Moldova Socialista, 1973 (XLIX/231-256)

1973-10-14 / nr. 242

ПРОЛЕТАРЬ ДИН ТОАТЕ ЦЭРИЛЕ, УНИЦИ-ВЭ! ОРГАНУЛ КОМИТЕТУЛУЙ ЧЕНТРАЛ АЛ ПАРТИДУЛУЙ КОМУНИСТ АЛ МОЛДОВЕЙ, АЛ СОВЕТУЛУЙ СУПРЕМ ШИ СОВЕТУЛУЙ МИНИШТРИЛОР АЛЕ РСС МОЛДОВЕНЕШТЬ Газета апаре де ла 1 май 1924. No 242 (12326) Думиникэ, 14 октомбрие 1973 Прецул 2 коп. АЗЬ Е ЗИУА УНИОНАЛЭ А ЛУКРЭТЙРИЛОР ДИН АГРИКУЛТУРЭ ..Лучвск ордине ши меда* лий пе пептуриле фрунташилор, ликэреск де бунурие оний лор, фецеле сынт оглинда мулцэмирий суфлетешть, по каре о трэеск. Лумина звций ынавуците ынфлореште ын тоате привириле. те уйць атент ши те помеиешть ши ту ын мижлокул ачестей фотографий, ыць везь ынтряга Молдова ку зымбетул пе бузе, ку оукурия ын прчвиря {дескисэ слре зиуа де мыне. ЫН ФОТОГРАФИЕ: ун труп де фрунташь, каре с’ау дисти1нс ьш ынтречеря сочиалистэ унионалэ а крескэторилор де анимале. \ Фото де Н. Прусаков ши } Е. Драйшнер. 5 (АТЕМ). КЕМЭРИЛЕ КОМИТЕТУЛУЙ ЧЕНТРАЛ АЛ ПКУС КУ ПРИЛЕЖУЛ МЕЛЕЙ ДЕ-А 56-я АНИВЕРСЭРЬ А МАРИЙ РЕВОЛУЦИЙ СОЦИАЛИСТЕ ДИН ОКТОМБРИЕ 1. Трэяскэ чя де-а 56-я аниверсаре а Марий Револу ций Социалисте дин Октомбрие! 2. Трэяскэ Марепе Октомбрие, каре а деские < епоиэ ноуэ ын история универсала — блока примени рий револуционаре а лумий, епока тречерий де ла ка янтализм ла социализм! 3. Трэяскэ марксизм-пенинизмул — ынвэцэтурэ ре волуционарэ интернационалэ вешник вие, драпелуп луптей оаменилор мунчий дин тоате цэриле ымпотрива империализмулуй, пентру виктория сочиализмулуй ши а комунизмулуй! 4. Комуништь! ©иць ын авангарда луптей ынтрегу лун нород пентру традучеря ын вяцэ а хотэрырилор Конгресулуй ал ХХ1У-ля ал ПКУС, фиць организаторь активь ши едукаторь ай маселор! 5. Оамень ай мунчий дин Униуня Советикэ! Луптаць актив пентру ынфэптуиря хотэрырилор Конгресулуй ал ХХ1У-ля ал партидулуй, пентру ынтэриря континуэ а потенциапулуй економик ши де апэраре ал Патрией ноастре! 6. Оамень ай мунчий дин Униуня Советикэ! Сэ ын кефм ын кип деетойник анул ал трейля, хотзрытор, ал чинчиналулуй! Десфэшураць май пе ларг ынтречеря сочиалистэ а ынтрегулуй нород пентру ындеплиниря ку сукчес а челуй де-ал ноуэля план чинчинал! 7. Славэ марелуй нород советик — конструктор ал комунизмулуй! 3. Трэяскэ ереика класэ мунчитоаре а Цэрий Советелор — форца кондукэтоаре ын конструиря комунизмулуй! 9. Трэяскэ слэвита цэрэниме колхозникэ — конструктор актив ал комунизмулуй! 10. Трэяскэ иителектуалитатя советикэ ешитэ дин нород — конструктор актив ал комунизмулуй! 11. Трэяскэ алианца диитре класа мунчитоаре ши цэрэнимя колхозникэ! Сэ се ынтэрпскэ унитатя политико-идеоложикэ де нездрунчинат а сочиетэций советиче! I 12. Трэяскэ унитатя интернационалистэ ши приетения фрэцяскэ а попоарелор Униуний РСС — мэряцэ кучерире а политичий национале ленинисте а ПКУС! 13. Трэяскэ Партидул Комунист ал Униуний Советиче — авангарда ынчеркатэ а класей мунчитоаре, а ынтрегулуй нород советик! 