Desbaterile Adunării Deputaților, februarie-mai 1914 (Anul 1914, nr. 3-43)

1914-02-25 / nr. 3

20 DEZBATERILE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR 25 Fevruarie 1914 și proclam membrii ai comisiunii bugetare. Acum vom procede la alegerea membrilor comisiunii de indigenare. — Adunarea procede la vot. (D. Em. Caioglu, vice-președintele Adunării, ocupă fotoliul președințial). D. vice-președinte . Iată rezultatul votului pentru alegerea membrilor comisiunii de indigenare : Votanți..............................100 Majoritate absolută .... 51 Proclam aleși pe : D-nii : Al. Tătăranu, Gh. Văsescu, Al. Caioglu, I. Berindei, C. Iarca, Șt. Filipescu și I. Mavrocordat, cari au întrunit unanimitatea de 100 voturi. — Adunarea precede la alegerea membrilor comisiunii comunale și rezultatul scrutinului este cel următor : (D. M. Pherekyde, președinte, ocupă fotoliul președințial). D. președinte . Iată rezultatul votului pentru comisia comunală : Votanți..................................84 Majoritate regulamentară . . 48 întrunind : D-nii : Em. Petrescu, R. Stanian, I. Purcăreanu, Dr. H. Botescu, Zamfir Filotti, Ath. Gheorghiu și D. Urseanu unanimitatea de 84 voturi, îi proclam membrii ai comisiunii comunale. Acum vom procede la alegerea comisiunii de petițiuni. — Adunarea precede la vot și rezultatul scrutinului este : D. președinte : Votanți . ..................98 Voturi exprimate .... 98 Majoritate absolută ... 50 întrunind d-nii D. Pătrășcanu, Gr. Goandă, N. Enășescu, I. Vrăbiescu, Gr. Iamandi, P. Crivăț și D. Țuculescu unanimitatea de 98 voturi îi proclam aleși membrii ai comisiunii de petițiuni. Binevoiți, d-lor deputați, a vota trei membrii pe lângă consiliul de administrație al Casei de depuneri. Adunarea precede la vot și rezultatul scrutinului este: D președinte : Votanți...............................87 Majoritate regulamentară. . 48 Intrunind d-nii: Gh. Dragu, I. Th. Ghica și Dr. N. Lupu unanimitatea de 87 voturi, îi proclam aleși membri în consiliul de administrație al Casei de depuneri. D-lor, ultima comisiune ce mai avem de votat este alegerea a doi membri în comisiunea superioară a Casei dotațiunii oastei. Binevoiți a votă. — Adunarea procede la vot. D. președinte . D-lor, înainte de a despuia scrutinul pentru ultimul vot, fac cunoscut Adunării că d. raportor al comisiunii Adresei a depus raportul. Rog pe d. Banu, raportor, să deă cetire raportului. — D. C. Banu, raportor, dă cetire următorului raport : Sire, " Adunarea deputaților simte o deosebită fericire să Vă poată exprimă omagiile sale de devotament și să Vă aducă cele mai călduroase urări de sănătate și vieață îndelungată. Binefacerile glorioasei Voastre Domnui le prețuește întregul popor, căci cu toții știm cât de mult datorește situațiunea internă și externă a regatului înțelepciunii și privegherii neadormite a Maiestății Voastre. Împrejurările anului trecut au arătat tuturor însemnătatea situațiunii noastre internaționale. Dintr’însa, ca și din condițiunile normale ale unei desvoltări trainice și neîntrerupte, isvorăsc datorii noui, de a căror îndeplinire sunt strâns legate siguranța și propășirea Statului. Contactul cu massele alegătorilor, precum și rezultatele alegerilor generale ne-au dat, de altminteri, convingerea că necesitatea istorică a acestor mari datorii a pătruns pe deplin in conștiința Națiunii. Hotărîrea luminată și avântul bărbătesc cu care poporul a răspuns, în anul trecut, la chemarea Maiestății Voastre au arătat în chip neîndoios atât maturitatea cetățenească a celor mulți, cât și căile pe cari un neam se poate ridică până la concepția menirii și a demnității sale naționale. Astfel, opera de lumină și de