Munca, octombrie 1963 (Anul 19, nr. 4945-4971)

1963-10-01 / nr. 4945

Nr. 4945 prezintarea scrisorilor de acreditare de către noul ambasador al Indiei în R. P. Romina Cuvîntăril© rostite ! în cuvîntul său, ambasadorul K. Bl. F. Khimani a declarat: „Cu a- ceastă fericită ocazie, am onoarea ■le a vă aduce, Excelenţă, salutul preşedintelui nostru şi al primului ■ministru. I Noi în India avem dragoste şi ad- Imiraţie pentru guvernul şi poporul rromîn şi pentru felul în care au a- Ibordat marile lor probleme. Sîntem,de asemenea, fericiţi că relaţiile dintre cele două ţări ale noastre stau pe baza solidă şi trainică a prieteniei şi înţelegerii. Colaborarea noastră pe tărîm economic se află pe o bază echilibrată şi reciproc avantajoasă. Sîntem fericiţi că acum am încheiat între noi un acord cultural şi un plan de colaborare culturală. în alte domenii, înţelegerea dintre noi este, de asemenea, deplină“, în încheiere ambasadorul K. R. F. Khimani şi-a exprimat convingerea că legăturile de prietenie atît de puternice, existente între cele două ţări, se vor întări şi mai mult. în răspunsul său, preşedintele Consiliului de Stat al R. P. Române, Gheorghe Gheorghiu-Dej, a spus : „Exprim sincere mulţumiri pentru salutul adus din partea Excelenţei Sale preşedintele Republicii India şi a primului ministru. Vă rog să transmiteţi, din partea poporului romîn şi a mea personal, cele mai bune urări de sănătate şi fericire preşedintelui dv. şi primului ministru, precum şi de prosperitate marelui popor indian. Este un prilej de satisfacţie să relevăm că legăturile dintre Republica Populară Romînă şi India se dezvoltă şi se adîncesc cu fiecare an, spre folosul ambelor noastre popoare. Relaţiile comerciale şi de colaborare economică dintre ţările noastre, bazate pe principiul egalităţii şi avantajului reciproc, se dovedesc rodnice şi se află în continuă dezvoltare, împărtăşim aprecierea dv. că numirea unui ambasador al Republicii India cu reşedinţa permanentă la Bucureşti constituie un element deosebit în relaţiile romîno-indiene. Dezvoltarea multilaterală a economiilor ţărilor noastre creează posibilităţi tot mai largi pentru extinderea relaţiilor în domeniul economic, tehnico-ştiinţific şi cultural“. Preşedintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, a urat noului ambasador indian succes deplin în activitatea sa consacrată adîncirii prieteniei şi dezvoltării relaţiilor multilaterale dintre cele două ţări şi l-a asigurat că se va bucura de sprijin deplin din partea Consiliului de Stat al R. P. Române, a guvernului român şi a sa personal. Intre preşedintele Consiliului de Stat, Gheorghe Gheorghiu-Dej, şi ambasadorul K. R. F. Khiniani a avut loc apoi o convorbire cordială. La ceremonia prezentării scrisorilor de acreditare şi la convorbire au participat Grigore Geamănu, secretarul Consiliului de Stat, şi George Macovescu, adjunct al ministrului afacerilor externe. Ambasadorul Republicii India a fost însoţit de R. D. Chakravarty, secretar al ambasadei. (Agerpres) Turneul Teatrului de comedie din Bucureşti în U. R. S. S. în cadrul Planului de colaborare culturală şi ştiinţifică între R.P. Romînă şi U.R.S.S., duminică a plecat în Uniunea Sovietică Teatrul de comedie din Bucureşti, condus de artistul poporului Radu Beligan. Pe scena Teatrului din Kremlin şi Teatrului de comedie din Leningrad, artiştii români vor prezenta