Monitorul de Sibiu, noiembrie 2006 (Anul 9, nr. 2407-2432)

2006-11-25 / nr. 2428

c sîmbătă - duminică, 25 - 26 noiembrie 2006 Pe o coloană Armă aruncată Un sibian a găsit o armă în cartierul Valea Aurie. Joi după-amiază, în jurul orei 17, un tînăr sibian trecea pe o alee din Valea Aurie, cînd a zărit într-un șanț o pungă cu ceva suspect. Curios, sibianul a luat punga, iar cînd s-a uitat înăuntru, a fost cît pe ce să facă un atac de cord. In pungă se afla un pistol. A anunțat imediat poliția, iar oamenii legii au identificat arma ca fiind un pistol de calibrul 8 milimetri, marca Browning, nefuncțional. Polițiștii au ridicat arma în vederea expertizării, cercetările fiind continuate de către lucrătorii Biroului Investigații Criminale. Oamenii legii caută să afle cine a pus arma în pungă și unde a fost găsită inițial. (M. L.) Se întrerupe curentul Pentru efectuarea unor lucrări programate în rețeaua de energie electrică, SC Electrica vă anunță că luni, 27 noiembrie, între orele 9 și 17, se va întrerupe furnizarea curentului electric în localitatea Sibiel, iar între orele 8 și 15 în localitatea Orlat, pe străzile Livezii, Strada Lungă și Strada Mică. Tot pentru efectuarea unor lucrări în rețeaua de furnizare a energiei electrice se va întrerupe furnizarea curentului și marți, 28 noiembrie, și miercuri, 29 noiembrie, între orele 9 și 17, în localitatea Arpașu de Sus, în zona centrală și la ieșirea spre localitatea Arpașu de Jos. SC Electrica vă mulțumește pentru înțelegere. (M. C.) v Monitorul „România va fi o supriză plăcută pentru Uniunea Europeană“, a apreciat Gheorghe Barbu, ministrul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, aflat, ieri, în vizită la Sibiu. Repezentantul Guvernului a asistat la instructajul național al inspectorilor din inspecțiile județene de muncă. El sa întîlnit cu jurnaliștii, la sediul Instituției Prefectului. Au participat la discuții prefectul Ion Ariton, subprefecții Rodica Țîrlea și Marin Crăciun, Mariana Basuc, inspector general de stat al Inspecției Muncii, senatorul PD Nicolae Neagu și șefii Direcției Județene de Muncă și ai agențiilor județene de Pensii și Ocuparea Forței de Muncă.  Mihai COLIBABA Se pun pe treabă Inspectorii-șefi din toată țara s-au întîlnit la Sibiu, pentru cîteva zile, și au făcut bilanțul activității din acest an. De asemenea, au încercat să găsească soluții la problemele comune, și au avut parte de un curs de management. „Vom intensifica acțiunile de control în domeniul relațiilor de muncă, în întreaga țară, am declanșat o luptă împotriva muncii la negru, care dezavantajează atît statul, privat de venituri, cît și lucrătorii, privați de drepturi“, anunță ministrul Muncii, care a recunoscut, însă, că flagelul muncii la negru nu va putea fi niciodată eradicat. Cei mai mulți muncitori la negru sunt cei sezonieri, în construcții, agricultură și industria lemnului. Mulțumit de subalternii întrebat dacă este mulțumit de activitatea instituțiile de concentrare sibiene aflate în subordinea sa, Gheorghe Barbu s-a arătat cît se poate de optimist. „Nu am motive să le fac reproșuri. Sigur că există loc de mai bine, nu numai la Sibiu, și la mine în minister. Dar în ansamblu, lucrurile merg foarte bine. Cei de la Pensii sunt la zi, inclusiv cu re-recalculările. Direcția Muncii este la zi cu toate plățile, inclusiv monitorizarea ajutoarelor de încălzire, la Inspecția Muncii totul e în regulă, rata șomajului pe județ este de 5,1 la sută... nu pot să mă plîng de nimic“, a spus ministrul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei. Creșterea pensiilor Ministrul a adus și vești bune pentru pensioni. „Am reușit să devansăm majorarea punctului de pensie, cu o lună, respectiv la 1 decembrie, la 16,8 la sută. Pentru anul viitor, estimăm o creștere reală a pensiilor cu 27,3 la sută, față de angajamentul pe care ni l-am luat pentru patru ani, de aproximativ 30 la sută. Cred că e extraordinar, a anunțat ministrul Barbu. La Sibiu, beneficiază de creșterea integrală un număr de 78.406 pensionari, de creșterea parțială, 10.246, însă peste 8.000 de pensionari nu se vor bucura de majorări. De asemenea, 17.269 de pensionari sibieni vor primi, luna viitoare, odată cu pensia, un cupon pentru ajutor la încălzirea locuinței. Ministru, la Sibiu . Gheorghe Barbu, ministrul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, s-a aflat, ieri, la Sibiu . Ministrul a declarat război muncii la negru și a adus vești foarte bune pentru pensionari Gheorghe Barbu spune că, la Sibiu, lucrurile merg foarte bine BANCA COMERCIALA JI ROMANA SUCURSALA JUDEȚEANĂ SIBIU ANUNȚ Banca Comercială Română SA - Sucursala județeană Sibiu , cu sediul în Sibiu str. Emil Cioran nr.1, jud.Sibiu , organizează in data de 30 noiembrie 2006 , orele 10, 00, concurs in vederea ocupării a 2 posturi de operator ghișeu bancar (la Agenția Tălmaciu - grad IV - din localitatea Tălmaciu in județul Sibiu ) Rolul postului: promovează produsele si serviciile băncii, asigura relația Băncii cu clienții in activitatea de derulare a operațiunilor de incasari si plați, in lei si valuta, dispuse de persoanele