Monitorul Oficial, martie 1915 (nr. 265-286)

1915-03-01 / nr. 265

-------------- I-» • » MONITORUL OFICIAL 1 Martie 1915 11860 FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința naționali, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul finanțelor sub No. 199.164 din 23 Fevruarie 1915, Având in vedere legea pentru organizarea administrațiunii generale a finanțelor Statului. Având în vedere bugetul de cheltueli pe exercițiul 1914—1915, In virtutea art. 93 din Constituțiune, Am decretat și decretăm : Art. I. D. Ștefan Șt. Ionescu, bacalaureat și fost impiegat definitiv clasa II in administrația centrală a finanțelor, se numește în funcțiunea de agent de constatare clasa II în locul vacant. Art. II și cel din urmă.—Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul finanțelor este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat în București, la 25 Fevruarie 1915. FERDINAND Minitrul finanțelor, E. Costinescu. No. 490. MINISTERUL DE INTERNE FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 3.428 din 10 Fevruarie a. c., Pe baza art. 1 din legea maximului taxelor și contribuțiunilor comunale și a art. 23 din legea drumurilor, Am decretat și decretăm : Art. I. Se aprobă de Noi a se percepe de comuna urbani nereședință Turtucaia, din județul Durostor, următoarele taxe : Patru zecimi asupra contribuțiunilor directe către Stat. Lei 2#/0 asupra venitului net al proprietăților cu clădiri ; Lei 4 °/C asupra locurilor virane. Pentru tăerea vitelor destinate consumațiunii publice de cap, după cum urmează : Lei 3 pentru tăerea unui taur, bou, vacă, bivol, bivoliță, june, mânzat și turmac ; Lei 1 pentru tăerea unui vițel și malac ; Bani 40 pentru tăerea unui berbec, oae, țap, capră și porc ; Bani 20 pentru tăerea unui miel și ied ; Bani 20 pentru tăerea unui purcel a cărui greutate nu trece de 25 kg ; Lei 5 °/C asupra chiriei hotelurilor după contractele de închiriere sau după constatările comisiunilor comunale de recensământ, când se exploatează de proprietar ; Lei 8 ° C asupra chiriei berăriilor, restaurantelor, cluburilor, cafenelelor și grădinilor publice după contractele de închiriere, sau după constatările comisiunilor comunale de recensământ, când se exploatează de proprietar ; Lei 12 pe an, pentru fiecare vânzător ambulant ; Leii pentru un bilet de identitate facultativ de la etatea de 21 ani in sus ; Leii pentru un extract de pe actul de naștere ; Lei 3 pentru un extract de pe actul de căsătorie, obligator în toate cazurile când se liberează buletinul de căsătorie ; Lei 3 pentru un buletin de căsătorie. Pentru datele constituite exceptându-se obiectele care compun truseul, după cum urmează : Lei 1 la mie, pentru dotele dela 1.000 lei până la 10.000 lei ; Lei 2 la mie, pentru dotele dela 10.000 lei până la 30.000 lei ; Lei 3 la mie, pentru dotele dela 30.000 lei până la 50.000 lei ; Lei 4 la mie, pentru dotele dela 50.000 lei până la 100.000 lei ; Lei 5 la mie, pentru dotele dela 100.000 lei In sus ; Lei 10 pentru înscrierea unei hotărîri de divorț ; Lei 5 pentru un act de adopțiune ; Bani 50 pentru fiecare m. p. de suprafață a construcțiunii la clădirile ce se vor face din nou în cuprinsul comunei, in zona I și ii; Bani 30 de fiecare mp de suprafață a construcțiunii la clădirile ce se vor face din nou in cuprinsul comunei, zona III ; Pentru clădirile având mai multe etaje, taxa va fi sporită in proporție cu numărul etajelor, considerându-se