Munca, mai 1954 (Anul 10, nr. 2036-2060)

1954-05-03 / nr. 2036

Pag. 2-a MUNKA Măreaţa demonstraţie de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală (Urmare din pag. 1-a) Mitinsul ia sfîrşit. In sunetele marşului festiv începe demonstraţia oamenilor muncii de 1 Mai Cinstea de a deschide demonstraţia festivă a revenit copiilor oamenilor muncii din Capitală. Un sunet limpede de goarnă vesteşte coloana pionierilor. Peste 2.000 de elevi şi eleve, purtători ai cravatei roşii, au venit să-şi arate cu prilejul zilei de 1 Mai dragostea si recunoştinţa faţă de regimul democrat-popular pentru copilăria lipsita de griji pe care o trăiesc astăzi, pentru viitorul luminos ce li se făurește. Prima parte a coloanei pionierilor e asemenea unei grădini cu flori roşii. In mijlocul coloanei este purtat un medalion cu chipul lui Lenin si Stalin. Pionierii continuă sa treacă. Copiii flutură în mîini batiste roşii, galbene si albastre, culorile drapelului patriei noastre dragi, iar în mijlocul coloanei sunt purtate panouri cu stema R P.R. si portretul tovarășului Gh Gheorghiu-Dej. Un alt grup de pionieri poartă cârti, diferite unelte pentru mecanică si grădinărie, aero si navo-modele, simbolizind activitatea din cercurile pioniereşti în care copiii îşi întregesc cunoştinţele căpătate in şcoală. Marşul vioi in sunetul căruia a defilat coloana pionierilor a încetat. Fanfara intonează acum Marşul Partizanilor. A început defilarea batalioanelor gărzilor muncitoreşti. In pas cadenţat trec în rînduri dese oameni ai muncii cu armele strinse in miini, exprimind hotărirea poporului nostru de a-şi apăra cu fermitate cuceririle măreţe. In piaţă îşi fac apariţia elevii şcolilor sistemului Rezervelor de Muncă. Peste 3.000 de tineri, reprezentînd de cei 65.000 elevi din toată tara ai acestor scoli, defilează prin fata tribunelor in uniformele lor albastre cu insignele meseriilor pentru care se pregătesc-Se îndreaptă spre Piaţa Stalin coloanele oamenilor muncii, ale sutelor de mii de muncitori, tehnicieni, funcţionari şi intelectuali, tineri studenţi veniţi să se bucure laolaltă de sărbătoarea primăverii, să-şi exprime unitatea lor deplină în construirea socialismului, în apărarea păcii. De-a lungul şirurilor nesfîrşite ale coloanelor de demonstranţi răsufla chemări în cinstea Partidului Muncitoresc Român, a Comitetului său Central, sub a cărui conducere poporul nostrumerge cu pași siguri pe calea construirii socialismului. Deasupra coloanelor se pot vedea nenumărate portrete ale membrilor Biroului Politic al C.C. al P.M.R. Chemările oamenilor muncii oglindesc legătura indestructibilă dintre partid, guvern şi popor. Nesfîrşită este dragostea şi recunoştinţa pe care poporul nostru le poartă marelui partid al lui Lenin şi Stalin. Ţării Socialismului victorios. Uniunea Sovietică. Nenumărate grupuri de demonstranţi poartă portretele membrilor Prezidiului C.C. al P.C.U.S. Ei scandează chemări în cinstea gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice. ..Trăiască prietenia veşnică dintre poporul român şi marele popor sovietic l‘‘ — răsună cu putere chemările oamenilor muncii. In primele rînduri păşesc harnicii constructori de motoare şi utilaj greu de la uzinele metalurgice ,,23 August“. Această uzină trimite în toate colturile tării produse bine cunoscute pentru înaltul lor nivel tehnic şi calitatea lor. macarale -turn, tractoare de 120 C.P., locomotive de mină și alte mașini si utilaje grele. In cinstea zilei de 1 Mai, colectivul acestei uzine a intensificat întrecerea socialistă care a cuprins cu 17 la sută mai multi muncitori decît în luna martie. Pregătindu-se pentru