Munca, ianuarie 1973 (Anul 29, nr. 7816-7839)

1973-01-29 / nr. 7837

Luni 29 ianuarie 1973 MUNKA DRAGOSTE FIERBINTE, RECUNOŞTINŢĂ, ÎNALTĂ STIMĂ ŞI PREŢUIRE PENTRU CONDUCĂTORUL IUBIT AL PARTIDULUI ŞI STATULUI NOSTRU! Oamenii de ştiinţă, artă şi cultură au adus un cald omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu (Urmare din pag. I) siunea şi întreaga putere de creaţie înfloririi culturii noastre socialiste, afirmării ei în lume. Urîndu-i cu căldură tovarăşului Nicolae Ceauşescu multă sănătate, fericire şi viaţă îndelungată, spre binele poporului şi al patriei, spre gloria naţiunii noastre socialiste, ei au ţinut să-i mulţumească, cu toată puterea inimii, pentru grija deosebită acordată propăşirii învăţămîntului, ştiinţei, artei şi culturii, pentru crearea unui climat de manifestare plenară a talentelor, de valorificare deplină a capacităţilor creatoare, în slujba poporului, a nobilelor sale năzuinţe. Toastînd în numele oamenilor de ştiinţă, preşedintele Academiei Republicii Socialiste România, MironNicolescu, a spus- Trebuie să mărttursesc că sentimentul de deosebată miîndrie pe care l-am încercat în calitate de preşedinte al Comisiei de specialişti pentru întocmirea raportului de acordare a celui mai înalt titlu pe care Universitatea noastră îl poate conferi, a fost cu mult depăşit de emoţia adîncă pe care am resimţit-o şi eu, şi toţi colegii mei, în faţa sarcinii pe care ne-am luat-o de a propune pentru acest titlu pe cel mai vrednic fiu al poporului nostru. Am trecut, cu toţii, un adevărat examen de doctorat, al doilea din viaţa noastră. In adevăr, cum să faci ca să cuprinzi, în cîteva pagini, un sfert de secol de realizări, care încap bine intr-o curgere normală a vieţii, intr-un secol întreg. Cum să cuprinzi uriaşa contribuţie pe care dumneavoastră, scumpe tovarăşe Ceauşescu, aţi adus-o şi continuaţi să o aduceţi cu neobosită perseverenţă, cu clocotitoare energie, la ridicarea vieţii poporului nostru, a culturii şi civilizaţiei patriei noastre, pe trepte neatinse pînă în prezent ? Cum să consemnăm în mod just faptul că, în calitate de strălucit exponent al politicii partidului nostru, dumneavoastră aţi adus contribuţii teoretice de cea mai mare importanţă principiilor călăuzitoare ale acestei politici ? Am încercat, în asemenea grele condiţii, să ne achităm cum am putut mai bine de sarcina noastră, îndemnaţi de dorinţa fierbinte de a vă atesta din partea Universităţii noastre un titlu pe care dumneavoastră il aveaţi deja. In adevăr, tovarăşe secretar general, dumneavoastră aţi trecut pînă acum de două ori doctoratul : o dată în faţa partidului, în faţa poporului nostru muncitor, a doua oară în faţa opiniei publice mondiale, ca exponent strălucit al aspiraţiei poporului nostru la o muncă rodnică şi paşnică, nestingherită, netulburată, în bună convieţuire cu toate popoarele lumii. In ambele cazuri, atît poporul nostru, cit şi cetăţenii lumii v-au acordat menţiunea maximă, pe care noi, în limbajul tradiţional al Universităţii, o numim „magna cum laude“. Făcîndu-se ecoul opiniei vieţii universitare, prof. univ. Octavian Fodor, rectorul institutului de medicină şi farmacie din Cluj, sublinia : Slujiţi dreptatea, omenia, pe cei mulţi. Vă luaţi puterea de la popor. Contactul dumneavoastră viu, nemijlocit, cu oamenii , sursă inepuizabilă de putere şi înţelepciune. Cine ţine cu poporul — şi il ascultă — nu poate greşi şi se bucură de afecţiune şi de încredere nelimitată. Din partea Universităţii — a întregii universităţi româneşti — aţi primit acest titlu de Doctor Honoris Causa. Ce este acest titlu şi ce semnificaţie are in zilele noastre ? Este un titlu de cinstire şi de recunoaştere a unor calităţi care servesc omenirea. Dar ce calităţi şi activităţi mai