Metalurgia, 1984 (Anul 36, nr. 1-12)

1984-01-01 / nr. 1

COMBINATUL DE OŢELURI SPECIAL centrul de cercetare proiectare, prin preocupările sale legate de: fabricaţia oţelurilor da scule, rapide, inoxidabile şi refractare, pentru construcţia de maşini, aeronave, centrale nucleare electrice etc. reducerea consumurilor materiale şi energetice, valorificarea eficientă a materiilor prime şi a resurselor materiale şi energetice refolosibile oferă : Ф tehnologii de elaborare, laminare, forjare şi tratament termic pentru toată gama de produse siderurgice din profilul de fabricaţie al platformei Tirgovişte Ф asistenţă tehnică la implementarea tehnologiilor noi pe liniile de fabricaţie, pină la obţinerea rezultatelor impuse ф loturi experimentale de oţeluri speciale şi piese turnate din oţeluri inoxidabile şi refractare Ф lucrări de laborator in domeniile : Ф proiecte pentru instalaţii şi utilaje realizabile prin autoutilire, proiecte pentru piese - analize chimice de mare precizie prin spectrofotometrie de absorbţie atomică (se pot determina 27 elemente din orice tip de material, în gama de concentraţii de la 1—2 ppm pină la 100°/o) - analize chimice de rutină prin spectrometrie cu fluorescenţă de raze X - analize de fază (calitative şi cantitative) pentru orice tip de material, analiza stării de tensiune a texturii, a dimensiunii şi distribuţiei particulelor prin difractometrie de raze X - lucrări de difractometrie la temperaturi înalte - lucrări de dilatometrie absolută lucrări de oboseală și fluaj