Monitorul de Sibiu, junie 2007 (Anul 10, nr. 2561-2581)

2007-06-25 / nr. 2577

2 LOCAL Pe scurt Depășire nereușită Doi bărbați au ajuns la Spitalul Municipal din Mediaș, după ce mașinile în care se aflau s-au izbit frontal. Potrivit polițiștilor, sîmbătă dimineața, Daniel Ioan, de 23 ani, din satul Bogatu Român, conducea o autospecială dinspre Șeica Mare spre Axente Sever, pe carosabil umed, s-a angajat în depășirea unui autotractor Volvo, oprit parțial pe carosabil, și a intrat în coliziune fontată cu o altă autoutilitară, care circula din sens opus cu o viteză de 70 de km/h. Deși cel de-al doilea autoturism a virat dreapta și a ieșit în afara părții carosabile, accidentul nu a mai putut fi evitat, în urma impactului a rezultat vătămarea corporală a celor doi șoferi, care au primit îngrijiri medicale la spitalul din Mediaș, iar unul dintre ei a fost transferat la Spitalul Județean pentru analize amănunțite. (S. N.) Ploaia face victime O femeie a ajuns la spital după ce mașina în care se afla a derapat din cauza carosabilului umed și s-a izbit fontat cu un autoturism Volkswagen Golf, condus regulamentar din sens opus. Accidentul s-a petrecut sîmbătă, în jurul orelor 11, pe drumul care leagă Sibiul de Cisnădie. „D. Romeo de 55 ani, cu domiciliul în Sibiu, a condus automarfa Opel Vectra din direcția Cisnădie spre Sibiu, într-o curbă deosebit de periculoasă semnalizată cu indicatoare de avertizare, pe un carosabil umed și timp de ploaie nu a adaptat viteza la condițiile de drum și timp, a intrat în derapaj și s-a izbit frontal cu automarca VW Golf, condus regulamentar din sens opus de către S. Mihaela", se arată în raportul întocmit de Poliția Rutieră. Victima a fost transportată la Spitalul Clinic Județean. (SN.) Se întrerupe curentul Astăzi, pentru efectuarea unor lucrări programate, se va întrerupe furnizarea energiei electrice, între orele 8 -15 în localitățile: Șalcău, Mihăileni, Moardăș, Răvășel, Metiș, Mîine, furnizarea energiei electrice se va întrerupe între orele 9 -12 în municipiul Sibiu, pe străzile: Calea Dumbrăvii la blocurile 24,26 și la case (numerele 2 - 22), Lomonosov la blocurile 1,2,2A, 2C și pe Școala de înot la blocurile 1,2,2A. (M. C.) SPERANȚA . Cele două femei operate de gonarartroză vor putea duce o viață normală Premieră chimrgicală Două sibience vor duce o viață normală cu ajutorul unei proteze speciale la genunchi. Intervenția chirurgicală a fost realizată în premieră pentru Sibiu de o echipă de patru medici. ___________________________ rînd cele două femei. „Nu am emoții, mă bucur că am această șansă să fiu operată deoarece am această problemă de ani de zile și este foarte greu să fii bătrîn și să nu poți merge“, a spus femeia de 74 de ani, cu cîteva minute înainte de a intra în sală de operație. liliana<omonitorulsb.ro Agitație mare vineri în secția de Ortopedie-Traumatologie din cadrul Spitalului Clinic Județean Sibiu. O echipă formată din patru medici, din care doi din București și doi din Sibiu, ajutați de un medic anestezist, a adus fericire în inimile a două sibience. în urma operației, care a durat aproximativ două ore, ele vor duce o viață normală Intervenția a fost realizată în premieră pentru Sibiu. Fără emoții Cele două femei, de 60 și respectiv 74 de ani, diagnosticate cu gonartroză, au intrat pe rînd în sala de operație. Medicii din București, Marius Niculescu și Marius Stănescu, și cei sibieni, Teodor Stanciu și Radu Fleacă au format echipe mixte sub supravegherea profesorului Ioan Baier și au operat pe Recuperare rapidă Potrivit medicului ortoped Teodor Stanciu, proteza unicompartimentală la genunchi este o proteză specială, pentru că aceasta se aplică fără să afecteze în timp osul, așa cum o fac cele obișnuite. în plus, recuperarea este mult mai rapidă. „în principiu, calitatea vieții pacientelor se va îmbunătăți, dar trebuie să respecte un regim mai strict de viață după operație. O astfel de operație se mai face la Spitalul Universitar, spitalul Elias și Colentina din București; în ceea ce privește provincia, Sibiul este singurul în care s-a realizat o astfel de operație. După operație, durerea dispare complet, însă pacienta nu are voie să muncească foarte mult și trebuie să aibă grijă la infecții deoarece genunchiul rămîne un punct slab“, a precizat Stanciu. Cost dublu Potrivit medicilor, o asemenea proteză costă 4.000 lei, fiind de două ori mai scumpă decît una obișnuită, însă beneficiile merită toți banii. „O intervenție chirurgicală de acest fel durează aproximativ o oră și jumătate. Avantajul este că această proteză nu afectează osul, însă această proteză poate fi aplicată doar în stadiul incipient al bolii și se face înlocuirea parțială a articulației genunchiului, pe cînd cu