înalte pot fi decit acelea de a face omenirea — şi viaţa ei — mai bună ? La manifestarea de entuziasm şi de bucurie de ieri, am fost alături şi noi, cei din Cluj, de pe Someşuri şi Crişuri, din Maramureş şi Bihor, de pe Mureş şi de pe Tîrnave, din Sibiu şi Făgăraş. Elogiind apoi activitatea tovarăşei Elena Ceauşescu, el a spus ! Vă rugăm ca, împreună, să primiţi omagiile noastre călduroase, întreaga noastră stimă şi urările de mulţi ani fericiţi ! Scriitorii României socialiste — a spus intoastul său Virgil Teodorescu, vicepreşedinte al Uniunii scriitorilor — elogiază în persoana domniei voastre pe strălucitul călăuzitor şi deschizător de drum în arta şi literatura României revoluţionare, pe omul care, respingind tot ce este vechi, inert, impracticabil, favorizează apariţia şi dezvoltarea germenilor noului, stimulînd şi susţinînd, în calitatea domniei voastre de conducător al partidului şi al statului, o literatură şi o artă care să înfăţişeze viaţa în toată complexitatea ei, cu toate frămîntările şi contradicţiile ei, o literatură strîns legată de viaţa şi năzuinţele poporului, şi care să contribuie la afirmarea valorilor morale noi, a umanismului socialist, a principiilor de existenţă socialiste şi comuniste. Sub îndrumarea şi calda grijă a domniei voastre, arta şi literatura României moderne au cunoscut o înflorire nemaiîntîlnită vreodată pînă azi, pentru că fiecare scriitor adevărat şi-a putut desfăşura talentul fără stînjenire, în toată amplitudinea şi puterea. . .- Personalitatea,, viaţa şi justivitatea.". domniei voastre"Constituie o perioara..? noi, scriitorii, un exemplu şi un permanent îndemn de a face din scrierile noastre o chemare patetică. Să trăiţi, mult stimate şi mult iubite tovarăşe Ceauşescu, mulţi ani cu sănătate şi bucurie, alături de cei dragi ! Exprimînd dragostea şi mulţumirea artiştilor plastici din ţara noastră, pentru tot ceea ce secretarul general al partidului a făcut pentru artă, sculptorul Ion Jalea, preşedinte de onoare al Uniunii artiştilor plastici, a relevat : Arta noastră a progresat ţinind pasul cu progresul general al ţării, pe şantierul foartemare şi întins al patriei noastre. Era socialismului a început pentru artişti cu un intens şi puternic avînt de muncă, ei intrind în ritmul oamenilor muncii, marii făuritori ai socialismului în ţara noastră. In această mare zi de sărbătoare, cind tot poporul freamătă la auzul numelui dumneavoastră, vă rog să primiţi cele mai bune urări de sănătate, viaţă lungă şi cele mai mari puteri de a duce steagul patriei noastre cît mai departe şi cît mai sus. In aceste momente istorice, cind lumea întreagă militează pentru o nouă aşezare a lumii, mai dreaptă şi mai bună, ne mîndrim pe drept cuvînt pentru marele dumneavoastră prestigiu în lumea întreagă, în care contribuţia dumneavoastră pe plan mondial este aceea a unui mare luminat al secolului nostru. Toastînd în numele Uniunii compozitorilor, preşedintele Ion Dumitrescu a spus : Toţi muzicienii din România vă urează din inimă „La mulţi ani !“ cu sănătate deplină, cu aceeaşi putere de muncă, cu aceleaşi largi orizonturi şi prodigioase realizări, cu aceeaşi bunătate şi omenie cu care vă împliniţi destinul istoric. Omagiul fierbinte care vi se aduce cu această ocazie reprezintă prinosul de respect şi de recunoştinţă pentru cel mai bun dintre noi, pentru cel mai iubit fiu al poporului nostru, pentru omul cu largă viziune internaţională, pentru ctitorul României socialiste, pentru ctitorul culturii noastre noi, pentru prietenul, sfătuitorul şi îndrumătorul artiştilor. Mă simt mîndru că în această împrejurare însorită pot să ridic paharul, în numele colegilor mei — muzicienii din România — pentru sănătatea, pentru fericirea dumneavoastră şi a familiei dumneavoastră. Ingăduiţi-mi — a spus dramaturgul Horia Lovinescu — ca în numele oamenilor de teatru, scriitori, regizori, actori, al tuturor celor ce au găsit în această profesiune artistică, o nouă dimensiune morală datorită îndemnurilor domniei voastre, să vă urez un fierbinte „La mulţi ani !