Magazin, iulie-decembrie 2011 (Anul 54, nr. 27-52)

2011-12-08 / nr. 49

SĂPTĂMÂNAL CULTURAL - ȘTIINȚIFIC INDEPENDENT _ * ____________________________________________________________ ■ Ce deosebește diamantul de cărbune? Nu că primește mai multă lumină, ci că trimite mai multă înapoi. Nicolae Iorga ■ O vorbă de spirit, oricât de strălucitoare, își are și ea mormântul, în urechile prostului. Lucian Blaga SFÂRȘITUL LUMII opinii autorizate, predicții jalnice Am scris în revista Magazin, în mai multe rânduri, pe marginea subiectului care a inflamat imaginația multora de pe Planetă, adică despre sfârșitul lumii prevăzut pentru 21 decembrie 2012. Cam de un an, „specialiști” și „prezicători” de tot felul s-au întrecut în a și etala incompetența în mass media de pretutindeni. Revenim la acest subiect, cu un an înainte de data prevăzută pentru „Apocalipsă” doar pentru că, între timp, printre profețiile jalnice s-au putut auzi și opinii cât de cât mai echilibrate. Contrar „opiniilor” semidocte, specialiști adevărați încearcă să-și facă auzită vocea. Astfel, în scrierile civilizației străvechi Maya nu există niciun fel de profeție cu privire la o eventuală Apocalipsă în 2012, declara nu cu mult timp în urmă coordonatoarea Centrului de studii maya din cadrul Universității Naționale Autonome din Mexic (UNAM), care mai sublinia faptul că în scrierile care au ajuns până în timpurile noastre, nu există vreo mențiune privind iminența vreunei catastrofe universale, iar calendarul civilizației Maya se încheie ca orice alte calendare, înțelepții acestei civilizații antice și-au calculat calendarul lor, care expiră la 21 decembrie 2012, pe o perioadă de 5125 de ani, dar niciodată nu au arătat în el că după această perioadă va veni sfârșitul lumii — a subliniat cercetătoarea de la UNAM, într-o nouă încercare de a pune capăt zvonurilor cu privire la un posibil cataclism mondial care ar putea lovi omenirea anul viitor. Potrivit acesteia, civilizația maya avea o noțiune circulară a timpului, pentru ei istoria se repetă la un moment dat, după care începe o nouă numărătoare inversă. Cu opinia cercetătorilor mexicani este de acord și savantul german Nikolai Grube de la Universitatea din Bonn, nu există predicții despre sfârșitul lumii în scrierile mayașe! „Oricine va analiza hieroglifele acestei vechi civilizații se va convinge de absența vreunui avertisment scris privitor la iminența unui cataclism global care ar putea lovi planeta”, spune el. Un alt expert german, declara recent că mayașii n-au prezis sfârșitul lumii în 2012. Sven Gronemeyer care a studiat un manuscris mayascrijelit pe piatră, care se referă la anul 2012, și-a conturat o teorie proprie. Potrivit lui, desenele înfățișează întoarcerea lui Bolon Yokte, zeul mayaș al creației misterioase și al războiului. Data revenirii sale ar fi 21 decembrie 2012, care ar marca prin urmare trecerea într-o nouă eră și nu sfârșitul lumii. Și totuși, o fisură face ca sfârșitul mesajului să fie aproape ilizibil, ceea ce a dat naștere la diferite interpretări. Am ratat Apocalipsă Și astfel ajungem la predicțiile jalnice despre „Apocalipsă” din 2012. Un predicator american (care aduce destul de bine cu celebrul nostru „seismolog” și „prezicător” Hâncu) pe nume Harold Camping, în vârstă de 89 de ani, din Oakland, prezicea prin primăvară că sfârșitul lumii va veni nu oricând, ci exact sâmbătă, 21 mai 2011, în jurul orei 07: 00 (ora Europei). După acest octogenar fără simțul ridicolului, oamenii urmau să dispară complet de pe pământ și numai 2% ar fi avut șansa să ajungă în Rai, restul de 98% fiind condamnați la iad. Omul susținea că a calculat ziua Judecății de Apoi după Biblie, utilizând o schemă matematică proprie, ajungând la data de sâmbătă 21 mai 2011, în baza unor calcule care indicau faptul că în acea sâmbătă urmau să se împlinească exact 722.500 de zile de la 1 aprilie anul 33 AD, când a fost răstignit Iisus. Potrivit concepției sale, cifra 722.500 a fost realizată prin multiplicarea a trei numere sacre (5,10 și 17). Anterior, predicatorul evanghelist din Oakland mai prevăzuse o dată sfârșitul lumii pentru 6 septembrie 1996, dând ulterior vina pe niște erori de calcul. După ce s-a dovedit cât de jalnică a fost și cea de-a doua sa profeție, nimeni nu l-a mai întrebat nimic despre calculele lui speciale, chiar dacă omul a perseverat, amânând Apocalipsa pentru 21 octombrie 2011 ora 18 fix, când Pământul ar fi urmat să dispară în urma unei distrugeri spontane! între timp, viața merge înainte, și nimeni, dar absolut nimeni nu poate estima cu exactitate punctul terminus al existenței Terrei în Univers. Femina club ' Pentru dumneavoastră, doamnă " Soluții antistres à * Dosarele frumuseții Mackiey discret SUDOKl jocul săptămânii: 119 (Constantin Gâdea)