Munca, octombrie 1965 (Anul 21, nr. 5567-5593)

1965-10-23 / nr. 5586

du Km sindicala si mcitoreascí 3 > Încheierea lucrărilor Congres Sindical Mondial • — Corespondenţă telefonică din Varşovia — Vineri 22 octombrie a.c. lucrările celui de al Vl-lea Congres Sindical Mondial au luat sfîrşit. Timp de două săptămîni, reprezentanţi ai aproape 160 000 000 de oameni ai muncii şi ai sindicatelor din 90 de ţări de pe toate continentele, întruniţi la Varşovia, au dezbătut cele mai actuale probleme ale mişcării sindicale şi muncitoreşti internaţionale. Ei au căutat căi şi mijloace pentru ca Federaţia Sindicală Mondială să iniţieze şi să organizeze acţiuni tot mai susţinute în sprijinul luptei clasei muncitoare din întreaga lume, împotriva exploatării şi asupririi de orice fel, pentru pace şi progres social. La discuţiile generale au participat 123 delegaţi, care au exprimat părerile şi punctele de vedere ale organizaţiilor ce le-au reprezentat asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi a Congresului. Delegaţia sindicatelor din Republica Socialistă România, condusă de tovarăşul Constantin Drăgan, preşedintele Consiliului Central al Sindicatelor, prin cele 6 intervenţii în plenul Congresului, prin participarea activă la toate comisiile de lucru ale acestuia, şi-a adus contribuţia sa la desfăşurarea lucrărilor, la elaborarea documentelor adoptate de Congres. Şedinţa din 22 octombrie a fost consacrată adoptării Rezoluţiilor şi celorlalte documente ale Congresului. Delegaţii la Congres au subliniat cu puternice aplauze adoptarea cu unanimitate de voturi a marii majorităţi a rezoluţiilor, printre care : rezoluţia cu privire la Vietnam, cea cu privire la problemele femeilor muncitoare, rezoluţiile privind securitatea socială, tineretul muncitor, drepturile sindicale, numeroase rezoluţii de solidaritate cu lupta clasei muncitoare şi a popoarelor din Africa de Sud, Argentina, Coreea de Sud, Spania, Portugalia, Republica Dominicană şi din alte ţări, precum şi telegrame de protest şi alte documente. Unele rezoluţii ca de pildă cea asupra punctului 2 al ordinei de zi „Apelul către muncitorii, muncitoarele şi sindicatele din întreaga lume“ şi rezoluţia cu privire la educaţie, precum şi alte documente au fost adoptate cu majoritate de voturi, unele delegaţii votînd împotrivă sau abţinîndu-se de la vot. La votarea rezoluţiilor cu privire la Iran, la problema palestiniană şi la turism social, delegaţia noastră şi alte delegaţii nu au participat. Punîndu-se în discuţie rezoluţia cu privire la punctul 1 de pe ordinea de zi, printre cei ce au luat cuvîntul a fost şi tovarăşa Larisa Munteanu, secretară a Consiliului Central al Sindicatelor, care a reafirmat poziţia delegaţiei sindicatelor din Republica Socialistă România în problemele dezbătute la acest punct. Supusă aprobării Congresului, rezoluţia a fost adoptată cu majoritate de voturi, unele delegaţii votînd împotrivă. Delegaţia sindicatelor din România s-a abţinut de la vot. Preşedintele prezidiului a anunţat, apoi, că în cea de a 15-a sesiune a sa, Consiliul general a ales în unanimitate pe Louis Saillant în funcţia de secretar general al Federaţiei Sindicale Mondiale, iar în cea de a 31-a sesiune a Comitetului executiv a fost ales în unanimitate, ca preşedinte al Federaţiei Sindicale Mondiale, Renato Bitossi şi cei 12 vicepreşedinţi. De asemenea, sesiunea Comitetului executiv a ales Secretariatul Federaţiei Sindicale Mondiale format, in afară de secretarul