spectacole cu piesele: „Prietena mea Pix“ de V. Em. Galan, „Svejk în al doilea război mondial“ de Brecht şi „Umbra“ de Evghenii Şvarţ. La plecare, pe aeroportul Băneasa, colectivul teatrului a fost condus de Virgil Florea, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe, ai conducerii O.S.T.A., de oameni de teatru. A fost de faţă G. E. Cebotariov, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Uniunii Sovietice în R. P. Romînă, şi membri ai ambasadei. în aceeaşi zi, artiştii romîni au sosit la Moscova. Pe aeroportul Seremetievo ei au fost întîmpinaţi de N. K. Sapetov, vicepreşedintele Asociaţiei oamenilor de teatru din U.R.S.S., Serafima Birman, artistă a poporului a U.R.S.S., L. Al. Şaps, maestru emerit al artei al R.S.F.S.R., regizor la Teatrul „Mossoviet“, N. Karmanov, directorul Teatrului Kremlinului, V. Ponomariov, directorul Oficiului de Stat pentru Turnee Artistice din U.R.S.S., reprezentanţi ai vieţii culturale sovietice, ziarişti, precum şi de reprezentanți ai Ambasadei R. P. Romíne la Moscova. (Agerpres) ★ De la L T. B. Terminîndu-se lucrările de reparaţii capitale ale străzii Theodor Speranţia, începînd de azi, autobuzele traseului 34 revin la traseul normal: str. Traian, Calea Dudeşti, str. Theodor Speranţia, pînă la Piaţa Muncii, unde se întorc. ★ Tot de azi, autobuzele traseului 38 revin pe str. Ghenadie Petrescu, porțiunea unde s-au executat lucrările de reparații, rămînînd deviate de pe strada Delea Nouă, str. Dristor, unde lucrările nu s-au terminat încă. Tehnica şi-a spus cuvitul Terenul apos, apoi noroios a influenţat mult desfăşurarea meciurilor pe Stadionul Republicii din Capitală. Cum pe un astfel de teren echipa mai tehnică are şanse de cîştig, victoriile la scor repurtate de către Steaua — 7—2 cu Crişul — şi Dinamo Bucureşti — 5—1 cu Siderurgistul, sunt normale. Nou promovatele — Crişul şi Siderurgistul — s-au dovedit bine pregătite din punct de vedere al condiţiei fizice, dar nu la fel de bine şi tehnico-tactic. Steaua, deşi nu a strălucit, a etalat un joc colectiv mai variat, mai curgător şi deci mai spectaculos. „Nevralgia“ la Steaua se menține încă la apărare. Devenind mai matur, Pavlovici s-a impus mai mult pe teren, marcînd trei goluri, dintre care ultimul, cu capul, de o rară spectaculozitate. Regretabil că Creiniceanu a început să exagereze în dribling, mai ales pe un teren desfundat. Deşi pare paradoxal, totuşi în cîmp mingea a fost mai mult în posesia fotbaliştilor orădeni. Dar cînd din 5—6 pase abia înaintezi cîţiva metri şi cînd în faţa porţii uiţi să şutezi, nu poţi cuceri victoria. Primită cu aplauze la scenă deschisă, pentru calificarea în turul următor al cupei „C.C.E.", echipa Dinamo Bucureşti a practicat un joc mulţumitor. Se pare că atacul dirijat de Ţîrcovnicu şi alimentat în permanenţă de cei doi mijlocaşi, a început să-şi facă datoria marcînd şi goluri în urma unor combinaţii reuşite. Siderurgistul Galaţi, care pusese pe gînduri multe echipe cu pretenţii, n-a corespuns la Bucureşti. In primele 10 minute, cînd Zgardan a ratat o mare ocazie, a înspăimîntat şi pe Dinamo. Dar pe măsură ce timpul a trecut, a ieşit şi mai mult în evidenţă lipsa de coeziune şi de concepţie de joc. Elanul şi dîrzenia, arme principale ale echipei Siderurgistul, fără latura tehnică necesară, nu sînt suficiente. Apărarea face unele greşeli elementare ajungînd pînă la autogoluri (cazul