Munca, august 1964 (Anul 20, nr. 5204-5230)

1964-08-01 / nr. 5204

Pag. 2-a MÜNCA Buna organizare a consfătuirilor de producție in atenția sindicatelor Sprijin progresului tehnic In aceste zile de întrecere avîntată în cinstea celei de a XX-a aniversări a eliberării patriei, colectivul de muncă de la uzinele „Republica“ din Capitală, depune eforturi susținute în vederea realizării angajamentelor luate. Consfătuirea de producție trimestrială care a avut loc recent în uzină, a analizat activitatea desfășurată în trimestrul II de muncitorii, inginerii și tehnicienii de aici. S-a subliniat îndeosebi faptul că în această perioadă angajamentul inițial luat în cinstea zilei de 23 August a fost majorat. De pildă, printre altele, colectivul uzinelor și-a propus să producă peste plan, pînă în ziua marii sărbători, în loc de 2 000 tone țevi finite, 2 800 tone. Pînă acum s-au produs peste plan aproape 2 700 tone țevi. De asemenea, productivitatea muncii a crescut cu 3 la sută față de angajament, realizîndu-se totodată economii la prețul de cost peste plan în valoare de 587 000 lei. Despre rodnicia acestui bilanț s-a vorbit pe larg în cadrul consfătuirii de producție arătîndu-se și căile care au dus la obținerea lui. Care este izvorul acestor succese ? Pornind de la hotărîrea adoptată în consfătuirea de producție din trimestrul I al acestui an comitetul sindicatului a sprijinit conducerea tehnico-administrativă spre rezolvarea celor mai arzătoare probleme ale producției legate de perfecționarea continuă a procesului tehnologic. In acest sens, o atenție deosebită s-a acordat laminării țevilor în lungimi sporite. Comitetul sindicatului cu ajutorul comisiei inginerilor și tehnicienilor, a efectuat un studiu temeinic pe baza căruia a propus conducerii tehnice mai multe soluții. Dezbătînd pe larg respectivele propuneri cu numeroase cadre tehnice și fruntași în întrecerea socialistă, s-a luat hotărîrea ca la toate gamele de țevi laminate să se execute laminarea în lungimi maxime. Prin aplicarea în producție a acestei soluții, se obține o economie de metal pe tona de țeavă laminată de 5—8 kg. Și în secția laminor de 3 țoli, tot pe baza hotărîrii din consfătuirea de producție anterioară, s-au pus în valoare noi rezerve interne. De pildă, extragerea domnurilor din țeavă se făcea după un procedeu învechit. In urma unor studii, această operație a fost mecanizată, lucru ce a dus la o simțitoare creștere a productivității muncii. O parte dintre participanții discuțiile purtate pe marginea malaterialelor prezentate în consfătuire s-au referit la munca comitetului sindicatului pentru stimularea activității creatoare a colectivului în vederea promovării progresului tehnic. S-a scos în evidență preocuparea comitetului sindicatului pentru mobilizarea largă a muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor la activitatea de concepere și îmbogățire a planului de măsuri tehnico-organizatorice. Multe din propuneri referindu-se la îmbunătățirea calității produselor și la creșterea productivității muncii au fost analizate cu atenție și îmbunătățite cu ajutorul specialiștilor. Ca urmare, comitetul sindicatului a fost în măsură propună conducerii uzinelor îmbonătățirea planului inițial m.t.o. cu numeroase prevederi. Iată doar cîteva exemple a căror eficiență privesc îndeosebi progresul tehnic: La laminorul de 6 țoli s-a trecut la aplicarea unei tehnologii noi la țevile cu pereți groși și extragroși, iar la laminorul de 3 țoli s-a introdus introcimentarea la sculele de laminare. In promovarea tehnicii noi, un