Moldova Socialista, 1981 (LVII/204-228)

1981-09-15 / nr. 216

Пролетарь дин тоате цэриле, уници-вэ! ОРГАНУЛ КОМИТЕТУЛУЙ НЕЙТРАЛ АЛ ПАРТИДУЛУЙ КОМУНИСТ АЛ СОВЕТУЛУЙ СУПРЕМ ШИ СОВЕТУЛУЙ МИНИШТРИЛОР АЛЕ РСС ▲ Л МОЛДОВЕЙ, МОЛДОВЕНЕШТЬ Газета апаре де на 1 май 1924. $ No216|14824) ф МарЦЬ, 15 СеПТембрИе 1981 • Прецуп 2 коп. С оветеле де депутаць ай нородулуй ау о грижэ де чя май маре импортанцэ — грижа перманента пентру бинеле оаменилор мунчий. Де фапт, ынтряга лор активитате мултилатералэ урмэреште скопул де а асигура кыт май дин плин черинцеле материале ши спиритуале але популацией де ла ораше ши сате, апэраря интереселор ей лежитиме, гарантате де Конституция цэрий. Унул дин доменииле, ку каре омул ынтрэ ын контакте перманенте, есте сфера десервирий. Кэч ын фиекаре зи четэцанул вине фие кэ ла магазин сау оспэтэрие, ла ателиерул де репарацие сау ла поштэ, ла бироул де експлоатаре а локуинцелор сау ла курэцэтория кимикэ, ла стация де аутобусе сау ла пунктул медикал. Кум ва фи ел ынтылнит ла ачесте ынтреприндерь сау институций, кум и се ва ворби, кум ва фи десервит, кыт тимп ва перде пентру тот фелул де требурь обишнуите? Дупэ фелул кум се резолвэ тоате ачесте проблеме оамений жудекэ ын маре мэсурэ деспре активитатя органелор локале але путерий де стат, деспре оперативитатя лор, деспре градул де матуритате а лукрэторилор ачестор органе. Ши, дупэ кум а сублиният товарэшул Л. И. Брежнев, жудекэ стрикт, ку ексиженцэ. Речент плеиара Комитетулуй Нейтрал ал ПК ал Молдовей а екзаминат проблема «Ку привире ла мэсуриле пентру ымбунэтэциря комерцулуй, алиментацией публиче ши десервирий сочиале а популацией ын лумина хотэрырилор Конгресулуй ал ХХУ1-ля ал ПКУС ши сарчиниле организацией де партид а републичий». Л а ачест фор репрезентнтив с’а констатат, кэ ын аний де ла урмэ, прин партичипаря актива а органелор локале але путерий де стат, ын републикэ ау фост ынрежистрате анумите реализэрь пе тэрымул ынтэририй базей техникоматериале а ынтреприндерилор ши институциилор дин сфера сервичиилор, ымбунэтэцирий мунчий ачестора ын чея че приветите престаря сервичиилор кэтре популацие. Проблеме але дезволтэрий рамурий се пун май регулат ын дезбатерь ла се I с оветеле! Ш И СФЕРА! ДЕСЕРВИРИЙ} сий шн шединцеле комнтетелор екзекутиве але Советелбр орэшенешть, районале ши сэтешть де депутаць ай нородулуй. Девин о бунэ традицие шединцеле комуне але колежиулуй Министерулуй десервирий сочиале а популацией, але бироурилор комнтетелор районале де партид ши комнтетелор екзекутиве районале, ла каре се резолвэ ын мод конкрет кестиуниле ку привире ла перфекционаря активитэций унитэцилор дин индустрия сервичиилор. Крсште нумэрул колективелор буне де лукрэторь ай комерцулуй, алиментацией публиче ши десервирий сочиале, кыт ши нумэрул лукрэторилор чинстиць ши конштиинчошь, каре ышь ындеплинеск ку драгосте ши рэспундере облигацииле професионале. Нумай