Monitorul Oficial, ianuarie 1916 (nr. 221-243)

1916-01-01 / nr. 221

9178 ————»»■»«----------- MONITORUL OFICIAL 1 Ianuarie 1916 Prin decretul regal cu No. 2.788 din 29 Decemvrie 1915, după propunerea făcută de către același. ministru, prin raportul sub No. 18.217, medicul sublocotenent de rezervă Nicolae Trandafir Gheorghe, de la comandamentul marinei militare, care este student In anul V de medicină, a fost primit în institutul medico-militar «Medicul general de divizie Carol Davila", cu gradul de medic sublocotenent-elev, pe ziua de 1 ianuarie 1916, insumându-se pentru soldă în regimentul 2 Romanați No. 19. Acest medic sublocotenent-elev va rămâne la institut până la obținerea titlului academic de doctor în medicină, după care va fi trecut la trupă. ERATĂ Printre ofițerii de rezervă de origină bulgară, care prin înaltul decret No. 2.471 de la 10 Noemvrie a.c., publicat in Monitorul Oficial No. 183, pagina 7765, au fost trecuți în cadrele ofițerilor de rezervă, locotentul de rezrvă Iordan Emper, repartizat regimentului 41 infanterie, nu va fi luat în considerațiune, întrucât a fost publicat din eroare de manuscris. DECIZIUNI MINISTERIALE Noi, ministrul secretar de Stat la departamentul de interne; Având in vedere raportul d-lui director al polției și siguranței generale No. 75.911 S.; Având in vedere legea din 1908 pentru înființarea direcțiunii poliției și siguranței generale, legea asupra organizării poliției generale a Statului și legea asupra organizării administrative superioare dependințe de ministerul de interne. Decidem : Art. I. Se Înființează în orașul Botoșani o brigadă specială de siguranță care va depinde de direcțiunea poliției și siguranței generale. Competința de a lucră la acestei brigăzi se întinde asupra județelor Botoșani, Dorohoi și Suceava. * Art. II. Brigada va fi condusă de un comisar special de siguranță, cu următorul personal : Doui comisari speciali ajutori, sau doui subcomisari clasa I ț Zece agenți speciali de siguranță. Acest personal va fi sporit după nevoile serviciului, de directorul poliției și siguranței generale. Art. III. Atribuțiunile principale ale acestei brigăzi sunt următoarele : 1) Chestiunile privitoare la siguranța generală ; 2) Controlul și supravegherea străinilor ; 3) Urmărirea indivizilor semnalați ca suspecți ; 4) Informațiuni referitoare la siguranța generală și ordine publică ; 5) Cercetări pentru descoperirea crimelor și delictelor. Aceste cercetări se fac numai din inițiativă proprie. Pentru orașul Botoșani această brigadă va îndeplini oficiul de birou al controlului străinilor, conform art. 9 din regulamentul pentru controlul străinilor și controlul unora din stabilimentele publice. Art. IV. Șeful brigăzii va corespunde direct cu autoritățile publice constituite. Art. V. Toate organele administrative, polițienești și jandarmeria rurală sunt datoare a da tot consursul cerut de șeful brigăzii la îndeplinirea îndatoririlor sale. Art. VI. Din ziua când va începe să funcționeze brigada, toate lucrările relative la controlul străinilor aflate la poliția orașului Botoșani, vor fi trecute la brigadă cu inventar, in regulă. Art. VII. Directorul poliției și siguranței generale este Însărcinat cu aducerea la îndeplinire a prezentei deciziuni. Dată la 27 Decemvrie 1915. Ministru: V. G. Morțun. No. 75.912 S. Noi, ministrul secretar de Stat la departamentul de interne. Având in vedere adresa cu No. 36.413 din 1915, a ministerului român al afacerilor străine, prin care ne face cunoscut că in urma comunicărilor primite, nu s’a mai ivit în imperiul german nici un caz nou de