Desbaterile Adunării Deputaților, iunie 1914 (Anul 1914, nr. 4-12)

1914-06-11 / nr. 4

\ EXEMPLARUL: SSO BANI li lume 1914 No. 4. ADUNAREA DEPUTAȚILOR SESIUNEA EXTRAORDINARĂ 1914 LiNfA DE LUNI, 9 IUNIE 1914 Ședința se deschide la ora 2,30 d. a., sub președinția d-lui M. Pherekyde, președintele Adunării, asistat de d-nii secretari : Dr. N. Botescu, Cr. Cristoveanu, P. Ionițescu și C. Stoicescu. — Prezenți 121 d-nn deputați. — Nu răspund la apelul nominal 67 d-nn deputați, și anume : Bolnavi D-nii , N. Comșa, I. Gingir, A. Maxim, D. I. Nicolaescu, E. Niculescu, N. D. Protopopescu, G. Șerban, Gogu Zamfirescu, N. Răut și I. Roman. In concediu D. Eduard Racoviță. Fără arătare de motive D-nii : Alexandru I. Alexandrescu, Constantin Alimănișteanu, Alexandru P. Anastasiu, Titu P. Andreescu, Vasile Antonescu, Mihail Bali-Cârlomănești, Ion Bontaș, Dimitrie M. Burileanu, Nicolae Gananău, Matei B. Cantacuzino, Constantin Cernescu, Nestor Cincu, General Grigore Crăiniceanu, Anton Cristof, Dr. Dumitrescu-Brăila, Th. Emandi, Nicolae T. Filitti, Anton Filotti, Zamfir Filotti, Nicolae D. Ghica, Dumitrie A. Greceanu, Aristide Hartular, Grigore Gr. Iamandi, Constantin C. Zarca, Tilic Ioanid, Emil Juvara, Căpitan Nicolae Krupensky, Constantin G. Lupescu, Anton Manea, Alexandru Marghiloman, George M. Mârzescu, Pavel Michiu, Leonte Moldovanu, Sebastian Moruzzi, Constantin Neamțu, Virgil Nicolaid, Mihail G. Orleanu, Mihail Oromolu, Emanoil Paladi, Nicolae Pascal, George G. Petcu, Ion C. Popescu, Eduard Racoviță, Ion P. Rădulescu, Nicolae P. Romanescu, Marius I. Roșea, Ion G. Sassu, Matei V. Sassu, Alexandru Smelț, Ștefan H. Ștefan, George A. Știrbey, Nicolae Titulescu, Dumitrie Tudorache-Hagi, Constantin Tiuleanu, Emil Vulpe, Ion Mavrocordat și Ion Ath Mirescu. — Sumarul ședinței precedente se aprobă. — Se acordă concedii d-lor: I. Roman, N. Răuț, N. Comșa, D. Nicolaescu, Al. Maxim, Gogu Zamfirescu, E. Nicolescu și G. Șerban. — Se trimite la comisiunea de indigenare petițiunea d-lui Gh. Mieru, prin care înaintează un certificat de bună purtare spre a-i servi la cererea sa de indigenat. — Se ia act de telegrama mai multor DEZBATERILE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR cetățeni din Iași, prin care cer realizarea celor două reforme : colegiul unic și reforma agrară. D. președinte , D-lor, continuăm pentru votarea diferitelor comisiuni necesare pentru constituirea Adunării. E de votat întâi comisiunea bugetară. Rog pe d-nii deputați să binevoiască să-și pună votul pentru alegerea comisiunii bugetare. Mai mulți d-ni deputați s’au inscris pentru a anunță interpelări. Se voiu da cuvântul Îndată ce se va fi terminat constituirea Adunării. — Adunarea procede la vot. D. președinte . Rog pe d-nii deputați cari nu au votat încă să-și depună votul. Rog pe d. vice-președinte Iliescu, împreună cu doi domni secretari să despoaie scrutinul pe când se procedează la alt vot. D-lor deputați, sunteți rugați a vota pentru alegerea comisiunii financiare. Scrutinul este deschis. — Adunarea procede la vot. D. președinte. Un domn vice-președinte, împreună cu un domn secretar va binevoi să despoate urna, până atunci vom procede la votarea membrilor comisiunii de petițiuni. — Adunarea procede la vot. C. președinte . Rezultatul votului pentru alegerea membrilor comisiunii bugetare. S’au ales cu unanimitate de 70 voturi d-nni: Arion C.C., Banu C.,Basilescu N.,Brătianu G. I. C., Brătianu C. I. Vintilă, Burileanu M. D., Cantacuzino B. Matei, Căpităneanu