ын аний чинчиналулуй трекут апроапе 500 де асеменя лукрэторь ау фост дистиншь ку ордене ши 'медалий але Униуний Советиче. Ла мулте ынтреприндерь але десервирий сочиале лукрязэ ку сукчес мештерь талентаць, каре-шь ымпэртэшеск ку дэрничие тинеретулуй експериенца лор богатэ де вяцэ ши де мункэ. Ын челе май мулте казурь оамений сынт мулцэмиць де сервичииле престате, адукынд десеорь персоналулуй респектив синчере мулцэмирь. Ку тоате ачестя, дупэ кум с’а сублиният ла пленарэ, ын активитатя колективелор де мунчиторь ши службашь дин сфера сервичиилор май ау лок неажунсурь ши лакуне сериоасе. Ын презент нивелул дезволтэрий ачестор рамурь ши калитатя десервирий популацией ну кореспунд ын деплинэ мэсурэ ыналтелор ексиженце, формулате де Партид ши Гуверн, ролулуй, пе каре есте менитэ сэ-л жоаче ын сочиетатя ноастрэ сфера десервирий. Ын ултимул тимп шь-ау слэбит инфлуенца асупра ачестей рамурь импортанте комитетеле районале де партид Дондушень, Кантемир, Сорока, Суворов, Флорешть ши алтеле. Комитетеле екзекутиве але унуй шир де Совете орэшенешть ши районале де депутаць ай нородулуй ау слэбит контролул асупра дезволтэрий ынтреприндерилор ши ымбунэтэцирий мунчий организаториче ын комерц ши десервиря сочиалэ а популацией, яр ын орашеле Кишинэу, Тираспол, Орхей ши Унгень ан де ан ну се асимилязэ инвестицииле капитале де стат, алокате пентру дезволтаря сферей сервичиилор комерчиале ши сочиале. Комитетеле екзекутиве районале ши сэтешть мобилизязэ инсуфичиент мижлоачеле ынтреприндерилор ши господэриилор ын ведеря лэржирий рецелей де магазине, оспэтэрий, ателиере, пункте де речепцие. Май ласэ де дорит мунка де селектаре, репартизаре ши едукаре а кадрелор де лукрэторь. Ын урма контролулуй слаб ши а ексиженцей скэзуте фацэ де еле ын системул десервирий комерчиале ши сочиале май ау лок асеменя казурь негативе, ка гросолэния, липса де стимэ фацэ де бенефичиарь, луаря де митэ, мэриря прецурилор ши а тарифелор, калитатя скэзутэ ши ынкэлкаря терменелор де екзекутаре а комензилор, мажораря нежустификатэ а резултателор, делапидэриле, неглижаря регулилор комерцулуй советик, аскундеря унор мэрфурь каре се букуоэ де кэутаре споритэ ын скОпурь де аутоапровизионаре сау спекулэ, кыт ши алте феномене респингэтоаре. Неажунсурь ши денатурэрь де фелул челора, деспре каре с’а ворбит ла пленарэ, ау лок ши ын алте рамурь але десервирий. Деспре еле релатязэ бенефичиарий ын рекламацииле лор, ын скрисориле тримисе ле адреса органелор де партид, советиче ши административе, ла редакцие. Сынт фреквенте семналеле деспре казурь де дезордине ла ун шир де стаций де аутобусе, инклусив ла челе дин Кишинэу, Чимишлия, Ниспорень, деспре атитудиня инкоректэ а унор лукрэторь медикаль фацэ де пачиенць, бунэоарэ, дин районул Дондушень. Е ынкэ жоасэ култура десервирий ла ун шир де стаций де телефоане, ну е ла нивелул черинцелор активитатя унор организаций