“. Rareori în istorie, personalitatea unui conducător a pătruns şi şi-a pus pecetea pe absolut toate domeniile de muncă şi creaţie ale societăţii pe care o conduce, aşa cum o faceţi domnia voastră. Cred că se poate afirma că nu există colţ al pămintului şi sufletului românesc in care vibraţia puternică a personalităţii domniei voastre să nu fi pătruns adine, fertilizînd, însufleţind schimbînd plumbul în aur. Este cert că timpurile mai tîrzii vor vorbi de epoca Ceauşescu. Cu prilejul aniversării de 55 de ani a domniei voastre, mi-ar plăcea să urez ca această epocă să se numească „Secolul Ceauşescu“ Mărturisindu-vă recunoştinţa noastră pentru acest sentiment de demnitate şi răspundere majoră pe care ni le-aţi insuflat, vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom depune toate strădaniile pentru ca, potrivit îndemnurilor domniei voastre, teatrul românesc să devină din ce în ce mai mult o tribună a conştiinţelor angajate în opera de construire a României socialiste şi să contribuie la făurirea omului nou. Pentru că modelul acestui om nou, spre care trebuie să tindem cu toată tăria, e înfăptuit, îl avem în faţa noastră. El se cheamă Nicolae Ceauşescu. Dînd glas sentimentului slujitorilor artei cinematografice, regizorul Mircea Dragan a spus : Prin viaţa şi activitatea dumneavoastră, aţi dobîndit în inimile şi conştiinţele noastre o încredere nestrămutată, dragostea şi stima ce se acordă celui mai iubit fiu al poporului, deschizătorului unei noi etape istorice, cea mai luminoasă din cele pe care le-a trăit această ţară, etapa construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Dorinţa noastră cea mai fierbinte, iubite tovarăşe Ceauşescu, este, aşa cum ne-aţi cerut dumneavoastră, să ‘-'Ulferri-, milioanelor de spectatori din ţară şi de peste hotare acele filme care să oglindească în toată măreţia ei epoca pe care o trăim, momentele de importanţă crucială în istoria construirii României noi, frumuseţea morală, demnitatea şi spiritul de abnegaţie ce definesc profilul poporului român. Vă datorăm mult şi vom răspunde prin fapte grijii şi căldurii cu care înconjuraţi filmul românesc. Pentru noi, gazetarii — a spus preşedintele Uniunii ziariştilor, Nestor Ignat. — îndemnurile cuprinse în documentele partidului, îndrumările pe care cu exigenţă şi cu grijă ni le-aţi dat de atitea ori reprezintă o călăuză permanentă în tot ce am făcut mai bine şi ceea ce nădăjduim să facem şi mai bine în viitor. Prilejul acesta sărbătoresc ne îndeamnă, totodată, să ne gîndim şi la ceea ce mai avem de făcut pentru ca presa noastră să se apropie de exemplul pe care partidul şi dumneavoastră ni l-aţi pus in faţă, să împlinească concepţia pe care aţi trasat-o despre presă, ca instrument de luptă al partidului, al construcţiei socialiste, să ne apropiem de misiunea înaltă pe care aţi acordat-o ziaristului. Cuvîntul dumneavoastră scris şi rostit reprezintă pentru noi un înalt exemplu de publicistică revoluţionară, care ne însufleţeşte în activitatea noastră de presă. Adresînd urarea tineretului universitar român, studentul Alexandru Trică a spus : Ieri, Universitatea a trăit un moment memorabil, avînd cinstea de a vă decerna cel mai înalt titlu academic: Doctor Honoris Causa al Universităţii din Bucureşti. A fost o mare sărbătoare la care noi, studenţii, am participat din toată inima. Cu prilejul împlinirii a 55 de ani de viaţă şi a 40 de ani dedicaţi luptei revoluţionare în rîndul