aport deosebit îl aduc inovatorii, a căror inițiativă creatoare a dus la rezolvarea unor probleme din planul tehnic. Comitetul sindicatului sprijină pe inovatori în această direcție desfășurînd o intensă activitate în domeniul propagandei tehnice, organizind răspindirea în toate sectoarele a ultimelor noutăți din literatura de specialitate. Un sprijin eficient au primit laminoriștii și prin organizarea în uzină a două sesiuni tehnico-științifice și a unor schimburi de experiență între secții. Aceste acțiuni ca și altele, au dus la creșterea numărului inovatorilor, eficiența economică a inovațiilor ridicîndu-se la aproape un milion lei. Așa cum a rezultat și din intervențiile unor participanți la consfătuire, importante măsuri au fost luate și pentru micșorarea timpilor neproductivi, urmărindu-se îndeosebi, reducerea deranjamentelor, a opririlor sau a mersului încetinit, îndeplinindu-se astfel prevederile hotărîrii consfătuirii de producție trimestrială. Consfătuirea de producție a relevat și faptul că paralel cu măsurile luate pentru perfecționarea continuă a procesului tehnologic, s-au întreprins importante acțiuni în direcția îmbunătățirii condițiilor de muncă. Ei au recomandat organizarea mai sistematică a controlului obștesc asupra modului în care conducătorii tehnici asigură la fiecare loc de muncă măsurile de protecția muncii și tehnica securității. Cu o largă privire in perspectivă, muncitorii, tehnicienii și inginerii de la uzinele „Republica“ au analizat în consfătuire posibilitățile ce există la fiecare loc de muncă pentru ca, pe baza experienței de pînă acum, în perioda ce urmează să obțină noi realizări. Inginerul Ion Crișan a subliniat că pentru ridicarea continuă a calității țevilor este necesar să se îmbunătățească asistența tehnică în schimburi și paralel cu aceasta aprovizionarea mai bună și uniformă a locurilor de muncă. Propuneri valoroase au făcut de asemenea maistrul Nicolae Chirnoagă, ingineirii Gheorghe Ene și Grigore Pavel, și numeroși alți participanți la consfătuire. Propunerile făcute au fost trecute în hotărîrea adoptată de consfătuire. îndeplinirea prevederilor ei va înlesni obținerea de noi succese în întrecerea socialistă. M. ADRIAN Experiența de pina acum folosită Cartierul Grigorescu din Cluj este, sub aspectul construcțiilor, cel mai nou și mai frumos cartier al acestui oraș de pe Someș. Aici constructorii de pe șantierul nr. 1, cel mai mare șantier al Trustului regional de construcții Cluj, au înălțat blocuri impunătoare cu 8 și 0 etaje, cu numeroase apartamente spațioase și confortabile. Anul acesta cartierul continuă să se extindă, în ce stadiu se află lucrările pe șantier ? Dacă în primul trimestru, datorită unor anumite condiții, planul a fost realizat numai în proporție de 87,5 la sută, la sfîrșitul celui de-al doilea trimestru, așa cum a reieșit la consfătuirea de producție care s-a ținut zilele trecute, rămînerea în urmă a fost recuperată. Planul pe trimestrul doi a fost Îndeplinit în proporție de 112,5 la sută, iar planul cumulat pe semestrul I a fost îndeplinit în proporție de 100,3 la sută. Constructorii au reușit să termine, în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei noastre, 7 blocuri cu 400 apartamente și 2 blocuri semifinisate cu 120 de apartamente. Șantierul a obținut în trimestrul doi titlul de șantier evidențiat în întrecerea socialistă. In raportul prezentat de conducerea șantierului în cadrul consfătuirii de producție, s-a arătat că eforturile principale ale constructorilor au fost orientate în direcția