14. Трэяскэ Советеле де депутаць ай оаменилор мунчий — адевэрате органе але путерий полупаре! Сэ се дезволте ши сэ се ынтэряскэ демокрация сочиалистэ, сэ споряскэ енержия депутацилор Советелор, сэ се лэржяскэ партичипаря оаменилор мунчий ла кондучеря статулуй! 15. Синдикате советиче! Ымбунэтэциць организаря ши спориць ефичиенца ынтречерий социалисте! Атражець май пе ларг оамений мунчий ла кондучеря продукцией! Трэяскэ синдикателе советиче — шкоалэ а комунизмулуй! 16. Тинерь ши тикере! Ынсушици-вэ ку стэруинцэ ынвэцэтура марксист-ленинистэ, реализэриле штиинцей, техничий ши културий! Фиць луптэторь активь пентру ынфэптуиря хотэрырилор Конгресулуй ал ХХ1У-ля ал ПКУС! 17. Трэяскэ Комсомолул Ленинист — деташамент ынаинтат ал тинерилор конструкторь ай комунизмулуй! 18. Трэяскэ фемеиле советиче — конструктоаре активе але сочиетэций комунисте! 19. Осташь советичь! Луптаць пентру резултате ыналте ын прегэтиря де луптэ ши политикэ, пэзиць ку вижиленцэ мунка пашникэ а нородулуй советик! Трэяскэ ероичеле Форце Армате але Униуний РСС — скут де нэдежде ал Патрией социалисте! 20. Оамень ай мунчий дин Униуня Советикэ! Луптаць ку дырзение пентру дезволтаря континуэ а економией социалисте — база форцей Патрией ши крештерий неынчетате а бунэстэрий нородулуй! 21. Оамень ай мунчий дин Униуня Советикэ! Луптаць пентру о ыкалтэ продуктивитате а мунчий ши о ыналтэ ефичиенцэ а продукцией, респектаць ку стриктеце режимул де економий стэруици-вэ сэ даць продукцие май мултэ, де калитате май бунэ ши ку келтуель май мичь! 22. Чинсте ши славэ мунчиторилор, иноваторилор ши фрунташнлор дин индустрие, конструкций ши транспортурь. каре ау ынкеят ку сукчес ындеплиниря планурилср ши а ангажаментелор социалисте пе анул ал трейля, хотзрытор, ал чинчиналулуй! 23. Лукрэторь дин индустрие! Луптаць пентру дезволтаря ши ынтэриря континуэ а потенциапулуй индустриал ал цэрий! Асигураць ынсуширя кыт май грабникэ а ноилор капачитэць, акчелераря прогресулуй техник! Кале ларгэ техничий ной ши технологией прогресисте! 24. Лукрэторь дин индустрие! Спориць волумул продукцией ши ынноиць асортиментул мэрфурилор д- консум популар, ымбунэтэциць калитатя ши редучець прецул лор де кост! 25. Лукрэторь дин конструкций! Луптаць ку дырзение пентру даря ын експлоатаре ла време а ноилор обьекте! Луптаць пентру калитатя супериоарэ ши редучеря прецулуй де кост ал конструкциилор! 26. Лукрэторь дин транспортурь ши телекомуникаций! Дезволтаць ши перфекционаць мижлоачеле де транспорт ши де телекомуникаций! Ымбунэтэциць пе тоате кэиле десервиря економией национале, сатисфа чець май дин плин черинцеле оаменилор советичь! 27. Чинсте ши славэ колхозничилор, мунчиторилор дин совхозурь, мекакизаторилор, спечиалиштилор дин агрикултурэ, лукрэторилор дин организацииле де колектэрь ши де транспорт, тутурор ачелора, каре прин мунка лор плинэ де абнегацие ау асигурат ындеплиниря ку сукчес а ыналтелор ангажаменте социалисте ын че привеште продукция де череале ши де алте продусе агриколе ши вынзаря лор ла стат! 28. Оамень ай мунчий дин колхозурь ши совхозурь! Луптаць пентру ындеплиниря ши депэширя планурилср ши а ангажаментелор социалисте ын че привеште продучеря ши вынзаря ла стат а продукцией вежетале ши анимале! Десфэшураць май пе ларг ынтречеря пентру ынфэптуиря ку сукчес а ернатулуй вителор, пентру прегэтиря пилдуитоаре ын ведеря семэнатулуй де примэварэ ши кэпэтэрий уней роаде богате ын анул 1974! 