Milcovul, iulie-septembrie 1971 (Anul 4, nr. 608-686)

1971-09-19 / nr. 677

PROLETARI DIN TOATE ȚARILE. INIȚIVAL ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN VRANCEA AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL IV NR. 677 DUMINICĂ ,19 SEPTEMBRIE 1971 4 pagini — 30 bani Vizita NICOLAE în județul tovarășului CEAUȘESCU Caraș-Severin In cursul zilei de sîmbătă, 18 septembrie, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, împreună cu tovarășii ION GHEORGHE MAURER, MANEA MĂNESCU, ILIE VERDEȚ și MAXIM BERGHIANU a continuat vizita de lucru în județul Caraș- Severin. De la reședința județului se pleacă la primele ore ale dimineții. Cetățenii Reșiței, care pe tot parcursul vizitei de vineri au înconjurat cu multă căldură și dragoste pe conducătorul partidului și statului, au dat din nou străzilor „Cetății de foc" imaginea specifică marilor sărbători, prin entuziastele și strălucitoarele manifestări populare, în aplauzele și uralele mulțimii, coloana de mașini străbate centrul orașului, îndreptîndu-se spre Caransebeș. Vizita secretarului general în municipiul Reșița, prilejuită și de împlinirea a 200 de ani de activitate industrială neîntreruptă pe aceste meleaguri, dialogul fructuos cu activiști de partid și de stat, cu cadre de conducere din economia județului, cu muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderile municipiului, indicațiile date reprezintă un puternic factor mobilizator pentru activitatea viitoare a reșițenilor, pentru dezvoltarea continuă, multilaterală a județului Caraș-Severin. ...Caransebeș. In aceeași atmosferă entuziastă, plină de căldură, conducătorii de partid și de stat străbat arterele principale ale orașului. Aproape întreaga populație a venit în intîmpinarea tovarășului Ceaușescu. Prin aplauze și Nicolae urale, oamenii muncii își exprimă nețărmurita bucurie de a avea în mijlocul lor pe conducătorul partidului și statului, dragostea și recunoștiința față de conducerea partidului și statului pentru grija ce le-o poartă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți oaspeți sunt invitați să viziteze noua uzină în care procesul de producție se desfășoară concomitent cu lucrările de construcții și montaj. La intrare se află o imensă pancartă pe care este înscrisă urarea -Bine ați venit în mijlocul nostru, iubiți conducători de partid și de stat“. Muncitori și muncitoare înconjoară pe oaspeți și le oferă buchete mari de flori. Sunt de față ministrul industriei construcțiilor de mașini Ioan Avram, primul secretar al Comitetului orășenesc Caransebeș al P.C.R., Nicolae Magda, și colectivul de conducere al uzinei. Vizita în întreprindere începe cu o prezentare a profilului unității și a stadiului de construcție. Prin intermediul unor grafice și machete, directorul uzinei, ing. Vasile Uscat, arată că, în final, întreprinderea va produce anual 66.000 tone construcții metalice pentru hale industriale și pentru alte nevoi ale economiei naționale, precum și diferite ansamble sudate pentru construcția de mașini. In prezent, uzina este intrată parțial în funcțiune pentru o capacitate anuală de 20.000 de tone. Se vizitează prima hală de producție intrată în funcțiune. Ea ocupă o suprafață de aproximativ 45.000 mp pe care sunt amplasate utilajele moderne, purtînd în marea lor majoritate marca unor uzine constructoare de mașini din țară. Tovarășul Nicolae Ceaușescu discută cu muncitorii asupra unor probleme legate de procesul de producție, de condițiile de muncă și de viață, se interesează de stadiul îndeplinirii primelor sarcini de plan și recomandă constructorilor de mașini să aibă tot tim(Continuare în pagina a IV-a) Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși. Doresc în primul rînd să vă adresez dumneavoastră, întregului colectiv al Uzinelor, „Oțelul Roșu“, tuturor oamenilor muncii din orașul Oțelul Roșu un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului patriei noastre socialiste. (Aplauze îndelungate). Mitingul de