recuperării rămînerii în urmă a sarcinilor de plan. In acest scop s-a dat multă atenție extinderii micii mecanizări, folosirii de materiale noi și aplicării metodelor înaintate de muncă. Așa cum s-a prevăzut în planul de măsuri tehnico-organizatorice, șantierul a fost dotat cu noi mașini de frecat mozaic, cu vibratoare, cu schele metalice și alte mașini și instalații care au permis extinderea mecanizării lucrărilor. De asemenea, s-a reușit ca în comparație cu trimestrul , stația centralizată de fabricat betoane și mortare, excavatoarele, buldozerele și celelalte utilaje, să fie mai bine folosite, ceea ce a condus la realizarea sarcinii de creștere a productivității muncii în proporție de 100,6 la sută, la îmbunătățirea condițiilor de muncă. 1 Referatul prezentat de comitetul sindical a relevat faptul că pentru buna desfășurare a întrecerii socialiste conducerea șantierului, maiștrii, inginerii, conducătorii de loturi și brigăzi s-au ocupat temeinic de organizarea locurilor de muncă, de aprovizionarea în mod ritmic cu materialele și utilajele necesare. Astfel, 23 brigăzi și 167 de muncitori, ingineri și tehnicieni au reușit să cucerească și să mențină lună de lună titlul de evidențiați in întrecerea socialistă. Așa sunt, de exemplu, brigăzile conduse de tovarășii Ion Petri, Henrș Iosif, Ion Pop, Moldovan Eremia. Referatul comitetului sindical a făcut, în același timp, o analiză cuprinzătoare a lipsurilor care mai persistă pe șantier în ce privește organizarea și desfășurarea întrecerii socialiste. Printre altele s-a menționat că la unele loturi, ca, de exemplu lotul finisaj, nu se urmărește de către maiștri realizarea integrală a propunerilor făcute de muncitori în adunările lunare de grupă sindicală, iar evidența rezultatelor obținute în întrecere nu este suficient de operativă. Alți maiștri, ca Ion Socaciu, Anton Torocki, se ocupă insuficient de organizarea lucrului, de gospodărirea materialelor, de îmbunătățirea calității lucrărilor. Pe bună dreptate s-a pus întrebarea: oare acești maiștri nu trebuie să manifeste mai multă răspundere față de sarcinile ce le sînt încredințate ? Ei au de învățat și trebuie să învețe de la maiștrii Mihai Haidu, Andrei Ballo, Alexandru Moldovan etc., evidențiați în întrecerea socialistă atît ei cit și mulți dintre muncitorii din loturile și echipele pe care le conduc. Consfătuirea de producție a prilejuit totodată vii și fructuoase dezbateri din partea celor prezenți. Numeroși muncitori, ingineri și tehnicieni participanți și-au spus cuvîntul despre felul cum au muncit pentru realizarea sarcinilor de plan și a angajamentelor luate în întrecerea socialistă, exprimîndu-și totodată hotărîrea de a depune o activitate și mai sîrguincioasă în vederea reducerii termenului de dare în folosință a blocurilor pe care le au de construit. Pe baza discuțiilor și a propunerilor făcute în consfătuire, participanții au adoptat o hotărîre în care sunt prevăzute măsuri concrete menite să asigure buna desfășurare a producției pe șantier, îndeplinirea angajamentelor luate de colectivul șantierului în întrecerea socialistă. M. OPREA corespondent al ziarului „Munca“ pentru regiunea Cluj Scara... Foto : N. ALEXANDRU Lucrări privind istoria Bucureștiului La Muzeul de istorie a orașului București se desfășoară o bogată activitate în întîmpinarea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Un colectiv de cercetători științifici pregătesc o lucrare de sinteză, privind istoria Capitalei noastre, iar altul lucrează la elaborarea unei broșuri de popularizare intitulată „București, oraș socialist“. Cu tema „Orașul București la a XX-a aniversare“, va fi organizată în Parcul de cultură și odihnă Herăstrău o expoziție, care va prezenta în imagini realizările obținute în toate domeniile de activitate în cei 20 de ani de la eliberare. De asemenea, va avea loc o ședință festivă de referate științifice și vor fi realizate o serie de diafilme. Muzeul va fi îmbogățit cu noi exponate, selecționate din ultimele descoperiri arheologice și din noile achiziții. La sediul muzeului se va deschide la începutul lunii august o expoziție temporară intitulată „București ieri și azi“. In întreprinderi, instituții și școli vor fi ținute peste 100 de expuneri despre dezvoltarea Capitalei în anii puterii populare și se vor organiza mai mult de 50 de expoziții volante, cuprinzînd aspecte din istoria de ieri și de azi a Bucureștilor. In unele din marile întreprinderi bucureștene, muzeul va organiza lectorate pe teme din istoria orașului, concursuri „Cine știe, cîștigă“, trei simpozioane intitulate „București, centrul insurecției armate din august 1944“, iar în case de cultură cicluri de conferințe închinate zilei de 23 August. (Agerpres) Expoziție de arta plastică în întreprindere In cinstea celei de a XX-a aniversări a eliberării patriei, comitetul sindicatului de la țesătoria „Suveica" din Capitală în colaborare cu Uniunea artiștilor plastici din R.P.R. a organizat o expoziție de artă plastică care s-a deschis recent în sala de festivități a țesătoriei. Graficiană Sofia Uzum a expus 20 de lucrări de grafică in tuș, acuarelă și gravură, iar pictorița Cici Constantinescu participă cu 34 de lucrări în ulei. O mare parte din lucrări reflectă aspecte din activitatea țesătoriei „Suveica". Cei peste 200 muncitori, tehnicieni și ingineri prezenți la deschidere au apreciat cu mult interes această expoziție. VASILE DUMITRU muncitor Moment de repaos Foto : ST. ALBESCU Soare, nisip, apă... Sute și mii de oameni ai muncii populează în aceste zile întinsa plajă de la Amara Nr. 5204 CINEMATOGRAFE Comoara din lacul de argint — cinemascop : Patria (Bd. Magheru nr. 12—14), București (Bd. 6 Martie nr. 6), Excelsior (Bd. 1 Mai nr. 174), Feroviar (Calea Griviței nr. 80) Melodia (Șos. Ștefan cel Mare, colț. cu str. Lizeanu), Modern (Piața G. Coșbuc nr. 1), Grădina „Doina" (str. Doamnei nr. 9). Unde-i generalul ? : Republica (Bd. Magheru nr. 2), Victoria (Bd. 6 Martie nr. 7), Grădina „Progresul" (Str Ion Vidu nr. 5), Două duminici : Carpați (Bd. Magheru nr. 29), Grivița (Calea Griviței — podul Basarab). La strada : Luceafărul (Bd. 1848 nr. 6), Flacăra (Calea Dudești nr. 22), Rahova (Calea Rahovei nr. 118), Grădina „Rahova" (Calea Rahovei nr. 103). M-am îndrăgostit la Copenhaga . Capitol (Bd. 6 Martie nr. 16, rulează și la Tomis (Calea Văcărești nr. 21, grădină), rulează și la grădină). Domnul Topaze — cinemascop : Festival (Bd. 6 Martie nr. 14, rulează și la grădină — Pasajul „Eforie), Volga (Șos. I, Pintilie nr. 61), Dracul și cele zece porunci — cinemascop: Central (Bd. 6 Martie nr. 2). Năzdrăvăniile lui Koja : Lumina (Bd. 6 nr. 12), Dacia (Calea Griviței nr. Martie 137 — dimineața). Zile de fier și zis : Union (Str. 13 Decembrie nr. 5—7). Program de filme pentru copii (dimineața) : Doina (Str. Doamnei nr. 9). Lumea comica a lui Harold Lloyd (după-amiază) : Doina (str. Doamnei nr. 9). Cei trei mușchetari — cinemascop (ambele serii) : Giulești (Calea Giulești nr. 56). Drumuri, Improvizație și artă, învățătorul de la El Cilanto, Cînd voi merge la știință și tehnică nr. 10, Pionieria școală, nr. 