Magazin Sălăjean, noiembrie 2019 (Anul 24, nr. 203-223)

2019-11-25 / nr. 219

2 Luni 25j^X!<^t*iJv(V20i 9 Editorial Florin Negoiță Aria cercului în care ne învârtim Am avut, așa cum cei mai mulți dintre dumneavoastră ați remarcat fără prea mare greutate, cele mai prăpădite alegeri prezidențiale din istoria ultimelor 30 decenii. Doi candidați care, fiecare pe poteca lui plină de hârtoape și bolovani ori gropi mascate, a luat-o în final pe arătură. Unul cu o miză unică, devenită literalmente o obsesie și unic scop al luptei - scoaterea definitivă din orice și de oriunde a unei formațiuni politice, iar celălalt fără prea multe viziuni clare ori realiste și continuând în virtutea inerției, destul de amatoristic, o politică de executiv care evident, nu avea nici în plin nici în mânecă cu ceea ce are sau va avea de făcut un președinte. Despre campaniile electorale nici nu are rost să mai vorbim, probabil reprezintă, de departe, cele mai penibile, false, sărace, lipsite de asumare, de conținut, de autenticitate dintre toate campaniile electorale pe care le-am străbătut în ultimii 30 de ani. S-au etalat, pe rând, apucăturile fanariote, falsitatea, neștiința, ura, răutatea, amatorismul. Lipsa de curaj, de substanță în discurs, de asumare, de bărbăție. Aceeași vorbărie, aceleași zâmbete-grimasă, false, același făcut de nimic pentru următorii ani, iar acest lucru este valabil pentru ambii candidați, în cazul celor două rele mari dintre care am avut de ales. Un lucru este cert: dincolo de prostiile (la propriu!) pe care le-am auzit în această campanie electorală din partea echipelor de campanie, printre foarte puținele sloganuri autentice, totul a fost pe bază de apariții, dezbateri și logoree ce te lăsau mut de uimire; te apuca nu doar greața, ci te lăsau cu impresia că oamenii aceștia ori au luat-o razna, ori chiar ne cred tâmpiți, nu m-am ales în final cu ceva bun de.. .ales. Am realizat acum, la finalul acestor alegeri și în pragul unui nou așa zis 7*i fapt, CfCPÎași "îd C***n primit c* zi>ch* Către Corp I , fie o dată la cinci an .. anii, suntem ........ ț.......ți oi lîl.ciLor urlq.... tu... tu... ..olici.., același început de sfârșit. Să fii mereu blestemat să nu poți alege ceea >■ devărul ceea ce simt t‘ să fii nevoi* ,degi Ie nesfârșit pan fo‘ si sintagma asta obositoare și grețoasa ‘ alegem râul mai mic , sa fii nevoit sa asiști la neputința lor, mascată cu muzică luată de prin filme, regii de platou, jocuri de lumini și introduceri în scenă ca la Oscar când tu știi prea bine de ce au fost acești oameni în stare în trecutul lor, să fii nevoit să îți anulezi buletinul de vot așa cum din păcate foarte mulți au făcut-o sau pur și simplu să nu ieși la vot, pentru a nu regreta cinci ani că ai votat un incompetent, un analfabet funcțional, un amator sau pur și simplu un om căruia nu-i place munca ori un om despre care știi clar că nu are ce să-ți ofere bun, da, aceasta este cea mai mare tragedie a unui neam. Dacă cei care și-au lăsat sângele pe caldarâm, acum 30 de ani, pentru ca noi să avem acest drept de a alege, dar și bucuria și speranța că vom putea schimba ceva, ar știi ce trăim noi astăzi, s-ar răsuci în morminte. Ce-ar spune părinții lor, rămași singuri? Frații, surorile lor? Știm deja cine a câștigat aceste alegeri, așa cum știm că absolut nimic nu se va schimba în bine, nici din partea administrației prezidențiale, în următorii cinci ani așa cum foarte bine știm și cine a pierdut, de fapt, la acest scrutin: noi, românii, suntem cei care am pierdut. Pentru că având în vedere oferta electorală rămasă în turul doi, nu puteam ieși altfel decât învinși, indiferent de rezultatul pe care îl avem astăzi în față. Acesta este marele și tristul adevăr pe care, desigur, îl înțeleg și îl acceptă cei care nu cred în filme și basme și care, evident, se vor gândi poate și mai bine de azi înainte, dacă vor mai rămâne să mai trăiască în această țară bătută de soartă mereu și mereu, indiferent cine vine la butoanele ei. Pentru că la noi e vorba de butoane, așa cum spunea domnul președinte, nu de un lider care să conducă pentru toți, în interesul tuturor, care să nu discrimineze, să nu scrâșnească din dinți în fața națiunii, să nu se creadă împărat și să nu facă din orice un unic scop, acela de a fi stăpân peste tot și toate și de a-i îngropa sau a-i face să dispară pe alții, indiferent despre ce formațiune politică este vorba. Avem, așadar, doi candidați câștigători, fiecare pe "moșia" sa, pe interesele sale, pe orgoliile sale, pe "al meu" și niciodată și pe "al tău", cetățean lovit sistematic de soartă al acestei țări. Da, am aflat cum să ne calculăm aria cercului în care ne învârtim de 30 de ani și avem, din nou, același uriaș tăcut care pierde mereu poporul român. Magazin Sălăjean Angajări cu nemiluita în sistemul public Mai multe instituții publice din județ au scos la concurs, în această perioadă, diferite funcții adresate persoanelor cu studii superioare, dar și celor cu studii medii. In total sunt disponbile 28 de joburi care pot fi ocupate doar prin concurs. Augusta Tesinschi U Direcția Generală de Asistență ImiggBM Socială și Protecția Copilului (DGASPC) * fiiStm Sălaj