де конструкцие ши репарацие )а локуинцелор. Листа дефичиенцелор ар путя фи прелунжитэ, довадэ, кэ ачастэ рамурэ а економией национале чере о атенцие перманента дин партя органелор де партид, советиче ши административе. Пленара Комитетулуй Нейтрал ал ПК ал Молдовей а формулат ун програм васт де акциунь, реализаря ку сукчес а кэруя ва контрибуи ла ликидаря лакунелор екзистенте ын сфера сервичиилор, ва ридика ла о тряптэ май ыналтэ калитатя мунчий колективелор де лукрэторь де ла ынтреприндериле ши организацииле ей, ва контрибуи ла перфекционаря десервирин нечеситэцилор де трай але оаменилор мунчий де ла ораше ши сате. Суб ачест аспект органелор локале дле путерий де стат ле ревине ун рол деосебит де импортант. Ануме еле поартэ рэспундеря пентру нонсолидаря ын континуаре а базей технкко-материале а рамурий, пентру асимиларя интеграла а инвестиции лор капитале де стат, кыт ши мобилизаря ын ачесте скопурь а ресурселор диспонибиле але ынтреприндерилор индустриале, колхозурилор, совхозурилор, формациилор интергосподэрешть. Ун императив ал зилей есте грижа пентру асигураря унуй афлукс континуу де лукрэторь ши спечиалишть конвтиинчошь ын сферд сервичиилор, креынду-ли-се, тотодатэ, | ни* коидицииле оптиме нечесаре пентру о мункэ ынаят продуктпвэ> ши де трай. Советеле локале де депутаць ай нородулуй диспун де пыргииле кувените ын лупта пентру ридикаря престижиулуй сферей I сервичиилор. Есте нечесар, ын ачелаш тимп, сэ фие спорит градул де рэспундере а кадрелор конкрете пентру дезволтаря ын комплекс а десервирий популацией, реешинд дин формула, кэ бука функционаре а рамурий есте кезэшия ындеплинирий ку сукчес а облигациилор ей фацэ де нопор, яр грижа конкретэ центру омул конкрет конституе пивотул политичий економиче я парткдулуй. Ын мод организат Пе кымпуриле ынтреприндерий пентру продучеря фруктелор «Заветы Ленина» дин районул Леова а ынчепут реколтаря рэсэритей. Кому-ништий Михаил Тарца, Петру Урсаки ши Михаил Гырштиоагэ, каре се афлэ ла кырма унор комбайне де марка «СК-4», ышь депэшеск систематик нормеле. Реколтаря рэсэритей декурже ын мод организат, деташаментул спечиализат шь-а трасат обьективул де а ынкея ачастэ лукраре ын 12 зиле. Роада е бунэ. Дупэ калкулеле преалабиле се вор обцине кыте 26 чентнере де рэсэритэ ла хектар. Ын тосподэрие а ынчепут ши реколтаря пзпушоюлуй. Сынт фолосите патру комбайне де марка «Херсонец-7». Дирекция ынтреприндерий, организация де партид ши чя' синдикалэ ау елаборат мэсурь де ынкуражаре моралэ ши материалэ а партичипанцилор ла чел де-ал дойля сечериш. Планул елаборат ын преалабил преведе ка стрынсул пэпушоюлуй де пе о сулрафацэ де 540 хектаре сэ дурезе чел мулт 15 зиле. А. КАСАПУ, кореспондент волунтар. \ ОБЬЕКТИВУЛ ВА ФИ ДЕПЭШИТ Легумикулторий дин колхозул «>Вяца Ноуэ», районул Флорешть, сынт мештерь искусиць ла крештеря рошиилор. Анул курент роада де пе плантаций а