solidaritate socială, întreprinsă cu prețul atâtor sforțări, n’a rămas stearpă , iar din urmările ei tragem pentru noi, reprezentanții Națiunii, obligațiunea imperioasă de a duce mai departe această înaltă lucrare de întărire a conștiinței naționale, de răspândire a învățământului și de o cât mai strânsă apropiere a păturilor sociale. Numai întemeiându-ne pe acest fundament sufletesc și ajutați de cele două elemente cari fac cu putință desvoltarea nestânjenită a unui popor : o armată tot mai puternic organizată și finanțe, consolidate prin sporirea muncii și a economiei naționale, — vom isbuti să păstrăm și să îmbunătățim situația cu care ne mândrim și pe care o datorăm acelor ce au înțeles în trecut că numai prin închinarea tuturora înaintea interesului obștesc se pot întemeia Statele puternice și societățile sănătoase, însuflețită de aceste patriotice simțimente, cărora augustele Voastre cuvinte le dau o nouă și strălucită însemnătate, Adunarea deputaților va purcede la discuția măsurilor cerute pentru înfăptuirea reformelor agrare și a celor politice. Pentru realizarea lor e necesară o revizuire a pactului nostru fundamental, care trebuie adaptat nouilor împrejurări și nouilor trebuințe. Se înțelege că, de acord cu guvernul Maiestății Voastre, vom căută să dăm operei noastre caracterul de armonie socială care, asigurându-i trăinicia, va dezășui totdeodată desvoltarea normală și liniștită a regatului. Sire, Adunarea Deputaților este fericită să constate, împreună cu Maiestatea Voastră, că relațiunile Regatului cu toate Statele sunt din cele mai bune. Ea are credința că, sub înțeleaptă conducere a Maiestății Voastre, România va ști să mențină și să asigure pacea, la care a contribuit atât de puternic și care i-a atras încrederea tuturor. Adunarea Deputaților nu uită însă că această încredere, care ne pune în măsură să avem in această parte a Europei o acțiune binefăcătoare de împăciuire, o datorim mai ales însușirilor și înaltului avânt de care armata a dat dovadă în anul trecut și prin care ea și-a mărit prestigiul, sporindu-și tot deodată drepturile la toată recunoștința noastră. De aceea, încredințați că soarta țării este strâns legată de puterea ei militară, vom examină cu atențiune îmbunătățirile și înzestrările pe cari nevoile armatei le reclamă și nu vom pregeta să încuviințăm toate măsurile și toate sacrificiile necesare. Adunarea Deputaților află, de asemenea cu plăcere, că legile bugetare ce se vor supune deliberărilor noastre nu vor schimbă întru nimic starea îmbucurătoare a echilibrului nostru financiar, cu toate sporurile și creditele ce ele vor trebui să prevadă. Cu aceeaș atențiune vom cercetă și legea organică pentru Dobrogea nouă, care va stabili o administrație statornică în aceste ținuturi câștigate prin atâtea jertfe și legate pentru totdeauna de trupul țării noastre. Sire, Grija statornică pe care ați arătat-o pentru cei mulți cari alcătuesc insăș temelia Statului, au făcut ca inima poporului să se D. I. Stănculeanu . » M. Orleanu. . . . . . [ 95» n N. Romanescu. .. ... 95X » C. Văsescu. . .. ... 95X « T. Frumușeanu. . . . . 92X » G. Neamțu. . . .... 94X » C. Banu. . . .. ... 94X * M. Cantacuzino. .... 94X » C. Stere. . . .. ... 94X » St. Șendrea . . .... 93X » G. Mârzescu . . .... 95X » Em. Caioglu . . .... 94X » I. Saita. . . . .... 95X » C. Cernescu . .. ... 95X » I. Th. Florescu .. ... 94X » D. Burileanu. .. ... 94X » Al. Iliescu. . . .... 91X » N. Săveanu . . .... 94X n Take Ionescu. . . . . . 95X » Șt. Ion .... .... 95X » I. Procopiu. . . .... 95X » I. T. Ghica . . .... 95X » G. Diamandi . . .... 95X a Gr. Procopiu. . .... 94X a Petre Carp. . . .... 95X a St. Meitani . . .... 92X