Munca, mai 1973 (Anul 29, nr. 7915-7941)

1973-05-01 / nr. 7915

Pagina a 2-a IMN Strunele viorii-n piscuri fremătînd Sufletul amiezii peste noi mai zboară Din cavale doine aspre hăulind Dorurile noastre, dragoste de Ţară. Imn ce urcă peste frunte-n sus Arborat de-o patimă străbună ; Triumfaţi, prieteni , aure din scut In fior prin tainica mea strună. Facă-se în cintec fiorul de păduri, Cerbii în galopuri tropotind de triluri inflorească-n suflet crezul sub azururi In efigii sacre dragostea de imnuri. Vasile Iftode muncitor, Cercul literar, Casa de cultură a sindicatelor Piatra Neamţ Patriei de ziua muncii Cuvintele ce scriu, înaripate, In gindul vremii noastre scrise sint, Pe tine te slăvesc acum şi cint In drumu-ţi luminos inspre dreptate. Se văd în zări arcadele senine Ale erei noastre mindre în înalt Dar tu la vad nu stai, ci in asalt Ne duci spre ea încrezători in tine Şi cum păşeşti cu ţara şi inima-mi fierbinte Spre cuceriri ce-au fost cîndva un vis Chiar cerul parcă poartă ţi-a deschis Ca să ne duci destinul inainte ! Marin Lăuneanu muncitor, Cercul literar al sindicatelor — Timişoara . ............ CÎNTEC Prag de primăvară - Mai Timp pe un picior de plai Plin de-albastru-n sărbătoare Zi de cintec şi de sloare ; Ora la fîntină plină De miresme şi lumină O ridic, frumos, pe umăr Şi-i Luceafărul cel tinăr. Mă înalţă iarba-n scări Peste cumpeni, peste zări Şi văd ţara, şi văd glia, Primăvara-n România. Cum roceşte-n verticale Zvelt, oţelul din furnale, Cum pulsează în artere Zvon ritmat de şantiere. Oamenii de mult te ştiu Numele cu drag ţi-l scriu In inimi şi pe drapele Şi-n pridvorul ţării mele. Florea Cernăianu muncitor, Cercul literar al sindicatelor - Alexandria Mai de sărbătoare Ascult un cint din marele-ţi poem In zorile cu ramuri de armindeni, Şi soarele dinspre străbuni îl chem Să-ţi lumineze drumul pretutindeni. Pe orice prag de-al tău e sărbătoare, freamătă-n steaguri cîntece de laudă. Cetăţile, ce se înalţă-n zare, cu ochi înrouraţi chipul ţi-l caută. Mereu datornic patrie-ţi rămîn c-o floare, cu o faptă, cu o şoaptă. Pe jumătate cîntul nu-mi îngîn cind pot să-ţi fiu spre bucurii o treaptă. Tu eşti in mine cîntecul de slavă, eşti glia ce o simt sub paşi zvicnind. Patria mea, spre un Virf cu Dor să te ascult cintind ! Ion Secoşanu muncitor-topitor, cercul literar „Ion Creangă“ al sindicatelor Bucureşti •AIn zori iau florile culoarea dintr-un steag Ce flutură semeţ pe culmi de vreme iluminîndu-ne şi inimă şi prag Şi flăcări răsădind în lungi poeme. Pe fiecare le citim în zori de Mai Cinci porumbei aprind cu aripi zarea Şi cintecul pătrunde pe-acest plai Ca in catarguri tot ce simte marea... Să dăm dovada crezului suprem Privim in el să ne vedem mişcarea Pe verticala Marelui Poem Ce-n focul lui noi ne aflăm chemarea. Dumitru Grigoraş tehnician, Cercul literar al sindicatelor - Iaşi AZI Ard severe in nervuri de geneză Grinele izbucnesc in urale de piine Calde nisipuri aleargă spre marele umeri dogorind neodihnă Şi-n noapte sub medalia lunii Rîurile trec prin tulpini de metal Spre marele sfat al luminii. Patria trece din inimă în inimă In veşnice valuri fierbinţi Cum trece culoarea singelui Din părinţi in părinţi Şi aburul primăverilor renascind Starea de rod a timpului Unde zilele îşi ascut pana Pentru cronicele de rămas moştenire. Gheorghe Chirculescu economist, Cercul literar al sindicatului de la uzina „23 August“ — Bucureşti 4*întoarcere Mă-ntorc spre voievozi şi daci, cu zimbri, vuituri şi copaci şi cugetind în umbra lor mă-ncred mai mult în viitor. Legat de oameni prin pămînt, tot mai destoinic mă frămint s-ajung pe treapta de cleştar in piscul vremii, legendar. Şi cind cuprind aceste zări cu întrebări şi exclamări imi pare că sărut pe toţi : bunici, părinţi şi strănepoţi. Petre Paulescu proiectant, Cercul literar al sindicatului de la uzina „23 August" - Bucureşti Sărbătorind... Am pus alături flori şi zbor de schele infipte-n glia ţării roditoare... Aprind sudorii orbitoare stele Pentru acest Mai de vis şi sărbătoare. Am pus în brazdă, gindul, să răsară, Cu cîntul ciocirliei avîntat. Potop de