general, dintr-un secretar general adjunct şi 8 secretari, printre care şi tovarăşa Stana Drăgoi, reprezentantă a sindicatelor din Republica Socialistă România. Epuizîndu-se ordinea de zi, Renato Bitossi a rostit cuvîntul de închidere a lucrărilor. Participanţii la Congres au intonat internaţionala. ★ Cu prilejul încheierii lucrărilor celui de al VI-lea Congres Sindical Mondial, în după-amiaza zilei de 22 octombrie, în Sala Congreselor din Palatul culturii şi ştiinţei din Varşovia a avut loc un miting la care au participat delegaţii la Congres şi numeroşi oameni ai muncii din capitala R. P. Polone. în prezidiu au luat loc conducători ai Federaţiei Sindicale Mondiale şi ai delegaţiilor sindicale participante la Congres, printre care şi tovarăşul Constantin Drăgan. De asemenea, în prezidiu au luat loc I. Loga-Sovinski, preşedintele Consiliului Central al Sindicatelor din R. P. Polonă, Stanislaw Kociolek, prim-secretar al Comitetului P.M.U.P. al oraşului Varşovia, Janusz Zarzycki, preşedintele Sfatului popular al capitalei poloneze, reprezentanţi ai oamenilor muncii din Varşovia. Adunarea a fost deschisă de Antoni Gutowski, preşedintele Consiliului voievodal al sindicatelor din Varşovia, în cuvîntul lor, Renato Bitossi, preşedintele Federaţiei Sindicale Mondiale, şi Louis Saillant, secretar general, au mulţumit sindicatelor poloneze, gazde ale celui de al VI-lea, Congres Sindical Mondial, şi au vorbit despre desfăşurarea lucrărilor Congresului şi rezultatele sale. Muncitoarea Daniela Balinska, de la Fabrica de confecţii din Varşovia, a adus participanţilor la Congres salutul oamenilor muncii din capitala Poloniei. Adunarea s-a încheiat cu un bogat program artistic, susţinut de Ansamblul de stat de cîntece şi dansuri „Mazowsze“. Seara, Prezidiul Consiliului Central al Sindicatelor din R. P. Polonă a oferit o recepţie în cinstea delegaţilor şi invitaţilor la cel de al VI-lea Congres Sindical Mondial. FLOREA NEACŞU . O Agendă grevistă intre ştirile referitoare la acţiunile revendicative, pe care le desfăşoară zi de zi oamenii muncii din ţările capitaliste, transmise de către agenţiile de presă în cursul zilei de ieri, desprindem următoarele : • In Argentina situaţia efervescentă, generată de recentele măsuri adoptate de către guvern împotriva sindicatelor, continuă să se menţină. Sindicatele din transporturile rutiere şi feroviare, precum şi salariaţii din întreprinderile din cadrul industrei metalurgice, textile şi din comerţul legat de aceste industrii au declarat grevă generală. Pentru a se preveni noi demonstraţii ale peroniştilor şi ale sindicatelor aflate sub influenţa peronistă au fost mobilizate toate forţele poliţieneşti. Din Japonia se anunţă că Consiliul General al Sindicatelor (S.O.H.Y.O.) şi Consiliul sindicatelor muncitorilor din întreprinderile şi instituţiile guvernamentale — numărînd împreună 1 600 000 de muncitori şi funcţionari — au hotărît să declare o grevă generală revendicînd majorarea salariilor. Tot în Japonia, joi, muncitorii şi funcţionarii întreprinderilor şi instituţiilor de stat au desfăşurat greve de scurtă durată în sprijinul revendicărilor de majorare a salariilor. Au fost organizate, totodată, numeroase mitinguri de protest împotriva ratificării tratatului privind „normalizarea“ relaţiilor dintre Japonia şi Coreea de sud şi împotriva agresiunii americane în Vietnam. • De trei săptămîni activitatea portului englez Bristol este paralizată de către greva celor 1 500 de docheri care revendică