partidului, exprimăm cele mai sincere sentimente de dragoste şi ataşamentul profund faţă de dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului român, şi angajamentul studenţimii române de a fi mereu în primele rînduri ale luptei pentru ridicarea scumpei noastre patrii, România socialistă, pe cele mai înalte culmi ale culturii şi civilizaţiei. A răspuns tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntul său a fost subliniat in mai multe rinduri cu vii şi puternice aplauze, participanţii făcînd o vibrantă manifestaţie de dragoste şi recunoştinţă conducătorului iubit al partidului şi statului nostru. (Urmare din pag. I) Sunt de faţă adjuncţi ai ministrului apărării naţionale şi ai ministrului de interne, comandanţi de armate, de arme şi de mari unităţi, şefi ai direcţiilor centrale, generali şi ofiţeri superiori. La începutul dineului s-a intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Adresîndu-se comandantului suprem, general de armată Ion Ioniţă a spus : Permiteţi-mi ca, la a 55-a aniversare a zilei de naştere şi la împlinirea a 4 decenii de activitate neobosită în mişcarea muncitorească şi în rîndurile partidului, să dau glas dragostei neţărmurite şi devotamentului fierbinte pe care le nutreşte faţă de dumneavoastră armata populară şi să vă transmit, din adîncul inimilor noastre, cele mai calde felicitări şi urări de fericire şi sănătate. Uniţi în cuget şi simţire cu întregul popor, militarii de toate gradele işi exprimă bucuria şi mîndria legitimă că în fruntea partidului şi a ţării se află cel mai iubit şi mai credincios fiu al naţiunii noastre, care din fragedă tinereţe şi-a consacrat întreaga viaţă slujirii cu abnegaţie a poporului, a libertăţii şi independenţei patriei, a cauzei socialismului şi păcii. Patriot înflăcărat, revoluţionar dîrz şi curajos, ridicat din rîndurile maselor muncitoare şi legat indestructibil de ele, exemplu însufleţitor de îndeplinire fără şovăire a sarcinilor încredinţate de partid, aţi fost mereu în primele rînduri, aducînd o contribuţie esenţială la lupta împotriva fascismului şi la eliberarea patriei, la mobilizarea maselor pentru cucerirea puterii politice, pentru edificarea socialismului pe pămîntul României. Ales — spre bucuria şi fericirea întregului popor , în funcţia de secretar general al partidului, cu energia clocotitoare, cu clarviziunea marxist-leninistă şi fermitatea revoluţionară ce vă sunt proprii, aţi imprimat un suflu înnoitor întregii activităţi social-politice, inaugurînd perioada cea mai rodnică din istoria României, înalta răspundere cu care vegheaţi la destinele patriei şi poporului, consecvenţa cu care promovaţi şi apăraţi nobilele idei ale internaţionalismului proletar, luciditatea şi pasiunea cu care afirmaţi politica externă a partidului şi statului au făcut ca Republica Socialistă România să se bucure de un binemeritat prestigiu pe plan mondial, iar numele dumneavoastră să fie rostit cu stimă şi respect pe toate meridianele lumii. Poporul român, armata ţării dau o înaltă preţuire şi vă poartă o adîncă recunoştinţă pentru grija permanentă pe care o acordaţi întăririi continue a capacităţii de apărare a patriei, contribuţiei dumneavoastră hotărîtoare la elaborarea doctrinei, noastre militare, la realizarea unui sistem naţional de apărare a României. Dacă azi avem o armată puternică, bine înzestrată şi instruită, strins legată de popor, cu o înaltă conştiinţă politică, cu o ridicată capacitate de luptă este meritul partidului, al conducerii sale in frunte cu dumneavoastră. Aici, la acest dineu, participăm mulţi dintre cei care am avut fericirea să lucrăm împreună cu dumneavoastră în anii 1950—1954 cînd, din însărcinarea partidului, în funcţiile de şef al Direcţiei Superioare Politice a Armatei, şi