lui Hulea),, iar înaintarea e lipsită încă de acele combinaţii subtile care să străpungă apărarea adversă. Zgardan, care s-a dovedit un excelent șuter, e prea... Fază din meciul de fotbal Steaua — Crișul MUNKA Mecanizatorii de la G.A.S. Deveselu, raionul Caracal, lucrează din plin la însămînţatul griului de toamnă. In clişeu: aspect de la executarea acestei lucrări Foto : C. PĂUN Semnarea Programului de schimburi culturale, ştiinţifice şi tehnice între Republica Populară Romînă şi Republica Franceză Intre 27 şi 30 septembrie au avut loc la Bucureşti lucrările Comisiei mixte romîno-franceze pentru elaborarea Programului de schimburi culturale, ştiinţifice şi tehnice, pe perioada 26 octombrie 1963 — 31 decembrie 1965, între Republica Populară Romînă şi Republica Franceză, în cadrul lucrărilor, care s-au desfăşurat într-o atmosferă cordială, Comisia mixtă a constatat cu multă satisfacţie că schimburile şi acţiunile realizate în perioada 1962—1963 pe baza Protocolului au contribuit la dezvoltarea pozitivă a relaţiilor culturale româno-franceze şi au creat noi posibilităţi pentru continua lor lărgire. Programul elaborat pentru următorii doi ani prevede, printre altele, creşterea schimburilor de cadre didactice şi a numărului de lectori de limba romînă, respectiv franceză, a schimburilor de oameni de ştiinţă, specialişti şi cercetători ştiinţifici, acordarea reciprocă de burse de studii şi specializare, participarea reciprocă la manifestări ştiinţifice şi cultural-artistice. Programul prevede, de asemenea, vizite reciproce ale oamenilor de cultură şi artă din cele două ţări: organizarea „Zilelor culturii române" în Franţa şi a „Zilelor culturii franceze“ în R. P. Romînă, schimb de formaţii artistice şi solişti, organizarea de expoziţii şi gale de filme etc. Se prevede, de asemenea, trimiterea în Franţa a unei formaţii române de balet şi primirea în România a teatrului „Comedia Franceză". Programul a fost semnat din partea guvernului Republicii Populare Române de Pompiliu Macovei, adjunct al ministrului afacerilor externe, iar din partea guvernului Republicii Franceze de Jean Basdlevant, ministru plenipotenţiar, director general al afacerilor culturale şi tehnice din Ministerul Afacerilor Externe. La semnare au asistat Jean Livescu, adjunct al ministrului învăţământului, Virgil Florea, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, acad. Dumitru Dumitrescu, secretar prim al Academiei R.P. Române, Octav Livezeanu, vicepreşedinte al Institutului român pentru relaţiile culturale cu străinătatea, acad. Gheorghe Mihoc, rectorul Universităţii Bucureşti, funcţionari superiori din Ministerul Afacerilor Externe şi din alte instituţii, precum şi membrii celor două delegaţii. Au fost de faţă Pierre Paul Bouffanais, ministrul Franţei la Bucureşti, şi membri ai legaţiei. După semnare, Pompiliu Macovei şi Jean Basdlevant au rostit cuvîntări. TIT Cu ocazia semnării noului Program de schimburi culturale, ştiinţifice şi tehnice intre R.P. Romînă şi Republica Franceză, Pierre Paul Bouffanais, ministrul Franţei la Bucureşti, a oferit în saloanele legaţiei un cocteil în cinstea delegaţiei culturale franceze condusă de Jean Basdlevant, ministru plenipotenţiar, director general al afacerilor culturale şi tehnice din Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Franceze. La cocteil, care s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, au