Constituanta Desbaterile Senatului, noiembrie 1914 (nr. 1-4)

1914-11-19 / nr. 1

2 19 Noemvrie 1914 DEZBATERILE CONSTITUANTEI Tache Adam, Negulescu Goga, Oancea Const. și Teodorescu Niculae. Pe banca ministerială sunt prezenți : D. președinte al consiliului și ministru de răsboi Ion I. C. Brătianu și d. ministru al agriculturii și domeniilor Al. Constantinescu. D. președinte B. M. Missir . D-lor senatori, sunt convins că sunt interpretul sentimentelor d-voastre unanime că, înainte de orice lucrare, se cuvine să aducem prinosul nostru de recunoștință memoriei Marelui și Bunului Rege Carol I. (D-nii senatori se ridică in picioare). Sub El și prin El am desăvârșit pentru de apururi unirea a două țări surori, am redobândit Independența țării și am întemeiat Regatul României. Sub El și prin El s’a desvoltat puternic vieața noastră economică, culturala și națională ! Sub El și prin El avem o armată de care ne mândrim și pe care ne bizuim ! Iar prestigiul Țării în afară, sub El și prin EL s’a ridicat la cea mai mare considerație. Generațiile viitoare se vor făli cu faptele mărețe ale Domniei Primului nostru Rege ; noi ne fericim că am avut norocul să stăm cu El la lucru. Memoria Lui niciodată nu va lipsi din sufletul nostru ca și din sufletul Țării. (Aplause). După împlinirea acestei sfinte datorii, trecem la lucrările noastre obișnuite. — Se aprobă următoarele concedii : D-lui senator Al. I. Filipescu 25 zile . » » N. Gr. Iorgulescu 10 » ” » Ath. Stoenescu 10 » » « Th. Tenea, 7 » D. președinte B. M. Missir : D-lor, trebuind să procedăm la alegerea biuroului, vă întreb dacă voii să suspendăm ședința pentru câteva minute spre a vă consultă asupra alegerii. Voci : Nu e nevoie. D. președinte B.M. Missir: Atunci vom procedă chiar acum. Rog pe d. vice-președinte C. F. Robescu să ocupe fotoliul președintial până la alegerea președintelui. D. C. F. Robescu vice-președinte (ocupând fotoliul președintial) . D-lor senatori, procedăm la alegerea președintelui Senatului. Vă rog să binevoiți a veni la vot. — Se procede la vot. D. C. F. Robescu : D-lor senatori, rezultatul votului e următorul : Votanți.....................». 94 Majoritate regulamentară . 32 Buletine albe.................21 » anulate .... 7 Voturi exprimate . . . . 66 D. Missir a întrunit 59 voturi , prin urmare, proclam ales președinte al acestui înalt Corp pe d. Basile M. Missir. (Aplause prelungite). D. președinte B. M. Missir (ocupând fotoliul președințial) . D-lor senatori, vă mulțumesc din adâncul sufletului pentru onoarea ce mi-ați reînoit de a prezida desbaterile d-voastre. Credincios făgăduelilor mele din rândurile trecute, voiu păstră acelaș spirit de nepărtinire și de ordine. D-lor senatori, din Mesajul Regal de deschiderea Parlamentului se vede, și desigur și d-voastre cu toții simțiți, că din cauza stării generale a lucrurilor de azi, activitatea noastră specială, pentru care eram chemați, nu va putea deocamdată avea loc. Împrejurările sunt foarte grele, mai grele poate decât au fost vreodată și decât ne putem închipui o greșală, poate să ne aducă un rău chiar ireparabil. In fata marilor probleme ce se desfășură și au să se rezolve, de la înălțimea locului la care m’ați ridicat, prin voturile d-voastre, mă simt îndrituit a afirmă că fiecare din noi nu se va preocupă de nici un interes particular, că va înăbuși orice patimă personală și că, având înaintea noastră numai interesul Țării, și urmând exemplele istorice ale Neamului, cu toții, majoritate și minoritate, uniți într’un singur gând și o singură voință, vom lucră cu încredere și sinceritate. Așa să ne ajute Dumnezeu ! (Aplause prelungite). Procedăm acum, d-lor, la alegerea a 4 d-nn vice-președinti. — Se procede la vot. D. președinte B. M. Missir : Rezultatul votului : Votanji..............................57 Majoritate regulamentară . 32 Bile albe..........................1 Voturi exprimate . . . 56 D-nii : Cociașu Constantin, Ghițescu G. George, Robescu F. Const. și Plessia G. Ion, întrunind fiecare unanimitatea de 56 voturi, îi proclam vice-președinți. (Aplause). D. C. F. Robescu are cuvântul. D. C. F. Robescu : D-lor senatori, vă rog să-mi dați voie ca, în numele colegilor mei și al meu personal, să vă mulțumesc de onoarea ce ne-ați făcut-o alegându-ne din nou ca vice-președinți ai acestui matur Corp. Vă făgăduim, d-lor, că ne vom face datoria în așa fel ca lucrările acestui matur Corp să meargă la bun sfârșit, pentru înălțarea și întărirea patriei noastre. (Aplause). D. preșe inte B. M. Missir. D-lor senatori, ora fiind înaintată, nu mai putem continuă în ședința de azi alegerile pentru completarea biuroului. Ridic, deci, ședința, ședința viitoare mâine la ora 2 p. m. — Ședința se ridică la ora 4 */2 p. m. Minmum Statului Director general , TNTILA C. A. ROSETTI.