organizează concurs pentru HU’ fi ■ ocuparea a 14 posturi - funcții Ii contractuale. Este vorba despre: două I fi * posturi de educator, cu studii wligg universitare cu diplomă de licență în Sălaj, în domeniul socio-uman la ■ £ Complexul de Servicii Sociale nr. 1 Zalău - Casă de tip familial Stârciu, un post de BH» educator, ai studii medii cu diplomă de 1 IB bacalaureat la Complexul de Servicii I $B f Sociale nr. 1 Zalău - Casa de tip familial I ~W” Í Stârciu; două posturi de infirmier, cu u HB studii medii cu diplomă de bacalaureat sau studii medii și curs de calificare de infirmier la Complexul de Servicii Sociale nr. 1 Zalău - Casa de tip familial Stârciu; un post de educator, cu studii medii cu diplomă de bacalaureat la Complexul de Servicii Sociale nr. 2 Zalău - Casa de tip familial Hereclean; un post de educator, cu studii medii - diplomă de bacalaureat la Complexul de Servicii Sociale Șimleu Silvaniei; un post de muncitor calificat întreținere, cu studii medii cu diplomă de bacalaureat la Complexul de Servicii Sociale Șimleu Silvaniei; un post de șofer, cu studii generale și școala profesională sau studii medii și permis de conducere categoria B și C, la Complexul de Servicii Sociale Șimleu Silvaniei; un post de kinetoterapeut, cu studii universitare cu diplomă de licență în domeniul kinetoterapie sau fiziokinetoterapie la Centrul de îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Handicap Boghiș; un post de infirmier, cu studii medii cu diplomă de bacalaureat la Centrul de îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Handicap Boghiș; un post de infirmier, cu studii medii cu diploma de bacalaureat sau studii medii și curs de calificare de infirmier la Centrul de Asistență Medico Socială Ileanda; un post de instructor ergoterapie, cu studii medii cu diplomă de bacalaureat la Complexul de Servicii Sociale Bădăcin și un post de șef serviciu, cu studii universitare cu diplomă de licență în inginerie și vechime de minimum 5 ani în specialitatea studiilor la Serviciul administrativ, secretariat, aprovizionare, protocol, transport, PSI și protecția muncii. Concursul pentru posturile menționate va consta în două probe: 11 decembrie - proba scrisă și 13 decembrie - interviul. Dosarele de înscriere se depun la sediul instituției și următoarele documente: cererea de înscriere la concurs, copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, dar și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor, carnetul de muncă sau adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie sau în specialitatea studiilor, în copie, cazierul judiciar, adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare și curriculum vitae. Informații suplimentare privind organizarea concursului se pot obține la sediul DGASPC Sălaj, strada Unirii nr. 20, Zalău - "Compartimentul resurse umane" sau telefon: 0260/615.017. Joburi vacante la: Spitalul jun Clui ii Muzeu* nu. 1 j iulie si Unitatea Militară .■«easta perioadă, în sistemul public, sunt disponibile mai multe locuri de muncă pentru care se organizează concurs. Astfel, la Spitalul Județean de Urgență Zalău sunt disponibile următoarele posturi: îngrijitor - un loc, infirmier - două locuri, asistenți medicali generaliști - șase locuri, consilier juridic - un loc și economist - un loc. De asemenea, Unitatea Militară 01483 Zalău organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție, vacante de contabil debutant studii medii, iar Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău organizează concurs pentru un post tehnoredactor debutant și arheolog-ev mediu debutant. Relații cu privire la desfășurarea concursurilor precizate se pot obține de la sediile instituților angajatoare. Bani de liceu pentru 250 de elevi sălăjeni 250 de elevi din județul Sălaj sunt beneficiari ai programului "Bani de liceu" pentru anul școlar 2019-2020. Ministerul Educației a afișat recent listele beneficiarilor programului precizat pentru anul școlar 2019- 2020, iar 250 de elevi de la mai multe unități de învățământ din județ urmează să primească 250 de lei lunar. In anul școlar precedent, pe lista beneficiarilor s-au aflat 295 de elevi sălăjeni. De precizat este faptul că începând cu anul școlar 2018-2019, fiecare beneficiar primește lunar, pe toata durata cursurilor, în situația respectării tuturor condițiilor legale prevăzute, suma de 250 de lei lunar. La nivel național, au fost depuse 32.586 de solicitări pentru a primi acest sprijin, eligibili fiind elevii care provin din familii cu un venit brut lunar pe membru de familie mai mic sau egal cu 500 de lei. Ajutorul este destinat elevilor care urmează învățământul liceal, cursuri de zi, însă au acces doar cei în cazul cărora venitul maxim pe membru de familie este de 500 de lei pe lună. Atât cuantumul ajutorului financiar, cât și plafonul maxim de acordare au fost majorate anul trecut, de la 180 la 500 de lei. La stabilirea venitului brut lunar/membru de familie se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei, în ultimele luni anterioare depunerii cererii, cu excepția alocației de stat, a alocației suplimentare pentru familiile cu mulți copii, burselor de studii sau sociale. ■ A. T.