Magazin, ianuarie-iunie 1986 (Anul 29, nr. 1-26)

1986-01-04 / nr. 1

Nu aflăm sub puternica impresie a generoaselor idei din Mesajul le Anul Nou rostit de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al P.C.R., președintele Republicii, in clipele sărbătorești ale trecerii anului 1985 in istorie. Dind cea mai inaltă expresie nobilelor ginduri și sentimente nutrite de poporul român față de problemele dezvoltării economico-sociale a patriei, față de marile probleme a căror rezolvare preocupă întreaga omenire. Mesajul rostit de tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a constituit intr-un sintetic bilanț sărbătoresc al minunatelor Împliniri și victorii obținute de poporul nostru, sub conducerea partidului, a secretarului său general, pe tărâmul dezvoltării libere, impetuoase a societății noastre socialiste in ultimul an al cincinalului 1981—1985. Strălucitele Înfăptuiri istorice ale unui cincinal menit să consolideze acumulările cantitative și calitative din economia românească, nivelul de trai dobîndit pe baza acestor acumulări, gradul de civilizație atins de societatea românească la cele două decenii ale Epocii Nicolae Ceaușescu, au fost, spre unanima noastră satisfacție, a întregului popor, subliniate cu hotărire in Mesajul pe care ni l-a adresat cel mai iubit fiu al națiunii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, — ele constituind, in viziunea de amplă deschidere umanist-patriotică și revoluționară a conducătorului nostru, trepte esențiale în devenirea noastră, spre noile culmi ale etapei pe care urmează să o străbatem. Așadar, iată-ne la Început de Nou An care, așa cum sublinia tovarășul Nicolae Ceaușescu in Mesaj, inaugurează o etapă superioară de înflorire multilaterală a patriei noastre scumpe. România socialistă, pe deplin pregătiți să abordăm cu luciditate, cutezanță și spirit revoluționar noile cote ale drumului nostru ascendent spre înaltele culmi de progres și civilizație strălucit prefigurate In istoricele documente programatice ale celui de-al XIII-lea Congres al partidului nostru comunist, care au devenit, odată cu prima zi anui 1986, expresia viei muncii și a vieții fiecăruia dintre noi. Obiectivul central pe care ni l-am propus — trecerea, pe baza acțiunii factorilor intensiv-calitativi de dezvoltare economico-socială, de la stadiul de țară in con de dezvoltare la cel de țară mediu dezvoltată — ne va solicita întreaga măsură a hărniciei, inteligenței și creativității, ne va solicita conștiința revoluționară de acțiune și capacitatea de a învăța, de a ne implica cu toate forțele in activitatea de introducere a noului in fiecare domeniu, in generalizarea progresului tehnico-științific. to condițiile în care umanitatea, în ansamblul ei, traversează o epocă de profunde mutații și transformări generate de efectele revoluției științifice și tehnice contemporane, știința, așa cum subliniază cu putere și documentele primului Congres al științei și învâțămintului din România, a devenit factor determinant al progresului economico-social, reprezentînd una din forțele revoluționare esențiale de propulsare a societății, de dinamizare a proceselor dezvoltării. Știința înseamnă, prin urmare, putere. Puterea cunoașterii, puterea geniului uman de a transforma natura, de a descătușa și a pune în slujba vieții și bunăstării omului uriașele forțe și energii ale materiei. Pentru a st&pini complexele mecanisme socio-productive, pentru a stăpini procesele cognitive ale stiintei trebuie, deci, să milităm permanent pentru a ne forma o gindire științifică și economică in perfectă concordanță cu exigențele actuale ale acțiunii de transformare revoluționară a societății, printr-o superioară viziune integratoare asupra calității și eficienței pregătirii profesionale, concepută ca un proces continuu. Atenția deosebită care se acordă un Mesaj problemelor arzătoare ale vieții politice internaționale, cu un accent prioritar pus asupra aspectelor privitoare la pacea omenirii, la complexul proces al dezarmării nucleare, la edificarea unui nou curs spre înțelegere, colaborare și destindere, reprezintă o nouă mărturie a grijii statornice a secretarului general al partidului față de lumea in care trăiește poporul nostru, pentru asigurarea celor mai bune condiții internationale — de pace și înțelegere — in vederea înfăptuirii mărețelor noastre planuri de dezvoltare pe care ni le-am propus, în vederea apărării vieții tuturor popoarelor lumii eliberate pentru totdeauna de amenințările unui război nimicitor care să pună în primejdie insăși existența omenirii, a minunatei noastre planete. Concepția plină de umanism a președintelui României, exprimată ferm și limpede și cu acest prilej in Mesajul de Anul Nou, reprezintă o contribuție de Inestimabilă valoare în rezolvarea marilor probleme cu care se confruntă umanitatea, fiind menită să imprime un curs pozitiv evenimentelor vieții internaționale. „Fie ea 1986 — primul an al noului cincinal — să deschidă calta unor noi și tot mai mari realizări în toate domeniile de activitate, în momea și lupta harnicului nostru popor pentru înfăptuirea hotăririlor istorice ale Congresului al XllI-lea, a Programului partidului, să asigure înaintarea neabătută a patriei pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, ridicarea gradului de civilizație și bunăstare a întregii națiuni, întărirea continuă a independenței și suveranității României !“ — afirma tovarășul Nicolae Ceaușescu în Mesaj, Iată, la inceput de drum, citeva din gîndurile ce ne însuflețesc și care vor sta la baza întregii noastre activități. Răspunzind generoaselor urări adresate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, să ne angajăm cu toate energiile pe noul drum deschis viitorului, pentru progres, fericire, pace o viată liberă și îmbelșugată ! ш .ш SSSSffi Toți care astăzi au venit aici Rostimi din inimă, cu-nsuflețire, Urarea de An Nou cu fericire Tovarășului Nicolae Ceaușescu, Părintelui iubit, ocrotitor Al tinereții noastre a tuturor, Celui ce zi de zi și ceas de ceas E al țării luptător fără răgaz , Tovarășă Elena Ceaușescu Noi toți, veniți de pe cuprinsul țării. Purtind tradiția și datina urării V-aducem semn curat de mulțumire. Pentru atenta grijă, ocrotire Pentru munca politică și de cercetare Cu larg și viu ecou peste hotare Toți tinerii de Plugușor vă spun An nou de pace, roditor și bun !Din urările tradiționale de Anul Nou, adresate tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, de tinera generație a țării) *■ ... ---- invatamintului (Pagina a 2-a)