marea sărbătoare a lui 1 mai, muncitorii uzinei au terminat de curînd construcţia a 15 macarale pivotarite. Hotărîţi să sprijine lupta dusă pe ogoare pentru obţinerea unor recolte bogate, ei au fabricat înainte de termen 6.000 semănători manuale de porumb. In uzinele metalurgice au fost fabricate pînă acum, în afară de maşinile agricole planificate, peste 15000 semănători manuale. Totodată, un mare număr de muncitori și tehnicieni au plecat să muncească la sate pentru a contribui la folosirea deplină a utilajelor care sunt trimise pe ogoare. Mii de glasuri puternice scandează chemări care exprimă hotărirea poporului nostru de a îndeplini sarcinile, puse în faţă de plenara din august 1953 a C.C. al P.M.R pentru dezvoltarea economiei naţionale a patriei noastre, pentru continua ridicare a nivelului de trai al celor ce muncesc. Salut frăţesc marelui popor chinez — scandează participanţii la demonstraţie, exprimind frăţia ce leagă poporul nostru cu poporul chinez care luptă cu succes pentru întărirea Şi înflorirea Chinei Populare. In rândurile demonstranţilor de la uzineleMátyás Rákosi“ domneşte însufleţirea. Cînd şi cînd, din diferite părţi răsună cîntece vesele. Sărbătoarea e în inimile tuturor, înconjuraţi de privirile tovarăşilor lor din uzină, trec strungarii fruntaşi în întrecerea socialistă Ion Moldoveanu, Stelian Furtună, Vasiile Gorj, Năstase Mitroiu, Florea Nedelcu, Axente Zamfir, turnătorul Nicolae David, mentorul Nicolae Tăbăcuţă şi alţi muncitori, ingineri şi tehnicieni care fac cinste uzinelor pentru realizările lor în producţie. Colectivul întreprinderii şi-a îndeplinit planul producţiei globale pe trimestrul 1 al acestui an în proporţie de 101.1 la sută în sprijinul agriculturii s-au produs peste 38.000 kg piese de schimb pentru maşinile agricole. Muncitorii uzinelor „Mátyás Rákosi'' au reuşit ca în cinstea zilei de 1 Mai să realizeze economii în valoare de peste 500.000 lei. Coloana oamenilor muncii din raionul Griviţa Roşie este deschisă de harnicii ceferişti de la complexul „Griviţa Roşie", care în cinstea zilei de 1 Mai şi-au realizat angajamentele luate. Ei au terminat reparaţiile capitale ale unei locomotive şi ale unui vagon salon, au construit două cuptoare pentru forja grea, 15 ciocane pneumatice şi au dat în exploatare două cărucioare pentru elevatorul de alimentarecu cărbuni şi o linie de cale ferată pentru aprovizionarea oţelăriei cu materie primă. In cursul lunii aprilie muncitorii complexului au produs 13.000 diverse piese de schimb pentru maşini şi utilaj agricol. In primele rinduri ale ceferiştilor defilează mulţi, dintre cei 1.111 fruntaşi în întrecerea socialistă. Deasupra coloanelor se pot vedea portretele fruntaşilor în întrecerea socialistă Gheorghe Marin, Stavre Dragomir şi alţii. La demonstraţia de 1 Mai oamenii muncii din industria grea şi-au exprimat cu tărie hotărirea de a dezvolta necontenit capacitatea de producţie a întreprinderilor, de a spori productivitatea muncii şi gradul de folosire a utilajelor, de a da o atenţie deosebită necontenitei măriri a producţiei de maşini şi unelte agricole şi pieselor de schimb necesare creării şi dezvoltării secţiilor de produse de larg consum. In sprijinul dezvoltării agriculturii In Piaţa Stalin intră acum constructorii de maşini şi utilaj agricol de la noile uzine „Tudor Vladimirescu“. In fruntea coloanei un grup de muncitori poartă macheta unei batoze — produsul principal al întreprinderii. Graficul de producţie arată că in anul acesta muncitorii, inginerii şi tehnicienii de aici au construit cu 390 la sută mai multe batoze şi cu 166 la sută mai multe remorci auto decît