participat Pompiliu Macovei, adjunct al ministrului afacerilor externe, Jean Livescu, adjunct al ministrului învăţămîntului, Virgil Florea, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, acad. Iorgu Iordan, vicepreşedinte al Academiei R.P. Româno, Octav Livezeanu, vicepreşedinte al Institutului român pentru relaţiile culturale cu străinătatea, academicieni şi alţi oameni de cultură şi artă, ziarişti. Au participat, de asemenea, membrii celor două delegaţii. Au fost prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti şi alţi membri ai corpului diplomatic. (Agerpres) Rezultate normale în categoria la fotbal fcflOOOOOOOOOOOOOOOOCSOOOOOOOOO OÖOÖOOOOOOOOOOOOOOOOŰOOOO^ Cu toate că în etapa aceasta a campionatului categoriei A la fotbal 3 rezultatele au fost normale, s-au produs totuși serioase schimbări de locuri 88 în clasament. Singurele echipe care au rămas neclintite pe aceleaşi locuri | I sunt Steaua, în frunte, şi Ştiinţa Cluj, pe ultimul loc. Excepţie de la... nor- g - mal a făcut rezultatul de egalitate (1—1) obţinut de Progresul la Arad cu 13 U.T.A., confirmînd astfel forma bună în care se află echipa bucureşteană. g 3 în rest, toate echipele care au jucat în deplasare au fost învinse. Dacă g 3 înaintaşii rapidişti n-au putut marca mai multe goluri în poarta Farului, în - I schimb şi-au marcat în propria poartă (Motroc) (1—3). Deci comportarea g 3 slabă a Rapidului se menţine şi astfel cu un golaveraj inferior (numai în 8 8 două meciuri a primit 9 goluri) se află pe locul 10 în clasament. O fraguroasă ascensiune în clasament a făcut Petrolul în urma victoriei cu 100 g g asupra Steagului Roşu, instalîndu-se pe locul secund. Tot la două puncte 8 8 (8) faţă de lider se află Progresul şi Farul. Înfrîngerea de ieri la scor a 1i atras în urmă pe Siderurgistul tocmai pe locul 9, învingînd pe Dinamo 8 3 Piteşti cu 2—1 şi pe Ştiinţa Cluj cu 3—1, respectiv, echipele C.S.M.S. şi 8 8 Ştiinţa Timişoara au intrat în partea de mijloc a clasamentului. Intrucît miercuri 9 octombrie (şi nu pe ziua de 6 octombrie, cum se stagbilise), România susţine la Istanbul meciul amical cu Turcia, etapa viitoare 88 se amînă pentru data de 13 octombrie. Tot miercuri se joacă la Iaşi întîrgănirea dintre reprezentativele de tineret ale Romîniei şi Turciei. (Rep.) 8 loKSacOOOOOCMOOOCOOeOOOC» »»»MM*!iO0OO0OO«OO6<>0«6Ä singur. Ii trebuie un bun coordonator care să-i pună în valoare calităţile. Bine a jucat David, care a întrecut cu uşurinţă pe Popa. Echipa are posibilităţi să joace mai bine, dar poate şi terenul desfundat a stînjenit-o. FLORIN BRATAN Agendă GALAŢI 30 (Agerpres). — Luni seara la Galaţi s-a disputat întîlnîrea internaţională de box dintre echipa secundă a ţării noastre şi reprezentativa Scoţiei. Pugiliştii noştri au terminat învingători cu scorul de 5—3, prin victoriile realizate de D. Davidescu, C. Crudu, N. Moldoveanu, H. Loew şi V. Mariuţan. Nu au avut Ioc întîlniri la cat, uşoară şi semigrea. Concursul internaţional de motoci- clism viteză, care reuneşte alergători din ţara noastră şi din Italia, va avea loc astăzi, de la ora 16. Concursul se va desfăşura pe traseul din Şoseaua Nordului. ★ In cursul zilei de ieri a fost stabilit , programul de desfășurare al prelimina- riilor campionatelor europene de volei. La 22 octombrie, prima zi a preliminariilor, au loc următoarele meciuri: București (sala Floreasca) R.P. Polonă-Olanda (m), R.P. Bulgaria-Turcia (f); R.P.R.Finlanda (m); Brașov (sala Armatei) ; R.S. Cehoslovacă-Belgia (m); R.P. Un-gară-Italia (m); Cluj (sala Armatei) ; U.R.S.S.