o proteză clasică se face înlocuirea totală. Costul protezelor a fost suportat de secția de Ortopedie printr-un program național“, a explicat medicul Ioan Baier, șeful secției de Ortopedie din cadrul Spitalului Clinic Județean. Potrivit medicilor, starea celor două paciente care au fost operate este stabilă, însă ele vor mai rămîne internate pentru cîteva zile. Intervenția chirurgicală pentru gonartroză a fost o reușită Venită tocmai din SUA, Duke Ellington Orchestra a susținut, vineri seara, în Pavilionul 2007, primul său concert la Sibiu, în prezența a aproape o mie de spectatori, îndrăgostiți de jazz. O altă premieră muzicală a avut loc în deschiderea concertului orchestrei americane, prin prestația actrițelor Maia Morgensten și Anca Sigartău, cea din urmă debutînd, astfel, ca interpretă de jazz. Duke Ellington Orchestra este compusă din 16 instrumentiști explozivi, care au încîntat audiența prin solouri de excepție și sunetul de jazz cu parfum interbelic, sub conducerea nepotului marelui Duke Ellington, Paul Mercer Ellington. Barrie Lee Hall a fost și el prezent, oferind un show de excepție. Artiștii au fost aduși la concert cu mașini de epocă, împrumutate special de la București și Brașov. Evenimentul a fost organizat de Proiect Racursi, cu sprijinul Casei de Cultură a Municipiului Sibiu, Consiliului Local Sibiu, Primăriei Municipiului Sibiu și Asociației Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007, fiind un proiect în cadrul programului „Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007“. (M. A.) Jazz în Capitală Mutată la Cedonia Laura CALUMEJUHJ laura@monitorulsb.ro De la începutul lunii iulie, 35 de copii vor urma programul creșei nr. 1, mutată din strada Dealului în apropierea grădiniței nr. 38. Potrivit primarului Klaus Johannis, mutarea este una provizorie, pînă la construirea unei noi clădiri pe terenul din strada Băii. „Sper să fie o mutare temporară, pînă vom reuși să aducem copiii într-o creșă nouă. Așteptăm clarificare situației juridice de pe Băii. Deocamdată, lucrul îmbucurător este că avem copii în Sibiu”, a spus Johannis. în amenajarea spațiului pentru creșă s-au implicat și unii părinți, care au scos bani din buzunar pentru zugrăveală, montarea parchetului, a gresiei și a faianței. De altfel, creșa a fost pusă la punct și cu sprijinul a două firme sibiene. Creșa nr. 1, cea mai mare din oraș, și-a pierdut oficial sediul la începutul acestui an, cînd Consiliul Județean a respins solicitarea municipalității pentru continuarea cesiunii spațiului. „Consilierii PSD și PD nu înțeleg nevoile comunității“, a afirmat primarul. Cerere prea mare Johannis a mai anunțat că are în vedere construirea unor noi creșe, datorită numărului mare de preșcolari. Datele centralizate de Serviciul Public Centru Financiar Creșe arată că, în aceeași perioadă a anului trecut, se înregistra o medie lunară de 310 de copii care frecventau creșele din Sibiu; în 2007, media a crescut la 371 de micuți înscriși în programul de învățămînt preșcolar. Cea mai mare creștere s-a înregistrat în luna mai a acestui an. Este vorba de 428 de copii, cu 67 mai mulți decît în mai 2006. SC. APA ■ CANAL sa. SIBIU 550096 Sibiu, str. Eschil nr. 6 Tel.: 0269/222916, 218696, Fax: 0269/223468 e-mail: office@apacansb.ro, web: www.apacansb.ro Datorită unor lucrări specifice efectuate de SC Energie Termică, SC APĂ CANAL SA anunță că în data de marți 26.06.2007, între orele 9,00- 18,00 se va întrerupe furnizarea apei potabile în perimetrul cuprins de străzile M. Grigorescu, Pictor Luchian, Amnaș din municipiul Sibiu. Totodată pe străzile adiacente va avea loc o scădere a presiunii. Rugăm abonații să-și asigure rezerva de apă, iar la reluarea alimentării, înainte de întrebuințare, să lase robineții deschiși circa cinci minute. Vă mulțumim pentru înțelegere. Informații suplimentare la Dispeceratul S.C Apă Canal S.A. Sibiu tel. 222777. monitorul de sibiu luni, 25 iunie 4 ^^ glQNetg SC. APA CANAL SA. SIBIU 550096 Sibiu, str. Eschil nr. 6 Tel.: 0269/222916, 218696, Fax: 0269/223468 e-mail: office@apacansb.ro; web: www.apacansb.ro Datorită unor lucrări specifice efectuate de S.C. Energie Termică S.A., S.C. APĂ CANAL SIBIU S.A. anunță că în data de marți, 26.06.2007, între orele 9:00 - 16:00, se va întrerupe furnizarea apei potabile în perimetrul cuprins de străzile Ștefan cel Mare, Negoi, Moldoveanu, Eftimie Murgu din municipiul Sibiu.Totodată pe străzile adiacente va avea loc o scădere a presiunii. Rugăm abonații să-și asigure rezerva de apă, iar la reluarea alimentării, înainte de întrebuințare, să lase robineții deschiși circa cinci minute. Vă mulțumim pentru înțelegere. Informații suplimentare la Dispeceratul S.C. APĂ CANAL SIBIU SRL, telefon 222777.