majorarea salariilor. Pînă acum, pagubele provocate de grevă au fost evaluate la un milion de lire sterline. Şi Izraelul cunoaşte în aceste zile tumultul acţiunilor greviste la care participă largi categorii de oameni ai muncii. în primul rînd, continuă greva, începută în zilele trecute, a lucrătorilor de la centrele de calcul electronic al instituţiilor guvernamentale. Au declarat grevă şi peste 1 000 de farmacişti, care cer îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Aceeaşi revendicare, plus majorarea salariilor, o au şi cei 800 de funcţionari de la compania de transporturi aeriene care, de asemenea, au intrat în grevă. „ Personalul de deservire de la aeroportul din Melbourne a declarat ieri grevă în semn de protest împotriva refuzului administrației companiilor aviatice de a le mări salariile. I. O. Vizita in Italia a delegaţiei C. C. al P. C. R. ROMA 22. — Corespondentul Agerpres, I. Mărgineanu, transmite : In cadrul vizitei pe care o face în Italia, delegaţia C.C. al P.C.R. a participat la o adunare organizată la Comitetul Central al P.C.R. cu prilejul evidenţierii activiştilor de partid care au desfăşurat o vastă acţiune în campania de preschimbare a carnetelor de partid. La adunare au luat cuvîntul Luigi Longo, secretar general al P.C.I., M. Scoccimarro, membru al Direcţiunii P.C.I., E. Macaluso, membru al Direcţiunii şi al secretariatului C.C. al P.C.I. Conducătorul delegaţiei C.C. al P.C.R., tovarăşul Paul Niculescu-Mizil, a rostit un cuvînt de salut. Continuîndu-şi vizita prin ţară, membrii delegaţiei s-au întîlnit la Torino şi Livorno cu conducători ai federaţiilor şi organizaţiilor locale, cu activişti şi membri ai Partidului Comunist Italian, în oraşele Torino, Livorno şi Giugliasco, delegaţia a avut convorbiri cu primarii localităţilor respective şi cu alţi reprezentanţi ai municipalităţilor. Au fost vizitate, de asemenea, Fabrica „Olivetti“ de la Ivrea, din provincia Torino şi Compania muncitorilor portuari din Livorno. La reîntoarcerea la Roma, delegaţia C.C. al P.C.R. a avut întîlniri la secţii ale Comitetului Central al P.C.R. şi a făcut o vizită la Redacţia ziarului „L’Unita“. Sosirea la Haga a delegaţiei economice guvernamentale române HAGA 22 (Agerpres). — Joi a sosit la Haga delegaţia economică guvernamentală română, condusă de Bucur Şchiopu, ministrul industriei alimentare, care la invitaţia guvernului olandez face o vizită în Olanda. In seara aceleiaşi zile, ministrul olandez pentru problemele economice, J. Den Uyl, a oferit o recepţie în cinstea delegaţiei române. Au participat preşedintele şi alţi reprezentanţi ai Camerei Centrale de Comerţ din Olanda, funcţionari superiori din Ministerul Afacerilor Economice, Ministerul Afacerilor Externe, conducători ai Federației industriașilor olandezi, oameni de afaceri. A participat, de asemenea, Ion Oancea, ministrul Republicii Socialiste România la Haga. Manifestări cu prilejul Zilei forţelor armate ale Republicii Socialiste România R. P. Chineză PEKIN 22 (Agerpres). — Cu prilejul zilei forţelor armate ale Republicii Socialiste România, la Pekin a avut loc o adunare la care au participat membri ai forţelor terestre, navale şi aeriene ale Armatei Populare Chineze de Eliberare. A luat cuvîntul Liu Ciji-tzian, locţiitor al şefului Direcţiei Superioare Politice a Armatei Populare Chineze de Eliberare, care a transmis felicitări militarilor forţelor armate ale ţării noastre. A luat de asemenea cuvîntul colonel Marin Sorescu, ataşat