-Austria (m); Iugoslavia-R. D. Germană (m); Constanta (sala sporturi- lor) R.F.G.-R.P. Polonă (f); Austria- R.P.R. (f); Craiova (sala U.C.F.S.) R.S. , Cehoslovacă-Danemarca (f); R.P. Un-gară-Olanda (f); Tg. Mureş (sala IMF). Aici jocurile vor începe la 21 octom- mbrie : Franţa-Danemarca (m); Turcia- R.F.G. (m). ; ★ "Astăzi, cu începere de la ora 16, pe terenul Timpuri Noi se va disputa me- . ciul international de fotbal dintre echi- [pă Electronica, din campionatul orăşenesc, şi formaţia Spartak Sofia, care activează în cat. B a campionatului bul- gar. SPLIT. — In turul 7 al campionatului mondial feminin de şah pe echipe s-au înregistrat următoarele rezultate: R.P. Bulgaria-R.P. Romînă 2—0 ; Asenova-Teodorescu 1—0; Ivanova-Perevoznie 1—0 ; U.R.S.S.-R.P. Mongolă 2—0 ; R.D. Germană-Monaco 1,5—0,5; Iugoslavia-R.P. Polonă 2—0; Olanda-Belgia 1—1; Austria-Scofia 1—0 (1); R.P. Ungară-R.F. Germană 0—0 (2). Clasament: 1. U.R.S.S. 13 puncte; 2. Iugoslavia 12 puncte; 3. Olanda 8,5 puncte; 4. S.U.A. 8 puncte (un meci mai pufin jucat); 5. R.P. Polonă 8 puncte; 6. R.D. Germană 7,5 puncte (un meci mai pufin jucat); 7. R.P. Romînă 7,5 puncte. (Agerpres) Pentru comerţul cu ţările socialiste NEW YORK 30 (Agerpres). Făcîndu-se ecoul unor preocupări tot mai insistente ale cercurilor interesate din S.U.A. în vederea lărgirii schimburilor economice cu ţările socialiste, ziarul „New York Times“ consideră comerţul Est-Vest drept „un bun mijloc pentru menţinerea păcii şi a unor relaţii mai bune“. Referindu-se la politica discriminatorie promovată pînă acum de S.U.A. şi alte ţări occidentale în comerţul cu ţările socialiste, Ziarul relevă „inconsistenţa" acesteia, precum şi rezultatele dezavantajoase pentru Statele Unite. ..În locul acestei politici, scrie „New York Times“, a sosit timpul de a se proceda la o liberalizare constructivă a propriei noastre politici comerciale inconsistente". „Interesul propriu al S.U.A. dictează o anulare a restricţiilor existente în comerţul cu ţările socialiste. A deschide uşa noastră înseamnă a reduce actualele stocuri de surplusuri nefolosite şi a uşura deficitul balanţei noastre de plăţi". Un alt ziar american, „New York Herald Tribune", subliniază presiunile din ce în ce mai puternice exercitate asupra congresmenilor americani pentru o politică comercială sănătoasă. Dezbaterea care a avut loc la 25 septembrie în cadrul Comitetului senatorial pentru afacerile externe în jurul problemei schimburilor comerciale ale S.U.A. cu ţările socialiste, constituie, potrivit ziarului, „primul nas oficial întreprins de Congres în vederea luării în considerare a posibilităţii adnotării unei noi politici comerciale cu Estul". ’★ TOKIO 30 (Agerpres). — Referindu-se la raportul Consiliului japonez pentru studierea economiei, în care se sublinia importanţa lărgirii comerţului Japoniei Cu ţările socialiste influentul ziar „Yomiuri“ scrie că el prezintă o mare însemnătate, deoarece „dovedeşte că lumea de afaceri a ajuns la o părere unanimă în ce priveşte comerţul cu lumea socialistă“. Adresîndu-se guvernului Japoniei, ziarul arată că „ar fi timpul ca el să privească această problemă dintr-un nou punct de vedere“, mai ales avînd