ынтрекут тоате аштелтэризе. Пынэ ,ын презент де пе челе 11 хектаре, резервате ачестей културь, с’ау кулес де акум песте 360 тоне де продукцие. Ангажаментеле сочиалисте але плугарилор дин партя локулуй превэд де а винде^ статулуй 400 тоне де легуме/ Конформ калкулелор гареалабиле ачест объектив ва фи депэшит ку чирка 100 тоне. Де пе урма реализэрий ла стат а рошиилор с’а обцинут де акум ун венит ьгн сумэ де 150 мий рубле, планул фиинд де 68 мий рубле. Пе плантацие континуэ реколтаря. Принтре лукрэторь се десфэшоарэ пе ларг ынтречеря сочиалистэ. Кыте 350—450 килограме де Пэтлэжеле кулег зилник Лидия Чижевская, Вера Чупак, Еужения Добындэ. Реколта ьгмбелшугатэ а фост кондиционатэ, ын маре мэсурэ, ши де фаптул кэ пе плантацие а фост фолоситэ пе ларг плоая артифичиалэ. Меритул апарцине ын ачастэ привинцэ иригаторилор Григорий Ботнарюк, Георге Бонарь, Владимир Андриеш. П. САВКА, кореспондент волунтар. Л А РЕК Е СКУМПЭ ОЛТАРЕ ФИЕКАРЕ ЗИ! Ын господэрииле дин районул Глодень есте ын той реколтаря пэпушоюлуй пентру грэунце. Принтре примий ау ынчепут ачастэ импортантэ камлание агриколэ меканизаторий де ла секторул де продукцие No 6, каре десервеск иолхоэул «С. Лазо». Дин челе 650 хектаре резервате ачестей културь Ын господэрия датэ роада есте адунатэ де акум Де пе май бине де 150 хектаре де огор. Реколта рэсплэтеште дин плин труда плугарилор: ын медие ла хектар се стрынг кыте 60 чентнере де грэунце. Ын фрунтя ынтречерий сочиалисте, десфэшурате пе ларг ла ачест сектор, се афлэ ын презент екипажул комсомолист, пе каре-л формяээ комбайнерий Григоре Грапэ ши Ион Лунгу. Ку агрегатул «Херсонец-7» ей аУ реколтат лэпушоюл де пе песте 60 де хектаре. Колхозул «С. Лазо» а ынчепут ши ливраря кэтре стат а родулуй огоарелор. Ла пунктул де речепцие сынт транспортате де акум песте 150 тоне де грэунце де пэпушой Де калисупериоарэ. ЫН ФОТОГРАФИИ: сус — ла ария меканиэатэ а господэрией — агрономул Г. М. ГЕЦУ (ла дряпта) ши шефул фэцэрий С. И. ЛУНГУ, контролынд калитатя штюлецилор дин роада ноуэ; жос — ун аспект де лунру де ла реколтаря пэпушоюлуй пе ун кымл ал колхозулуй «С. Лазо». Фотографие де М. ВАСИЛАКЕ. Ыитылнире а луй Л. И. Брежнев к у К. Фомвихан Ын зиуа де 14 септембрие а авут лок ла Кремлин о ынтылнире приетеняскэ а луй Л. И. Брежнев, Секретарул Женерал ал КЧ ал ПКУС, Прешединтеле Президиумулуй Советулуй 'Супрем ал Униуний РСС, ку Кейсон Фомвихан, Секретарул Женерал ал КЧ ал Партидулуй Популар Револуционар Лаоциян, примул министру ал Републичий Популаре Демократе Лаос, каре се афлэ ла одихнэ ын Униуня Советикэ. Л. И. Брежнев а ворбит деспре мунка енержикэ а оаменилор советичь пентру транепунеря ын вяцэ а хотэрырилор Конгресулуй ал ХХ\Ч-ля ал П1КУС. Политика економикэ а партидулуй есте контопитэ органик ку политика луй сочиалэ. Реутиларя техника а индустрией ши агрикултурий, ымбунэтэцнря системулуй де кондучере, крештеря продуктивитэций мунчий, ынтр’ун кувынт, тот че контрибуе ла спрриря ефичиенцей продукцией сочиале есте ындрептат, ын ултимэ анализа, сире ридикаря бунэстэрий оаменилор мунчий.?