militar al Ambasadei române din Pekin. La adunare a participat, de asemenea, Agop Bezerian, prim-secretar al Ambasadei române din Pekin. R. P. Ungară BUDAPESTA 22. — Corespondentul Agerpres, A. Pop, transmite : Cu prilejul Zilei forţelor armate ale Republicii Socialiste România, în oraşul Gyor a avut loc solemnitatea depunerii unor coroane de flori la Monumentul eroilor români căzuţi în lupta împotriva fascismului. Au depus coroane de flori Mihail Roşianu, ambasadorul Republicii Socialiste România la Budapesta, dr. Csernitzki Gyula, preşedintele Sfatului orăşenesc Gyor, Jankovits Ferenc, prim-secretar al Comitetului orăşenesc P.M.S.U., şi reprezentanţi ai forţelor armate din garnizoana Gyor. De asemenea, au fost depuse coroane de flori la monumentele ostaşilor români căzuţi în lupta împotriva fascismului din oraşele Debrecen şi Nyiregyhaza. In diferite unităţi militare din R. P. Ungară au loc conferinţe despre însemnătatea zilei de 25 octombrie. Ziua forţelor armate ale Republicii Socialiste România. R. S. Cehoslovacă PRAGA 22 — Corespondentul Agerpres, A. Liţă, transmite : Cu prilejul zilei Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România, ataşatul militar al ţării noastre la Praga, lt. col. Petre Constantin, a depus coroane de flori la cimitirele din Zvolen şi Brno şi la monumentele din Piestany şi Kromeriz ale militarilor români, căzuţi pe teritoriul Cehoslovaciei, în lupta împotriva fascismului în timpul celui de-al doilea război mondial. La ceremonie au asistat reprezentanţi ai ambasadei Republicii Socialiste România, precum şi reprezentanţi ai Armatei populare cehoslovace şi ai organizațiilor locale de partid și de stat. Sesiunea Comisiei româno-cehoslovace de colaborare tehnico-ştiinţifică PRAGA 22 — Corespondentul Agerpres, A. Liţă, transmite : La Praga au avut loc între 18 şi 21 octombrie lucrările sesiunii a XVI-a a Comisiei româno-cehoslovace de colaborare tehnico-ştiinţifică. Comisia a examinat stadiul îndeplinit prevederilor din protocolul sesiunii precedente şi a stabilit sarcini noi în vederea dezvoltării în continuare a colaborării tehnico-ştiinţifice dintre cele două ţări. Protocolul semnat prevede ca cele două părţi să-şi transmită documentaţii şi să înlesnească vizite de studiu ale specialiştilor pentru cunoaşterea realizărilor tehnice şi ştiinţifice, în special în sectoarele industriei chimice, industriei energetice, industriei constructoare de maşini, industriei uşoare. Lucrările sesiunii s-au desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi înțelegere deplină. Pe scurt • Pe scurt • Pe scurt HELSINKI. — Membrii delegaţiei române de ziarişti care se află într-o vizită oficială în Finlanda au fost primiţi la 20 octombrie de Către Ahti Karjalainen, ministrul Afacerilor Externe al Finlandei, cu care au avut o convorbire. BELGRAD 22 (Agerpres). — Corespondenţă specială : Ansamblul de cîntece şi dansuri al Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România îşi continuă turneul în R.S.F. Iugoslavia, prezentînd spectacole la Belgrad, Vîrşeţ, Novisad, Rijeka şi Zagreb. într-o cronică despre spectacolele ansamblului, ziarul „Barba“ scrie: „Ansamblul armatei române a confirmat prestigiul unui colectiv artistic foarte serios. El s-a dovedit a fi extraordinar de bine pus la punct şi plin de elan“. TIRANA. La 21 octombrie un grup de artişti ai Teatrului de Operă şi Balet din Bucureşti au prezentat un spectacol în sala Teatului de Operă şi Balet din Tirana. Au fost