29. Колхозничь ши лукрэторь ай совхозурилор! Фолосиць господэреште пэмынтул, мижлоачеле техниче, ресурселе де мункэ ши материале! Мэриць роада ла хектар ла тоате културиле агриколе ши продуктивитатя анималелор, спориць волумул продукцией, редучець прецул ей де кост! 30. Лукрэторь дин индустрие ши агрикултурэ! Ынтэ риць база технико-материалэ а колхозурилор ши совхозурилор! Акчелераць ритмул електрификэрий, меканизэрий комплексе ши кимизэрий продукцией агри коле, ал амелиорэрий пэмынтурилор! 31. Лукрэторь дин комерц, дин алиментация публика, де ла ынтреприндериле де десервире ши дин господэрия комуналэ! Ридикаць култура десервирий оаменилор советичь, сатисфачець май дин плин ши май бине черинцеле лор! 32. Оамень ай мунчий дин Униуня Советикэ! Луптаць пентру о атитудике комунистэ фацэ де мункэ! Ынтэриць дисчиплина мунчий ши спиритул де организаре! Пэзиць ку сфинцение ши спориць проприетатя обштяскэ! 33. Лукрэторь дин економия националэ! Ынсушици-вэ ку стэруинцэ куноштинцеле економиче, методеле модерне де господэрире ши кондучере! Ынтродучець май актив ын продукцие организаря штиинцификэ а мунчий, експериенца ынаинтатэ, челе май ной реализэрь але штиинцей ши техничий! 34. Оамень ай мунчий дин Униуня Советикэ! Ридикаць пе тоате кэиле ролул колективелор де мункэ ын едукация комунистэ, ын дезволтаря континуэ а активитэций де мункэ ши обштэшть а фиекэруй ом! 35. Оамень де штиинцэ, конструкторь, инжинерь, техничиень, инвентаторь ши рационализаторь советичь! Акчелераць пе тоате кэиле прогресул техникоштиинцифик, ынтэриць легэтура дйктре штиинцэ ши продукцие! Луптаць пентру ынтродучеря кыт май грабникэ ын економия националэ а реализэрилор штиинцей ши техничий модерне! 36. Литераць ши оамень де артэ, лукрэторь де пе тэрымул културий! Пуртаць сус драпелул партинитэций ши карактерулуй популар ал артей советиче, перфекционаць мэестрия артистикэ, ынкинаци-вэ аптитудиниле едукэрий конструкторилор комунизмулуй! 37. Лукрэторь ай школий супериоаре ши медий! Ымбунэтэциць пе тоате кэиле калитатя инструирий, перфекционаць прегэтиря де спечиалишть пентру економия националэ! Едукаць тынэра женерацие ын спиритул моралей комунисте, ал атитудиний конштиенте фацэ де ынвэцэтурэ ши де мункэ! 38. Лукрэторь ай системулуй де окротире а сэнэтэций ши ай културий физиче!. Ымбунэтэциць десервиря медикалэ а популацией, ынтродучець май актив култура физикэ ын вяца де тоате зилеле а оаменилор советичь! 39. Ветерань ай револуцией, ай рэзбоюлуй ши ай мунчий! Ымпэртэшиць тинеретулуй експериенца воастрэ богатэ, партичипаць актив ла едукаря тинерей Генераций ын спиритул традициилор револуционаре, де луптэ ши де мункэ але нородулуй советик! 