în anul 1953. In cinstea zilei de 1 Mai, muncitorii uzinei „Tudor Vladimirescu“ au dat în luna aprilie peste plan 5 batoze si 25 remorci auto. In uzină a fost înfiinţată o secţie de valorificare a deşeurilor, unde în primele patru luni ale anului s-au produs bunuri de larg consum în valoare de aproape 100 000 lei. In întreprinderile metalurgice şi electrotehnice din Capitală au luat fiinţă 13 secţii de bunuri de larg consum unde se produce un bogat sortiment de bunuri metalice, In sectorul electrotehnic se va fabrica în acest an cu 70 la sută mai multe produse electrotehnice de larg consum decit în anul trecut. In fruntea coloanei lor, muncitorii de la uzina de unelte agricole ,,Semănătorirea“ poartă un grafic ce înfăţişează victoriile cu care au întîmpinat marea zi a frăţiei muncitorilor din toate tarile. In cinstea zilei de 1 Mai, planul de producţie la semănători a fost depăşit cu 15 la sută, la piese de schimb cu 6 la sută, iar în secţia bunuri de larg consum planul a fost realizat în proporţie de 108 la sută. Peste plan au fost date 2.000 de semănători manuale. Pe drumul ridicării nivelului de trai în piaţă apar deodată sute de biciclişti. Sunt muncitorii fabricii de biciclete „Bucureşti" care defilează, cu biciclete realizate în fabrica lor. In cinstea zilei de 1 Mai, în această fabrică a fost lucrat un prim lot de 500 biciclete. La marea demonstraţie a zilei de 1 Mai, muncitorii, inginerii şi tehnicienii din întreprinderile industriei uşoare se prezintă cu însemnate realizări. Muncitorii fabricii de confecţii „Gh. Gheorghiu- Dej“, urmărind îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea marii sărbători, au desfăşurat mai larg întrecerea socialistă. Trec apoi textilistele şi filatoarele de la uzina „7 Noiembrie“, întreprinderea fruntaşă pe ramură, care au răspuns printre primele la chemarea pentru intensificarea întrecerii socialiste în cinstea zilei de 1 Mai. În luna aprilie, ţesătoarele şi filatoarele de aici au produs peste prevederile planului mai mult de 6.000 mp ţesături şi 1.300 kg fire, depăşindu-şi astfel angajamentele luate cu peste 3.000 mp ţesături. In comparaţie cu anul trecut, productivitatea muncii a crescut cu 2,22 la sută, iar rebuturile au fost reduse cu 7 la sută. In cinstea zilei de 1 Mai au fost puse în fabricaţie 10 noi modele de diferite pînzeturi. Kati Stanislau, Elena Beciu, Lucreţia Leludia, Aurel Doianu, sunt muncitori fruntaşi bine cunoscuţi şi stimaţi în uzină. De aceea, portretele lor sunt purtate astăzi de tovarăşii de muncă, la demonstraţia de 1 Mai. Cei ce muncesc din industria pielărie se prezintă la marea demonstraţie cu însemnate succese pe linia sporirii producţiei de încălţăminte şi articole de marochinărie. Muncitorii fabricii de încălţăminte şi tăbăcărie „Flacăra Roşie“ au venit la demonstraţia festivă cu un car alegoric pe care erau prezentate modelele noi de încălţăminte de vară şi un sortiment variat de obiecte de marochinărie. In cinstea zilei de 1 Mai, muncitorii acestei fabrici au realizat alte patru modele noi de încălţăminte şi au înfiinţat în cadrul întreprinderii lor o secţie de marochinărie care a si produs peste 3.000 articole de marochinărie fină. In coloanele demonstranţilor trec numeroşi muncitori din întreprinderile industriei alimentare din Capitală. Muncitorii, tehnicienii din industria alimentară sînt hotărîti să sporească necontenit producţia fabricatelor de carne, peşte, ulei comestibil, zahăr etc., asigurînd lărgirea şi îmbunătăţirea sortimentelor. In primul trimestru al acestui an, muncitorii din industria alimentară din întreaga ţară au produs cu 115 la sută mai mult