Magazin Sălăjean, iunie 2020 (Anul 25, nr. 96-113)

2020-06-11 / nr. 100

21 și 11 iunie 2020 Editorial Augusta Teșinschi Atribuții, responsabilități, asumări și funcții . M-am obișnuit cu clasica lozincă "câinii latră, caravana trece", iar în calitate de cetățean al acestei țări nu-mi rămâne decât să mă adaptez la mizeria în care suntem nevoiți să trăim cu toții de ani buni. E greu, chiar foarte și, recunosc, sunt o frustrată, o neputincioasă în fața unui sistem infect alimentat de noi toți, în care inevitabil ne-am adaptat. La fel cum ne-am adaptat cu lucrurile normale, pe care le vedem "wowww". Aplaudăm mereu la scenă deschisă marile realizări ale conducătorilor noștri: asfaltări, bordurări, rondouri de flori, reabilitări de clădiri publice, amenajare de parcuri, achiziții de autobuze, autostrăzi, drumuri... Și Doamne ce-i mai preamărim și ce-i mai felicitări de parcă ar fi făcut din leafa lor aceste lucruri, care într-o societate normală sunt firești. Cred că nu știm că menirea celor care sunt acolo, la cârmă, este asta: "de a face", în primul rând ei și-au dorit să ajungă în fotolii, în al doilea rând sunt plătiți și în al treilea rând - investițiile pentru electorat, pentru cei care i-au ales să ajungă acolo, nu le fac din banii lor încă ceva. Percepția e diferită de realitate, de la om la om. E ciudat modul în care se aduc osanale unor oameni care chiar nu au făcut nimic. Nimic, din banul lor! Aud mereu, în special în mediul rural, cum oamenii, în simplele lor discuții, spun mereu despre realizările edilului pentru comunitate. "Ce minte a făcut pentru satul nostru". Și încă o vorbă, tot a celor din comunitățile rurale, este cea cu privire la raportul dintre realizare și furtișag: "Asta a furat, dar a și făcut!". Realizările lor sunt de fapt atribuții pe care fiecare trebuie să le îndeplinească. Dacă electoratul ar fi să trimită partidele politice la un examen medical, în special oamenii pe care i-a scos în față de-a lungul anilor să ne reprezinte, diagnosticul nu ar fi deloc unul bun. Nici pentru ele, respectiv membrii lor, nici pentru societatea românească. S-au născut probabil cu o boală genetică gravă, pe deasupra și contagioasă. Au tot amânat tratamentul indispensabil și în timp starea lor s-a agravat continuu. Ei, membrii formațiunilor, sunt un organ al democrației care au îmbolnăvit iremediabil societatea. O societate care în timp, fără inițiativă, n-a impus atunci când trebuia tratamentul adecvat. Marin^itt Sălăjean fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.l tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Editor: s.c. SUMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Potrivit art. 2,05 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactori: Augusta Teșinschi Daniel Săuca Florin Negoiță Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Secretariat Anca Bartha T ehnoredactare: Silviu Mocan Distribuție: Ștefan Bordeianu Magazin Sălăjean Director nou la Sistemul de Gospodărire a Apelor Augusta Teșinschi Schimbările în posturile cheie din instituțiile publice din Sălaj continuă. După Casa de Asigurări de Sănătate, Registrul Auto Român, Autoritatea Rutieră Română, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Direcția Silvică, Inspectoratul Școlar Județean și Casa Corpului Didactic a venit rândul și la Sistemul de Gospodărire a Apelor (SGA) Sălaj. începând din 28 mai, la instituția precizată a fost numit în funcția de director Dumitru Gorgan. Până la data menționată funcția de director a fost ocupată de inginerul Cristian Crișan care este și președintele Asociației Județene a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi Sălaj. Noul director, în vârstă de aproximativ 60 de ani, este de profesie inginer, angajat al SGA Sălaj. Instituția este o subunitate a Administrației Naționale "Apele Române" - Administrația Bazinală de Apă Someș - Tisa. Activitatea acesteia constă în aplicarea unitară a strategiei naționale în domeniul gospodăririi resurselor de apă, pe teritoriul bazinelor hidrografice Someș și Tisa, având ca principale atribuții: monitorizarea hidrologică și de calitate a resurselor de apă; administrarea și exploatarea infrastructurii Sistemului național de gospodărire a apelor; asigurarea dezvoltării unitare a sistemului de gospodărire a apelor, gestionarea și valorificarea resurselor de apă de suprafață și subterane cu potențialele lor naturale și fondul de date din domeniu; reglementarea și controlul folosințelor de apă, al lucrărilor construite pe ape sau care au legătură cu apele și asigurarea activității de inspecție, dar și avertizarea și realizarea măsurilor de prevenire, combatere și înlăturare a efectelor inundațiilor și a poluărilor accidentale. Lucrări de reabilitare în fața Casei de Cultură Augusta Teșinschi La Casa de Cultură Sindicatelor din municipiul Zalău a au început lucrările de reabilitare a scărilor. Este vorba despre scările din fața instituției, iar lucrările sunt realizate din fonduri proprii, la ințiativa întregului colectiv al instituției. Deși evenimentele culturale au fost inexistente în această perioadă, implicit și veniturile instituției, totuși s-a decis că reabilitarea suprafeței de la intrare nu mai poate fi amânată. Cu alcoolul la bord în direcția... șanț Florin Negoiță Un bărbat de 59 de ani, din județul Cluj, conducea autoturismul pe Drumul Național 1F, iar în afara localității Sâncraiu Almașului a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în șanț. Poliția a fost sesizată despre acest eveniment, marți, 9 iunie a.c., la ora 18.15, în urma impactului nu au rezultat victime, doar pagube materiale. La testarea cu alcool testul s-a evidențiat o alcoolemie de 0,91 mg/L alcool pur în aerul expirat. Polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunea de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.