40. Пионерь ши школарь! Юбиць фербинте Патрия советикэ, ынвэцаць бине, ынсушици-вэ деприндериле де мункэ! Прегэтици-вэ сэ девениць луптэторь активь пентру кауза луй Ленин, пентру комунизм! 41. Салут фрэцеск партиделор комунисте ши мунчиторешть — авангарда марксист-ленинистэ комбативэ а класей мунчитоаре ши а тутурор оаменилор мунчий, луптэторь дыржь ымпотрива империализмулуй, пентру паче, демокрацие, индепенденцэ националэ ши сочиализм! 42. Сэ се ынтэряскэ унитатя ши коезиуня комуништилор дин ынтряга луме пе база де неклинтит а марксизм-ленинизмулуй ши а интернационализмулуй пролетар! 43. Пролетарь дин тоате цэриле, уници-вэ! 44. Салут фрэцеск попоарелор цэрилор социалисте! Сэ се дезволте ши сэ се ынтэряскэ системул мондиал ал сочиализмулуй — кучерире историкэ а класей мунчитоаре интернационале, форца хотэрытоаре ын лупта антиимпериалистэ, бастион ал пэчий, демократией ши лрогресулуй сочиал! 45. Оамень ай мунчий дин цэриле социалисте! Трэяскэ приетения ши унитатя комунитэций попоарелор социалисте! Сэ се ынтэряскэ ши сэ ынфлоряскэ колабораря фрэцяскэ а цэрилор социалисте! Фиць вижилекць фацэ де унелтириле душманилор сочиализмулуй! Ридикаць тот май сус драпелул интернационализмулуй социалист! 46. Салут фрэцеск класей мунчитоаре дин цэриле капиталисте, каре апэрэ ку уйтаре де сине дрептуриле тутурор оаменилор мунчий, луптэ пентру паче, демокрацие ши сочиализм! 47. Салут фербинте попоарелор, каре шь-ау екутурат ланцуриле колониале, луптэ пентру консолидаря индепенденцей ши пентру прогресул сочиал ал цэрилор лор! 48. Салут фербинте попоарелор цэрилор колониале ши депенденте, каре луптэ ымпотрива империализмулуй ши расизмулуй, пентру либертате ши неатырнаре националэ! 49. Сэ се ынтэряскэ путерника алианцэ а форцелор револуционаре — системул мондиал ал сочиализмулуй, мишкаря мунчиторяскэ интернационала, луптэторий пентру елибераря националэ ши сочиалэ а попоарелор! 50. Салут фрэцеск куражошилор луптэторь пентру либертатя попоарелор, пентру сочиализм, луптэторь, че зак ын ынкисориле ши темницеле фасчисте! Либертате децинуцилор капиталулуй! 51. Салут фрэцеск ероикулуй попор виетнамез, ка ре а кучерит о викторие историкэ асупра форцелор аг ресией империалисте! Трэяскэ приетения совето-виетнамезэ! Паче, либертате ши индепенденцэ тутурор попоарелор Индокиней! 52. Салут фрэцеск класей мунчитоаре, оаменилор мунчий ши тутурор демокрацилор дин Чили, каре дук о луптэ куражоасэ ымпотрива терорий форцелор ре акционаре-фасчисте! Попоаре але лумий! Ынтэриць солидаритатя ку патриоций дин Чили! 53. Попоаре але лумий! Черець ынчетаря агресией израилене ымпотрива стателор арабе, елибераря ту турор пэмынтурилор арабе, котропите де агресорул изранлян, икстаураря уней лэчь де нэдежде пентру тоате стателе ши попоареле дин Ориентул Апропият! Сэ се лэржяскэ ши сэ се ынтэряскэ солидаритатя ку попоареле арабе ын лупта лор дряптэ! 