4/1964 , Timpuri Noi (Bd. 6 Martie nr. 18), Ocolul pămlntului în 80 de zile — cinemascop (ambele serii) , înfrățirea între popoare (Bd. Bucureștii Noi), Bucegi (Bd. 1 Mai nr. 57 — rulează Și la grădină), Miorița (Calea Moșilor nr. 127). Comedianții : Cultural (Piața 1, Pintilie nr 2). Cascada diavolului : Dacia (Calea Griviței nr. 137 - după-amiază). Popasul : Buzești (str. Buzești nr. 9—11). Cotroceni (Șos. Cotroceni nr. 9). Kozara : Crîngași (Șos. Crîngași nr. 42). Asasinul din cartea de telefon : Unirea (Bd. 1 Mai nr. 143, rulează și la grădină), vitan (Calea Dudești nr. 97, rulează și la grădină) Ferentari (Calea Ferentari nr. 86). îndrăgostitul: Munca (Șos. Mihai Bravu nr 221) Șeherazada — cinemascop: Popular (Str. Mătăsari nr. 31 — dimineața), Aurora (Bd. Dimitrov nr. 118), Patinoarul „23 August” (Bd. Muncii). Kaloian : Popular (Str. Mătăsari nr. 31 — după-amiază). Comisarul : Arta (Calea Călărași nr. 153, rulează și la grădină). Moșilor (Calea Moșilor nr. 221, rulează și la grădină). Flamura (Șos. Giurgiului nr 155). Drumul Sării (Str. Drumul Sării nr. 30). Cerul și mocirla : Cosmos (Bd. 30 Decembrie nr. 89) Cauze drepte — cinemascop : Viitorul (Str. M. Eminescu nr. 127) Domnișoara... Barbă Albastră : Colentina (Șos. Colentina nr. 84, rulează și la grădină). O călătorie spre centrul Pământului — cinemascop (ambele serii), Floreasca (Str. J. S Bach nr. 2). Cuba ’58 : Progresul (Șos. Giurgiului nr. 3). Frații corsicani — cinemascop : Lira (Calea 13 Septembrie nr. 196). Doi colonei : Pacea (Bd. Libertății nr. 70—72). Renul alb : Grădina „Modern” (Str. 11 Iunie nr. 75). Păpușile nud: Grădina „Lira" (Calea 13 Septembrie 196). Idiotul : Grădina „Buzești” (Str. Buzești nr. 9—11). Am ajuns și rege : Grădina „Aurora" (Bd. Dimitrov nr. 118), In fața micului ecran SIMBATA 1 AUGUST 1864 19,00 — jurnalul televiziunii ; 19,10 — pentru copii : „Rebus și zoologie“; 19,35 — Aventurile lui Robin Hood ; 20,25 — filmul documentar : „Aripi noi sub cerul Deltei“ ; 20,40 — filmul „Circul Bougstone“ (XI) ; 21,25 — muzică ușoară instrumentală. Cîntă o formație condusă de Sile Vișan; 22,00 — buletin de știri, sport, buletin meteorologic ; 22,30 — cîntece și dansuri populare iugoslave — transmisie de la Koper. Controlul obștesc în acțiune Contribuție importantă a sindicatelor Cu fiecare an stațiunea balneoclimaterică Amara cunoaște o afluență tot mai mare de vizitatori. Și faptul acesta este normal. Datorită condițiilor create, a eficacității tratamentului care se aplică, stațiunea a devenit din ce în ce mai cunoscută, creindu-și un bun renume, nu numai cîțiva ani stațiunea, care număra doar 90 de locuri de cazare, s-a transformat radical. Azi, modernul complex medico-balnear este compus din mai multe blocuri și vile cu o capacitate de peste 800 de locuri și este deservit de un numeros personal medico-sanitar. Alături de condițiile de cazare hrană, la îndemîna celor veniți aici și mai stau sălile de tratament cu nămol și electro-fizioterapie, cabinetele de masaj, sălile de băi saline, un ștrand cu nămol și nisip fin, o policlinică cu toate serviciile de specialitate, precum și club, bibliotecă, cinematograf, terenuri de sport și numeroase ambarcațiuni pentru cei care doresc să facă plimbări pe lac. Variația și bogăția factorilor curativ-naturali, precum și echilibrul perfect al compușilor minerali și organici din compoziția apei și nămolului, sub acțiunea climatului, duc la obținerea unor valoroase rezultate în cele mai variate maladii. Astfel, se tratează aici, cu succes, diferite stări alergice