Monitorul Oficial, mai 1915 (nr. 28-48)

1915-05-06 / nr. 28

1298 6 Main 1915 MONITORUL OFICIAL maior dela 20 Fevruarie 1911, la vacanța ce este în acelaș regiment. La gradul de maior Tănăsescu Constantin, din regimentul 45 artilerie, căpitan dela 28 Noemvrie 1908, la vacanța ce este în acelaș regiment. Art II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de răsboi este însărcinat cu executarea decretului de față. Dat în București, la 1 Maiu 1915. Președintele consiliului și ministrul de răsboi, Ion I. C. Brătianu. FERDINAND Raportul d-lui președinte al consiliului și ministrul de răsboi către M. S. Regele. Sire. Cu cel mai profund respect, supun aprobării Maiestății Voastre, prezentul proiect de decret relativ la înaintarea la gradul de colonel, locotenent colonel, maior și căpitan, a ofițerilor superiori și inferiori cuprinși într’însul. Sunt cu cel mai profund respect Sire, Al Maiestății Voastre Prea plecat și prea supus seriitor, Președintele consiliului și ministrul de răsboi, Ion I. C. Brătianu. 1915, Maiu 1. MINISTERUL DE INTERNE FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 12.54, Văzând deciziunea luată de consiliul comunei urbane Fălticeni sub No. 5 din 3 Aprilie a. c., precum și jurnalul No. 688 din ședința dela 29 Aprilie 1915 al consiliului de miniștri, In virtutea dispozițiunilor art. 86 din legea pentru organizarea comunelor urbane, Am decretat și decretăm : Art. I. Comuna urbană Fălticeni, este autorizată să cedeze, în mod gratuit, ministerului cultelor și instrucțiunii, un imobil din strada Rădășeni, proprietatea comunei, spre a servi ca local de școală profesională, în condițiunile admise de consiliul comunal prin menționata deciziune. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat în București, la 29 Aprilie 1915, FERDINAND Ministrul de interne, V. G. Morțun, No. 1.210. FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul de interne sub No. 12.404, Văzând deciziunea luată de consiliul comunei urbane Giurgiu sub No. 170 din 30 Iulie 1914, precum și jurnalul consiliului de miniștri No. 557 din ședința de la 7 Aprilie 1915. In virtutea dispozițiunilor art. 86 din legea pentru organizarea comunelor urbane, No. 1.224, No. 2.130. ---------- I— Own ---------Am decretat și decretăm : Art. I. Se încuviințează de Noi a se face un schimb de terenuri între comuna urbană Giurgiu și ministerul lucrărilor publice, în condițiunile admise de consiliul comunal prin deciziunea luată în menționata ședință, schimb trebuincios lucrărilor și instalațiunilor necesare la desvoltarea portului Giurgiu. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul de interne este însărcinat cu executarea acestui decret. Dat în București, la 2 Maiu 1915, FERDINAND Ministrul de interne, V. G. Morțun. no. 1.235. -------- » • ♦ 1 ♦ 1....... MINISTERUL CULTILOR ȘI INSTRUCȚIUNII FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul cultelor și instrucțiunii cu No. 62.287/915. Văzând jurnalul consiliului de miniștri No. 522, încheiat în ședința dela 31 Martie 1915. Potrivit art. 811 și 817 din codul civil, Am decretat și decretăm : Art I. Aprobăm sus zisul jurnal. Art. II. Autorizăm administrațiunea Casei bisericii să primească pentru epitropia bisericii cu hramul »Sf. Nicolae», din comuna Băești, județul Vâlcea, un imobil ce constă dintr’un teren (pământ) moșnenesc, rămas de pe urma mamei lor Constantina Zamfir Păuna, având o lungime de 148 m și lățime de 19 m la capul din spre miazănoapte și 12 m la capul din spre miazăzi, în valoare de 100 lei, spre a servi la mărirea cimitirului comunal donat de d-nii Ilie Zamfir Păuna și alții, proprietari din comuna Băești, județul Vâlcea, prin actul de donație autentificat de tribunalul Vâlcea, secția I la No. 13/914 și transcris de tribunalul Vâlcea la No. 4.243 din 1914, cu respectarea condițiunilor impuse. Art. III. Ministrul Nostru secretar de Stat in departamentul cultelor și instrucțiunii este Însărcinat cu aducerea la îndeplinire a dispozițiunilor prezentului decret. Dat in București, la 11 Aprilie 1915, FERDINAND Ministrul cultelor și instrucțiunii, I. G. Duca. No. 1.028. --------*--»«»»»»■».» —— DECIZIUNI MINISTERIALE Prin deciziunea d-lui ministru de interne cu No. 19.501 din 1 Maiu 1915,d. P. Teodorescu, oficiant la prefectura poliției Capitalei, este revocat din funcțiune pe ziua de 14 Aprilie, când a părăsit postul. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 19.568 S din 1 Maiu 1915, d. Gh. Ștefaniu, actual subcomisar clasa II, îndeplinind condițiunile art. 27 din legea asupra organizării poliției generale a Statului, este numit în funcțiunea de ofițer de sergenți clasa I la poliția Piatra-Neamțu, înlocul d-lui V. Apostoliu, înaintat. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 19.513 S din 1 Maiu 1915, d. LI. Barbulescu, fost subofițer în armată, îndeplinind condițiunile art. 28 din legea asupra organizării poliției generale a Statului, este numit in funcțiunea de sergent-major clasa I la poliția specială a portului Brăila, în locul d-lui Benescu Crețu, demisionat. Prin deciziunea d-lui ministru al agriculturii și domeniilor cu No. 42.700 din 28 Aprilie 1915, d. Gh. Ghincea, magaziner la ferma Studina, al cărui post a fost desființat pe cale bugetară pe ziua de 1 Maiu 1915, a fost numit pe această zi ajutor contabil in locul d-lui Gh. Tăcu, titularul acestei funcțiuni, care se menține în serviciul fermei, plătit cu „diurna lunară de 150 lei din fondul art. 31, al bugetului anului financiar 1915—1916. Noi, ministrul secretar de Stat la departamentul lucrărilor publice, Având în vedere referatul ce ne-a prezentat d. inginer inspector general A. Chiriac,