astăzi este consacrat unui eveniment important din viața uzinei dumneavoastră — împlinirea a 175 de ani de cînd a început să se producă metal pe aceste meleaguri. Doresc să menționez că în acești ani uzina a cunoscut o dezvoltare continuă — și mai cu seamă în anii construcției socialiste, cînd producția ei s-a mărit de cîteva ori. De aceea, doresc să vă felicit atît cu prilejul aniversării a 175 de ani de existență a uzinei, cit și pentru rezultatele bune pe care le-aț obținut în anii construcției socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). De fapt, uzina dumneavoastră produce astăzi aproape tot atît oțel cît se producea înainte de război în întreaga noastră țară. Desigur, aceasta arată cît de slab dezvoltată era, în trecut, siderurgia în România, dar, totodată, pune în evidență progresele mari pe care uzina dumneavoastră le-a cunoscut în acești ani. Probabil că pînă în 1975, uzina va ajunge să producă chiar mai mult oțel decît se realiza în România înaintea celui de-al doilea război mondial. Aceasta arată ce mari perspective de dezvoltare are în continuare uzina dumneavoastră. (Vii aplauze). Cunoașteți preocuparea partidului nostru privind dezvoltarea siderurgiei, faptul că acordăm o mare atenție creșterii rapide a producției de metal și în special sporirii substanțiale a producției oțelurilor speciale, prelucrării superioare acestora. În cadrul acestui program, a uzinei „Oțelul Roșu“ îi revin sarcini importante. Pe baza măsurilor suplimentare care se elaborează pentru dezvoltarea producției de oțel și asigurarea economiei noastre naționale cu profile cît mai corespunzătoare necesităților, uzina dumneavoastră urmează să cunoască în următorii ani o dezvoltare mai rapidă decit se avea inițial în vedere. Va trebui, fără îndoială, să se acorde o atenție mai mare modernizării mai accelerate a producției, inclusiv a oțelăriei și, o dată cu creșterea și diversificarea producției, să se îmbunătățească și condițiile de muncă ale celor ce lucrează aici. (Aplauze puternice, îndelungate). Cunoscînd rezultatele bune obținute de colectivul uzinei atît în cursul cincinalului care a trecut, cît și în primele opt luni ale noului cincinal — faptul că planul de producție a fost realizat în această perioadă în proporție de 103 la sută — am deplina convingere că și sarcinile sporite ce revin colectivului dumneavoastră vor fi realizate cu succes. De aceea, doresc să vă felicit pentru rezultatele bune obținute atît în cincinalul trecut, cît și în primele opt luni ale acestui an — și să vă urez succese și mai mari în viitor. (Aplauze îndelungate). Așa cum s-a spus aici, o dată cu dezvoltarea uzinei, în anii socialismului s-au îmbunătățit continu condițiile de viață ale oamenilor muncii din întreprindere și din oraș. Vechea comună — sau mai bine zis, vechiul sat — a devenit astăzi un oraș cu peste zece mii de locuitori. S-au ridicat aici o serie de obiective social-culturale — și, fără îndoială, că și în cursul acestui cincinal va continua să se dezvolte atît construcția de locuințe, cît și de instituții și așezăminte de interes social și cultural — ceea ce va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor muncii. (Aplauze puternice). Toate acestea fac parte din programul general elaborat de Congresul al X-lea al partidului nostru pentru dezvoltarea într-un ritm rapid a industrializării socialiste a țării, care să permită apropierea României de țările avansate din punct de vedere economic, să asigure ridicarea patriei noastre la un nivel economic social tot mai înalt, condiții tot mai bune de viață întregului popor.Acestea sunt, de fapt, înseși obiectivele făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, care asigură bunăstarea și fericirea tuturor celor ce muncesc. (Aplauze puternice, îndelungate). Fără îndoială, realizarea obiectivelor trasate de Congresul al X-lea al partidului cere eforturi serioase din partea întregului popor, și, în primul rînd, cere o activitate intensă din partea