Munca, martie 1974 (Anul 30, nr. 8173-8198)

1974-03-01 / nr. 8173

Pagina a 2-a (Urmare din pag. 1) ghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei — Alba, a spus : Pentru mine, cit şi pentru întreg colectivul de lucrători din I.A.S. Jidvei, această înaltă distincţie este un imbold in munca noastră viitoare. Vom depune eforturi sporite, toată capacitatea noastră de muncă în vederea transpunerii in viaţă a hotărîrilor Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, preţioasele dumneavoastră indicaţii privind dezvoltarea şi modernizarea agriculturii educindu-ne în felul acesta contribuţia la făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Vă rog să-mi permiteţi ca din partea celor ce au cinstea să fie distinşi astăzi, cu ocazia acestei mari aniversări a agriculturii noastre socialiste, a spus în cuvântul său Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare și apelor, să vă adresez dumneavoastră, tovarăşe secretar general, conducerii de partid și de stat, mulțumiri din toată inima pentru aprecierea dată muncii noastre, tuturor celor ce au lucrat pentru a îndeplini sarcinile date agriculturii. Considerăm aceasta, însă, şi ca o obligaţie sporită a noastră de a munci cu mai multă perseverenţă pentru Îndreptarea lipsurilor, pentru folosirea mai bună a mijloacelor puse la dispoziţia agriculturii, pentru a valorifica potenţialul ei real spre a obţine recolte ridicate în condiţii economice superioare. Vă asigurăm, tovarăşe secretar general, din partea conducerii Ministerului Agriculturii, a tuturor cadrelor care lucrează în aceasta, a tuturor specialiştilor şi lucrătorilor din agricultură, că nu vom precupeţi nimic pentru realizarea acestor sarcini de cinste puse de partid si de stat in fata noastră. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, întimpinat cu vii şi îndelungi aplauze, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Asistenţa in picioare aclamă, ovaţionează cu putere. Miile de participanţi, exprimîndu-şi dragostea neţărmurită faţă de conducătorul iubit al partidului şi poporului nostru, scandează îndelung sub imensa cupolă: „Ceauşescu- P.C.R. ★ Joi la amiază în cadrul unei festivităţi care a avut loc în Sala de marmură a pavilionului expoziţional, tovarăşul Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, a înmînat „Ordinul Muncii" cl. a II-a şi Ordinul „Meritul Agricol" cl. a II-a unui număr de 159 de cadre de conducere şi lucrători din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, conferite pentru contribuţia adusă la înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noasstră. In numele celor decoraţi, Vasile Dobre, preşedintele C.A.P. Comloşu- Mic, judeţul Timiş, şi Dionisie Benko, directorul I.A.S. Oradea, au mulţumit călduros conducerii partidului şi statului, subliniind că acordarea acestor Înalte distincţii reprezintă recunoaşterea străduinţelor depuse de colectivele în rindul cărora lucrează pentru sporirea producţiei agricole şi totodată un nou imbold pentru dezvoltarea în continuare a agriculturii socialiste. Apoi tovarăşul Emil Bodnaraş a adresat, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, personal, felicitări celor decoraţi, urîndu-Ie noi succese in munca pe care o desfăşoară. (Agerpres) MUNKA ★ CONFERINŢA PE ŢARĂ A CADRELOR DE CONDUCERE DIN UNITĂŢILE AGRICOLE DE STAT ŞI COOPERATISTE Solemnitatea inminării unor înalte distincţii DECRET al Consiliului de Stat (Urmare din pag. 1) Gheorghe