după reumatism, unele poliartrite cronice evolutive și spondilite anchilopoetice în perioada incipientă și de remisie, diferite artrite și artroze, spondiloze, pelviperitonite cronice și metroanexite cronice, nevrite, litiaze renale, gută, unele afecțiuni hepatice etc. încă înainte de deschiderea stațiunii au fost făcute toate pregătirile pentru ca oaspeții ei să găsească condiții cît mai bune. Și acum, cînd aceștia au sosit, toți muncesc cu același interes, cu dorința de a le face șederea cît mai plăcută. Aceasta spun oamenii, se poate citi în caietele de impresii aflate la vile, în cantine, la policlinică, în pavilionul de băi și pe plajă. Cu mici excepții, toate discuțiile și însemnările făcute scot în evidență condițiile bune care le-au fost puse la dispoziție, modul cum sunt tratați și îngrijiți ei, interesul ce se manifestă pentru organizarea distracției. Și dacă numele tovarășului Vasile Remetea, directorul stațiunii, al doctorului Ionescu-Calinești Stefan, directorul serviciului medical balnear, cel al medicului Gh. Popescu, al asistentei de fizioterapie Adelă Maior, al băieșiței Stanca Novac și ale altora este pomenit de zeci de ori, aceasta nu reflectă altceva decît aprecierea unanimă a oamenilor pentru calitatea muncii lor, a nivelului deservirii. De aceea nu surprinde pe nimeni nici faptul cînd pe adresa lor sosesc scrisori de mulțumire din partea celor care au fost în concediu la Amara. Ne-ar trebui un spațiu mult prea mare să redăm, chiar și în parte, cele scrise de minerul Gogiu Jelescu din Vulcan, muncitoarea Begzade Vereș de la întreprinderea „Garofița" din Timișoara, tehnicianul Ion Manolescu de la I.F Brașov, ceferistul Gh. Racu din Iași, turnătorul Marin Tudorache de la uzinele „Armătura" din București și alții care-și exprimă caldele lor mulțumiri pentru condițiile create de partid și guvern, pentru modul cum cei din stațiune gospodăresc și folosesc în interesul oamenilor muncii toate aceste bunuri. Un sprijin important la obținerea acestor rezultate l-a adus Consiliul local al sindicatelor Slobozia, prin organizarea permanentă și cu eficiență a controlului obștesc. Bine organizată, instruită și îndrumată, echipa de control obștesc formată din muncitori și funcționari de la întreprinderea de industrie locală și 3 tovarăși din rîndul celor veniți la tratament, aleși în adunările ce au loc in stațiune la începutul fiecărei serii, desfășoară o vie activitate. în munca sa de control, echipa este însoțită de un medic desemnat de C.S.S. și Sfatul popular raional, precum și de un membru al biroului executiv care răspunde de problemele respective. Astfel controlul care se face în fiecare serie și atunci cînd este cazul, de mai multe ori este mai competent și mai cuprinzător, are mai multă eficacitate. In activitatea sa de control, echipa cuprinde toate aspectele muncii din stațiune. Ea urmarește deopotrivă modul cum funcționează biroul de primire, ca și pavilionul de băi, se interesează de starea de funcționare a instalațiilor sanitare, alimentare cu apă, iluminat, ca și de felul cum sunt folosite și întreținute instalațiile de tratament. De asemenea, cum personalul administrativ și medico-sanitar se comporta și își manifestă grija față, de cei veniți la tratament, care este calitatea și cantitatea alimentației. Cu aceeași atenție controlează felul cum se desfășoară în stațiune activitatea culturală și sportivă. Ei trec prin toate sectoarele, discută cu oamenii, urmăresc cum sunt rezolvate sesizările și propunerile făcute în condicile de sugestii și reclamații. Toate