ulei comestibil, cu 22 la sută mai multe paste făinoase, cu 21 la sută mai mult zahăr şi cu 193 la sută mai multe conserve de carne decît în perioada corespunzătoare a anului trecut. Ei luptă cu succes pentru continua îmbunătăţire a produselor. In Capitală, numai muncitorii întreprinderii de panificaţie „Constantin David“ au fabricat în primul trimestru cu 954 tone mai multă pîine albă şi cu 579 tone mai multă pîine integrală decît în trimestrul I al anului trecut. Ei au reuşit să îmbunătăţească simţitor calitatea pîinii, a pastelor făinoase, care a ajuns să fie în proporţie de peste 90 la sută de calitatea I-a, iar la biscuiţi de peste 98 la sută. In cinstea zilei de 1 Mai, muncitorii de la întreprinderea de panificaţie „Constantin David“ au pus în fabricaţie noi sortimente de produse. Anul 1954 este un an de noi construcţii în sectorul industriei alimentare. In acest scop, investiţiile alocate acestei ramuri de producţie au crescut cu 74 la sută faţă de anul trecut. Sporirea investiţiilor va duce la creşterea capacităţii de producţie a întreprinderilor. Pînă la sfîrşitul anului, în sectorul panificaţie vor fi construite şi date în folosinţă 11 fabrici noi de pîine cu o capacitate de 188 tone în 24 de ore şi 2 fabrici de paste făinoase. Coloanele oamenilor muncii care participă la demonstraţia festivă de 1 Mai par nesfîrşite. In coloane sînt şi numeroşi lucrători din comerţul de stat şi cooperatist. Participînd astăzi la demonstraţia de 1 Mai, ei îşi exprimă hotărirea de a-şi îmbunătăţi necontenit munca, de a asigura o bună desfacere a mărfurilor, reducerea continuă a cheltuielilor de circulaţie a mărfurilor. Valoarea produselor alimentare vîndute populaţiei din Bucureşti în trimestrul I 1954 întrece cu 10,9 la sută valoarea vîrizărilor din trimestrul I 1953. S-au distribuit în primul trimestru al acestui an faţă de trimestrul 1 al anului trecut cu 19,9 la sută mai multă pîine raţionalizată, cu 24,8 la sută mai multă pîine neraţionalizată, cu 77,9 la sută mai multă pîine albă şi specialităţi, cu 180 la sută mai mult ulei la liber, cu 81 la sută mai multă făină albă, cu 460 la sută mai mult unt şi margarina etc. In ceea ce priveşte mărfurile industriale (ţesături, confecţii, sticlărie, articole de menaj etc.) s-au vîndut în primul trimestru al acestui an produse a căror valoare a depăşit cu 14 la sută pe aceea a produselor industriale vîndute în perioada corespunzătoare a anului trecut. Pentru pace şi prietenie între popoare Zecile de mii de participanţi la demonstraţia festivă de 1 Mai şi-au manifestat din nou hotărirea lor de a contribui la apărarea şi consolidarea păcii şi prieteniei între popoare. Printre nenumăratele steaguri ce îşi unduiau faldurile deasupra coloanelor erau panouri pe care stătea scris: „Trăiască pacea între popoare“. ..Salut frăţesc tuturor popoarelor iubitoare de pace". Ca un simbol al voinţei de pace, oamenii muncii au adus cu ei la demonstraţie porumbei albi. Cu ocazia zilei de 1 Mai, poporul nostru adresează un salut frăţesc popoarelor din ţările de democraţie populară, care construiesc o viaţă nouă, socialistă, care luptă cu succes pentru avîntul continuu al industriei şi agriculturii, pentru ridicarea necontenită a bunăstării celor ce muncesc. Scandînd chemări în cinstea prieteniei şi frăţiei dintre tarile lagărului păcii, democraţiei şi socialismului, mulţi demonstranţi poartă portretele conducătorilor partidelor comuniste şi muncitoreşti din ţările de democraţie populară. De-a lungul coloanelor revin, purtate de participanţii la demonstraţie, portretele conducătorilor R.D. Germane. Chemările oamenilor muncii exprimă