Monitorul Oficial, ianuarie 1915 (nr. 220-241)

1915-01-01 / nr. 220

8 m ONITORUL OFICIAL 1 Ianuarie 1915 MINISTER DI, INDUSTRIEI ȘI COMERȚULUI Jurnal al consiliului de miniștri Consiliul miniștrilor, in ședința sa de astăzi* 12 Decemvrie 1914, luând in deliberare referatul d-lui ministru al industriei și comerțului sub No. 23.294 din 1 Decemvrie 1914, prin care propune a se acorda înlesnirile și foloasele legii pentru încurajarea industriei naționale pentru morile ce posedă : 1) Moara d-lui Constantin Triandafil, comuna Almăjelu, județul Mehedinți ; 2) Moara d-lui Gheorghe Lasu, comuna Porcești, județul Roman ; 3) Moara d-lui Ion Pasniciuc, comuna Călărași, satul Ceornohal, județul Botoșani ; 4) Moara d-lui Dumitru Anton, comuna Cavadinești, județul Covurlui ; 5 ) Moara d-lui Ianoș Bobârscu, comuna Marga, județul Mehedinți ; 6) Moara d-lui Nestor Florescu, comuna Islaz, județul Romanați; 7) Moara d-lui Mihalache I. Calalb, comuna Adjudu-Nou, județul Putna ; 8) Moara d-lui Marin Zamfirescu, comuna Picior-de-Munte, județul Dâmbovița ; 9) Moara d-lui Nicolae G. Goga, comuna Plenița, județul Dolj ; o) Moara d-lui Nicolae G. Chioralia, comuna Plenița, județul Dolj ; 11) Moara d-lui Iorgu Radu, comuna Banca, județul Tutova ; 12) Moara d-lui Emil Finder, comuna Bozieni, județul Roman ; 13) Moara d-lui Marin N. Rădulescu, comuna Roseti, județul Ialomița ; 14) Moara d-lui Hie M. Teodoru, comuna Scărișoara, județul Romanați ; 13) Moara d-lor Alexandru Scurteanu și Marin Scurteanu, comuna Scurtu, județul Vlașca ; 16) Moara d-lui Ion Mihalache, comuna Trepteni, județul Argeș ; 17) Moara d-lui Ion P. Crețoiu, comuna Drăgoești, județul Ilfov ; 18) Moara obștei Crevedia, comuna Crevedia, județul Vlașca ; 19) Moara d-lui Petre C. Scarlet, comuna Silistraru, județul Brăila ; 20) Moara d-nei Tinea V. Anisie și alții, comuna Păltiniș, județul Dorohoi ; 21) Moara d-lui G. Georgescu, comuna Racovițeni, județul Râmnicu-Sărat ; 22) Moara d-nei Mitica C. Păunescu, comuna Vișina, județul Vlașca ; 23) Moara d-dui Mărgărit Busuioc, comuna Rogojeni, județul Covurlui ; 24) Moara d-lui Matei Popescu, comuna Bâcleș, județul Mehedinți ; 25) Moara d-lui Gheorghe Nicola, comuna Crochioi, județul Tulcea ; 26) Moara d-nelor Tasica Sima și Elena N. Vidrașcu, comuna Crucea-de-Jos, județul Putna ; 27) Moara d-lui Vasile Manea, comuna Meri-Petchi, județul Ilfov; 28) Moara d-lui Ferdinand Schultze, comuna Costuleni, județul Iași; 29) Moara d-lui T. Raux, comuna Slatina, județul Olt ; 30) Moara d-lui inginer V. Ionescu și T. Ionescu, comuna Fundenii-Doamnei, județul Ilfov; 31 ) Moara d-lui Nicolae Ciupercă, comuna însurăței, județul Brăila. Având in vedere avizul comisiunii industriale, cum și dispozițiunile legii pentru încurajarea industriei naționale, promulgată prin înaltul decret regal No. 711 din 13 Fevruarie 1912 și publicată In Monitorul Oficial No. 249 din 14 Fevruarie 1912, Decide : „Art. I. Se acordă morilor d-lor mai sus notați dela No. 1—No. 29 inclusiv, înlesnirile și foloasele legii pentru încurajarea industriei naționale specificate mai jos : I) Scutire de vamă pentru mașini, părți de mașini și accesoriile lor necesare atât in cursul funcționării, precum și in cazuri de schimbare, completare sau adăugire a morei. Aceste foloase se acordă așa după cum se prevede la art. 3, alin. c din lege, adică : întrucât ele nu pot fi procurate în mod curent de fabricile din țară la timp, de calitatea, sistemul și brevetul declarat de fabricant și sub rezerva ca ele să fie prevăzute cu aparatele de prevenire a accidentelor de muncă ale lucrătorilor, cel mai târziu în timp de 6 luni de la data acestui jurnal ; II) Reducerea de transport pe C. F. R., conform dispozițiunilor referitoare