54. Салут фербинте попоарелор дин цэриле арабе, каре дук о луптэ дряптэ пентру елибераря пэмын турилор лор де суб окупация агресорилор израилень! Сэ се ынтэряскэ ши сэ се дезволте приетения ши колабораря динтре попорул советик ши попоареле арабе! 55. Попоаре але цэрилор еуропене! Луптаць пентру трансформаря континентулуй еуропян ынтр'о режиуне а пэчий трайниче, а секуритэций ши колаборэрий родниче ынтре стате! Демаскаць унелтириле форцелор реакциуний ши реваншизмулуй — душмань ай дестиндерий ынкордэрий интернационале! 56. Попоаре але цэрилор асиатиче! Луптаць пентру консолидаря пэчий, пентру колабораре ши релаций де бунэ вечинэтате ынтре стате, пентру секуритате колек тивэ ын Асия! 57. Попоаре але лумий! Луптаць пентру кт дестикдеря ынкордэрий интернационале сэ девинэ иреверсибилэ, пентру трансформаря принчипиилор де коекзистенцэ пашникэ ынтр'о нормэ а релациилор речипроче динтре стателе ку орындуирь сочиале диферите! 58. Попоаре але лумий! Луптаць пентру ка неапликаря форцей сэ девинэ о леже ын релацииле интернационале, яр арма нуклеарэ сэ фие интерзисэ пентру тотдяуна! Луптаць пентру дезармаря женералэ ши тоталэ, пентру ынтэриря секуритэций интернационале! 59. Трэяскэ политика екстернэ ленинистэ а Униуний Советиче — политикэ де паче ши приетение ынтре попоаре, де унире а тутурор форцелор, каре луптэ ымпотрива империализмулуй, реакциуний ши рэзбоюлуй! Сэ триумфе идеиле Програмулуй де паче, елаборат де Конгресул ал ХХ1У-ля ал ПКУС! 60. Сэ се ынтэряскэ ши сэ ынфлоряскэ маря ноастрэ Патрие — Униуня Републичилор Советиче Сочиалисте! 61. Суб драпелул марксизм-ленинизмулуй, суб кондучеря Партидулуй Комунист — ынаинте, спре виктория комунизмулуй! ФЭУРАРЬ АЙ БЕЛШУГУЛУЙ Астэзь есте Зиуа унионалэ а лукрэторилор дин агрикултурэ. Е сэрбэтоаря ачелор инимь фербинць ши ларжь, ьш каре ынкап грижь мулте шц букурий ынэлцэтоаре, е сэрбэтоаря брацелор ын континуэ акциуне, че ну май куноск обосяла. Ый омажнем, деч, пе фэурарий белшугулуй, че попосеште зи де зи пе меселе ноастре, че се рефлектэ ьш войошия копинлор, пе каре-н крештем. Ынтряга царэ се уйтэ астэзь ку мындрие ши рекуноштинцэ ыи фаца господэрошилор стэпынь ай огоарелор. Ну путем уйта, кэ адевэрата семнификацие а ачестей сэрбэторь есте чинстя ши демнитатя де а те шти стэпын пе проприу-ць дестин. Кэч хэт департе, прин котлоанеле историей рэмас-ау ачеле дурероасе недрептэць, кынд цэранул ностру ера сокотит доар ка о аскултэтоаре ши непретснциоасэ унялтэ де лукраре а пэмынтулуй. Ел, цэранул оропсит, крештя, ку сынже ши судоаре, пыня чя де тоате зилеле ши тот ел рэмь;ня ку фрунтя вешник ынкрецитэ де кинуриле фоамей ши сэрэчией. Ын мулте режиунь але глобулуй ынкэ ши астэзь цэранул май есте привит прин ачеяш призмэ, каре-л аратэ ка роб ал мунчий пентру гурь стрэине, ка ом де мыиа а доуа. Дар плугарул иостру советик? Уйтаци-вэ ла образул сении ши пептуя плин де ордине ши медалий ал ачелуяш Симиои Лунгу де ла Карахасань, районул