Monitorul de Sibiu, noiembrie 2003 (Anul 6, nr. 1508-1532)

2003-11-25 / nr. 1528

marți, 25 noiembrie 2003 împotriva violenței ARAPAMESU desfășoară, între 25 noiembrie și 10 decembrie, o nouă campanie îndreptată împotriva violenței domestice. Aflată la cea de-a doua ediție, campania „16 Zile de activism împotriva de Gen", are un dublu scop: pe de o parte conștientizarea tuturor cetățenilor, bărbați și femei, asupra faptului că violența împotriva femeii este o crimă și aniversarea a zece ani de la rectificarea documentului redactat cu ocazia Conferinței Internaționale a Drepturilor Omului, care a avut loc la Viena, în 1993. Vor avea loc interviuri cu personalități - bărbați, distribuire de materiale informative legate de drepturile femeilor și fenomenul de violență domestică, întîlniri cu diverse grupuri profesionale implicate activ în combaterea violenței împotriva femeii, activități de informare a femeilor din diverse grupuri defavorizate, referitor la problema violenței domestice. (A. 0.) Plan de acțiune 1 Reprezentanții Biroului Local Agenda 21 Sibiu au petrecut trei zile la București, unde au fost școliți de experți în programe locale. Intre 20 și 22 noiembrie, în Capitală, s-au întîlnit membrii tuturor Birourilor din cele 13 orașe în care a fost inițiat programul Agenda 21. „Am fost învățați să facem cetățenii să răspundă la inițiativele de interes local. Ni s-a arătat, de asemenea, cum să punem în practică metodele de lucru specifice proiectului“, spune Veronica Niculescu, reprezentantă a Biroului Agenda 21 Sibiu. Programul a intrat, deja, la Sibiu, în cea de-a doua etapă, întocmirea planului local de acțiune. Acesta va cuprinde proiectele prioritare pentru dezvoltarea Sibiului, realizate de experții din cele trei grupe de lucru, axate pe domeniul social, economic și de protecția mediului. Programul va fi definitivat în luna aprilie a anului viitor. (G. U.) Se caută experți Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, prin intermediul Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, organizează, în perioada 10 -19 decembrie, un concurs pentru ocuparea posturilor de Expert in educație (coordonator de proiect) și Economist. Ambele posturi au fost înființate de Unitatea de Management a Proiectului pentru învățămînt rural, proiect ce are ca scop relansarea învățămîntului în mediul sătesc. Dosarele de înscriere pentru acest concurs se pot depune la sediul ISJ Sibiu, biroul Personal, în perioada 26 noiembrie -15 decembrie, între orele 8 și 16. Detalii privind tematica, bibliografia și condițiile de înscriere se pot obține, de asemenea, de la sediul ISI. (L. S.) Se întrerupe curentul Pentru efectuarea unor reparații în rețeaua de energie electrică, astăzi, între orele 8 și 16, se va întrerupe furnizarea curentului electric în Agnita, pe străzile Bisericii, Plevna, Nouă și Aleea Teilor. Mîine, între orele 8 și 16, se va sista energia electrică în Agnita, pe străzile Grădinilor și Avram Iancu (de la nr. 71 pînă la nr. 137), iar între 10 și 14 în Sadu, pe străzile: IP Molnár, IM Klein, Scurtă, Tociliței, Centrală, Morii, Gruiețului, Prejbei, Libertății, Dispensarului, Nouă, Izvorului, Bisericii, Școlii și Lespezii, precum și în rocile - sat de vacanță. (E. B.) Monitorul • Un taximetrist sibian a fost bătut crunt de doi clienți • Agresorii au reușit să fugă Cursa unui taximetrist de la firma 942 s-a încheiat, duminică seara, la spital. Ioan Huzoaică a preluat o comandă către comuna Roșia. Nici prin gînd nu i-a trecut ce întorsătură va lua cursa. In apropiere de Daia, unul din cei doi clienți i-a cerut să-l lase să conducă autoturismul. Pentru că a refuzat, taximetristul a fost luat la bătaie. A rămas fără cheile și talonul autoturismului și 200.000 de lei. In cîteva clipe, cei doi s-au făcut nevăzuți, lăsîndu-l pe șofer plin de singe. Ioan Huzoaică a reușit să anunțe Poliția. » Pana BADIȚESCU Cursă nefastă în jurul orei 20, loan Huzoaică se afla cu Dacia Solenza aparținînd firmei 942 în apropiere de stația Cireșica. La un moment dat, doi clienți s-au urcat în mașină. I- au cerut șoferului să-i ducă în comuna Roșia. Aproape de destinație, cei doi bărbați au devenit agresivi. Unul dintre ei i-a spus șoferului să-l lase să conducă autoturismul. Taximetristul a refuzat. Din senin a fost lovit de unul dintre clienți. Cei doi l-au bătut cu bestialitate, lovindu-l cu pumnii și picioarele. Bătăușii au luat cheile și talonul autoturismului și 200.000 de lei. L-au lăsat pe șofer plin de sînge, cu