solidaritatea poporului nostru cu lupta poporului german pentru o Germanie liberă, independentă, democratică şi paşnică împotriva planurilor criminale de transformare a Germaniei occidentale în focarul unui al treilea război mondial. Poporul nostru urmăreşte cu dragoste frăţească munca paşnică plină de avînt a poporului R.P.D Coreene, pentru refacerea economiei naţionale şi sprijină prin toate forţele sale rezolvarea pe cale paşnică a problemei coreene, unificarea naţională a Coreei pe baze democratice. Astăzi, la demonstraţia de 1 Mai, oamenii muncii exprimă poporului coreean urări de succes în lupta sa. Oamenii muncii din ţara noastră îşi exprimă hotărirea de a contribui cu toate forţele la stabilirea păcii în Indochina, la stingerea tuturor focarelor de război existente, pentru asigurarea securităţii colective în , întreaga lume. De ziua solidarităţii internationale a celor ce muncesc, gindurile poporului nostru se îndreaptă spre oamenii muncii din tarile capitaliste si coloniale. Sunt purtate de demonstranţi si portretele conducătorilor partidelor comuniste si muncitoreşti din aceste tari. Defilează oamenii de artă, studenţii şi sportivii In rîndurile fiecărei coloane sunt grupuri mari de tineri studenţi, viitori ingineri, agronomi, arhitecţi, constructori, medici, profesori. Aplecaţi asupra cărţilor, în laboratoare... pe şantiere sau pe ogoare, în zilele depractică aceşti tineri se pregătesc cu rîvnă să devină constructori vrednici şi pricepuţi ai socialismului. In rîndurile manifestanţilor trec numeroşi lucrători pe ţărimul literaturii şi artei, scriitori, artişti plastici, compozitori, actori şi regizori. Ca în fiecare an, locuitorii Bucureştiului urmăresc cu un mare interes defilarea sportivilor. In rînduri perfecte, cu pas cadenţat, apar în piaţă coloanele de sportivi care poartă steaguri şi portretele marilor învăţători ai oamenilor muncii din întreaga lume, Marx, Engels, Lenin, Stalin. Un grup de tinere îmbrăcate în alb poartă macheta globului pămîntesc sub semnul păcii între popoare. Un alt grup de tineri sportivi poartă numeroase steaguri reprezentînd culorile tuturor asociaţiilor sportive din ţara noastră. Cu ropote de aplauze sînt întîmpinaţi sportivii asociaţiei „Dinamo“, în cadrul căreia activează sportivi fruntaşi şi maeştri ai sportului. Defilarea sportivilor dinamovişti este deschisă de un grup de 15 motociclişti. Grupuri de demonstranţi înfăţişează apoi diversitatea sporturilor care se practică în cadrul asociaţiei „Dinamo“. Sportivii dinamovişti înscriu printr-o reuşită demonstraţie cuvîntul „Pace“, cuvînt scump oamenilor de pe întreg cuprinsul globului. Defilează apoi coloana sportivilor asociaţiei „Locomotiva“" sportivii asociaţiei ..Flamura Roşie", care in apropierea tribunei au construit piramide vii reprezentînd munca entuziastă a muncitorilor ţesători, iar apoi sportivii asociaţiei „Recolta“. Prin fata tribunelor trec rînduri, rînduri, sportivii asociaţiilor „Flacăra“ si „Ştiinţa“. In primele rînduri ale tinerilor de la „Ştiinţa“ păşesc sportivi fruntaşi care poartă tricourile de campioni ai R.P.R. Sportivii de la „Ştiinţa“ descriu în momentul trecerii lor prin faţa tribunei cuvîntul „1 Mai“, iar un grup de studenţi de la Institutul de Cultură Fizică din Bucureşti fac reuşite demonstraţii de gimnastică Aplauze furtunoase răsplătesc aceste minunate decoruri ale tradiţionalei sărbători a lui I Mai. Defilează apoi 150 de tineri reprezentînd „Minerul“ urmaţi de sportivii asociaţiei „Avîntul“. Intră apoi în piaţă tinerii sportivi ai asociaţiei.Rezervele de Muncă“. După un medalion care reprezintă chipurile marilor învăţători ai