Г лт, „ |Х\. Ч'итоплйп1 а рш а 1 деспре активитатя ПП1РЛ ши а гувернулуй републичий пе тэрымул креэрий базелор сочиализмулуй. Ун пас импортант ын ачастэ дирекцие ыл конституе примул план де чинч ань де дезволтаре економикэ ши сочиалэ а нэрий. Ун ажутор прециос ый акордэ Лаосулуй ын резолваря сарчинилор економиче. ши де алтэ натурэ УнИуня Советикэ. Коордонаря планурилор економиилор национале пе периоада 1981—1985 асигурэ дезволтаря субстанциалэ а легэтурилор економиче речипроче, инклусив лэржиря екопортулуй Р|ПДЛ ын Униуня РСС- Униуня Советикэ ва континуа сэ-й акорде ажутор Лаосулуй ын прегэтиря кадрелор де спечиалишть пентру диферите рамурь але економией национале. Товарэший Л. И. Брежнев ши К. Фомвихан ау менционат ку сатисфакцие, кэ релацииле де приетение фрэцяскэ ши де колабораре мултилатералэ динтре Униуня РСС ши РПДЛ се дезволтэ ку сукчес. Ын ну меле КЧ ал ПП1РЛ, гувернулуй РПДЛ ши ынтрегулуй попор лаоциян К. Фомвихан а експримат адынкэ рекуноштинцэ П1КУС, Гувернулуй |Советик, луй Леонид Ильич Брежнев персонал пентру атенция перманентэ фацэ1 де нечеситэциле ши грижиле Лаосулуй. Ын Кадрул ынтылнирнц с’а експримат конвинжеря кэ о сарчинэ-кее ын домениул политичий екстерне есте депэширя ынкордэрий интернационале. Линия спре конфрунтаре, опре ынтециря вражбей ши неынкредерий ынтре ста'те, пе каре о промовязэ форцеле империализмулуй ши хежемонизмулуй, есте о сфидаре перикулоасэ пентру дестинеле оменирий. Ачастэ линие ну поате ши ну требуе сэ айбэ виитор. Униуня Советикэ ынкувиин цязэ инициативеле формулате де стателе дин Индокина привинд организаря де консултэрь ражионале пентру реглементаря проблемелор Асией де Суд- Ест прин ефортуриле цэрилор ынсешь дин ачастэ режиуне. Ын кондицииле кынд империалиштий американь ши хежемоништий де ла Пекин каутэ сэ компличе релацииле цэрилор АСЕАН ку стателе дин Индокина есте деосебит де импортант сэ ну фие ынтрерупт диалогул, сэ се дее довадэ де рэбдаре, де реализм ши де симцул рэспундерий, сэ се ренунце ла акциунь каре ар путя аграва ситуация. Ар фи рационал сэ се ласе ла о парте тот че деепарте стателе дин ачастэ режиуне ши сэ се кауте пункте де интерференцэ, прекум ши о базэ речипрок акчептабилэ пентру ынтрецинеря уней колаборэрь родниче ши пашниче. Униуня Советикэ сприжинэ нэзуинца Лаосулуй де' а ынтэри ши де акум ынаинте легэтуриле фрэцешть ку Виетнамул ши Кампучия. Унитатя стрынсэ а попоарелор дин Индокина конституе ун фактор импортант ал пэчий ын ачастэ парте а Асией. . РПДЛ ынкувиинцязэ ынтру тотул курсул де паче ал политичий екстерне а Униуний Советиче прокламат ла Конгресул ал ХХУЬля ал ПКУС ши мэсуриле ултериоаре ындрептате опре ынсэнэтоширя климатулуй интернационал, опре ынтэриря