Суворов, ши-ць ынцележе май лесне че ынсямнэ сэ фий стэпын ал огоарелор колхознице, ынчеркаць сэ пэтрундсць ын дестинул луй Георге Паскалов дин Гвардица, районул Чадыр-Лунга, ши-ць ведя кыт де репеде сволуязэ вяца цэранулуй колхозник, кыт де ыналтэ е конштиинца луй; ынтраць ын каса орькэруй господар ши ведь ведя кыт де ынстэритэ есте вяца плугарулуй, вець ведя кыт де мулцэмит се симте омул, кынд се штие асигурат ку де тоате, ку фечорий ши фийчиле ынвэцаць, авынду-шь месерий дупэ дорул инимий. Деч, ятэ че требуе сэ ну скэпэм дин ведере, фиинд ын ачастэ зи де сэрбэторире а плугарилор. Ба ши ынсэшь ноциуня де плугар а девенит май амплэ. Кэч ла крештеря пыний ышь адуче контрибуция ну нумай тракто ристул ши комбайнерул. Мунка агрономилор де пе лок, чя а инжинерилор ши мунчиторилор де ла узинеле конструктоаре де машинь ши унелте агриколе, де ла ынтреприндериле де фабрикаре а ынгрэшэминтелор кимиче, мунка саванцилор селекционарь — тоате ышь дау ынтылнире ын фрумусеця бобулуй мэшкат; ын арома фруктулуй сау стругурелуй. Букурэ резултателе, ку каре плугарий ау венит ла сэрбэ тоаря де астэзь. Фраций ноштри украинень де акум ау рапортат партидулуй ши гувернулуй деспре ындеплиниря ку чинсте а ангажаментулуй социалист привинд продукция де череале. Ун милиард де пудурь а депозитат ачастэ републикэ ын хамбареле Патрией юбите. Лукрязэ де зор ла ындеплиниря ангажаментелор социалисте ши плуГарий дин алте режиунь але цэрий. Сынт ын плинэ активитате агрикулторнй дин република ноастрэ. Бунэоарэ, вулкэнештений ынкэ акум кытсва зиле шь-ау ындеплинит кувынтул дат ын фаца партидулуй — ау фост ливрате ла стат 46.052 тоне де череале, сау ку доуэ мий тоне май мулт де преведериле сарчиний. Ышь реализязэ ку сукчес ангажаментеле социалисте ши подгорений дин район, е плинэ де род мунка, пе каре ау депус-о ей ын анул куренг. Астфел, ын колхозуриле «Гигант» ши «Димитров» се кулег кыте 120—140 центнере де стругурь ла хектар. Яр ын бригада кондусэ де М. М. Шчербан дин колхозул «Гигант» ачест индиче е де кыте 175 чентнере. Ла фел де родитоаре есте анул ачеста ши вия ынгрижитэ де бригада луй И. Арабажи дин колхозул «Куйбышев», районул Леова, ын мулте звеноурь ши бригэзь дин районул Котовский. Дар паркэ е посибил сэ енумерь аич тоць фрунташий продукцией агриколе дин анул курент? Актуалеле пропорций алс агрнкултурий ноастре сынт де аша натурэ, ынкыт ынсэшь ноциуня де фрунташ с’а лэржит неспус де мулт. Ыл помсним, спре екземплу, пе Н. Я. Нафталиев, агроном емерит ал републичий, ши ын фацэ не апар минунателе сукчесе але тутурор легумикулторилор дин районул Слобозия, не реферим ла фирп де бун господар а луй Н. М. Духликер, сау ла чя а луй Й. Я. Горчак ши ындатэ не ши аминтим, кэ ынтрегул район Криулень а обцинут о реколтэ-рекорд де кыте 46,6 чентнере де грыу ла хектар. Пентру плугарь анул ал трейля, хотзрытор, ал чинчиналу луй а фост деосебит де ымбукурэтор ын тоате. Сэ нэ аминтим доар де ачел нумэр маре де фрунташь, господэрий