Paloş, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R. ; Vasile Potop, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. ; Gheorghe Petrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. ; Gheorghe Roşu, prim-secretar al Comitetului judeţean Bacău al P.C.R. ; Constantin Sandu, prim-secretar al Comitetului judeţean Olt al P.C.R. ; Ion Sîrbu, prim-secretar al Comitetului judeţean Buzău al P.C.R. ; Gheorghe Tănase, prim-secretar al Comitetului judeţean Vaslui al P.C.R. ; Mihai Telescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R. ; Laurean Tulai, prim-secretar al Comitetului judeţean Sălaj al P.C.R. ; Iosif Cglar, prim-secretar al Comitetului judeţean Satu Mare al P.C.R. : Vasile Vilcu, prim-secretar al Comitetului judeţean Constanţa al P.C.R. : Constantin V. Alexe, preşedintele C.A.P. Otopeni, municipiul Bucureşti : Vasile G. Voicu, preşedintele C.A.P. Jilava, municipiul Bucureşti ; Ioan V. Milaciu, preşedintele C.A.P. Sard — Alba ; Ilie Cioarsă, preşedintele C.A.P. „Victoria“ — Arad ; Constantin A. Bădescu, preşedintele C.A.P. Boteni — Argeş ; Vasile I. Butnaru, preşedintele C.A.P. Parincea — Bacău ; Alexandru A. Czege, preşedintele C.A.P. oraşul Salonta : Vasile Gh. Dragoş, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie Bihor : Ştefan A. Pocs, directorul S.M.A. Săcueni : Dumitru D. Restanţia, directorul Trustului întreprinderilor agricole de stat Oradea : Gheorghe G. Jiga, preşedintele C.A.P. din oraşul Bistriţa : Nicolae A. Şaramet, preşedintele C.A.P. Codlea — Braşov : Gheorghe F. Radu, directorul S.M.A. „1 Mai“ — Brăila ; Zaharia St. Cosma, preşedintele C.A.P. Padina — Buzău : Vasile I. Boldea, preşedintele C.A.P. Fizeş, comuna Berzovia — Caraş-Severin ; Alexandru I. Botezan, preşedintele C.A.P. Mihai Viteazu — Cluj ; Carol G. Kiss, preşedintele C.A.P. din comuna Călăraşi — Cluj ; Octavian N. Lambru, directorul I.A.S. Murfatlar — Constanţa ; Gheorghe Gh. Nuţu, şef secţie la S.M.A. Cobadin ; Petre M. Stoica, preşedintele C.A.P. Peştera ; Anton I. Tincu, preşedintele C.A.P. Palazu Mare ; Petru I. Tomoroga, directorul Staţiunii experimentale pentru culturi irigate Valu lui Traian — Constanţa ; Endre L. Turoczi, preşedintele C.A.P. Tirgu Secuiesc — Covasna ; Nicolae N. Ioniţă, preşedintele C.A.P. Crovu — Dîmboviţa ; Ştefan Gh. Hirzoiu, preşedintele C.A.P. „1907“ din comuna Valea Stanciului—Dolj ; ing. Elvira L. Marinică, preşedintele C.A.P. Işalniţa— Dolj; Petre Gh. Botezatu, preşedintele C.A.P. Schela — Galaţi ; Gheorghe D. Ştefan, preşedintele C.A.P. Cuca — Galaţi ; Peter P. Kovacs, preşedintele C.A.P. Ditrău — Harghita ; Păun Răvaş, preşedintele C.A.P. Simeria — Hunedoara ; Vasile I. Berbecel, preşedintele C.A.P. Smirna — Ialomiţa ; Ion M. Năstase, directorul S.M.A. Cuza Vodă ; Ion Gh. Nicolae, directorul I.A.S. Făcăeni, Milinton I. Trif, directorul S.M.A. Griviţa — Ialomiţa; Gheorghe V. Bucă, preşedintele C.A.P. Deleni — Iaşi; Constantin D. Dogaru, preşedintele C.A.P. Tătăruşi; Alexandru C. Lazăr, rectorul Institutului agronomic Iaşi; Vasile N. Nemesniciuc, preşedintele C.A.P. Şipote — Iaşi; Grigore I. Bică, preşedintele C.A.P. Frasinet — Ilfov; Gheorghe Porumbel, preşedintele C.A.P. „8 Martie" din comuna Ulmeni, Ion S. Vermeşan, directorul I.A.S. Urziceni — Ilfov; Vasile A. Avram, preşedintele C.A.P. Coaş, comuna Săcălăşeni, Constantin F. Bădiţă, preşedintele C.A.P. Salcia — Mehedinţi; Neculai D. Bostan, preşedintele C.A.P. Girov — Neamţ; Constantin T. Bălan, directorul staţiunii experimentale Caracal — Olt; Vasile I. Bărbulescu, preşedintele C.A.P. Scorniceşti; Marin M. Diaconu, preşedintele C.A.P. Bucinişu; Dumitru I. Tudose, preşedintele C.A.P. Stoicăneşli — Olt; Gheorghe M. Iordache, preşedintele C.A.P. Vadu Săpat, comuna Fintînele. — Prahova: Costică T. Mişcă, preşedintele C.A.P. „Drumul lui Lenin" din comuna Bucov — Prahova : Teodor T. Cîmpan, preşedintele C.A.P. Surduc — Sălaj ; losif M. Varga, preşedintele C.A.P. Pir — Satu Mare; Andrei E. Muller, şef de secţie la S.M.A. din comuna Cirţa — Sibiu; Dumitru I. Popa, preşedintele C.A.P. Şara Mare — Sibiu; Vasile Albu, preşedintele C.A.P. din comuna Moara — Suceava; Marin C. Soare, preşedintele C.A.P „Partizanul Roşu" din oraşul Zimnicea — Teleorman; Nicolae V. Dogariu, directorul I.A.S. Giarmata — Timiş; Andrei M. Dzamba, directorul S.M.A. Gottlob; Petru I. Feneş, preşedintele C.A.P. Tomnatic, comuna Lovrin; Viorel S. Uibaru, preşedintele C.A.P. Lenauheim — Timiş; Nicolae C. Puşcuţă, preşedintele C.A.P. Peceneaga — Tulcea; Petru Mihalache, preşedintele C.A.P. Turzii, comuna Olteneşti — Vaslui; Gheorghe I. Mihăescu, mecanic de întreţinere la S.M.A. Drăgăşani — Vîlcea. ORDINUL „MERITUL AGRICOL" CLASA A II-A tovarăşilor Dumitru Bălan, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R.; Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Prahova al P.C.R.; Andrei Cervencovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Arad al P.C.R.; Trandafir Cocîrlă, prim-secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R.; Ion Dinca, prim-secretar al Comitetului judeţean Argeş al P.C.R.; Constantin Drăgan, prim-secretar al Comitetului judeţean Braşov al P.C.R.; Ştefan Mocuţa, prim-secretar al Comitetului judeţean Cluj al P.C.R.; Ioachim Moga, prim-secretar al Comitetului judeţean Hunedoara al P.C.R.; Ferdinand Nagy, prim-secretar al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R.; Cornel Onescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Teleorman al P.C.R.; Iulian Ploştinaru, prim-secretar al Comitetului judeţean Mehedinţi al P.C.R.; Ion Stănescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dîmboviţa al P.C.R.; Richard Winter, prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R.; Mihai Busuioceanu, vicepreşedinte al Comitetului de Stat al Planificării; Ion Ceauşescu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Mihai Calotiţă, director general adjunct la Centrala industrială de tractoare şi maşini agricole ; Bele Cseresnyes, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Constantin Iftodi, şeful Departamentului industriei alimentare din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor; Florin Iorgulescu, preşedintele Consiliului Naţional al Apelor; Constantin Marin, consilier la C.C. al P.Ill.R.; Aldea Militar, preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Ion Moldovan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Barbu Popescu, şeful Departamentului agriculturii de stat din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor; Gheorghe Popa, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Titus Popescu, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Adrian Rogojan, adjunct de şef de secţie la Consiliul Central de Control Muncitoresc al Activităţii Economice şi Sociale; Ion Ruşinaru, preşedintele Băncii pentru agricultură şi industria alimentară; Enache Sîrbu, şeful Departamentului îmbunătăţiri funciare şi construcţii din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor; Ion