пэчий ши секуритэций попоарелор. Товарэший Л. И. Брежнев ши К. Фомвихан шь-ау експримат ынкредеря кэ колабораря ши интеракциуня комунитэций сочиалисте ку тоате форцеле прогресисте ши демократиче, ку черкуриле политиче де рэспундере дин лумя капиталистэ, каре дау довадэ де бунэ крединцэ, вор дуче ла ынтэриря секуритэций интернационале ши ле вор пермите попоарелор сэ-шь кончектрезе ефортуриле асупра реализэрий целурилор пашниче, фэуритоаре. Ь1нтылниря а декурс ынтр’о атмосфера кордиалэ, фрэцяскэ ши а конфирмат идентитатя деплинэ де ведерь а пэрцилор. Ла ынтылнире ау партичипат О. Б. Рахманин, прим-локциитор де шеф де секцие ла КЧ ал П'К'УС, А. И. Блатов, ажутор ал Секретарулуй Женерал ал КЧ ал П-КУС, Б. Чаленсук, локциитор де шеф де секцие ла КЧ ал ППРЛ, И. Суринпхуми, ажутор ал Секретарулуй Женерал ал КЧ ал ППРЛ. (ТАСС). Ын тимлул ынтылнирнй. Фото де В. МУСАЕЛЬЯН ши Е. ПЕСОВ. (ТАСС). Посибилитэць реале Соареле тоамней ындямнэ пар.кэ п лу г арий; «Грэбици-вэ» Ши ей ый дау зор, О анимацие деосебитэ домнеште ын пре зент ши пелануриле де пэпушой але колхозулуй «Суворов», районул Фэлешть. Оамений мунчий дин господарие с'ау прегэтит минуциос де реколтаре. Агрономул М. М. Блишчак ши кондукэторул бригэзий де кымл В. Н. Симак урмэреск ку атенцие мерсул реколтэрий. Купринзынд ку привиря масивул, унде се десфэшоарэ лукрэриле, М. М. Блишчак не спуне; «Анул курент ам крескут пэпушой дупэ технология индустриала Це 441 хектаре. Апроксиматив ынтряга супрафацэ а фост резервата союрилор «КВС-713» ши «Молдавский-385». Еле сынтфоарте родитоаре. Ангажаментеле ноастре сочиалисте превэд де а обцине ын медие де пе фиекаре хектар кыте 50 чентнере де грэунце. Примеле резултате ынрежистрате не демонстрязэ кэ авем посибилитэць реале де а атинже ши кяр депэши обьективул скицат. Пынэ ын презент фиекаре хектар дэ кыте чел пуцин 55 чентнере де грэунце». Унул дупэ алтул ынаинтязэ агрегателе де реколтаре пе ланул де пэпушой. Ын фрунте се афлэ комбайнул де марка «Херсонец-200». Пе кабина луй фылфые ун фанион рошу. Комбайнул есте кондус де тынэрул комунист Фьодор Брай. Ел децине ынтыетатя ын ынтречеря сочиалистэ, десфэшуратэ де ла ынчепутул реколтэрий. Клокотеште мунка ши ла ария колхозулуй. Штюлеций адушь ындатэ сынт прелукраць. Пынэ ын (презент с’ау транспортах ла фэцаре 800 тоне де пэпушой. 250 тоне ау фост де акум ливрате статулуй. В. ВАТАМАНИЦА, кореспондент волунтар. Ынмынаря уней дистинкций Ла 14 септембрие Л. И. Брежнев, Секретарул (Женерал ал КЧ ал ПКУС, Прешединтеле Президиумулуй Советулуй Супрем ал Униуний РСС, й-а ынмынат ла Кремлин орденул Ленин луй Кейсон Фомвихан, Секретарул Женерал ал КЧ ал ППРЛ, примул министру ал РПДЛ. Ла церемония де ынмынаре а дистинкцией а луат кувынтул тов. Л. И. Брежнев. Кувынтаря товарэшулуй Л. И. БРЕЖНЕВ Драгэ товарэше Кейсон! Стимаць товарэшь! С'а ынтымплат аша кэ астэзь ла ной се ымбинэ утилул