de prim-locţiitor al ministrului apărării, v-aţi adus contribuţia dumneavoastră preţioasă, nemijlocită, la făurirea şi întărirea noului nostru organism militar. Modul strălucit în care aţi îmbinat trăsăturile de om politic cu cele de comandant militar ferm, cu mare autoritate, cerinţele disciplinei de fier cu grija şi dragostea faţă de om, a rămas în patrimoniul de aur al oştirii noastre ca un exemplu viu de ceea ce înseamnă a fi activist de partid şi de stat în rîndurile armatei populare. Daţi-mi voie ca în încheiere să vă asigur, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că toţi militarii, de la soldat la general, animaţi de cele mai profunde sentimente de dragoste, preţuire şi devotament faţă de dumneavoastră, nu cunosc altă îndatorire mai presus decit slujirea cu abnegaţie a intereselor vitale ale poporului român, a cauzei eroicului nostru partid. Armata este gata în orice clipă ca, la ordinul patriei, al dumneavoastră, comandantul nostru suprem, să apere, neprecupeţindu-şi nici sîngele şi nici viaţa, cuceririle revoluţionare ale oamenilor muncii, libertatea, independenţa şi suveranitatea naţională. O dată cu acest angajament, îngăduiţi-mi să ridic paharul, unindu-vă din tot sufletul multă sănătate, multă fericire dumneavoastră şi stimatei dumneavoastră familii. Să trăiţi ! La mulţi ani !, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, spre binele şi gloria poporului nostru, spre binele şi gloria României socialiste. Luînd cuvîntul, tovarăşul Ion Stănescu a spus : Mult iubite şi stimate tovarăşe comandant suprem, Vă rog să-mi permiteţi să dau glas sentimentelor de adîncă bucurie, satisfacţie şi totală recunoştinţă pe care întregul aparat al Ministerului de Interne le trăieşte, alături de toţi cetăţenii patriei, în aceste momente înălţătoare, prilejuite de a 55-a aniversare a zilei dumneavoastră de naştere şi de împlinirea a 40 de ani de activitate în mişcarea muncitorească şi în rîndurile Partidului Comunist Român. Este greu de redat în cuvinte — oricît de alese ar fi ele — tot ceea ce inimile noastre doresc să exprime în aceste clipe memorabile, fericirea de a vă avea la crima partidului şi statului, la conducerea supremă a forţelor noastre armate, pe dumneavoastră, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, fiul cel mai ales al poporului, eminent revoluţionar şi om de stat, înflăcărat patriot, pildă de devotament, curaj, fermitate şi exigenţă comunistă, de clarviziune, cutezanţă, animat de spirit de dreptate şi profund umanism, de originalitate în gîndire, de dăruire totală pentru cauza independenţei, suveranităţii şi libertăţii patriei noastre. Noi, ca ostaşi sîrguincioşi şi disciplinaţi ai partidului şi statu al de urări din partea oamenilor de artă „...urez tuturor ostaşilor şi lucrătorilor din Ministerul de Interne realizări tot mai mari in munca lor !“ Armata populară transmite comandantului suprem urări de fericire şi sănătate lui, ne vom strădui să vă urmăm exemplul dumneavoastră. Dedicîndu-vă întreaga activitate naţiunii române, cauzei socialismului şi păcii, creşterii continue a rolului conducător al partidului, dumneavoastră v-aţi afirmat, iubite tovarăşe Ceauşescu, ca promotor neobosit a tot ceea ce se înfăptuieşte în ţara noastră, al dezvoltării democraţiei socialiste, al principiilor eticii şi echităţii socialiste, ca militant activ al drepturilor popoarelor de a-şi hotărî singure destinele, conform năzuinţelor şi intereselor pe care Ie au. Pentru noi care, sub drapel, slujim patria in cadrul Ministerului de Interne, exemplul viu al dumneavoastră ne este călăuză sigură şi mobilizatoare in îndeplinirea misiunilor ce ne revin ca soldaţi ai partidului şi poporului, aflaţi tot timpul la datorie, gata in orice moment