prezenţi Fadil Pacrami, ministrul culturii şi artelor, Vasil Nathanaili, prim-locţiitor al ministrului afacerilor externe, şi alte persoane oficiale, precum şi Gheorghe Velcescu, ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al României la Tirana. Recitalul artiştilor români s-a bucurat de succes. HAVANA. — la Havana a avut loc deschiderea festivă a primelor Jocuri sportive naţionale. Cu acest prilej, Fidel Castro, primul ministru al guvernului revoluţionar al Cubei, a rostit o cuvîntare radiotelevizată. Cuvintarea a fost consacrată aniversării a cinci ani de la unirea organizaţiilor revoluţionare ale tineretului într-o organizaţie unică a tinerilor insurgenţi, care ulterior a primit numele de Uniunea Tinerilor Comunişti din Cuba. Vorbitorul s-a ocupat amănunţit de problemele învăţămîntului şi educaţiei tinerei generaţii. KARL-MARX-STADT. — Luînd cuvintul joi la un miting al oamenilor muncii din Karl-Marx-Stadt, Otto Winzer, ministrul afacerilor externe al R. D. Germane, a subliniat că o problemă importantă a luptei pentru securitatea europeană şi pacea mondială este împiedicarea înarmării atomice a Germaniei occidentale. Otto Winzer a reînnoit propunerile făcute de către guvernul R. D. Germane, ca cele două state germane să renunţe la producţia, achiziţionarea, experimentarea şi folosirea armelor nucleare şi să încheie un acord pentru încetarea înarmărilor. NEW YORK. — Secretarul general al O.N.U., U Thant, a anunţat joi înfiinţarea fondului O.N.U. de credit pentru proiectele şi planurile de dezvoltare. Fondul va fi pus la dispoziţia ţărilor în curs de dezvoltare prin instituţiile specializate ale O.N.U. NEW YORK. — Purtătorul de cuvînt al delegaţiei pakistaneze la O.N.U. a anunţat că ministrul de externe al Pakistanului, Zulfikar An Bhutto, a cerut convocarea urgentă a Consiliului de Securitate în problema Caşmirului. Cu prilejul împlinirii a 70 de ani de la nașterea marelui poet rus Serghei Esenin, în satul său natal, Constantinovo, din regiunea Riazan, a fost deschisă o casă memorială. SOFIA: „Seară a relaţiilor bulgaro - romane“ SOFIA 22. — Corespondentul Agerpres, C. Linte, transmite : La 22 octombrie la Sofia a fost inaugurat ciclul „Serile relaţiilor reciproce dintre popoarele balcanice“, manifestare organizată pentru prima oară în Bulgaria de Institutul de cercetări ştiinţifice pentru problemele balcanice şi Uniunea lucrătorilor ştiinţifici din Bulgaria. Ciclul a fost deschis de „Seara relaţiilor bulgaro-române“. Cu acest prilej, au fost prezentate referatele „Tradiţiile renaşterii la bulgari şi români“ şi „România şi poporul bulgar în ultimul secol“. Au fost prezentate filmele documentare româneşti „Letopiseţele de piatră ale Dobrogei“ şi „Prin galeriile muzeelor de artă din România“. Au participat Vera Naceva, adjunct al şefului secţiei externe din cadrul C.C. al P.C. Bulgar, academician Sava Ganovski, preşedintele Comitetului bulgar pentru înţelegere reciprocă şi colaborare în Balcani, academicieni, oameni de ştiinţă şi cultură, reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti. A fost de faţă ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Bulgaria, Ioan Beldean. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA Bucureşti, Piaţa Scînteii Telefoane vie 17 60 10, 17 60 20 . Secţia Scrisorii 17 74 25 Administraţia 17 38 52 oficiile poştale, factorii poştali şi difuzori voluntari din întreprinderi şi In Tiparul Combinatul Instituţii Poligrafic Casa Scînteii Abonamentele se fac prin Delegaţia parlamentară română şi-a început vizita în Austria VIENA 22. — Trimisul special Agerpres, C. Varvara, transmite : Vineri a sosit la Viena delegaţia Marii Adunări Naţionale a Republicii Socialiste România, condusă de deputatul Ion Pas, care la invitaţia Consiliului Naţional al Austriei, face o vizită în această ţară. Delegaţia a fost întîmpinată la sosire de preşedintele Consiliului Naţional al Austriei, dr. A. Maleta, de deputata Rosa Jochmann, conducătoarea delegaţiei Parlamentului austriac, care ne-a vizitat ţara anul trecut, şi de alţi deputaţi ai Consiliului Naţional şi ai Consiliului Federal al Austriei. Au fost de faţă Mircea Ocheană, ambasadorul Republicii Socialiste România la Viena, membri ai Ambasadei. Delegaţia română a vizitat apoi clădirea Parlamentului austriac, unde a fost primită de preşedintele Consiliului Naţional al Austriei, de un numeros grup de deputaţi ai Consiliului Naţional şi ai Consiliului Federal. In aceeaşi zi, primarul oraşului Viena a oferit un prînz în cinstea delegaţiei la care au participat A. Maleta, Rosa Jochmann şi alte persoane oficiale. După-amiază, delegația română a vizitat Viena. Vedere din orașul japonez Osaka. Comunicatul Agenţiei T.A.S.S. ERFURT 22 (Agerpres). — Agenţia TASS transmite că potrivit planului Comandamentului unificat al forţelor armate ale ţărilor participante la Tratatul de la Varşovia, în perioada dintre 16 şi 22 octombrie, pe teritoriul Republicii Democrate Germane au avut loc aplicaţii ale trupelor Armatei populare naţionale a R.D.G., Armatei populare cehoslovace, Armatei poloneze şi Armatei sovietice. Aceste aplicaţii au fost conduse de generalul de armată P. K. Kosevoi, comandantul suprem al grupului de trupe sovietice din Germania. La aplicaţii, au asistat general de armată Dobri Djurov, ministrul apărării populare al Bulgariei, general de armată Bohumir Lomsky, ministrul apărării naţionale al Cehoslovaciei, general de armată Heinz Hoffmann, ministrul apărării naţionale al R.D.G., mareşal al Poloniei, Marian Spychalski, ministrul apărării naţionale al R. P. Polone, general de armată Leontin Sălăjan, ministrul forţelor armata al României, general-colonel Lajos Czinege, ministrul apărării al Ungariei, Mareşal al Uniunii Sovietice A. A. Grediko, comandant suprem al forţelor armate unificate ale ţărilor participante la Tratatul de la Varşovia, precum şi ofiţeri superiori ai armatelor ţărilor participante la Tratatul de la Varşovia şi ataşaţii militari ai ţărilor socialiste. La aplicaţii a asistat, de asemenea, maior Raul Castro Ruz, ministrul Forţelor armate revoluţionare ale Republicii Cuba. Aplicaţiile au fost urmărite de Walter Ulbricht, prim-secretar al C.C. al P.S.U.G., preşedintele Consiliului de Stat al R.D.G., Willi Stoph, membru al Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., preşedintele Consiliului de Miniştri al R.D.G., şi alţi membri şi membri supleanţi ai Biroului Politic al C.C. al P.S.U.G., membri ai Consiliului de Stat şi ai guvernului R.D.G. Alte atacuri asupra R. D. Vietnam HANOI 22 (Agerpres). — După cum anunţă agenţia V.N.A., la 21 octombrie, numeroase avioane cu reacţie americane, unele venind din Tailanda, au pătruns în repetate rînduri în spaţiul aerian al R. D. Vietnam, bombardînd şi mitraliind regiuni populate şi obiective economice din provinciile Yen Bai, Son La, Thanh Hoa, Nghe An şi Quang Binh, precum şi insula Hon Me. Unul din cele două avioane americane cu reacţie tip „A-4“, care au atacat