constatările sunt consemnate într-un proces verbal și discutate împreună cu conducătorii stațiunii (administrativ și medical) precum și cu președintele comitetului sindicatului. Zilele acestea echipa a efectuat un nou control obștesc în stațiune. După ce a discutat cu tovarășii aflați la tratament, care fac parte din echipă, pentru a se informa asupra situației, ei au trecut sa vadă modul în care conducerea stațiunii a rezolvat propunerile pe care le consemnaseră în procesul verbal anterior. La sesizarea lor, în sălile de mese au fost instalate acum cele două ventilatoare, tacîmurile necorespunzătoare au fost înlocuite, s-a completat numărul necesar de platouri și s-a amenajat, pentru cei care servesc masa la regim, o cameră specială. La propunerea echipei de control obștesc, pîinea se fabrică acum în greutate de 1 kg. în loc de 2, iar transportul ei se face în lăzi speciale. Conducerea stațiunii și-a însușit și propunerea făcută de a se amenaja și spațiul viran dintre blocurile 3-4. Acum pe acest loc s-au făcut alei și ronduri de flori, au fost plantați arbuști ornamentali. O sesizare rezolvată este și aceea care se referea la înlocuirea scaunelor și meselor de răchită deteriorate din balcoanele blocurilor. Echipa de control obștesc a constatat că în locul lor au fost aduse șezlonguri. Prin măsurile luate s-a asigurat ca și între orele 12-16 la camera de gardă să existe medic, iar la băi să se respecte ora de programare. Din discuțiile purtate cu cei veniți la tratament, aceștia au arătat că programul stației de radioamplificare nu este bine stabilit, din care cauză megafoanele funcționează și în orele de odihnă (14-17) și că tot în aceleași ore se joacă popice, stingherind liniștea oamenilor; despre aceasta, conducerea Sesizată clubului a luat măsuri de schimbare a programului, acesta fiind acum în concordanță cu cel stabilit de conducerea medicală. După aceste constatări echipa a controlat din nou stațiunea. Dacă la cantină, în vile, la cabinetele medicale și în pavilionul de băi nu au fost semnalate lipsuri, pe plajă însă echipa a constatat unele scăpări. Din cauza afluenței mai mari de oameni, pe plaja nr. 3 nu există nămol în cantități îndestulătoare. De asemenea, plajele nu erau dotate cu truse de prim ajutor, iar uneori curățenia lăsa de dorit. Toate acestea au fost consasemnate în pistasul verbal. Fără sä mai aștepte, conducerea serviciului medical balnear a luat măsurile necesare pentru rezolvarea operativă a sesizărilor făcute. După cum se vede, eficacitatea controlului obștesc se face din ce în ce mai simțită, ca un ajutor prețios pentru conducerile stațiunii, în asigurarea unor condiții cît mai bune de tratament și deservire oamenii muncii care vin pentru toți la Amara. Sprijinul ar fi și mai complet dacă Consiliul local al sindicatelor Slobozia ar mobiliza și celelalte echipe să controleze cu mai multă operativitate și competență unitățile cooperației de consum care funcționează în stațiune, pe plajă și în comuna Amara, să urmărească modul cum sunt rezolvate sesizările și propunerile făcute. Spunem aceasta pentru faptul că la unele chioșcuri și bufete igiena mai lasă de dorit, nu se face o deservire corespunzătoare. Stațiunea balneo-climaterică Amara ca și toate stațiunile noastre se află în perioada de vîrf, cînd sprijinul este necesar. Și lucrul acesta îi pot da sindicatele, alături de alte forme, prin controlul obștesc căruia trebuie să i se asigure, ca și pînă acum, continuitate — ca una din trăsăturile principale ale activității și eficacității sale. M. RIZAC