soare-această primăvară Pe fruntea albă-a ţării a revărsat. Căci sus pe schele creşte bucuria, Din flori, pe piscuri, noi ne facem rai Aici, pe-acest pămint, in România, Sărbătorind Initia zi de Mai I Gh. Dutu-Micloşanu 5 5 profesor, Cercul literar „Relief românesc“ al sindicatelor învăţămînt, Sect. 4, Bucureşti Acestei primăveri In cintecele noastre doinesc privighetori, Livezile in soare işi scaldă întiile flori... Şi fi-va griul dulce o piine pe Cimpia Libertăţii-n care ne-am invăţat să fim Din tată-n fiu şi să iubim pămintul Acestei primăveri pe care-o ctitorim. Cum crengile, de trunchi se sprijină şi cresc, De trupul ţării tinăr ni-s inimile prinse, Cind luna Mai îşi pirguieşte floarea Acestei sărbători cu flamurile aprinse. Nicolae Popescu electrician, Cercul literar al sindicatelor - Ploieşti 19 10 — T. Aurel Bucureşti LA PORŢILE LUMINII Dorel Demetrescu — Iaşi FEREASTRA TIMPULUI Adrian Szász — Tîrgovişte Inscripţie 1 Mai - zi albă ca ora adevărului, Rod Din noi , Ridic ochii aprinşi de zori Spre poamele rumene De-ncredere şi flori de vise Ce-şi desfac petalele sub soare Şi în credinţa curată din mine Simt culoarea anotimpurilor tale Pline de rodnice împliniri... Ecaterina Simion muncitoare, Cercul literar al sindicatelor Oltenița JOC DE ARTIFICII — Nicolae Tohacek — Bucureşti MUNKA AICI, PE ACEST PAMINT... ------------------------------------------—,■■ii----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------— ---------------------------1,1,-1, 4---------------Tfe te, ■---------- Din creaţia cercurilor cultural-artistice ale sindicatelor . Ochii ţării Departe, ochii ţării, mari, scrutează In viitorul muncii comunist, Innobilînd cu fructe pieptu-i tinăr, Pămintul-aur sub cer de ametist, înţelepte ginduri întinereşte timpul, Un cor al libertăţii triumfal Imens ecou glorificat de inimi Prin flăcări agere de cincinal. Departe, ochii ţârii, mari, răspund. Destinul păcii e lumina lor. Şi prin istorie chemat de piscuri Suie un braţ stăpin şi muncitor. Cristian Petre economist, Cercul literar al sindicatelor - Ploieşti ARCURI DE TIMP O, zi de Mai, de primăvară caldă ! Toţi pomii i-ai pictat cu albe flori şi unda ta, năvalnic, iarăşi scaldă oraşul nins de steaguri şi de zori, pe mii de porţi, pe nevăzute schele, azi te-am simţit cum sui nestăvilit şi-am arborat pe ziduri mări de stele şi arcuri de triumf ţi-am împletit. Cu ochi senini şi-naripate-avinturi, noi am pornit, fremătător convoi, să-ţi revărsâm prin inimi zeci de cînturi să-ţi fluturăm stindardul vieţii noi. O, zi de Mai, de primăvară caldă, ai revărsat mănoasele-ţi puteri şi unda ta năvalnic astăzi scaldă oraşul nins de-nalte primăveri. Mihai Babei funcţionar, Cercul literar al sindicatelor - Botoşani Ca o fintină Ca o fîntină limpezind izvoare Ora de Mai se-aprinde-n sărbătoare Şi bate grav pe zare - o tulpină Cu seve săgetate de lumină. Ard cruguri la fruntarii. Primăvara Râsfringe-n energie toată ţara, Laborios şi dirz şi omenesc in ritmurile celor ce muncesc. Constructor dîrz şi dascăl şi poet Schele din umeri se desprind încet Lăsind cu fiecare zi, albastre, Semne izbinzii existenţei noastre Mi-e inima stindard de strajă pus In ampla navigare spre mai sus, in ora ce-şi roteşte-n juru-i serii Distanţele se numără-n victorii Pe care azi le raportăm - coloane Noi toţi, cei 20 de milioane. Ion Slatineanu muncitor, Cercul literar al sindicatelor - Piteşti ÎN ATENŢIA PARTICIPANŢILOR la concursul nostru de fotografii artistice Pentru că : a) numărul de fotografii sosite pe adresa concursului a depăşit cu mult spaţiul de publicare, multe lucrări reuşite urmînd să se întîlnească cu cititorii in viitoarele numere ale ziarului nostru, si b) un mare număr de scrisori ne solicită o amînare pentru ca artiştii fotografi amatori să poată beneficia de soarele care — nu ne-am pierdut încă răbdarea — se va face totuşi văzut. CONCURSUL SE AMÎNA PINA LA DATA DE 23 AUGUST 1973 Aşteptăm fotografiile dumneavoastră ! Mării 1 mai 1972 ♦ ♦♦ Ilustrația este realizată din fotografiile artistice primite în cadrul concursului nostru ♦♦♦ RELIEF — Aurel Toncoglaz — Bucureşti