oamenilor muncii, Marx-Engels-Lenin-Stalin , încadrate în steaguri roşii, tinerii asociaţiei „Rezervele de Muncă“ poartă portretele tovarăşilor G. M. Malenkov şi Gh. Gheorghiu- Dej. După sportivii tinerei asociaţii ,.Voinţa“ se apropie în rînduri compacte sportivii asociaţiei ..Progresul“, îşi fac apariţia apoi sportivii asociaţiei „Constructorul“, urmaţi de aviatorii sportivi, care poartă steaguri albastre. In timp ce prin faţa tribunei trec sportivii asociaţiei ..Metalul“, la intrarea în Piaţa „I.V. Stalin“ îşi fac apariţia sportivii de la C.C.A., care anul acesta închid demonstraţia sportivilor din Capitală. ★ In faţa tribunei centrale s-au încolonat apoi tovarăşii care au asigurat serviciul de ordine în timpul demonstraţiei, împreună cu ei, întreaga asistentă intonează cu căldură Internaţionala, imnul unităţii oamenilor muncii de pretutindeni în lupta pentru un viitor fericit. După ce dă onorul în faţa tribunei centrale, fanfara militară încheie demonstraţia oamenilor muncii din Capitală cu prilejul zilei de 1 Mai. (Agerpres). fiini de entuziasm şi voioşie, zeci şi zeci de mii de oameni ai muncii din Capitală au defilat ieri prin Piaţa „I. V. Stalin" exprimîndu-şi dragostea fierbinte faţă die partid şi guvern, hotărirea de a-şi spori eforturile in lupta pentru creşterea bunăstării poporului, pentru apărarea păcii, pentru victoria socialismului la patria noastră. In clişeu: aspecte de la demonstraţie. (Toton TIBOR şi B COZIA) Luni 3 Mai 1954 — nr. 2030 Sărbătorirea zilei de 1 Mai în ţară Valea Jiului (De la corespondentul nostru). O zi minunată de primăvară. In dimineaţa aceasta, minerii Văii Jiului si-au îmbrăcat hainele de zile mari, si-au pus decoraţiile, apoi în grupuri masive s-au îndreptat spre Petroşani- iată-i apoi trecind in şiruri lungi prin fata tribunei, raportînd partidului şi guvernului că si-au depăşit sarcinile de plan, că au dat tării mii de tone de cărbune peste plan. In tribună, ei văd alături de conducătorii organelor de partid şi de stat pe cei mai buni mineri : Kopetiniheza, care extrage acum cărbune în contul anului 1958, tînărul Mihai Ştefan care a terminat norma anuală pînă în ziua de 1 Mai. Ion Gaiovschi şi lor. Damian de la Lupeni şi alţii. In fruntea coloanei minerilor Văii Jiului sînt 120 de fruntaşi ai întrecerii socialiste de la Aninoasa. După ei trec cei de la Vulcan. Şi în mina lor funcţionează azi puternice maşini de extracţie, maşini de încărcat, combine ,,Donbas“, locomotive electrice, cratere etc. şi gradul de mecanizare creşte pe zi ce trece. Cu ajutorul mecanismelor şi utilajelor primite din Uniunea Sovietică, minerii de la Vulcan dau tării tot mai mult cărbune. Cu aplauze puternice este întîmpinată coloana celor de la Uricani. Graficul ce-i poartă fruntaşii întrecerii Bartha Ludovic şi Tudoran Ion arată că mina a dat în luna aprilie cu 14,2% mai mult cărbune. Trec apoi minerii Cimpei, care în aprilie au recuperat rămînerea în urmă şi au depăşit cu 7,8% prevederile planului de producţie. Iată şi coloana celor de la Petrila. Alături de Haidu Iuliu, Mihai Ştefan, Bexa Petru şi alţii, s-au ridicat aici noi fruntaşi ai întrecerii socialiste ca Rudolf Cosma, Gh. Croitoru, Gh. Stăucean si alţii. De curînd, peste 10 familii de la Petrila s-au mutat în apartamente noi. Magazinele textile si alimentare sunt pline de mărfuri. Minerii îşi petrec serile la club ori la cinematograf Viata lor a devenit mai bună, mai frumoasă — lucru pe care-l citeşti pe fetele lor. In zilele de întrecere în cinstea lui 1 Mai, minerii Văii Jiului şi-au dovedit odată mai mult caldul lor patriotism. Sunt foarte mulţi care şi-au supraîndeplinit