să nu precupeţim nimic in vederea îndeplinirii jurămîntului sacru pe care l-am dat gliei străbune. Dacă astăzi ne putem mîndri că activitatea organelor de securitate şi de miliţie, a trupelor de securitate şi a celorlalte formaţiuni ale aparatului se desfăşoară sub conducerea înţeleaptă a partidului, pe temeiul legilor şi cu sprijinul larg al maselor de oameni ai muncii, aceasta se datoreşte îndrumărilor ferme pe care ni le-aţi dat permanent în calitate de comandant suprem, înţelepciunii cu care ne călăuziţi întreaga activitate, grijii părinteşti cu care ne înconjuraţi, pentru care, daţi-mi voie, în numele întregului colectiv pe care îl reprezint, să vă mulţumim în modul cel mai cordial. Vă raportăm, tovarăşe comandant suprem, că îndemnurile deosebit de mobilizatoare şi aprecierile la adresa muncii noastre pe care le-aţi făcut la recenta întîlnire cu cadrele de conducere din forţele armate au fost primite cu multă însufleţire de personalul Ministerului de Interne, constituind noi imbolduri pentru executarea întocmai şi la timp a ordinelor, pentru perfecţionarea continuă a muncii noastre în toate compartimentele de activitate. Cunoaştem bine şi ne bucură prestigiul, stima şi preţuirea pe care poporul român, toate popoarele iubitoare de pace din lume o acordă politicii constructive a partidului şi statului nostru, dumneavoastră personal, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, care aveţi un rol de prim ordin în afirmarea României socialiste pe plan internaţional. In acelaşi timp, suntem conştienţi că serviciile de spionaj, cercurile imperialiste, elementele fasciste şi teroriste, alte elemente ostile, din afara ţării şi din interior, încearcă să aducă atingere unor valori fundamentale, create prin multe eforturi, eroism şi abnegaţie de către poporul român, de clasa noastră muncitoare. Împotriva acestora, a tuturor celor care încearcă să atenteze la securitatea statului, la ordinea şi liniştea publică, cadrele Ministerului de Interne îşi vor spori vigilenţa şi fermitatea, în orice condiţii s-ar afla — ca adevăraţi ostaşi şi fii credincioşi ai patriei, mulţi dintre ei rămînînd pentru vecie anonimi. Inţelegînd pe deplin ordinele pe care ni le-aţi dat pentru apărarea proprietăţii socialiste, avuţiei naţionale, organele de securitate, de miliţie, trupele de securitate şi formaţiunile de pompieri, întregul nostru efectiv, în strinsă colaborare cu unităţile socialiste, vor face totul ca nimeni şi sub nici o formă să nu prejudicieze economia naţională. In centrul întregii noastre activităţi vom situa munca de prevenire a săvîrşirii de infracţiuni, avînd în vedere îndemnul preţios al dumneavoastră de a considera că ne-am făcut pe deplin datoria numai în măsura în care reuşim să preîntîmpinăm comiterea faptelor cu caracter antisocial. De asemenea, ne vom intensifica activitatea de educare a cadrelor în spiritul respectării cu sfinţenie a legalităţii socialiste şi pentru întărirea ordinii de drept, pentru înlăturarea oricăror abuzuri şi ilegalităţi, a aspectelor de corupţie şi necinste, pentru cultivarea unei atitudini atente şi civilizate în raporturile cu cetăţenii şi, in acelaşi timp, necruţătoare faţă de orice încălcare a legii, indiferent de partea cui s-ar produce. In executarea ordinului partidului, al dumneavoastră personal, de a apăra cu fermitate cuceririle revoluţionare ale oamenilor muncii, construcţia paşnică a socialismului, independenţa şi suveranitatea ţării, vom dezvolta şi pe mai departe colaborarea cu Ministerul Apărării Naţionale, Gărzile patriotice, precum şi cu Detaşamentele de pregătire militară a tineretului. Vă rog să-mi permiteţi să vă raportez şi cu acest minunat prilej că membrii de partid, uteciştii, întregul personal al Ministerului