clasei noastre muncitoare, care, de altfel, a răspuns întotdeauna cu cinste chemării partidului și deține rolul principal în întreaga operă de făurire a socialismului în România. (Aplauze puternice). In activitatea noastră au existat, desigur, și unele lipsuri, s-au săvîrșit și greșeli. Mai avem încă multe lucruri de îmbunătățit, inclusiv în uzina dumneavoastră, unde trebuie perfecționată activitatea atît pe tărîmul investițiilor, ale gospodăririi eficiente a mijloacelor pe care le aveți la îndemînă, cît și în ce privește utilizarea mai bună a capacității oamenilor muncii. Aveți aici un colectiv cu bune tradiții, cu o calificare înaltă și considerăm că aportul lui la dezvoltarea economiei naționale trebuie să fie pe măsura experienței și capacității sale. De aceea comitetului de partid și comitetului oamenilor muncii pentru conducerea activității economice și sociale a întreprinderii le revine sarcina de a lua toate măsurile pentru a uni eforturile întregului colectiv în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiții a însemnatelor prevederi din actualul cincinal. Am ferma convingere că vor fi realizate în întregime toate aceste sarcini. (Aplauze îndelungate). Cunoașteți preocupările partidului și guvernului țării noastre privind perfecționarea tuturor laturilor vieții sociale, măsurile adoptate de Comitetul Executiv în luna iulie a acestui an pentru îmbunătățirea activității politico-educative. Toate aceste măsuri sunt chemate ,să contribuie la ridicarea conștiinței socialiste a poporului nostru, să asigure ca, o dată cu dezvoltarea economiei, să crească și nivelul politic și de cultură, de cunoștințe științifice al întregului popor, ca fiecare membru al societății noastre socialiste să poată participa în mod activ, în deplină cunoștință, la conducerea societății, a tuturor domeniilor de activitate. In felul acesta dezvoltarea patriei noastre va fi realmente rodul activității conștiente a întregului popor ■ care, stăpîn pe destinele sale, își făurește viitorul așa cum îl dorește. (Aplauze îndelungate, puternice). Cunoașteți, de asemenea, activitatea internațională a partidului și guvernului patriei noastre. Știți că întotdeauna partidul nostru a considerat că între sarcinile naționale și cele internaționale există o strînsă unitate dialectică. Preocupîndu-se permanent de dezvoltarea cu succces a societății noastre socialiste — care constituie sarcina sa fundamentală — partidul nostru comunist răspunde, totodată, și îndatoririlor sale internaționale. Trebuie să dezvoltăm colaborarea cu țările socialiste, cu partidele comuniste, cu toate forțele antiimperialiste, să contribuim la creșterea influenței și prestigiului socialismului în lume, la asigurarea păcii și colaborării între popoare. (Vii aplauze). De altfel, uzina dumneavoastră are nu numai o experiență îndelungată in producerea metalului, ci și o veche și bogată istorie de luptă revoluționară. încă în 1848 s-a constituit aici Asociația de întrajutorare a muncitorilor, iar cu 20 de ani mai tirziu, în 1868, s-a afiliat Asociației generale a muncitorilor, care avea legături cu Internaționala I. (Continuare în pagina a IV-a) , Peisaj de toamnă la Lepșa Foto, N. MOLDOVEANU PLENARA UNIUNII JUDEȚENE A C.A.P Ieri, în sala Ateneului popular din orașul Focșani a avut loc plenara Uniunii județene a cooperativelor agricole de producție, care a dezbătut modul cum au fost aplicate în cele 11 consilii intercooperatiste din județ măsurile cuprinse în expunerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, cu privire la îmbunătățirea organizării, planificării și conducerii agriculturii. Au participat membrii Consiliului U.J.C.A.P., președinții și membrii consiliilor intercooperatiste, aparatul U.J.C.A.P., specialiști și cadre de conducere din Direcția generală agricolă, Banca agricolă, întreprinderea de aprovizionare,, Inspectoratul silvic, Uniunilor județene ale cooperativelor de consum și meșteșugărești. La lucrările plenarei, au