holeră. Având in vedere dispozițiunile prevăzute in convențiunea sanitară internațională dela Paris 1903. Decidem : Art. I. Cu începere dela 30 Decemvrie 1915, se ridică măsurile preventive aplicate cu deviziunile No. 58.607 și 59.392/915, contra holerei din localitățile Tilsit, Thorn, Treptzow, Hermannshöhe și Kiel (Germania). Art. II. D. director general al serviciului sanitar este însărcinat cu executarea acestei deciziuni. Dată la 20 Decemvrie 1915, p. Ministru, Dr. Stavrescu. No. 72.872. Prin deciziunea d-lui ministru de interne cu No. 72.299 din 22 Decemvrie 1915, d. dr. G. M. Teodoru, actual medic provizoriu al circumscripții Apele-Vii, din județul Romanați și d-na dr. Victoria Nițescu Celăreanu, actual medic provizoriu al circumscripții Amărăști-de-Jos, acelaș județ, se transferă unul in locul celuilalt, pe ziua de 1 Ianuarie 1916, prin consimțimânt mutual. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No 72.787 din 28 Decemvrie 1915, persoanele mai jos notate se înaintează, se destitue, se transferări se numesc, pe ziua de 1 Ianuarie 1916, în posturile de secretari, subchirurgi și agenți sanitari, după cum urmează : . D. Vasile Dobrescu Alecu, actual subchirurg la spitalul de ochi Câmpineanca, din județul Putna, în postul de secretar la serviciul sanitar al județului Dâmbovița, în locul d-lui Haralambie Niculescu, care se destitue din funcțiunea ce ocupă, pentru incorectitudine în serviciu , D. Al. Ștefănescu, actual subchirurg la spitalul din orașul Pitești, in postul de subchirurg la spitalul Greci, din județul Olt, disciplinar în locul d-lui I. Savin, transferat în postul de agent sanitar la postul Oltenița ; D. Mușetescu Chiriac, în postul de subchirurg la spitalul din orașul Pitești ; D. Ion Teodorescu, actual subchirurg la spitalul »I. C. Brătianu", din orașul Buzău, în postul vacant de subchirurg la spitalul Nifon, din județul Buzău și se detașează a face serviciu la spitalul «Grecescu» din Turnu-Severin ; D. Dumbravă Stoica, actual subchirurg la spitalul din orașul Focșani, în postul de subchirurg la spitalul «I. C. Brătianu», din orașul Buzău ; D. Al. Rădulescu, în postul de subchirurg la spitalul din orașul Focșani ; D. Ștefan Butoi, actual subehirurg la spitalul Horez, din județul Vâlcea, se degradează și se transferă la postul vacant de agent sanitar la cercul Lungești, județul Vâlcea ; D. Vasile Moroșanu, actual agent sanitar la portul Oltenița, in postul de subchirurg la spitalul Voicesti, din județul Dâmbovița, In locul d-lui Bâcleșeanu Iulian, care se transferă la spitalul Bârieș, in locul d-lui N. Chistescu, care se transferă la spitalul Horez, județul Vâlcea ; D. Dragomirescu Nicolae, actual subchirurg la spitalul Calafat, iar postul de subchirurg la spitalul de ochi Câmpineanca, județul Putna ; D na Maria Marinescu, moașă clasa I, în postul de subchirurg la spitalul din Calafat ; D. Const. Murgescu, provizoriu in postul de agent sanitar , cercul Kurtbunar, din județul Caliacra, în locul d-lui I. Minculescu, transferat. Prin deciziunea aceluiaș d. ministru cu No. 72.788 din 22 Decemvrie 1915, agenții sanitari notați mai jos, se transferă și se numesc, pe ziua 1 ianuarie 1916, In posturile de agenți sanitari din județul Vlașca, după cum urmează : D. Ferbințeanu Ion, dela cercul Preajba desființat, la cercul Câtunu, nou înființat ; D. Costache Vasile, dela cercul Blejești, desființat, la cercul Adunați Butești, nou Înființat ; D. Rotaru-Teodor, dela cercul Gogoșari, la cercul Drăgănești, în locul d-lui Serghiescu I., demisionat ; • D. Spoitu Ștefan, dela cercul Trestonic la cercul vacant Răsuceni ;