Magazin Sălăjean, septembrie 2021 (Anul 26, nr. 164-185)

2021-09-15 / nr. 174

2 Miercuri În Septembrie 2021 Editorial Daniel Săuca „Caiete Silvane” - 200 Revista „Caiete Silvane". Primul număr al publicației sălăjene (în noua ei serie) a apărut în februarie 2005. De atunci au apărut 200 de numere (septembrie 2021). Din februarie 2012 „Caiete Silvane" apare sub egida Uniunii Scriitorilor din România. Editor: Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj, cu sprijinul instituțiilor administrației publice și de cultură din Zalău (Instituția Prefectului Sălaj, Consiliul Județean Sălaj, Primăria și Consiliul Local al municipiului Zalău, Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău, Biblioteca Județeană Sălaj, Direcția Județeană de Cultură Sălaj, Arhivele Naționale filiala Sălaj, Inspectoratul Școlar Județean Sălaj, Casa de Cultură a Sindicatelor Zalău, Cenaclul literar „Silvania", Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" Arad, filiala Zalău). Colectivul de redacție a rămas cam același, mulți ani, subsemnatul, redactor-șef; Viorel Mureșan, redactor-șef adjunct; Daniel Hoblea, secretar de redacție (decedat în martie 2020); Carmen Ardelean și Marin Pop, redactori; Marcel Lucaciu, Viorel Tăutan, Imelda Chinta, redactori asociați; Györfi-Deák György, Alice Valeria Micu, Gheorghe Moga, Simona Ardelean, colaboratori; Oana-Maria Barariu-Lăvuș, corectură; Marius Soare, tehnoredactare. De la sfârșitul anului 2020, avem în redacție doi noi colegi: Corina Știrb Cooper (secretar de redacție) și Alexandru-Bogdan Kürti (redactor). Revista și editura „Caiete Silvane" au organizat până acum 13 ediții ale Zilelor revistei, socotind-o și pe cea din acest an (în 2020, din cauza restricțiilor impuse de autorități pe motiv de pandemie, nu am putut organiza evenimentul), prilej de desanturi scriitoricești în unități de învățământ sălăjene, lecturi publice, lansări și prezentări de cărți , reviste, momente artistice. Mai mult, în acești peste 16 ani de existență, revista „Caiete Silvane" a organizat (sub umbrela instituției-mamă), în Sălaj, multe lecturi publice, conferințe , diverse întâlniri literare. Din lunga listă a invitaților noștri amintim aici pe Irina Petraș, Gabriel Chifu, Radu Țuculescu, Ana Blandiana, Ion Pop, Mihai Măniuțiu, Mircea Dinescu, Radu Vancu, Claudiu Komartin, Cosmin Perța, Ruxandra Cesereanu, Marta Petreu, Nicolae Prelipceanu, Ioan-Aurel Pop, loan Bolovan, Olimpiu Nușfelean, George Vulturescu, loan Moldovan, Traian Ștef, Aurel Pantea, Alexandru Vlad, Ion Mureșan, Aurel Sasu, Mircea Petean, Vasile George Dâncu, Vasile Dâncu, Teodor Baconschi, loan Es. Pop, loan F. Pop, Alex Ștefănescu, Sorin Lavric, Mircea Popa, loan Pintea, Al. Cistelecan, Vasile Pușcaș, Adrian Popescu, loan-Pavel Azap, Ștefan Manasia, Markó Béla, Nicolae Coande, loan Matiuț, Vasile Dan. Pe de altă parte, am fost prezenți, în țară, la numeroase întâlniri literare organizate de reviste ale USR sau care apar sub egida USR. Revista noastră, împreună cu publicația „Hepehupa", sprijină Festivalul „Primăvara Poeziei", un festival în cadrul căruia se editează și antologia bilingvă, româno-maghiară, cu același nume. Astăzi, la Zalău, Cenaclul literar „Silvania", revista și editura „Caiete Silvane" și Asociația Scriitorilor din Județul Sălaj sunt împreună, cu tot ce înseamnă colaborarea, prietenia și implicarea în viața comunității. Dincolo de posibile „rapoarte de activitate" ori „dări de seamă", gândim că suntem (in continuare) pe drumul cel bun. Chiar dacă, nu de pir j,‘ i î •; ft)IkUtaii L Îc ) dintíillÎOi iil.'IC TOHlUHL’și l, • „pandemice” ... Le mulțumesc, și pe această cale, tuturor celor care au sprijinit revista noastră! Magazin Sălăjean Angajări în poliția sălăjeană 11 posturi vacante de ajutor șef de post, scoase la concurs Poliția Română scoate la concurs peste 400 de posturi de ajutor șef de post, prin încadrare directă din sursă externă, în scopul reducerii deficitului de personal. Posturile sunt disponibile în mai multe județe din țară, inclusiv