fost prezenți tovarășii Vasile Moise, secretar al Comitetului județean de partid și Ion Orban, din partea Uniunii naționale a cooperativelor agricole de producție. Deschizînd lucrările plenarei, tovarășul Radu Covache, vicepreședinte al Uniunii județene a C.A.P. a dat citire unei informări privind preocuparea Biroului executiv al U.J.C.A.P. în îndrumarea permanentă a consiliilor intercooperatiste în realizarea sarcinilor ce se revin pe linia îmbunătățirii organizării, planificării și conducerii agriculturii. După aprobarea planului de muncă din trimestrul patru al Biroului executiv al U.J.C.A.P. și al comisiilor permanente, numeroși vorbitori au ținut să reliefeze în cuvîntul lor importanța zonării culturilor și a profilării producției în cadrul consiliilor intercooperatiste, fapt ce asigură o largă autonomie în planificarea producției și o eficiență ridicată a potențialului productiv al pămîntului, de folosire cît mai rațională a forței de muncă. In același timp, au fost arătate și o serie de lipsuri ce duc la frînarea colaborării rodnice între unitățile componente ale consiliilor, la înfăptuirea cu întîrziere a unor măsuri importante. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvîntul tovarășul Vasile Moise. Am dezbătut astăzi împreună, spus vorbitorul, activitatea desfășurată de cele 11 consilii intercooperatiste, de la înființare ‘ și pînă în prezent, în lumina sarcinilor reieșite din expunerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, privind îmbunătățirea organizării, planificării și conducerii agriculturii, în vederea unirii în comun a forțelor din mai multe cooperative agricole pentru folosirea rațională a pămîntului, a fondurilor de investiții, a mijloacelor mecanice, a specialiștilor, a întregii forțe de muncă, pentru creșterea continuă a producției, a avutului obștesc și a venitului cooperatorilor. Biroul Comitetului Județean de partid apreciază activitatea desfășurată de unele consilii intercooperatiste și conduceri de C.A.P., care au depus eforturi deosebite în desfășurarea unei munci susținute, politice și organizatorice, de înfăptuire a obiectivelor propuse prin planurile proprii de activitate. In comparație cu alți ani, în anul acesta a existat mai multă preocupare privind concentrarea și specializarea producției, în special la consiliile intercooperatiste Sihlea, Adjud, și în multe C.A.P. S-a reușit ca într-un timp relativ scurt să ia ființă o serie de asociații intercooperatiste, pentru realizarea unor obiective de interes comun, între C.A.P., I.A.S., Inspectoratul silvic, U.J.C.C., U.J.C.M. etc, ca cele de la Păuunești, Ruginești, Sihlea, Ciorăști, Odobești, Panciu și altele. La indicația Biroului Comitetului județean de partid, consiliile intercooperatiste, conducerile cooperativelor agricole, au reușit să mobilizeze un număr mare de membri cooperatori în executarea unor lucrări de interes comun ca : îndiguirile de la Suraia, Nănești și Rîmniceni, unde un aport deosebit l-au adus consiliile intercooperatiste de la Ciorăști, Tătăranu, Suraia, Odobești și Cîmpineanca. Consiliile intercooperatiste cît și conducerile a 62 cooperative, prin concentrarea fondurilor de investiții în valoare de 50 milioane lei, au făcut ca pe raza județului nostru să ia ființă un număr de 5 complexe zootehnice. Cu toate aceste rezultate pozitive se constată că nu toate consiliile intercooperatiste au reușit să-și îndeplinească sarcinile și atribuțiile ce le revin potrivit indicațiilor conducerii de partid și de stat. Activitatea consiliilor intercooperatiste Nănești, Cîmpineanca, Tănăsoaia, Mărășești și altele, nu s-a desfășurat în totalitate, pe baza unui plan de muncă concret unde să fie antrenați toți membrii consiliului intercooperatist, în realizarea obiectivelor propuse. In continuare, tovarășul Vasile Moise a vorbit despre importanța zonării culturilor și a specializării producției, a acordării minimului garantat membrilor cooperatori, a folosirii judicioase a parcului de