fizice si juridice, precum si a operațiunilor de vinzare / răscumpărare a certificatelor de depozit. Profilul candidatului. Studii medii economice sau medii si modul din cursul „Fundamentele profesiunii bancare"/curs organizat in sistem BCR/IBR. Vechime minimă in specialitate -Alte condiții : - cunoștințe de limba engleza - nivel mediu; - cunoștințe operare PC, WORD, EXCEL, INTERNET EXPLORER - fara antecedente penale; Aptitudini: ■ Capacitate de comunicare ; Orientare către client; Capacitate de concentrare; ■ Capacitate de memorare ; Spirit de observație ; Abilitați de lucru cu monetarul; ■ Capacitate de asimilare a noilor cunoștințe ; Atentie distributiva Atitudini; ■ Comportament prietenos cu clienții; Amabilitate ; ■ Simțul datoriei si al responsabilității; • Disponibilități relationale si capacitate de adaptare • Spirit de echipa ; Autocontrol in situații de stres ; Atentie la detalii Cunoștințe profesionale : - reglementările legale in domeniul bancar specifice sferei de activitate; - aplicațiile informatice specifice domeniului de activitate ; Persoanele interesate sunt rugate sa depună cerere , scrisoare de intenție, CV, copii după actele de studii și certificat de cazier judiciar cu data recenta , pana la data de 27.11.2006 , inclusiv, la sediul BCR-S.A.- Sucursala Județeană Sibiu. Relații suplimentare: telefon 0725-69.01.17 sau 21.21.31 interior 117 - compartiment resurse umane. Vor fi contactați numai candidații care corespund condițiilor de mai sus. La 10 luni, Romexterra Bank a înregistrat profitul realizat la finele anului 2005 La finele lunii octombrie a.c., Romexterra Bank membra a MKB - Bayerische Landesbank, a înregistrat un profit brut de 22.787 mii RON, echivalentul a 6,5 milioane Euro, pe fondul unei creșteri nete de 42% fata de aceeași perioada de referința 2005, depășind totodată profitul brut raportat la finele anului trecut. Activele totale ale bancii, in valoare de 1,2 miliarde RON, echivalentul a 345,4 milioane Euro, au înregistrat o creștere neta de 58% fata de perioada similara a anului 2005. Creditele acordate in primele 10 luni ale anului curent au depășit 665 milioane RON, cu o dinamica ridicata pe segmentul retail, care a inregistrat o creștere neta de 169%. La aceasta data, Romexterra Bank are o retea teritoriala de 50 de unitati operationale la nivel national. In intervalul septembrie - noiembrie a.c. banca a inaugurat unitati in Sebes, Focșani cat si trei puncte de lucru in București - Banu Manta, Mihai Bravu si Emil Racovita. Pana la finele anului curent, banca va detine o rețea de 60 unitati. La sfârșitul lunii octombrie, Romexterra Bank a pus la dispoziția clienților sai in toate unitățile teritoriale ale băncii, un nou produs de creditare “Finanțare 100% pentru IMM- uri”, credit care poate fi obținut in maxim doua zile de la momentul depunerii documentației complete. Creditul se acorda pe o perioada de maxim 60 luni, cu o perioada de gratie de maxim 6 luni, și poate fi utilizat pentru achiziția de bunuri mobiliare noi (utilaje, echipamente, instalații, autoturisme), precum și pentru achiziția, amenajarea, modernizarea, construcția sau extinderea de imobile. Volumul maxim al creditului este de 150.000 RON, sau echivalent Euro, acoperind pana la 100% costul bunului achiziționat. Dobanda este de 14,9% la lei, respectiv 11,9% pentru Euro. Banca nu percepe comision de analiza a documentației de credit.Prin lansarea acestui produs, Romexterra Bank dorește sa vina in intampinarea clienților sai traditionali, întreprinderi mici si mijlocii, oferindu-le acestora toata sustinerea de care au nevoie, atat in ceea ce privește acordarea surselor de finanțare intr-un timp foarte scurt in condiții avantajoase, cat si in ceea ce privește consilierea oferita prin specialiștii băncii. Creditul Finanțare 100% pentru IMM-uri, se dorește a fi primul dintr-o serie de produse similare, prin aceasta, Romexterra Bank reafirmandu-si inca o data implicarea in creditarea segmentului IMM”, spune Sorina Aioanei, Director Direcția Instituții Financiare si Vanzari Companii. Despre Romexterra Bank, membra MKB-Bayerische Landesbank In data de 05 octombrie a.c., Romexterra Bank a devenit membra a Grupului MKBBayerische Landesbank, care deține un pachet de 55,36% din acțiunile băncii. Strategia de dezvoltare pe termen mediu si lung pe care MEB Bank o are in vedere pentru subsidiara sa din Romania, vizeaza deopotrivă creșterea cantitativa si calitativa, prin extinderea rețelei teritoriale, diversificarea gamei de produse si sporirea competitivității portofoliului existent. Conform acestei strategii, Romexterra va atinge o cota de piața de 5,5%-6% si va deține o baza de aproximativ 800.000 clienți. Luna aceasta, Standard Poor’s a revizuit in creștere, de la “B” la “BB“ ratingul acordat Romexterra Bank pentru creditele pe termen lung, confirmând totodată calificativul “B” cu perspectiva stabila, pentru activitatea de creditare pe termen scurt. Decizia S&P’s reflecta noua structura a actionariatului băncii si beneficiile determinate de experiența si tehnologia deținute de MKB-Bayerische Landesbank.