din lege, prevăzute la art. 3, punctul d. III) Scutire de orice alt impozit direct către Stat, județ și comună, afară de obligațiunea de a plăti din beneficiul net anual, conform dispozițiunilor art. 19 și art. 3 punctul t din lege și anume : 3 ° 0 pe an în ultimul period de 10 ani. Foloasele specificate la punctele I și II se acordă cu începere dela data jurnalului consiliului de miniștri și până la 1 Aprilie 1942. Foloasele specificate la punctul III se acorda cu începere dela trimestrul următor aceluia in care s’a emis acest jurnal, până la 1 Aprilie 1942. Toate foloasele enumărate mai sus se acordă conform art. 3 și 3 ș din lege, cu condițiune ca zisele mari să îndeplinească prevederile art. 21 din lege în ceea ce privește proporția de români pentru lucrătorii întrebuințați, personalul administrativ și personalul tehnic, precum și dispozițiunile art. 31 din lege. IV) Morilor dela No. 30 și 31 se acorda avantagiile mai sus specificate cu condițiune ca la inspectarea făcută de delegatul ministerului, să fie complect instalate și în stare de funcționare. V) Creditările acordate morilor pentru mașinile importate înainte de data acestui jurnal se ratifică, mașinile rămânând scutite de vamă. Art. II. C. ministru al industriei și comerțului este însărcinat cu aducerea la îndeplinire a dispozițiunilor din prezentul jurnal. Ion I. C. Brătianu, Em. Porumbaru, E. Costinescu, Al. Constantinescu, Al. G. Radovici, I. G. Duca. No. 2695. -------------------------------------------- PARTE NEOFICIALĂ București, 1 Ianuarie MINISTERUL DE INTERNE Se aduce la cunoștința generală și în special a organelor de control ale G F. R., că ministerul de interne a anulat carnetul de recunoaștere al d-lui Mihăilescu Gheorghe, fost subcomisar ln poliția orașului Călărași. Direcțiunea generală a poștelor, telegrafelor și telefoanelor Direcțiunea generală a poștelor, telegrafelor și telefoanelor, publică spre cunoștința generală că pentru aducerea la îndeplinire a dispozițiunilor alin. d de sub art. 23 din legea specială ce autoriză luarea de măsuri excepționale, relative la venitul fondului Casei de sprijin » Familia luptătoriloru, va emite și pune in circulațiune un timbru special de 0,05, 0,10, 0,20, 0,50 bani numit » Timbru de ajutor*, care se va aplică de la data promulgării legii speciale în mod obligatoriu. In ceea ce privește serviciul poștal și telegrafic, pe lângă timbrele poștale de francare și taxele respective, după cum urmează: 1) Timbru de 0,05 bani se va aplică pe cărțile poștale și scrisori simple și recomandate ce se expediază în țară dintr’o localitate în alta (exceptându-se corespondența loco). Se recunoștiințează publicul că dacă pe corespondențele notate mai sus nu va aplică timbru de ajutor de 0,05 bani se va taxa la destinație cu dublu valorii timbrului de ajutor, adică cu 0,10 bani ; 2) Timbru de 0,10 bani pe scrisorile de expedițiune (fructe) ce însoțesc coletele și pachetele poștale interne și externe ; 3) Timbru de 0,10 bani pe avizele de sosire a coletelor și pachetelor poștale interne și externe. La telegramele interne și externe valoarea timbrului de ajutor se va încasă la ghișeu în numerar și se va percepe: 0,10 bani a) Tuturor telegramelor ordinare private ; b) Telegramelor cu răspuns plătit (două taxe, taxa primei telegrame și taxa răspunsului) ; c) Fonogramelor; d) Avizelor telefonice; e) Telegramelor telefonate; f) Cărțile de vizită telegrafice. Pe acestea din urmă se va aplică timbrul de ajutor de 0,10 bani, cunoscându-se că altfel nu se vor transmite la destinație. 0,20 bani La telegramele externe private. Timbrul de ajutor se va aplică și asupra tuturor actelor specificate în detaliu la alin. d de sub art. 23 din menționata lege.