipiului Zalău, formată din factori de răspundere din cadrul mai multor departamente și condusă de viceprimarul Teodor Bălăjel, a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute. Pe lângă discuțiile avute pe marginea fiecărui proiect și analiza stadiului implementării acestora, această întrevedere a avut un caracter instructiv vizând aspecte cu privire la viitoarea alocare financiară 2021 - 2027, în domeniul mobilității și regenerării urbane, eficienței energetice și adaptare la schimbările climatice. S-au pus în discuție idei de proiecte cum ar fi o nouă cale de acces spre localitatea Crișeni (din strada Tudor Vladimirescu), conexiune cu șoseaua de centură (din strada Făgetului - cartier Dealul Morii - strada Industriei), crearea unei legături rutiere între cartierele Meseș și Sărmaș sau lărgirea la două benzi pe sens a Bulevardului Mihai Viteazul (de la intersecția cu strada Lupului până la limita UAT Zalău spre Hereclean). Totodată se are în vedere extinderea traseelor transportului public în zona periurbană /metropolitană, modernizarea alternativei rutiere de vest (strada Maxim Gorki - strada Nicolae Titulescu - strada George Coșbuc - strada Decebal) și infrastructura velo și pietonală pe cursuri de apă (Valea Zalăului, Valea Sărmaș, Valea Meseș). Primăria municipiului Zalău, având calitatea de beneficiar de finanțare europeană nerambursabilă își propune ca din aceste demersuri să îmbunătățească aspectul și infrastructura orașului pentru decongestionarea traficului. La finalul ședinței de lucru, directorul ADRM, Marcel Boloș, a felicitat echipa, care implementează proiectele cu finanțare europeană nerambursabilă, pentru modul în care și-a desfășurat activitatea până în prezent. Punctul mobil al Serviciului de Pașapoarte din Șimleu își suspendă activitatea Augusta Teșinschi Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple (SPCEEPS) Sălaj face cunoscut faptul că în perioada 26 iunie - 31 octombrie se suspendă activitatea și programările on-line pentru punctul mobil de lucru din Șimleu Silvaniei. Preluarea cererilor privind eliberarea pașapoartelor se face, la sediul din Zalău, la două ghișee, unul din ele fiind rezervat programărilor online. La un al treilea ghișeu se realizează eliberarea pașapoartelor. Ghișeele funcționează luni, între orele 8.30-18.30 și marți-vineri, între orele 8.30-16.30. Instituția Prefectului reamintește faptul că este operațională platforma pentru programarea online a solicitanților de pașapoarte simple (indiferent de tip), disponibilă la adresa www.epasapoarte.ro. Astfel, cetățenii vor putea să gestioneze mai bine timpul personal alocat pentru obținerea documentelor de călătorie. Plata taxelor pentru eliberarea pașapoartelor se poate face la unitățile CEC Bank sau Trezorerie, dar și la Poșta Română, online sau prin virament bancar, cu ordin de plată. Pașapoartele pot fi primite la adresa de domiciliu, prin curier, sau pot fi ridicate de la sediile SPCEEPS din reședințele de județ sau de la ambasade. Mai multe detalii privind documentele necesare, modalitățile de plată a taxelor, procedura și condițiile în care se fac programările on-line pot fi obținute pe pagina web a Instituției Prefectului - Județul Sălaj, www.sj.prefectura. mai.gov.ro, la secțiunea dedicată Serviciului public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple, pe pagina de internet www.epasapoarte.ro la secțiunile acte necesare și programare-instrucțiuni, precum și pe pagina de internet a Direcției Generale de Pașapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro.