Munca, ianuarie 1954 (Anul 10, nr. 1936-1960)

1954-01-03 / nr. 1936

Proletari din hah țările mifi-vă I ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R.P.R. Nr. 1936 Duminică 3 ianuarie 1954 4 pagini 20 bani Spre noi biruinţe ale păcii şi progresului Cu multă bucurie, cu şi rmai multă nădejde într’un viitor de pace şi belşug, am păşit pragul noului an. Alături de toate popoarele lumii, poporul nostru iubitor de pace şi-a exprimat hotărîrea de a face din acest an, un an al biruinţelor tot mai mari pe calea întăririi prieteniei între ţări, pe calea micşorării încordării relaţiilor internaţionale. Făcând bilanţul marilor realizări obţinute in 1953, oamenii muncii din ţara noastră au salutat noul an exprimându-şi neţărmurita lor încredere în înţelepciunea partidului nostru drag care îndrumează avântul creator al masselor, organizează lupta pentru dezvoltarea armonioasă a tuturor ramurilor economiei naţionale, pentru progresul considerabil al industriei uşoare şi alimentare,pentru sporirea producţiei bunurilor de larg consum. Poporul nostru intră în noul an cu convingerea că va găsi toate condiţiile favorabile pentru a-şi realiza năzuinţele. Chezăşie a viitoarelor succese, alianţa dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, bază a puterii populare instaurată în ţara noastră, va continua să se întărească şi să se dezvolte, rodind patriei bunăstare şi progres. „Toate realizările minunate care fac mândria poporului nostru — arată în mesajul său de Anul Nou tovarăşul dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale — se datoresc muncii conştiente, avântului patriotic al clasei muncitoare, al ţărănimii muncitoare, al intelectualilor, având alături ajutorul permanent, puternic, cu adevărat prietenesc, al Uniunii Sovietice“, înarmaţi cu acelaş avânt patriotic, puternici prin sprijinul frăţesc al oamenilor sovietici, prin prietenia ce ne leagă de toate celelalte popoare ale ţărilor democrat-populare, suntem siguri că 1954 va fi un an de mari şi multilaterale succese. Primul nostru gând în acest an este de a vedea întărită şi asigurată pacea lumii. Anul care a trecut a fost bogat în biruinţe ale mişcării mondiale pentru pace. Lupta consecventă a marii Uniuni Sovietice, a R. P. Chineze şi a tuturor ţărilor de democraţie populară, a mobilizat împotriva ameninţării războiului uriaşe masse de oameni cinstiţi de pretutindeni. Anul care a trecut a văzut încheierea armistiţiului în Coreea, victorie de seamă a luptei mondiale pentru pace, puternică dovadă că nu există problemă internaţională litigioasă care să nu poată fi rezolvată pe calea tratativelor. In 1953 sute de milioane de cetăţeni şi-au exprimat şi mai răspicat voinţa lor de pace, ura lor împotriva războiului şi a celor care îl propovăduesc. Acţiunile Consiliului Mondial al Păcii, manifestările entuziaste de la Bucureşti din timpul Festivalului Mondial al Tineretului şi Studenţilor, cel de-al IlI-lea Congres Mondial al Sindicatelor, acţiunile pe plan internaţional ale femeilor şi intelectualilor au răscolit milioane de conştiinţe, le-au mobilizat în bătălia pentru menţinerea şi întărirea păcii. Minunată pildă a dat omenirii munca constructivă şi paşnică a poporului sovietic. Fără excepţie, în toate problemele de seamă ale politicii internaţionale. Guvernul Sovietic a apărat cauza păcii, interesele vitale ale tuturor popoarelor ce năzuesc spre un viitor ferit de ameninţarea războiului şi de lipsurile materiale. Cu bucurie au primit nu numai popoarele U.R.S.S., dar şi popoarele lumii întregi, cuvintele rostite în ajunul acestui an de conducătorii sovietici. Cu recunoştinţă şi nemărginită încredere au fost întâmpinate cuvintele lui C. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., care a spus : „Năzuinţa noastră de a asigura pacea între popoare — iată baza de granit a politicii externe, pe care a dus-o şi o va duce ferm Guvernul Sovietic, îndeplinind voinţa poporului său“. Popoarele sunt conştiente că nicio greutate, nicio piedică nu poate rezista în calea voinţei lor unite de pace. Acestei puternice convingeri a omenirii iubitoare de pace i-a dat glas tovarăşul G. M. Malencov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., în răspunsurile la întrebările ce i-au fost puse de ziaristul american Kingsbury Smith. Exprimând sentimentele oamenilor sovietici, şeful guvernului sovietic a adresat poporului american o caldă urare de fericire şi viaţă paşnică, succese în desvoltarea legăturilor de prietenie cu toate popoarele şi rezultate rodnice în nobila acţiune de apărare a păcii. Cu tărie subliniază tovarăşul G. M. Malencov că nu există piedici obiective în calea îmbunătăţirii în noul an a relaţiilor dintre Uniunea Sovietică şi S.U.A. şi a întăririi legăturilor tradiţionale de prietenie dintre cele două popoare. Este un fapt cert că popoarele lumii doresc din toată inima pacea, că există posibilităţi favorabile pentru slăbirea, continuă a încordării internaţionale. Către această năzuinţă generală a popoarelor spre pace, îşi pleacă întotdeauna urechea Guvernele Uniunii Sovietice şi celorlalte ţări ale lagărului socialist. Dacă şi celelalte guverne, şi în primul rând ale marilor puteri apusene, vor face la fel, lumea întreagă va putea să se bucure de micşorarea pericolului unui nou război mondial. Omenirea iubitoare de pace se poate bizui în această direcţie pe sprijinul neţărmurit al Uniunii Sovietice. „In ceea ce priveşte Guvernul Sovietic — a arătat G. M. Malencov — el a făcut, face şi va face şi de aici înainte totul pentru ca popoarele să trăiască în pace, pentru ca încordarea internaţională să fie slăbită şi între state să fie stabilite relaţii normale“. Aceste cuvinte inspiră prietenilor păcii de pretutindeni noi nădejdi şi le dă totodată un puternic îndemn de a înteţi în acest an lupta lor. Orice om cinstit îşi dă astăzi seama că nu este deajuns să doreşti pacea şi să te exprimi în favoarea ei. Ei este clar oricui că pacea nu poate fi menţinută şi întărită doar prin vorbe, că a sosit timpul faptelor concrete. Guvernul Sovietic a dat nenumărate pilde de unire a vorbei despre pace cu fapta. Se cere ca şi celelalte guverne să ajungă acum la concluzia la care popoarele au ajuns de mult şi anume că trebuesc făcuţi paşi hotărîţi în interesul păcii mondiale. Un astfel de pas — aşa cum a arătat în răspunsurile sale tovarăşul G. M. Malencov — ar fi încheerea unui acord între state, în virtutea căruia semnatarii să-şi ia angajamentul solemn şi necondiţionat de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi celelalte arme de exterminare în massă. In acest sens popoarele şi-au rostit de mult voinţa lor. Sute de milioane de oameni au semnat Apelul de la Stockholm prin care cereau să se interzică întrebuinţarea acestor arme barbare, să mie îndepărtată această cruntă ameninţare. încheierea unui astfel de acord ar uşura, aşa cum aram tovarăşul G. M. Malencov, posibilitatea de a se ajunge la o înţelegere cu privire la interzicerea completă a armei atomice şi cu privire la instituirea unui strict control internaţional în acest sens. Totodată, tovarăşul G. M. Malencov a arătat că Guvernul Sovietic ar considera necesar să se ajungă la o înţelegere referitor la reducerea considerabilă a tuturor celorlalte tipuri de armament şi a forţelor armate. A realiza acest lucru, înseamnă nu numai micşorarea considerabilă a încordării relaţiilor internaţionale, dar, în acelaş timp, o reducere a cheltuielilor de stat pentru nevoile militare, o uşurare a situaţiei economice a populaţiei. Oprirea cursei înarmărilor, reducerea cheltuielilor militare impuse de actuala încordare a relaţiilor internaţionale, sunt dorinţe strâns legate de interesele vitale ale tuturor popoarelor. Omenirea găseşte că sunt justificate nădejdile de pace cu care a intrat în noul an. De forţa voinţei fiecăruia, depinde ca anul pe care l-am început sub semnul dragostei de pace şi de viaţă însorită să aducă roadele aşteptate. Oamenii muncii din ţara noastră nu vor precupeţi aportul lor la victoria acestei cauze comune tuturor popoarelor. Urmând steagul larg desfăşurat al partidului nostru şi pilda oamenilor sovietici, însufleţiţi de sentimente frăţeşti faţă de toate popoarele iubitoare de pace, suntem hotărîţi să nu ne precupeţim eforturile pentru ca anul 1954 să fie un an al înfloririi şi întăririi patriei noastre, un an al îmbunătăţirii condiţiilor de trai materiale şi culturale ale masselor muncitoare, un an de destindere mai departe a încordării internaţionale. Purtând în inimile noastre ecoul cuvintelor de pace şi prietenie care au salutat acest început de an, păşim la muncă cu voioşie şi încredere. Să ne fie spornică munca şi biruitoare marile noastre speranţe în triumful unei păci trainice şi îndelungate în lumea întreagă ! Legea pentru modificarea articolelor 43 și 50 din Constituia Republicii Populare Române Marea Adunare Naţională a Republicii Populare Române hotărăște : ARTICOL UNIC. — Articolele 43 şi 50 din Constituția Republicii Populare Române se modifică după cum urmează : 1. Articolul 43 va avea următorul cuprins : „ART. 43. — Consiliul de Miniştri este constituit de către Marea Adunare Naţională a Republicii Populare Române şi este format din : Preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Române ; Vicepreşedinţii Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Române ; Preşedintele Comitetulului de Stat al Planificării ; Preşedintele Comisiei Controlului de Stat; Miniştrii Republicii Populare Române ; Preşedintele Comitetului de Stat pentru Colectarea Produselor Agricole ; Preşedintele Comitetului de Stat pentru Arhitectură şi Construcţii“. 2. Articolul 50 va avea următorul cuprins : „ART. 50. — Ministerele Republicii Populare Române sunt următoarele : Ministerul Afacerilor Externe ; Ministerul Afacerilor Interne ; Preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naționale Dr. P. GROZA Ministerul Agriculturii şi Silviculturii ; Ministerul Căilor Ferate; Ministerul Comerţului Exterior ; Ministerul Comerţului Interior; Ministerul Construcţiilor şi al Industriei Materialelor de Construcţii ; Ministerul Cultelor ; Ministerul Culturii; Ministerul Energiei Electrice şi Industriei Electrotehnice ; Ministerul Finanţelor; Ministerul Forţelor Armate; Ministerul Gospodăriei Comunale şi Industriei Locale ; Ministerul Industriei Alimentare ; Ministerul Industriei Cărbunelui; Ministerul Industriei Chimice ; Ministerul Industriei Metalurgice şi Construcţiilor de Maşini ; Ministerul Industriei Petrolului; Ministerul Industriei Lemnului, Hârtiei şi Celulozei ; Ministerul Industriei Uşoare ; Ministerul învăţământului; Ministerul Justiţiei; Ministerul Poştelor şi Telecomunicaţiilor; Ministerul Prevederilor Sociale ; Ministerul Sănătăţii ; Ministerul Transporturilor Navale şi Aeriene“. Secretarul Prezidiului Marii Adunări Naţionale GH. MARUSSI Răspunsurile lui preşedintele Consiliului de Miniştri al U. R. S. S., la întrebările domnului MOSCOVA 1 (Agerpres). — TASS transmite: Ziarele din 1 ianuarie publică răspunsurile lui G. M. Malencov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., la întrebările domnului Kingsbury Smith. La 28 decembrie 1953, domnul Kingsbury Smith, directorul general pentru Europa al agenţiei americane International News Service, a adresat lui G. M. Malencov, cu prilejul Anului Nou, rugămintea de a-i răspunde la câteva întrebări. Dăm mai jos întrebările domnului Kingsbury Smith şi răspunsurile lui G. M. Malencov. Prima întrebare: Care sunt urările dvs. pentru poporul american în anul 1954 ? Răspuns: Urez din toată inima poporului american fericire şi viaţă paşnică. Urez poporului american succese în desvoltarea legăturilor de prietenie cu toate popoarele şi rezultate rodnice în nobila acţiune de apărare a păcii împotriva tuturor încercărilor de a o tulbura. A doua întrebare: Speraţi că noul an va fi marcat de o întărire a legăturilor de prietenie dintre popoarele Americii şi Rusiei ? Răspuns : In primul rând ar fi de dorit îmbunătăţirea relaţiilor dintre ţările noastre. Eu cred că nu există piedici obiective în calea îmbunătăţirii în noul an a relaţiilor dintre Uniunea Sovietică şi S.U.A. şi a întăririi legăturilor tradiţionale de prietenie dintre popoarele ţărilor noastre. Şi sper că aşa va fi. A treia întrebare : Cum apreciaţi dvs. posibilităţile de menţinere a păcii în întreaga lume şi de slăbire a încordării internaţionale în anul 1954 ? Răspuns: Toate popoarele sunt însetate de o pace trainică şi există posibilităţi favorabile pentru slăbirea continuă a încordării internaţionale în anul 1954. Guvernele, şi în primul rând guvernele marilor puteri, nu pot să nu-şi plece urechea la glasul popoarelor şi nu pot să nu ţină seama de năzuinţa lor crescândă spre o pace trainică. In ceea ce priveşte Guvernul Sovietic, el a făcut, face şi va face şi de aici înainte totul pentru ca popoarele să trăiască în pace, pentru ca încordarea internaţională să fie slăbită şi între state să fie stabilite relaţii normale. A patra întrebare: Care este, după părerea dvs., cel mai important pas care ar putea fi întreprins în interesul păcii în întreaga lume în anul 1954 ? Răspuns: Un astfel de pas ar fi încheierea unui acord între state în virtutea căruia semnatarii acordului să-şi ia angajamentul solemn şi necondiţionat de anu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi celelalte arme de exterminare în masă. Un astfel de acord ar uşura posibilitatea de a se ajunge la o înţelegere cu privire la interzicerea completă a armei atomice şi cu privire la instituirea unui strict control internaţional asupra înfăptuirii interzicerii de a se folosi energia atomică în scopuri de război. In acelaş timp Guvernul Sovietic ar considera necesar să se ajungă la o înţelegere cu privire la reducerea considerabilă a tuturor celorlalte tipuri de armament şi a forţelor armate. Toate acestea ar micşora, fără îndoială, cheltuielile de stat pentru nevoile militare şi ar uşura situația economică a populației. Cuvântarea de Anul Nou a lui C. E. VOROŞILOV preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U. R. S. S. MOSCOVA (Agerpres).—TASS transmite textul cuvântării cu care C. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., s’a adresat poporului sovietic cu prilejul Anului Nou : Dragi tovarăşi! Dragi cetăţeni ai Marii Uniuni Sovietice ! Muncitori şi muncitoare! Colhoznici şi colhoznice ! Intelectuali sovietici ! Ostaşi ai forţelor noastre armate! Glorios tineret sovietic ! Vă felicit cu prilejul Anului Nou ! In anul ce s’a scurs, 1953, oamenii sovietici au depus o muncă sârguincioasă şi rodnică în interesul Patriei iubite. Datorită energiei nesecate a oamenilor muncii din tara noastră, se realizează cu succes cel de al cincilea plan cincinal de desvoltare a economiei nationale. In ciuda uneltirilor duşmanilor externi şi interni ai socialismului, creşte şi se întăreşte, forţa Statului Sovietic. Patria noastră socialistă devine mai bogată şi mai frumoasă. Creşte bunăstarea materială şi nivelul cultural al tuturor oamenilor sovietici. Indestructibilă, ca monolitul, este prietenia dintre popoarele măreţei noastre Patrii. De nesdruncinat este alianţa frăţească dintre clasa muncitoare şi ţărănime, şi de neclintit este unitatea moralpolitică a societăţii sovietice. Partidul Comunist al Uniunii S Sovietice, put unic prin dragoste şi ♦ncrnta, ca oamenilor muncii, ţine sus steagul victorios al lui Marx-Engels-Lenim-Stark, unind şi îndrumând toate eforturile şi energia poporului în vederea construirii societăţii comuniste. Grija pentru interesele vitale ale poporului, pentru înflorirea Patriei noastre, ca reazim de nădejde al prieteniei din ce în ce mai tari dintre popoare — iată ţelul suprem al Partidului Comunist şi Guvernului Sovietic. Partidul şi Guvernul nostru îşi îndreaptă toate eforturile spre a întări într’o măsură şi mai mare forţa Statului Socialist, spre a ridica şi mai mult bunăstarea oamenilor sovietici. De grija pentru binele și fericirea poporului sunt pătrunse cunoscutele hotărîri ale celei de a 5-a sesiuni a Sovietului Suprem al U.R.S.S., ale Plenarei din septembrie a C.C. al Partidului Comunist și hotărîrile Guvernului nostru, adoptate în anul încheiat în problemele : agriculturii, producţiei mărfurilor de consum popular şi desvoltării comerţului sovietic. Comitetul Central al Partidului Comunist şi Guvernul Sovietic au ferma convingere că poporul nostru, popor constructor al societăţii comuniste, va traduce cu succes în viaţă, cu energia creatoare ce-i este proprie, aceste hotărîri extrem de importante. Ocupat cu munca constructivă, poporul sovietic este pentru pace şi apără cauza păcii. Năzuinţa noastră de a asigura pacea între popoare — iată baza de granit a politicii externe, pe care a dus-o şi o va duce ferm Guvernul Sovietic, îndeplinind voinţa poporului său. Alături de Uniunea Sovietică, în lagărul unit al luptătorilor pentru marea cauză a păcii în lumea întreagă, luptă cu abnegaţie marele popor chineş, oamenii muncii din ţările de democraţie populară şi multe milioane de oameni simpli şi cinstiţi din ţările capitaliste. Plin de încredere în forţele sale, poporul sovietic — stăpânul Patriei sale mari şi fericite, plin de forţe creatoare şi energie, întâmpină cu bucurie anul nou 1954 In iiuniele Comitetului Central al Partidului nostru şi al Guvernului Sovietic, vă felicit din toată inima, dragi tovarăşi, cu prilejul Anului Nou. Acest an să fie un an de realizări şi mai mari în muncă, de creştere a forţelor şi tăriei Patriei noastre, de întărire continuă a capacităţii ei de apărare ! Un an de sporire a bunurilor materiale şi culturale pentru toţi oamenii sovietici ! Acest an să fie un an de destindere mai departe a încordării internaţionale, un an ce mari realizări în stabilirea unei păci trainice şi îndelungate în lumea întreagă ! La mulţi ani, dragi tovarăşii Mesajul de Anul Nou rostit la radio de dr. PETRU GROZA preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale In noaptea de 31 decembrie, tovarăşul dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a rostit la posturile noastre de radio mesajul de Anul Nou. Realizările anului trecut — a spus printre altele tov. dr. Petru Groza — sunt o dovadă a puternicei forţe creatoare a poporului nostru muncitor cât şi a înţelepciunii celor care îndrumează şi organizează această muncă — Partidul Muncitoresc Român şi Guvernul Republicii Populare Române. „ In anul ce s’a încheiat s’au ridicat noi mari întreprinderi industriale, întărinduse temelia întregii economii nationale — industria grea, industria producătoare de mașini. Hotărîrile din anul trecut ale Partidului Muncitoresc Român şi ale Guvernului asigură dezvoltarea armonioasă a tuturor ramurilor economiei naţionale şi creează condiţiile pentru un mare avânt al industriei uşoare şi alimentare, pentru lărgirea producţiei de mare consum. Concomitent cu aceasta s-au luat numeroase măsuri în vederea ridicării nivelului de viaţă al populaţiei muncitoare — reduceri de impozite şi taxe, îmbunătăţirea tarifelor de salarizare în diferite ramuri, îmbunătăţirea regimului pensiilor, etc . S’a întărit alianţa dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, această chezăşie a succeselor noastre şi pentru viitor. Ţărănimea muncitoare, stăpână pe ogorul şi pe rodul muncii sale, s-a bucurat tot mai mult de sprijinul şi ajutorul statului. Partidul şi Guvernul au luat importante măsuri pentru ridicarea producţiei agricole, dezvoltarea creşterii anmalelor şi îmbunătăţirea continuă a traiului ţărănimii muncitoare, acordând în acest scop ţăranilor muncitorinumeroase uşurări şi stimulente materiale. După ce a vorbit despre creşterea nivelului sanitar şi cultural al poporului nostru, tov. dr. Petru Groza a continuat: Toate realizările minunate care fac mândria poporului nostru se datoresc muncii conştiente, avântului patriotic al clasei muncitoare, al ţărănimii muncitoare, al intelectualilor, având alături ajutorul permanent puternic, cu adevărat prietenesc, al Uniunii Sovietice. Poporul nostru harnic, încrezător în forţele sale, este convins că va şti să înlăture din calea lui toate greutăţile şi să obţină noi succese pe drumul socialismului şi al bunei stări. Anul 1953 va intra în istorie ca un an al întăririi forţelor nobile care luptă în întreaga lume pentru întărirea păcii, pentru zădărnicirea planurilor primejdioase ale duşmanilor convieţuirii paşnice între popoare. Acest an, a arătat tov. dr. Petru Groza, a fost un an de noi succese ale giganticului lagăr al păcii, democraţiei şi socialismului, în frunte cu Uniunea Sovietică. In rândurile lui, Republica Populară Română ia parte activă la lupta pentru preîntâmpinarea unui nou război mondial, pentru apărarea viitorului fericit al omenirii. Tăria lagărului păcii stă în prietenia şi frăţia trainică dintre popoarele care îl alcătuiesc. Poporul român priveşte ca un bun de cel mai mare preţ prietenia sa indisolubilă cu eliberatorul său, marele popor sovietic,cu popoarele tarilor de democraţie populară. In vederea consolidării păcii în întreaga lume, Uniunea Sovietică duce o politică perseverentă de micşorare a încordării internaţionale, de întărire a legăturilor de prietenie între popoare şi state. Propunerea sovietică de a se terhei- un profd internaţional, prin care părţile contractante se angajează solemn de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi alte arme de exterminare în masă, a avut un puternic ecou în toate colţurile lumii. In prezent, apare mai clar ca oricând că voinţa hotărîtă de pace a popoarelor este în măsură să determine înfrângerea definitivă a uneltitorilor de război. Toate acestea ne îndreptăţesc să salutăm clipa care anunţă sosirea noului an cu voioşie şi încredere în viitorul luminos al poporului nostru şi al întregii omeniri muncitoare, cu un „bine aui venit!“ Iar vouă, dragi cetăţeni şi cetăţene, tovarăşi şi tovarăşe, vă adresez urarea tradiţională —■* „An nou fericit“. Sărbătoarea Anului Nou în Capitală Veselă şi bogată a fost sărbătorirea Anului Nou pe întreg cuprinsul patriei noastre. La miezul nopţii, milioane de oameni ai muncii au ascultat semnalul radiodifuzat, care vestea începutul noului an 1954. Oamenii muncii au ascultat mesajul de Anul Nou radiodifuzat al preşedintelui Prezidiului Marii Adunări Naţionale, dr. Petru Groza. El a felicitat pe toţi cei ce muncesc pentru succesele obţinute în anul care a trecut, pe drumul construirii socialismului şi apărării păcii, urându-le noi biruinţe în muncă. Locuitorii Capitale au primit noul an cu voioşie, sărbătorindu-i în familie, în cluburi şi restaurante. Muncitorii de la Complexul C.F.R. „Griviţa Roşie“, au sărbătorit Anul Nou în frumoasa clădire a clubului întreprinderii lor. Ceferiştii au ridicat şaharul pentru înflorirea patriei noastre dragi, pentru viitorul ei socialist, pentru pace. Cercetătorii ştiinţifici, cei tineri alături de cei mai în vârstă?, au petrecut revelionul împreună, la Casa Oamenilor