în vedere că guvernul S.U.A. studiază problema revizuirii politicii sale comerciale faţă de ţările socialiste. „Guvernul japonez, scrie ziarul, trebuie să întreprindă în prezent măsuri care să reflecte concepţiile lumii de afaceri“. Aspect din portul maritim Constanţa Foto : C. PETRE Vizitele grupului de specialişti americani Grupul de specialişti americani din domeniul petrolului în frunte cu Cram H. Ira, vicepreşedinte executiv al Societăţii „Continental On Co" din New York, care se află în ţara noastră, a făcut o călătorie în unele regiuni petroliere ale ţării. Membrii grupului, însoţiţi de specialişti români din industria petrolului, au vizitat schele petroliere şi de gaz metan, rafinării, uzine constructoare de utilaj petrolier, institute de cercetări, luînd cunoştinţă de ultimele realizări obţinute în ţara noastră în aceste domenii. Oaspeţii s-au interesat de utilajul petrolier romînesc, de caracteristicile tehnice şi calităţile sale, de meto- dele folosite de petroliştii romîni în forarea, extracţia şi prelucrarea ţiţeiului. In timpul vizitelor, oaspeţii au fost însoţiţi de J. F. Christiano, secretar al Legaţiei Statelor Unite ale Americii în R. P. Română. In continuare, grupul de specialişti americani va face o vizită pe litoral. (Agerpres) Săptâmîna muzicii din R. D. G. Intre 1 și 7 octombrie, cu prilejul celei de-a XlV-a aniversări a proclamării Republicii Democrate Germane, posturile noastre de radio vor transmite o săptămînă a muzicii din R.D.G. Vor putea fi ascultate în cadrul acestui program Simfonia a Il-a de Paul Dessau, suite simfonice pentru copii de Hans Hendrik Wehding, o suită de Werner Schirmer intitulată „Vitrina lumii“ — aspecte muzicale de la tîrgul de mostre de la Leipzig, o emisiune de muzică populară germană, precum şi emisiuni de muzică de cameră, muzică de estradă şi muzică de dans din R. D. Germană. (Agerpres) A Timpii! probabil INSTITUTUL METEOROLOGIC CENTRAL COMUNICA timpul probabil pentru 24 de ore în Bucureşti , vreme în curs de încălzire uşoară, cu cerul temporar noros. Vînt slab pînă la potrivit din sectorul vestic. Temperatura în creştere uşoară. Minima va fi cuprinsă între 4 și 6° iar maxima intre 20 și 22°. Pag. 3-a Delegaţia guvernamentala economica a R. P. Ungare a părăsit Capitala Luni seara delegaţia guvernamentală economică a R.P. Ungare, condusă de tovarăşul Apro Antal, vicepreşedinte al Guvernului Revoluţionar Muncitoresc-Ţărănesc Ungar, care a participat la lucrările celei de-a V-a sesiuni a Comisiei mixte guvernamentale de colaborare economică românoungară, a părăsit Capitala. Din delegaţie au făcut parte tovarăşii Horgos Gyula, ministrul siderurgiei şi construcţiei de maşini, Valyi Peter, prim-vicepreşedinte al Comitetului de Stat al Planificării, Karădi Gyula, prim-locţiitor al ministrului comerţului exterior, şi alte persoane oficiale. Oaspeţii au fost salutaţi la plecare, în Gar® de Nord, de tovarăşii Alexandru Bîrlădeanu, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Constantin Tuzu, ministrul metalurgiei şi construcţiilor de maşini, Gh. Cioară, secretarul Comisiei guvernamentale de colaborare economică şi tehnicoştiinţifică, Gh. Pele, adjunct al ministrului afacerilor externe, Mauriciu Novac, vicepreşedinte al CSP, Ion Craiu, adjunct al ministrului finanţelor, de membri şi experţi ai delegaţiei române. Au fost de faţă Kuti Jen,, ambasadorul