ochii învinețiți, și au fugit pe cîmp. Multiple traumatisme și răni . Cu ultimele puteri, Ioan Huzoaică a reușit să anunțe Poliția. O ambulanță a sosit la fața locului, transportîndu-l de urgență la spital. „Pacientul a sosit în Serviciul de Urgență în stare de șoc. A fost internat în Secția de Reanimare cu o fractură de piramidă nazală cu deplasare, care a necesitat intervenția chirurgicală, echimoze în regiunea ochilor și plăgi la nivelul feței“, precizează dr. Carmen Natea, purtător de cuvînt al Spitalului Clinic Județean Sibiu. La nivelul Inspectoratului Județean de Poliție s-a constituit o echipă care a demarat cercetările, în vederea prinderii agresorilor. Bătut cu bîta ► Un alt bărbat a ajuns, duminică noaptea, în stare gravă la spital după ce a fost lovit în cap cu o bîtă. Victima se afla în barul Diana, de pe strada Vasile Aaron. La un moment dat, bărbatul a avut o discuție în contradictoriu cu un individ necunoscut. Acesta a luat o bîtă și a început să-l lovească în cap. Apoi și-a văzut liniștit de drum. Identitatea victimei nu a putut fi stabilită deoarece nu avea nici un act asupra sa. A fost internată la Reanimare, în comă profundă și cu un traumatism cranio-cerebral acut și o fractură craniană. Se fac cercetări pentru a se stabili identitatea victimei și a agresorului. 11 . J ................ I IJ iii ui N I 31 'jim /y !m<p* 11| iiH 1nj ii —.iii _oS _ăi «iii _ i ii. _J «^ __ iiai. Si _ I Grigore VIDILESCU Vizita în Sibiu a lui Răzvan Theodorescu, ministrul Culturii și Cultelor, pare să- l fi inspirat pe prefectul Mircea Silvestru Lup. El va iniția un proiect de sprijin pentru bisericile din județ. „Multe lăcașe de cult sibiene necesită renovare, pictare sau iconostase noi. în program vor fi cuprinse trei sau patru biserici care vor primi sume consistente, cuprinse între 400 de milioane și 2,5 miliarde de lei și alte 20 care au nevoi urgente, pentru care vom aloca între 50 și 100 de milioane“, afirmă prefectul Lup. El va stabili lista bisericilor beneficiare de finanțare împreună cu episcopul vicar al Ardealului, Visarion Rășinăreanul. Suma pe care speră Lup să o scoată de la Guvern, în acest sens, este de 10 miliarde de lei, numai în 2004. Banii vor fi aduși la Sibiu prin intermediul Direcției de Cultură, Culte și Patrimoniu. De ei vor beneficia, în primul rînd, bisericile de pe Mihai Viteazul, din Ștrand, dar și cele din Șeica Mică sau Micăsasa. Lăcașurile de cult greco-catolice din județ vor avea, conform prefectului, partea lor din finanțare. Bisericile fortificate săsești necesită, însă, lucrări de renovare prea costisitoare, care nu pot fi realizate în totalitate prin fonduri interne. Pentru ele, se așteaptă finanțare externă, din partea Băncii Mondiale. Ioan Huzoaică se află, încă, în spital Nota: reducerea valabila intre 1 6 do 20 cod din vi partener Orange B AW/IIX GARANȚIA SOLUȚIILOR DURABILE TACOM SRL. partener ©GEALAN Adresă: Avram Iancu 2-4 Tel.: 0269-230.158 Mobil: 0740-144.183 Toamna, se numără reducerile Daca la abonezi până la 31 decembrie, indiferent de tip>bil abonamentului, primești: * o opțiune gratuita, la alegere, in primele 3 luni de abonament * 10O de mesaje scrise nationale gratuite / luna in primele 2 luni de abonament ■* - uildraduceri» (IVA Inclus) la telefoanele NoRirst 3ÖTOÍ, MIX-15m,Samsung Ol OO, Storvesnîi Ot.XJ, când prezinți din presa sau pliantul 99$* 64$* Toamna se număra reducerile -Dacă te abonezi până la 31 decembrie, indiferent de tipul abonamentului, primești: ■ o opțiune gratuită, la alegere, în primele 3 luni de abonament a 100 de mesaje scrise naționale gratuite / lună în primele 2 luni de abonament * 7 usd reducere, (TVA inclus) la telefoanele Nokia 351 Ui, Sagem MiX 5m,Samsung C100, Siemens G80, când prezință cuponul din presă sau pliantul Siemens C60 Sagem Mix 5M 990* Samsung C100 Notă: reducerea de 7 usd (TVA inclus) la telefoanele cu ecran color este valabilă între 15 noiembrie - 31 decembrie și nu se cumulează cu reducerea de 20 usd din valoarea fără TVA a telefoanelor din oferta promoționala GPRS ,preturile nu conțin TVA JMi 060 Mix SM ► 7 usd (TVA Inolue) la telefoanele cu ecran color este bine - 31 decembrie și nu se cumulează cu reducerea rara TVA a telefoanelor din oferta promoționala GPS Nokia 351 și TOTAL partener Orange Esm-Primești cadou la conectare un filtru de cafea sau un prăjitor de pâine Sibiu. Cisnădie: Magazin Dumbrava, parter Mag. Victoria Mediaș: Str. George Enescu nr.12 Agnita, vis-a-vis de Café Bar Mag. Electrolux