de Interne, de la soldat pînă la general, sînt profund devotaţi politicii interne şi externe a partidului şi statului, comandantului nostru suprem, şi ferm hotărîţi să acţioneze neabătut, cu toată capacitatea de muncă şi de luptă, pentru traducerea ei în viaţă. Vom servi cu cinste şi credinţă poporul român, partidul nostru, cauza socialismului şi comunismului în România, fără a precupeţi nimic, la nevoie nici chiar viaţa. Vom face un zid de netrecut în jurul Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al secretarului nostru general. Vă rugăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, comandantul nostru suprem, să primiţi, din partea întregului personal al Ministerului de Interne, urările cele mai fierbinţi de sănătate, fericire şi viaţă îndelungată — dumneavoastră, soţiei dumneavoastră, tovarăşa Elena Ceauşescu — spre binele naţiunii române, pentru triumful socialismului şi comunismului in scumpa noastră patrie. Daţi-mi voie, după urarea românească, să vă urez tradiţionalul „La mulţi ani !“, tovarăşe comandant suprem. Intr-o atmosferă de mare entuziasm, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvintele comandantului suprem au fost subliniate cu puternice aplauze şi aclamaţii, exprimînd sentimentele tuturor celor ce slujesc patria sub drapel, de dragoste şi devotament neţărmurit, hotărirea lor fermă de a-şi face neabătut datoria faţă de partid, faţă de patrie şi poporul român. (Agerpres) Ostaşi in uniformele înaintaţilor, dau onorul Cuvîntul tovarăşului Nicolae Ceauşescu (Urmare din pag. I) niciodată nu va putea fi nedreptăţit dacă îşi face datoria, dacă este un cetăţean cinstit, demn, al patriei sale. (Aplauze puternice). întreaga activitate a organelor Ministerului de Interne trebuie să fie îndreptată numai şi numai împotriva acelora care încalcă legile ţării, care încearcă să dăuneze mersului înainte al construcţiei socialiste, independenţei patriei, fericirii fiecărui om. Numai astfel vor putea spune aceste organe că îşi fac, într-adevăr, pe deplin datoria, că înfăptuiesc in mod just politica partidului și guvernului. Trebuie să spun că, pe ansamblu, aceste organe acționează tocmai în această direcție. (Aplauze). Aş dori, deci, să urez lucrătorilor din toate compartimentele de activitate ale Ministerului de Interne succese tot mai mari în domeniile la care m-am referit mai înainte — şi să-mi exprim convingerea că şi în viitor aceste organe îşi vor face pe deplin datoria, înfăptuind neabătut politica partidului nostru comunist. (Aplauze puternice). In fine, aş dori să menţionez, atit pentru militarii forţelor noastre armate, cît şi pentru cei din Ministerul de Interne, că întotdeauna trebuie să vegheaţi la apărarea Intereselor poporului, că datoria voastră supremă este de a garanta independenţa şi suveranitatea patriei. Trebuie să fiţi permanent în strinsă legătură cu poporul, pentru că numai şi numai în strinsă legătură cu poporul, armata noastră, organele Ministerului de Interne, pot fi cu adevărat puternice, işi pot îndeplini pe deplin misiunea lor. Vă urez, deci, noi succese in întreaga voastră activitate ! Doresc să urez tuturor ostaşilor şi lucrătorilor din Ministerul de Interne realizări tot mai mari in munca lor ! Vă urez dumneavoastră, celor prezenţi aici, tuturor celor care lucrează în armată şi in Ministerul de Interne multă sănătate şi multă fericire ! Rog pe soţiile ofiţerilor prezente aici, şi ale tuturor ofiţerilor, să înţeleagă că atunci cind m-am referit la armată le-am inclus şi pe ele pentru că şi ele sunt, intr-un fel, parte integrantă a armatei. Deci şi soţiilor ofiţerilor şi militarilor noştri le adresez urări de sănătate şi fericire. In sănătatea voastră, a tuturor ! (Aplauze puternice, îndelungate). Pagina a 3-a