ca etaje și beciurile sau mansardele ; Lei 21 pentru o reparațiune radicală la clădirile cu un etaj in zona I ; Lei 12, bani 50 pentru o reparațiune radicală la clădirile cu un etaj în zona II ; Lei 1 pentru o reparațiune radicală la clădirile cu un etaj în zona III . Pentru clădirile cu mai multe etaje se va lua taxă pentru fiecare etaj în plus ; Lei 5 pentru o reparațiune de simplă întreținere la o casă cu un etaj ; Lei 10 pentru o reparațiune de simplă întreținere la o casă cu două etaje ; Lei 15 pentru o reparațiune de simplă întreținere la o casă cu trei etaje ; Lei 20 pentru o reparațiune de simplă întreținere la o casă cu patru etaje ; Bani 30 de fiecare mp asupra materialelor de construcție întrebuințate la clădirile din nou cu un etaj ; Bani 40 de fiecare mp asupra materialelor de construcție întrebuințate la clădirile din nou, cu două etaje; Bani 60 de fiecare mp asupra materialelor de construcție întrebuințate la clădirile din nou, cu trei etaje; Bani 80 de fiecare mp -Vide construcție intrebuințate la clădirile din nou, cu patru etaje; Bani 20 de fiecare ml asupra materialelor de construcție întrebuințate la împrejmuiri de lemn ; Bani 40 de fiecare ml asupra materialelor de construcție întrebuințate la împrejmuiri de fier ; Bani 50 pe an, pentru verificarea și marcatul unei măsuri și greutăți ; Pentru balanțele sau cântarele cu o putere mai mare de 25 kg, se va lua încă 30 bani pentru fiecare 25 kg in plus ; Lei 5 pe an, pentru fiecare firmă servind a indică felul comerțului sau profesiunii, precum și numele comercianților și celor ce exercită profesiunea : Lei 200 pe an, pentru firmele scrise în limbi străine sau cu caractere străine ; Lei 100 pe an, pentru fiecare servitor care poartă livrea cu fireturi, găitane sau cocarde ; Lei 25 pe an pentru fiecare servitor care poartă livrea simplă : Lei 5 pe lună, pentru fiecare trăsură de speculă pe arcuri, deschisă sau închisă (coupée) cu două cai ; Lei 2 pe lună, pentru fiecare trăsură de speculă pe arcuri, deschisă sau închisă (coupée) cu un cal ; Lei 200 pe an, pentru armoariile și coroanele distinctive pe trăsuri, taxa plătindu-se numai odată de fiecare proprietar de trăsuri, oricare ar fi numărul trăsurilor pe care le-ar avea ; Lei 1 pe lună, pentru o căruță, cotiugă și orice vehicul de speculă, fără arcuri ; Lei 2 pe lună pentru camioane ; Pentru automobilele particulare, după cum urmează : Lei 40 pe an, pentru automobilele particulare de la 1 —10 H. p. ; Lei 60 pe an, pentru automobilele particulare de la ii—19 H. p. ; Lei 75 pe an, pentru automobilele particulare de la 20—39 H. p. ; Lei 100 pe an, pentru automobilele particulare de la 40—59 H. p ; Lei 120 pe an, pentru automobilele particulare peste 60 H. p. ; Lei 10 pe an, pentru fiecare bicicletă in afară de cele întrebuințate într-un serviciu public ; Lei 40 pe an pentru fiecare cal de lux ; Lei 5 pe an, pentru un cal de ham sau călărie la particulari, întrebuințat la serviciul de comerț sau industrie, afară de cei ai căruțașilor sau sacagiilor ; Lei 4 pe an, pentru un servitor, bărbat sau femeie, scutindu-se stăpânii cari au un singur servitor ; Leii de cap, pentru vânzarea unei vite mari, In piețele și odoarele comunei, In târguri și bâlciuri ; Bani 15 de cap, pentru vânzarea unei vite mici, in piețele și oboarele comunei, In târguri și bâlciuri ; Bani 50 de cap, pentru vânzarea unui «■ porc, în piețele și oboarele comunei, in târguri ;