regiunea de coastă a provinciei Nghe An a fost doborît. Numărul total al avioanelor doborîte deasupra R. D. Vietnam, cu începere de la 5 august 1964, se ridică la 689. Misiunea de legătură a înaltului Comandament al Armatei Populare Vietnameze a transmis Comisiei internaţionale de supraveghere şi control din Vietnam un protest în legătură cu aceste noi acţiuni agresive. ★ SAIGON 22 (Agerpres). — In ciuda atacurilor aeriene americano- saigoneze care s-au succedat aproape fără întrerupere timp de 36 de ore, patrioţii sud-vietanamezi au atacat din nou joi noaptea tabăra forţelor speciale de la Pier Me, relatează corespondentul din Saigon al agenţiei Reuter. Poziţiile garnizoanei încercuite au fost supuse unui baraj aproape constant de mortiere şi arme mitraliere devenit deosebit de puternic în zorii zilei. ★ CANBERRA 22 (Agerpres). — La Sydney a avut loc vineri o mare demonstraţie împotriva războiului agresiv din Vietnam. Agenţia Reuter arată că aceasta a fost „una din cele mai serioase demonstraţii politice care au avut loc în ultimii ani în Australia". Toate forţele de poliţie existente în oraş au fost dislocate pe străzile centrale pentru a împrăştia pe demonstranţi. Peste 60 de persoane au fost arestate. Conferinţa G.U.A. ACCRA — Vineri au continuat în şedinţe închise lucrările celei de-a treia Conferinţe a şefilor de state şi guverne ai ţărilor membre ale Organizaţiei Unităţii Africane. In şedinţa de dimineaţă s-a adoptat ordinea de zi a conferinţei, aşa cum fusese propusă de către Consiliul Ministerial al O.U.A. S-a hotărît ca problema rhodesiană să capete prioritate în discuţii. Conferinţa a adoptat în unanimitate o rezoluţie cu privire la problema Rhodesiei, pornind de la rezoluţia adoptată acum cîteva zile de Consiliul Ministerial al O.U.A. Se cere Organizaţiei Naţiunilor Unite să dea publicităţii o declaraţie cu privire la ameninţarea pe care o reprezintă pentru pacea lumii actuala problemă rhodesiană şi să adopte măsurile necesare pentru a face faţă situaţiei în conformitate cu prevederile Cartei Naţiunilor Unite. Situaţia din Indonezia DJAKARTA 22 (Agerpres), — în Indonezia continuă, după cum relatează agenţiile de presă străine, campania grupărilor de extremă dreaptă, militare şi civile, împotriva forţelor democratice. Postul de radio Palembang informează că în regiunea de sud a insulei Sumatra au fost interzise 34 de organizaţii ale Partidului Comunist din Indonezia şi ale altor organizaţii democratice. In Kalimantanul de sud autorităţile au suspendat temporar organizaţiile P.C. din Indonezia. La Djakarta au avut loc joi manifestaţii cu caracter antidemocratic. Ministerul Informaţiilor a anunţat că interdicţia de a circula pe străzi între anumite ore din noapte este menţinută la Djakarta. Autorităţile militare continuă să exercite cenzura asupra publicaţiilor străine intrate în Indonezia. Postul de radio Djakarta a anunţat că după o şedinţă a Comandamentului operaţional suprem, preşedintele Sukarno a lansat un apel ţării, cerînd să se pună capăt oricăror demonstraţii neautorizate, subliniind că actele de incendiere şi devastare ale sediilor unor partide politice constituie acţiuni distructive şi trebuie încetate. Preşedintele Sukarno a cerut, populaţiei „să facă faţă într-un spirit de unitate urmărilor încercării de lovitură de stat de la 30 septembrie“ şi a lansat un apel la luptă împotriva colonialismului, neocolonialismului, imperialismului şi pentru apărarea revoluției indoneziene. 40 242