ку плэкутул. А авут лок о конвообире темейникэ, родникэ. Кред, товарэше Кейсон, кэ ымпэртэшиць ачест пункт де ведере. Колабораря цартиделор ши цэрилор ноастре поате фи апречиятэ ын презент ка о колабораре вие, стрынсэ, тот май трайникэ. Ам демонстрат прин фапте, кэ дистанцеле ну сынт о педикэ пентру релацииле де приетение. Оамений советичь нутреск сентименте де маре симпатие фацэ де попорул лаоциян, каре депуне ефортурь нлине де абнегацие ын нумеле фэуририй уней сочиетэць ку адевэрат дрепте ши демократиче. Алежеря луй аре ун цел пречис — конструиря базелор сочиализмулуй. Ачеста есте, ун мерит историк ал Партидулуй Популар Револуционар Лаоциян. Ши штим бине ку тоций, кыт де маре есте контрибуция персоналэ а товарэшулуй Кейсон ла трансформэриле револуционаре че с’ау ынфэптуит пе пэмынтул Лаосулуй. Колабораря совето-лаоциянэ аре о историе дестул де лунгэ. Дар приетения цэрилор ноастре а ынфлорит ку адевэрат ануме дупэ виктория револуцией. Ши ачаста есте легатэ маре мэсурэ де нумеле Думнявоастрэ. Мерителе Думнявоастрэ ремаркабиле, товарэше Кейсон, пе тэрымул ынтэририй приетенией ши колаборэрий фрэцешть динтре попоареле, ноастре сынт дистинсе де Президиумул Советулуй Супрем ал Униуний РСС ку чя май ыналтэ декорацие советикэ — орденул Ленин. Ку ачест прилеж дин сэ вэ феличит дин тот суфлетул ши ' сэ вэ дореск мултэ сэнэтате, ной ши марь сукчесе ын активитатя Думнявоастрэ мултилатералэ спре бинеле Лаосулуй, спре бинеле пэчий ши сочиализмулуй. А ростит кувынтул де рэспунс тов. Кейсон Фомвихан. Кувынтаря товарэшулуй Кейсон ФОМВИХАН Стимате товарэше Леонид Ильич Брежнев! Дражь товарэшь! Ынчерк ун сентимент де маре емоцие ши мындрие, приминд астэзь ла Москова — инима ероичей Цэрь а Советелор — слэвитул орден че поартэ нумеле луй Ленин, еминент кондукэтор ал класей мунчитоаре, маре ынвэцэтор ал револуцией моидиале. Пермитеци-мь май Ынтый де тоате сэ експрим адынкэ рекуноштинцэ Президиумулуй Советулуй Супрем ал Униуний РСС, скумпулуй ши стиматулуй товарэш Леонид Ильич Брежнев пентру ыналта апречиере а луптей револуционаре ши а контрибуцией попорулуй лаоциян ла кауза пэчий, индепенденцей национале, демокрацией ши сочиализмулуй. Консидерэм ачастэ ыналтэ дистинкцие ка фиинд о стрэлучитэ манифестаре а приетенией ши солидаритэций фрэцешть а партидулуй, гувернулуй ши попорулуй Униууний Советиче фацэ де партидул, гувернул ши попорул Лаосулуй. Ыналта оноаре че ми с’а акордат астэзь о атрибуй, ын примул рынд, Партидулуй Популар Револуционар Лаоциян, континуатор ал слэвителор традиций але Партидулуй Комунист дин Индокина, авангарда марксист-ленинистэ а попорулуй лаоциян, каре н’а чедат ын фаца греутэцилор ши липсурилор ын лупта пентру индепенденцэ, либертате ши сочиализм. Сынт конвинс, кэ ачест ор|ден ва ынсуфлеци попорул ностру ын лупта ымпотрива империализмулуй, експансионизм(улуй, хежемонизмулуй/ (Сфыршит ын паж. Ъ).