R. N., Cernescu C., Cincu Nestor, Constantinescu I. Dr., Crăiniceanu Gr. General, Danielopol G. G., Diamandi G., Dragu G., Filotti Zamfir, Florescu Th. L, Frumușanu D. Titu, Ghica T. I., Iarca C., Iliescu Al., Ioan C. Ștefan, Ionescu Take, Mârzescu G. G., Neamțu C., Orleanu G. M., Procopiu I., Romanescu P. N., Safta G. I., Simionescu-Râmniceanu S, Stănculeanu I. 1., Stere C., Șendrea St. St., Tranculași L. Gr., Tudorache-Hagi D., Vrăbiescu Iulian. Și declar aleși în comisiunea bugetară. Iată și rezultatul votului pentru alegerea comisiunii financiare . S’au ales cu unanimitate de 65 voturi d-nni: C. Neamțu, Ștefan C. Ioan, D. Brezulescu, Ștefan Șendrea, Gh. Mârzescu, D. Burileanu și Vintilă Brătianu. Și declar aleși membrii in comisiunea financiară. Rog Adunarea să binevoiască a procede la votarea comisiunii de indigenare. D. președinte : Rog pe d. vice-președinte Florescu să binevoiască a despuia scrutinul. Iată rezultatul votului pentru alegerea membrilor în comisiunea de petițiuni : Au întrunit unanimitatea de 68 voturi d-nii : D. Pătrășcanu, Gr. Coandă, Al. Anastasiu, Iulian Vrăbiescu, Gr. Iamandi, Panaite Crivăț și Virgil Mironescu, pe cari îi declaraseși membrii in comisiunea de petițiuni. Rog pe Adunare să procedeze la alegerea comisiunii comunale. — Adunarea procede la vot. D. președinte . Iată rezultatul alegerii membrilor comisiunii comunale : Au întrunit unanimitatea de 67 voturi d-nn : Emil Petrescu, Emanoil Dan, I. Purcăreanu, Dr. H. Botescu, Zamfir Filotti, D. Atanasiu și I. Rădulescu, pe cari ii proclam aleși membrii ai comisiunii comunale. Iată, d-lor, rezultatul votului pentru alegerea comisiunii de indigenare. Au dobândit în unanimitate un număr de 70 voturi d-nni : Al. Tătăranu, G. Văsescu, Ioan Mihail, N. P. Romanescu, C. Iarca, Șt. Filipescu și I. Mavrocordat, pa cari îi proclam aleși membrii în comisiunea de indigenare. Acum procedăm la alegerea a trei membrii cari să facă parte din consiliul de administrație al Casei de depuneri. — Adunarea procede la vot. D. președinte . Mai sunt de votat, d-lor, doi membri în comisiunea superioară a Casei dotațiunii oastei. Vă rog să binevoiți să mai dați și acest vot. — Adunarea procede la vot. D. președinte . D. vice-președinte Iliescu va binevoi să despoate scrutinul. Proclam votul pentru alegerea a trei membri în consiliul de administrație al Casei de depuneri. S’au ales cu unanimitate de 72 voturi din : G. Dragu, General D. Lambru și Dr. Lupu. Pe când se despoaie scrutinul cel din urmă, vom trage la sorți împărțirea Adunării în secțiuni. Numărul deputaților fiind de 188 fți fiind trei locuri ocupate de către d-nii Duca, Morțun și Marghiloman, aleși in câte două locuri, va trebui să se aleagă 27 de membri in 7 secțiuni și 26 intr’o singură secțiune. Se procede prin tragere la sorți a membrilor secțiunilor Adunării. Fac parte din : Secțiunea I D-nii : Antonescu Victor, Atanasiu Dimitrie, Botescu H. (Dr.), Cincu Nestor, Cosma G. (Dr.), Gingir Iancu, Guțulescu I. Nicolae, Hesselmann Armin (Dr.), Iamandi Gr. Gr., Iarca C. Dimitrie, Iunian N. Grigore, Manea Anton , Manolescu Strunga Ion, Marinescu Andrei, Miclescu G. Ion, Mihail C. Ion, Opreanu Luciliu, Pănescu Gh. D. (Dr.), Popa Gheorghe, Popovici Constantin, Rădulescu P. Ioan, Roșca I. Marius, Stoicescu C. Const., Șerban Gheorghe, Smelț Alexandru, Ștefan H. Ștefan, Știrbey A. George. Secțiunea II D-nii : Anastasiu P. Alexandru, Andreescu P. Titu, Angelescu Const. (Dr.), Anexă la Monitorul Oficial No. 55, 37