mașini și tractoare, despre stadiul nesatisfăcător de construcție a complexelor intercooperatiste de la Unirea și Vânători. De asemenea, vorbitorul a accentuat însemnătatea acțiunilor de cooperare dintre unitățile agricole și întreprinderile de stat, cooperația de consum și meșteșugărească pentru înființarea unor secții de prestări servicii și activități industriale și a unor echipe care să execute lucrări de construcții și reparații. In încheiere, vorbitorul a spus „Vreau să apreciez că, plenara noastră a fost deosebit de utilă, s-au conturat și clarificat în mare măsură sarcinile și atribuțiile ce revin consiliilor intercooperatiste, ceea ce va contribui la traducerea în viață a sarcinilor ce izvorăsc din expunerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, cu privire la îmbunătățirea organizării, planificării și conducerii agriculturii“. ECRAN ECONOMIC Cu planul pe 9 luni îndeplinit Colectivul de muncă al Inspectoratului silvic a raportat îndeplinirea planului, corespunzător celor nouă luni, cu 10 zile mai devreme, rezultat al muncii entuziaste și al măsurilor tehnico-organizatorice aplicate. Pînă la sfîrșitul lunii se vor realiza suplimentar, la producția unităților silvice,aproximativ 1 300 000 lei, iar livrările la export vor fi depășite cu peste 10 000 lei valută- Succesul constructorilor forestieri Dotat cu utilaje de înaltă tehnicitate, șantierul de construcții forestiere Vidra a I.C.F. Piatra Neamț, executantul unui important volum de investiții pe raza județului nostru, înscrie importante succese în realizarea sarcinilor de plan. Astfel, numai în luna august s-au dat în folosință 7 km drum forestier depășindu-se cu mult prevederile planului pe perioada cumulată. Acest lucru a dat posibilitatea ca planul valoric aferent primelor 8 luni să se realizeze în proporție de 111 la sută, rezultate la care și-au adus o contribuție însemnată brigăzile conduse de Ion Tudorancea, Alexandru Botezatu, Constantin Boștiag, Vasile Pădureanu și alții. Paralel cu execuția drumurilor forestiere s-au efectuat diverse lucrări privind amenajări piscicole, combaterea eroziunii solului, desecări în perimetrele Nereju, Răcoasa și Cîmpuri.  Inaugurarea nu a mai avut loc în cadrul programului de dezvoltare a rețelei școlare, era prevăzut ca la data de 15 septembrie să fie dat în folosință obiectivul „Extinderea Liceului AL I. Cuza" din municipiul Focșani. Contrar așteptărilor, inaugurarea nu a avut loc, executantul, întreprinderea județeană de construcții montaj, nereușind să respecte termenul stabilit. La data vizitei noastre (13 septembrie) cînd de fapt urma să fie recepționată lucrarea, pe holuri nici nu erau montate caloriferele, iar la nivelul I sălile de clasă păstrau încă proaspătă urma gletului, aplicarea primului strat de var urmînd să se facă peste cîteva zile. Despre așezarea parchetului și montarea balustradelor la scările interioare nici nu poate fi vorba, acestea fiind lucrări neîncepute. Nu este aceasta o dovadă în plus a lipsei de seriozitate cu care constructorul privește termenele de dare în folosință a noilor obiective ? Despre cauzele rămînerii în urmă, maistrul Vasile Goia, șeful acestei lucrări, ne-a spus: „Deși am avut asigurată forța de muncă pe tot parcursul execuției, lipsa unor detalii privind planul șarpantei a împiedicat terminarea lucrării la timpul prevăzut, aprovizionarea cu materialul necesar făcându-se în ultimul timp“. Intr-adevăr, în sprijinul afirmației interlocutorului nostru vine și adresa nr. 11333 din 18 VI.1971 prin care se transmite planșa cu planul șarpantei deci cu aproape 6 luni întîrziere de la începutul lucrării. Este oare acesta singurul motiv pentru care nu a fost realizat obiectivul propus . Dat fiind faptul că la ora actuală sînt o serie de lucrări neterminate, atît în ceea ce privește asigurarea funcționalității claselor, cît și execuția fațadelor, considerăm că executantul încearcă justificări lipsite de orice bază reală. Un lucru este cert , termenul