planul de producţie pe aprilie. Pe întreaga Vale a Jiului s-a înregistrat o depăşire de 2,8%. şi aceasta o raportează minerii de la Cimpa şi Uricani, de la Lupeni şi Petrila în această minunată zi de 1 Mai. Ploieşti (Prin telefon de la corespondentul nostru). In ziua măreţei sărbători a oamenilor muncii, zeci de mii de petrolişti, metalurgişti, textilişti şi muncitori din diferite alte ramuri de producţie ale oraşului şi regiunii Ploieşti, au raportat partidului şi guvernului despre succesele lor în muncă. Cu vii aplauze au fost primiţi muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii schelei Boldeşti, care au raportat cu mîndrie că şi-au îndeplinit in proporţie de 112,63 la sută angajamentele luate în cinstea măreţei sărbători. Astfel, oficiul de foraj al schelei a terminat înainte de vreme săparea a 6 sonde, muncitorii de la extracţie au dat rafinăriilor 355 tone ţiţei peste plan, recuperînd în acelaşi timp 2.000 kg parafină şi 8.000 kg fier vechi Totalul economiilor realizate în schela Boldeşti in cinstea zilei de 1 Mai se ridica la aproape 400.000 lei. Au manifestat apoi colectivele de muncă ale rafinăriilor. Cu steaguri larg desfăşurate, purtînd portretele conducătorilor partidului şi guvernului, au trecut muncitorii Rafinăriei nr. 1, care şi-au depăşit planul de prelucrare pe luna aprilie cu 3,50 la sută. In rînd cu ei, au păşit distilatorii secţiei de bitum care în aceeaşi lună au dat 150 tone de bitum peste cit se angajaseră. Iată-i defilând şi pe muncitorii, tehnicienii şi inginerii termocentralei „Gh. Gheorghiu-Dej". Sprijiniţi de inginerii şi tehnicienii cehoslovaci, ei au montat şi dat în exploatare în cinstea marii sărbători un nou turbo-generator. Au manifestat şi constructorii de piese de schimb pentru agricultură de la întreprinderea „Macazul“, care şi-au îndeplinit cu mult înainte de termen sarcinile de plan, apoi textiliştii fabricii „Dorobanţul", care în aprilie au sporit cu 106 la sut şi volumul producţiei faţă de aceeaşi lună a anului trecut, muncitorii din numeroase gospodării agricole de stat care au îndeplinit planul insămîntărilor de primăvară. Tg. Mureş (Prin telefon de la corespondentul nostru). — In oraşul de reşedinţă al Regiunii Autonome Maghiare, ziua de 1 Mai a fost sărbătorită cu însufleţire de către mii de muncitori, intelectuali, colectivişti şi ţărani muncitori. Printre cele mai importante realizări obţinute în cinstea acestei zile în această regiune, se numără punerea în funcţiune la Singeorgiu de Pădure a primului turbogenerator al termocentralei „Steaua Roşie". De asemenea, în întreprinderea de piese de schimb pentru industria textilă şi de tricotaje „Encsel Maurieiu" au fost instalate 36 maşini pentru confecţionarea benzilor de carde, produs ce se fabrică pentru prima oară în ţara noastră. Staţiunile de maşini şi tractoare din R. A.M au fost înzestrate anul acesta cu noi tractoare R.D. 35 şi batoze fabricate ■în ţară. Pină în ziua de 20 aprilie, aceste staţiuni au depăşit planul lucrărilor agricole de primăvară cu 6 la sută, fruntaş pe regiune situîndu-se S.M.T-Reghin Prin aplicarea regulilor agrotehnice înaintate s-a ridicat şi nivelul muncilor agricole. Gospodăriile colective din Batoş, Ideciu de Sus şi altele aplică pe scară largă insămînţiatul porumbului şi plantarea cartofilor în cuiburi aşezate în pătrat. Despre aceste realizări a vorbit tovarăşul Csupor Ludovic, prim secretar al comitetului de partid al Regiunii Autonome Maghiare, la deschidereamitingului închinat zilei de 1 Mai. După aceea a urmat defilarea Primii au demonstrat un grup de muncitori fruntaşi, purtînd o pădure de drapele