R.P. Ungare la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. (Agerpres)" Sosirea în Capitală a noului ambasador al R. P. Mongole în R. P. Romînă Luni, 30 septembrie, a sosit la Bucureşti Togoodin Ghenden, noul ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Republicii Populare Mongole în Republica Populară Romînă. La sosirea în Gara de Nord, Togoodin Ghenden a fost salutat de Gheorghe Luca, directorul Protocolului din Ministerul Afacerilor Externe, de şefii unor misiuni diplomatice acreditaţi în R. P. Romînă şi de membrii Ambasadei R. P. Mongole. Miting al prieteniei polono-germane VARŞOVIA 30 (Agerpres). — La 30 septembrie a avut loc în Sala Congreselor din Palatul Ştiinţei şi Culturii din Varşovia un miting consacrat prieteniei dintre popoarele Poloniei şi R.D. Germane. La miting au rostit cuvîntări Wladyslaw Gomulka, prim-secretar al C.C. al P.M.U.P., și Walter Ulbricht, prim-secretar al C.C. al P.S.U-G., președintele Consiliului de Stat al R. D. Germane. Evenimentele din Republica Dominicană SANTO DOMINGO. Fostul preşedinte al Republicii Dominicane, Joan Bosch, a fost îmbarcat duminică noaptea pe bordul unei fregate împreună cu familia sa ca urmare a unui ordin de exilare al guvernului provizoriu dominican. Agenţiile occidentale de presă relatează că, deşi nu a fost indicată destinaţia fregatei, se pare că Bosch va fi exilat în Martinica sau Guadelupa. ★ SANTO DOMINGO 30 (Agerpres). — Potrivit agenţiei Prensa Latina, de la preluarea puterii de către junta militară care a răsturnat guvernul preşedintelui Bosch din Republica Dominicană, în ţară au fost operate 3 000 de arestări Totodată, menţionează agenţia, continuă percheziţionarea caselor particulare şi valul de persecuţii şi represiuni împotriva elementelor de stînga pe întregul teritoriu al Republicii Dominicane. Referindu-se la declaraţiile lui Samuel Mendoza Moya — ministru al sănătăţii în guvernul răsturnat de la putere — aflat în prezent la San Juan (Porto-Rico), agenţia menţionează că în Republica Dominicană tensiunea continuă să crească. Străzile sunt patrulate permanent de soldaţi ai forţelor armate „cu ordinul de a împiedica cu violenţă orice demonstraţie populară de protest împotriva loviturii de stat militare“ Totodată, fostul ministru al sănătăţii a afirmat că regimul de mînă forte instaurat în Republica Dominicană nu va dura multă vreme. ★ WASHINGTON. După cum anunţă agenţia Associated Press, Arturo Calventi, reprezentantul Republicii Dominicane la Organizaţia Statelor Americane, şi-a anunţat demisia din această funcţie. El a declarat că-şi părăseşte postul, pe care-l deţine de 18 luni, în semn de protest împotriva loviturii de stat militare care a avut loc în Republica Dominicană. INFORMAŢII Luni seara, Jaroslav Sykora, ambasadorul R.S. Cehoslovace în R.P- Romînă, a oferit un cocteil în cinstea delegaţiei de cineaşti condusă de Alois Poledneak, directorul general al Cinematografiei cehoslovace, care ne-a vizitat ţara în cadrul planului de colaborare culturală între R.P. Romînă şi R.S. Cehoslovacă. Au participat Mihnea Gheorghiu, preşedintele Consiliului cinematografiei din Comitetul de Stat pentru Cultură şi Artă, reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe, conducători ai studiourilor cinematografice „Bucureşti“ şi „Al. Sahia“, cineaşti bucureşteni. • La 30 septembrie s-a înapoiat în Capitală, acad. Dumitru