ши райоаие ынтрежь, а кэрор осырдие пе тэрымул секторулуй зоотехник а фост апречиятэ прин ордине ши медалий, прин премий. Чи тэм кытева дин ачесте пуме: Владимир Курилов ши Валенти на Петрашку, Ерой ай Мунчий Социалисте, Олга Прокопишнна ши Ана Солкану, дистинсе ку ординул Ленин, ши, ка сэ оперэм ку нониунь май купрннзэтоаре, колхозул «Патрия». районул Дубэсарь, совхозул «Дружба», районул Единен, прекум ши райоанеле Бричень, Вулкэнешть, Криулень... Тутурор фэурарилор белшугулуй ле адучем омажиул рекуноштинцей ши урэрь де проспераре ку оказия сэрбэторий де астэзь. Де плоуэ сау нинже, де-й зэпушалэ сау фриг, де-й зи де лукру сау сэрбэтоаре — плугарий сынт ла даторие. Кэч аша се креште пыня. Клокотеште мунка пе огоаре, ла фер ме. Оамений де ла сате лукрязэ де зор ла стрынсул рсадей. Ын ажутор ле-ау венит ши мунчиторь де ла диферите ынтре приндерь индустриале, тинеретул студиос, иителектуалитатя Палпитэ сентиментул де ынтражутораре, тоць рэспунд мисиуний де а стрынже ши депозита оператив белшугул де роадэ крескутэ. Прин ачаста се сублиниязэ, кэ сэрбэтоаря де астэзь ну е нумай а плугарилор. Еа варсэ луминэ асупра тутурор оамени- ' лор советичь. Е симболул ынавуцией перманенте а Патрией юбите ши а фиекэруя динтре ной. ШЕДИНЦЭ СОЛЕМ И Э Ла 12 октомбрие ла Театрул Маре ал Униуний РСС а авут лок о адунаре солемнэ, консакратэ Зилей унионале а лукрэторилор дин агрикултурэ. Ын президиумул адунэрии ау луат лок товарэший Ф. Д. Кулаков, Д. С. Полянский, В. И. Долгих, И. В. Капитонов, прешединтеле - Комисией нейтрале де ревизие.а ПКУС Г. Ф. Сизов, локцииторий Прешединтелуй Советулуй Миништрилор ал Униуний РСС Н. К. Байбаков, 3. Н. Нуриев, ерой ай сечеришулуй, ынвингэторь ын ынтречеря унионалэ а крескэторилор де анимале, иноваторь де ла сате, вестиць кондукэторь де господэрий, оамень де штиинцэ. Рапортуя а фост презентат де Д.*С. Полянский, мембру ал Бироулуй: Политик ал КЧ ал.ПКУС, министру ал ■агрнкултурий ал Униуний РСС. Партичипанций ла адунаря солемнэ ау адоптат о скрисоаре де салут кэтре Комитетул Чентрал ал ПКУС, Президиумул Советулуй Супрем. ал Униуний РСС ши Советуя Миништрилор ал Униуний РСС, ын каре ау асигурат партидул ши гувернул, кэ лукрэторий дин агрикултурэ вор фаче тотул, пентру ка мунка лор сэ контрибуе ш май мулт ла кауза ынтэририй путерий Патрией ноастре. (ТАСС). Комитетул Нейтрал ал - Партидулуй Комунист ал Униуний Советиче УКАЗУЛ ПРЕЗИДИУМУЛУИ СОВЕТУЛУЙ СУПРЕМ АЛ РСС МОЛДОВЕНЕШТЬ Ку привире ла декораря Театрулуй де стат де пэпушь дин Ленинград ку Диплома де оноаре а Президиумулуй Советулуй Супрем ал РСС Молдовенешть Пентру ефектуаря ку сукчес а турнеулуй ын републикэ а декора Театрул де стат де пэпушь дин Ленинград ку Диплома де оноаре а Президиумулун Советулуй Супрем ал РСС Молдовенешть. Прешединтеле Президиумулуй Советулуй Супрем ал РСС Молдовенешть , К. ИЛЬЯШЕНКО. Секретарул Президиумулуй Советулуй Супрем ал РСС Молдовенешть А. КРАЧУН. ор. Кишинэу, 12 октомбрие 1973. 1