roşii, urmaţi fiind de colectivele întreprinderilor fruntaşe : „Simo Geza“, „I.F.U. Reghin“ şi O.C.L. „Alimentara". Cei de la „Simo Geza" au raportat că planul pe luna aprilie a fost realizat în proporţie de 105 la sută, iar în schimbul de onoare întreaga fabrică a obţinut o depăşire de 38,7 la sută. Coloanele au trecut una după alta, oamenii fiind mîndri de succesele obţinute în cinstea lui 1 Mai Astfel, colectivul fabricii de piele „Petöfi Şandor“ a realizat economii de 45.527 lei şi a confecţionat din deşeuri produse de larg consum în valoare de 163 720 lei Colectivul depoului din Tg. Amureş a economisit combustibil în valoare de 56 000 lei etc. Manifestaţia a fost încheiată de coloanele de sportivi care purtau cu mîndrie drapelul de regiune fruntaşă decernat lor pentru rezultatele deosebite obţinute în cursul anului trecut. Răcari Pe şoselele ce duc spre Răcari, reşedinţa raionului cu acelaşi nume din regiunea Bucureşti, au pornit încă din primele ore ale dimineţii coloane de camioane şi căruţe frumos împodobite cu ghirlande de verdeaţă, cu steaguri roşii şi tricolore Numeroşi muncitori din întreprinderile raionului, din G.A S.-uri şi S. M.T.-uri, colectivişti şi ţărani muncitori cu gospodării individuale, de la Buftea, Titu, Brezoaiele, Lunguieţu, Zoiţa se îndreptau spre Răcari pentru a participa la manifestaţia organizată în cinstea zilei de 1 Mai. La sărbătorirea zilei de 1 Mai, oamenii muncii din satele şi comunele raionului Răcari au raportat partidului despre realizările obţinute de ei în muncile agricole de primăvară. Folosind mijloace mecanizate şi aplicând metode avansate agrotehnice, ei au însămînţat peste 7.800 ha cu porumb, mai mult de 7.200 ha cu cartofi, 1.957 ha cu ovăz, 2.391 ha cu floareasoarelui şi mari suprafeţe de legume, ceapă, pepeni, mazăre etc. Răspunzînd chemării partidului de a spori producţia agricolă, colectiviştii şi ţăranii muncitori cu gospodării individuale din raionul Răcari s-au angajat să trimită in acest an pe pieţele Capitalei mari cantităţi de cartofi, legume şi cereale. La mitingul ce a avut loc pe stadionul sportiv din Răcari, a vorbit tov. Dumitru Petre, prim secretar al comitetului raional de partid După terminarea manifestaţiei, re estradele montate în parcul de odihnă „1 Mai“ din Răcari, echipele de dansuri şi tarafurile căminelor culturale din raion au prezentat frumoase programe artistice. Serbări populare de 1 Mai în Capitală După demonstraţia de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, în tot cursul zilei au avut loc frumoase serbări populare-In Parcul de Cultură şi Odihnă „I. V. Stalin“, mii de cetăţeni ai Capitalei au petrecut în după amiaza zilei de 1 Mai clipe de neuitat. Pe scena Teatrului de vară, Ansamblul Direcţiei Miliţiei Capitalei a prezentat un bogat program artistic compus din cîntece şi dansuri sovietice şi romîneşti. Pe aceeaşi scenă Orchestra de Estradă Radio a interpretat diferite bucăţi de muzică uşoară. Pe estrada de amatori şi-au dat concursul echipele de dansuri şi cor ale Întreprinderii Auto- C.F.R., Trustului 13 Construcţii şi altele. Şi în acest an, la Arenele Libertăţii un mare număr de cetăţeni ai Capitalei au asistat la programul artistic prezentat de Ansamblul de Estradă. Artişti cunoscuţi ai acestui Ansamblu au interpretat cîntece şi momente vesele. Şi-au mai dat concursul Ansamblul de cîntece şi dansuri al M.A.I. şi echipe de amatori ale întreprinderilor „Pavel Tcacenco“, „Steaua Roşie“ şi altele. Pînă seara tîrziu, în pieţele şi în parcurile Capitalei au continuat jocurile și cântecele, s-a revărsat veselia oamenilor muncii pentru marea sărbătoare a lui 1 Mai.