de Ştiinţă. In noaptea de Anul Nou, redactorii ziarelor din Capitală s’au întâlnit în frumosul local al restaurantului Viilor, unde Casa Ziariştilor a organizat sărbătorirea revelionului. Studenţii au sărbătorit noul an împreună cu profesorii lor. La Institutul Medico-Farmaceutic şi la Facultatea de Filozofie, la Institutul Politehnic şi la Facultatea de Chimie1, a avut loc tradiţionalul bal de revelion. La miezul nopţii, studenţii au toastat pentru noi succese în învăţătură. Tinerii de peste hotare care studiază în ţara noastră au sărbătorit noul an împreună cu toţi colegii lor. (Agerpres). IN „ORĂŞELUL COPIILOR“ In zilele acestea, în marile pieţe ale Capitalei strălucesc feeric până seara târziu, luminile multicolore din orăşelele copiilor. In seara Anulu Nou în Orăşelul Copiilor din Piaţa Republicii era mare animaţie. Sute de micuţi însoţiţi de părinţii lor se perindă prin faţa căsuţelor liliputane, unire-i aşteaptă nenumărate surprize. Constelaţia de lumini, imaginile ce înfăţişează eroi ai minunatelor noastre basme, standurile încărcate cu dulciuri, cu iepuraşi şi ursuleţi, desfată privirile lor. Deasupra orăşelulu tronează semeţ steaua roşie, din vârful falnicului brad înalt de 22 metri. In jurul lui copiii urmăresc plini de curiozire un trenuleţ electric ce aleargă pe şine asemenea calului nărăvaş din poveste. Mai încolo, în faţa unei căsuţe, moş Gerte răspunde la scrisorile depuse de copii in timpul zilei în cutia de poştă. Alţi copii stau strânşi ciorchine în dreptul căsdei în rafturile căreia sunt rânduite o mulţime de cărţi de poveşti şi literatură pentru cei mici. Un pionier a cunuărat o carte cu versuri de Vladimir Maiacovschi. O fetiţă ceru „Baltagul“ de Mihail Sadoveanu. Aceeaşi afluenţă e şi o fata standurilor cu dulciuri şi jucării. „Mai venim şi mâine seară, mămico“ — spuse plin de bucurie mamei sale, un băieţel roşcovan cu nasul cârt, care ronţăia cu plăcere dintr’o bucată de şocolată. In clişeu, seara, în Orăşelul Copiilor din Piaţa Republicii. Foto L. TIBOR Deschiderea unei expoziţii de mobile Miercuri după amiază s-a deschis în str. Lipscani nr. 102 Expoziţia de mobilă a departamentelor producătoare, organizată de Ministerul Industriei Lemnului, Hârtiei şi Celulozei, în colaborare cu Ministerul GospodărieiComunale şi Industriei Locale, U.C.E.C.O.M. şi U.C.E.C.A.D. La deschidere au participat tovarăşii: Mihai Sudter, ministrul Industriei Lemnului, Hârtiei şi Celulozei, Alfons Picarschi, locţiitor al ministrului Gospodăriei Comunale şi Industriei Locale, Aurel Ardeleanu, locţiitor al ministrului Comerţului Interior, reprezentanţi ai U.C.E.C.O.M. şi U.C.E.C.A.D. Expoziţia prezintă noi tipuri de mobilă ce vor fi puse la dispoziţia publicului anul acesta. Aceste noi tipuri reflectă succesele obţinute de muncitorii, inginerii şi tehnicienii din această ramură industrială, care au produs în anul 1953 cu 324 la sută mai multă mobilă decât în 1950. Pentru prima oară s-a organizat în ţara noastră o astfel de expoziţie. Modelele expuse ilustrează priceperea şi străduinţa cu care muncitorii din acest sector producător de bunuri de larg consum, au înţeles să muncească pentru a da viaţă sarcinilor ce le revin din Hotărîrea Plenarei lărgite a C.C. al P.M.R. din 19—20 august 1953. Pentru a veni în sprijinul oamenilor muncii, garniturile de mobilă ce se vor pune în vânzare în toate magazinele de specialitate din Capitală şi din întreaga ţară, se vor vinde în 12 rate. Preţurile sunt fixate pe obiectele care compun garnitura. Piesele se vând şi separat. Scopul acestei expoziţii este acela de a da posibilitate publicului vizitator să vină cu sugestii asupra modelelor expuse, în vederea îmbunătăţirii calităţii viitoarelor produse şi a lărgi sortimentele . Standurile expoziţiei prezintă produse ale diferitelor întreprinderi din ţară.