Dumitrescu, secretar prim al Academiei R. P. Române, care a participat la cea de-a Xl-a Conferinţă Pugwash, care a avut loc la Dubrovnik (R.S.F. Iugoslavia), intre 20-25 septembrie a.c. In cadrul conferinţei, omul de ştiinţă romîn a susţinut o intervenţie referitoare la necesitatea creării unei zone denuclearizate în Balcani. Intervenţia a fost difuzată ca document oficial al conferinţei. „ Luni seara, în sala mică a Palatului R.P. Romíne a avut loc un simpozion organizat de Consiliul pentru răspândirea cunoştinţelor cultural-ştiinţifice, în colaborare cu Institutul de ştiinţe pedagogice, din ciclul de expuneri pe teme educative „Pentru voi, părinţii“. Simpozionul a fost prezidat de prof. univ. Stanciu Stoian, membru corespondent al Academiei R.P. Române, directorul Institutului de ştiinţe pedagogice. Despre rolul educativ al părinţilor şi al şcolii în viaţa tineretului nostru au vorbit Ionela Cornescu, procuror şef adjunct al Capitalei, şi Constantin Păunescu, cercetător ştiinţific principal la Institutul de ştiinţe pedagogice. Au luat parte numeroşi părinţi, profesori şi elevi. Comitetul de conducere al Grupului parlamentar pentru relaţiile de prietenie România-Anglia a primit luni la amiază pe Marcus Lipton, membru al parlamentului englez, care face o vizită în tara noastră, întrevederea a decurs intr-o atmosferă prietenească. Conducerea Grupului parlamentar pentru relaţiile de prietenie România— Anglia a oferit un dineu in cinstea oaspetelui la restaurantul Athenée Palace Luni după-amiază a sosit în Capitală cunoscuta trupă de balet „London’s Festival Ballet“, care va prezenta în sala Palatului R.P. Romíne, începînd de la 1 octombrie, mai multe spectacole: „Peer Gynt“, „Silfidele“, „Le Spectre de la Rose“, „Studii“, precum şi fragmente din baletele „Napoli“, „Tînărul vrăjitor“ şi „Bource fantasque". Artiştii englezi au fost întîmpinaţi, pe aeroportul Băneasa, de reprezentanţi ai Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, ai conducerii O.S.T.A., prim balerini ai Teatrului de Operă şi Balet al R.P.R. Au fost de faţă reprezentanţi ai legaţiei Marii Britanii la Bucureşti. (Agerpres) La tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane ADAS, din 30 septembrie 1963, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : 1. U.S.Z. i 2. S.D.K. i 3. D I O. : 4. J.N.O. : 5. S.E.P. i 6 K.Ú.T. i 7. V.K.C. i 8. A.V.P. ★ LISTA DE CIŞTIGURI la depunerile pe obligaţiunile C.E.C. cu cîştiguri Talon nr. 10 jumătate Ciştigurile revin întregi obligaţiunilor de 200 lei. Obligaţiunile de 100 lei, 50 lei şi 25 lei primesc 1/2, 1/4 respectiv 1/8 din cîştigurile de mai sus, în care este cuprinsă şi valoarea nominală a obligaţiunii cîştigătoare Plata cîştigurilor se face prin casele raionale de economii şi agenţiile C.C. descentralizate. TRAGEREA DE BAZĂ DIN 30 SEPTEMBRIE 1963 r ai u e 3 § p gttfâ Valoarea t-’W‡ ° rB 3 tîs cîştigurilor 'Z cr. o "› ---------------›s· as •- . ° *G n u ‡/‡ £ _ parţiali totală c u Z nj 1 12474 21 ?5 00° 75.000 1 44959 26 70.000 50.000 1 52702 14 25.000 25.000 1 42302 18 10.000 10.000 1 01140 34 5.000 1 03021 34 5.000 1 13727 23 5.000 1 24109 46 5.000 1 31515 37 5.000 1 36054 03 5.000 1 40062 09 5.000 1 53802 45 5.000 40.000 Terminația seriei 60 025 23 2 000 60 153 27 2.000 60 739 27 2.000 360.000 600 50 25 000 600 66 20 800 600_________73 38 800 1.440.000 1.992 Total : ______________12.000.000