scadent a expirat, iar executantul a rămas restant la... responsabilitate. -------------------------------------------------- - Carnet sportiv FOTBAL Divizia C.: Automobilul Focșani — Petrolul Moinești, teren „23 August 11 Focșani, ora 11. Campionatul județean Teren Mărășești: Chimica Mărășești — Flacăra Urechești, ora 11. Teren Panciu, Rapid Panciu — Constructorul Focșani, ora 11. Teren Odobești: Viticultorul Bolotești — Foresta Gugești, ora 13. Teren Odobești : Viticultorul Odobești — Viticultorul Jariștea, ora 11. Teren Golești: Victoria Focșani — Trotușul Ruginești, ora 11. Teren Adjud : Locomotiva Adjud — Vrancea Focșani, ora 11. Teren Cosmești: Foresta Cosmești — Flacăra Odobești, ora 11. I I I Spectacol artistic Sîmbătă, 18 septembrie, în sala Căminului cultural Vidra a avut loc un frumos și atractiv spectacol care se integrează, prin caracterul său, în suita de manifestări inițiate să contribuie la dezvoltarea mișcării artistice de amatori din județul nostru. La spectacol au luat parte membri ai Biroului Comitetului județean de partid și Comitetului executiv al Consililiului popular județean, activiști de partid și de stat, alți tovarăși cu munci de răspundere. Ridicîndu-se la un bun nivel interpretativ, spectacolul a evidențiat, încă o dată, măestria realizatorilor, artiștii amatori fiind răsplătiți în repetate rînduri cu aplauze. un CORESPONDENȚII NE TRANSMIT CÎMPINEANCA Prin munca patriotică efectuată de cetățenii noastre s-au realizat comunei 752 000 lei, față de 660 000 lei prevăzuți în plan , deci, pînă la această dată, avem o depășire de 92 000 lei. Realizările obținute în construcția de trotuare din beton — 1 000 mp, extinderea rețelei de apă potabilă pe o distanță de 1 000 ml, reparații de drumuri In circumscripțiile electorale nr. 8 și 31, în care scop s-au transportat peste 120 mc balast, se datoresc participării în număr mare la muncă a locuitorilor comunei noastre. în prezent, cetățenii circumscripțiilor nr. 11, 33, 34 și 35 lucrează la alinierea gardurilor, precum și la construcția de podețe din beton pe șoseaua asfaltată. Deputații și cetățenii: Florică Călțun, Alexandru Ciubotaru, Ion S. Voicu, Ion Chelmuș, Ion Paraschiv, Florică Pană și alții sunt de fiecare dată in fruntea tuturor celor ce-și vor comuna mai frumoasă și mai bine gospodărită. Nicolae DUMBRAVĂ POIANA CRISTEI O dată cu începerea anului școlar, in comuna Poiana Cristei au fost terminate lucrările de extindere a internatului școlii, asigurîndu-se încă 50 de locuri pentru elevii din satele comunei. Lucrarea a fost executată în întregime prin munca patriotică a cetățenilor comunei și se ridică la valoarea de 50 000 lei. O altă acțiune care stă în atenția edililor comunei este construcția de trotuare ; in acest sens s-au asigurat dalele din beton ce urmează a fi montate pe o distanță de 2 400 m. Nicolae VLAD Conștiința profesională S-a întîmplat deunăzi să aflăm că viața unei femei din I. Vizantea era în primejdie; fiecare clipă devenea presantă. în miez de noapte este chemat doctorul. Ii acordă primele îngrijiri de specialitate și o însoțește pînă la spitalul din Panciu. Femeia a fost salvată. Este, desigur, vorba de un fapt cotidian, normal dar care uneori ne îndeamnă la reflecții. Intervine aici ceva care ne înnobilează munca, ne îmbogățește personalitatea, conferindu-i un sens profund uman, generos: conștiința. Acea conștiință profesională, etică, civică ce ne însoțește pretutindeni, ne supune în permanență unor severe examene interioare și ne îndeamnă la reflecții și judecăți asupra condiției noastre morale sau profesionale, a propriului nostru EU. Este aici ceva de care nu ne putem despărți, indiferent cine suntem sau unde ne aflăm. Adică un atribut funcțional care ne înnobilează și ne ajută să ne împlinim. Și, tocmai din această cauză, nu trebuie să renunțăm nici o clipă la ea. Ne-am simți ca personajul din povestea lui Hoffmann care și-a vîndut propria-i umbră pentru o bogăție efemeră. SANDU G.