în Sălaj. Augusta Teșinschi înscrierile se fac online, la unitățile de poliție care au scos posturile la concurs. In Sălaj sunt scoase la concurs 11 posturi vacante de ajutor șef de post în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Sălaj, specialitatea ordine publică, prin încadrare directă din sursă externă a persoanelor cu studii corespunzătoare cerințelor postului și care îndeplinesc condițiile legale la: Secția 2 Poliție Rurală Sânmihaiu Almașului, Postul de Poliție Comunal Fildu de Jos, ajutor șef post, poziția 445 în statul de organizare al unității; Secția 4 Poliție Rurală Ileanda, Postul de Poliție Comunal Letca, ajutor șef post, poziția 496 în statul de organizare al unității; Secția 4 Poliție Rurală Ileanda, Postul de Poliție Comunal Poiana Blenchii, ajutor șef post, poziția 508 în statul de organizare al unității; Secția 4 Poliție Rurală Ileanda, Postul de Poliție Comunal Zalha, ajutor șef post, poziția 517 în statul de organizare al unității; Secția 5 Poliție Rurală Hida, Postul de Poliție Comunal Dragu, ajutor șef post, poziția 533 în statul de organizare al unității; Secția 6 Poliție Rurală Crasna, Postul de Poliție Comunal Cizer, ajutor șef post, poziția 548 în statul de organizare al unității; Secția 6 Poliție Rurală Crasna Postul de Poliție Comuna Sâg, ajutor șef post, poziție 561 în statul de organizare al unității; Secția 7 Poliție Rurală Nușfalău, Postul de Poliție Comunal Halmășd, ajutor șef post, poziția 578 în statul de organizare al unității; Secția 7 Poliție Rurală Nușfalău Postul de Poliție Comunal Plopiș, ajutor șef post, poziția 592 în statul de organizare al unității; Secția 8 Poliție Rurală Șărmășag, Postul de Poliție Comunal Chieșd, ajutor șef post, poziția 609 în statul de organizare al unității și Secția 8 Poliție Rurală Șărmășag Postul de Poliție Comunal Măeriște, ajutor șef post, poziția 612 în statul de organizare al unității. înscrierile se realizează până în 24 septembrie, inclusiv în zilele nelucrătoare (în ultima zi de înscrieri dar până la ora 16) ordine la adresa de e-mail sursa externa@si.politiaromana.ro. Relații suplimentare cu privire la organizarea și desfășurarea concursului se pot obține la Serviciul Resurse Umane din cadrul LPJ Sălaj, telefon 0260/661285 interior 20119 și 20117. Primarul comunei Crasna, Kovács István: „Sunt primar, dar asta nu mă împiedică să conduc autospeciala cu care udăm drumurile și spațiul verde.” Este preot, dar a renunțat la această activitate de îndată ce a fost ales primar al comunei Crasna. Primarul comunei Crasna, Kovács István crede că deși nu o mai practică, preoția îl ajută acum când este primar pentru că îi cunoaște mai bine pe oameni și îi înțelege mai ușor. Mia spus că funcția de primar nu îl împiedică să urce seara în autospeciala primăriei pentru a uda spațiul verde sau drumurile neasfaltate, pentru prevenirea prafului. „Avem deocamdată câteva drumuri neasfaltate: în timpul verii, unii șoferi nu au înțeles și au circulat cu viteză cauzând praf. Am fost obligați să stropim aceste drumuri dimineața și seara. Și eu mă urc la volan și plec cu autospeciala, seara, după program, îmi place, fac asta de plăcere și dau o mână de ajutor. Sunt primar, dar asta nu mă împiedică să conduc autospeciala cu care udăm drumurile și spațiul verde. Avem angajați pentru asta, dar uneori le dau și eu o mână de ajutor. Vreau să se înțeleagă un lucru. Eu nu am candidat pentru scaunul de primar, ci pentru că trebuie muncit", a declarat Kovács István. Mii de pacienți arondați spitalului din Crasna Referitor la situația spitalului din Crasna, Kovács István ne-a declarat că este o unitate la care este arondată întreaga populație din zona Văii Crasnei. „Nu este arondată doar comuna noastră, ci și satele din jur. Unitatea are și osecție de paleație care este foarte solicitată, din păcate. Unitatea are și alte servicii medicale de care oamenii din a eastă zonă au mar, nevoie. Pacienții nu trebuie să se mai deplaseze până la Zalău sau Șimleu Silvaniei", a mai spus primarul. ■ R. P.