Stanciu, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Nicolae Ştefan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Vasile Vaida, preşedintele Casei de pensii a Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie; Simion Cristea, inginer şef la C.A.P. Mihalţa Alba; Ioan Coroiu, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie Arad ; Ştefan Fazekas, directorul întreprinderii agricole de stat Baraţca ; Petre M. Glăvan, directorul Direcţiei agricole a judeţului Arad ; Gheorghe Goina, preşedintele C A.P. Sîntana; Antoniu A. Romireş, preşedintele C.A.P. „Avintul" — Pecica ; Antal Vincze Szanda, preşedintele C.A.P. Dorobanţi; Mihai Stănescu, directorul întreprinderii „Avicola"; Ioan Tîrlea, directorul întreprinderii agricole de stat ■ Pecica; Lavinia Maria Băcanu, ingineră la C A.P Mozăceni; Ştefan Dinţa, preşedintele C.A.P. Mozăceni — judeţul Argeş ; Adelina Oprea, directorul întreprinderii agricole de stat Piteşti; Ioan Balaj, preşedintele C.A.P. Girişu Negru — Bihor ; Flore Bocşe, preşedintele C.A.P. Călacea; Dionisie Benko, director la întreprinderea agricolă de stat Oradea; Constantin Cahniţa, preşedintele C.A.P. Ripa; Ilie Drimbe, preşedintele C.A.P. Ţinea; Dezso Kiraly, preşedintele C.A.P. Borş; Samler Nagy, preşedintele C.A.P. Vaida; Ioan Turjuc, şef de fermă la I.A.S. Oradea; Ioan Modoran, director la Staţiunea experimentală pomicolă Bistriţa, jud.Bistriţa-Năsăud ; Ioan Mănoiu, direc- * tor general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Braşov; Constantin Butnar, mecanizator la S.M.A. Cimpia Turzii, Pavel Ciociu, director la întreprinderea inter-cooperatistă Răscruci ; Ioan Petean, preşedintele C.A.P. Jucu — Cluj; Gheorghe Filişan, preşedintele U.J.C.A.P. Constanţa; Mardiros Onic, directorul I.A.S. Stupina ; Constantin Popa, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Constanţa; Neagu Oprea, preşedintele C.A.P. Satu Nou; Constantin Petre, directorul I.A.S. Cogealac; Marin Purcurea, directorul Trustului S.M.A. Constanţa; Domokos Szăsz, preşedintele U.J.C.A.P. Covasna; Nicolae Tone, preşedintele C.A.P. Tirgovişte; Virgil Simescu, preşedintele C.A.P. comuna Vişina — Dîmboviţa; Oprea Cioroianu, director la întreprinderea avicolă de stat Craiova , Petre Bălan, preşedintele C.A.P. Catane; Nelică Cotoc, preşedintele C.A.P. Cornul; Livion Cristea, directorul I.A.S.. Complexul porcine — Băileşti; Constantin Glăvan, director general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Dolj; Mihai Vasalie, preşedintele C.A.P. Corod — Galaţi; Valentin Ghinea, preşedintele C.A.P. Certeşti — Galaţi ; Gheorghe Ionescu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Gorj; Victor Tomescu, preşedintele U.J.C.A.P. Gorj; Ioan Hegy, preşedintele C.A.P. Cristuru Secuiesc — Harghita ; Ioan Fulea, preşedintele C.A.P. Boşorod — Hunedoara ; Toiie Manea, preşedintele C.A.P. Boza Hunedoara ; Nicolae Andrei, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Lazăr“ — Ialomiţa ; Gheorghe Ciolănescu, directorul Trustului I.A.S. Ialomiţa ; Ion Cristea, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Ialomiţa ; Gheorghe Florescu, directorul S.M.A. Cosîmbeşti ; Gheorghe Ghiţă, preşedintele C.A.P. Muntenia Buzău ; Adrian Iacob, directorul S.M.A. Ciocăneşti ; Tudor Jugănaru, preşedintele C.A.P. Albeşti ; Vasile Martin, preşedintele U.J.C.A.P. Ialomiţa ; Ştefan Marin, directorul I.A.S. Stelnica ; Gheorghe Pescaru, directorul Trustului S.M.A. Ialomiţa ; Marin Vasilescu, directorul S.M.A. Plevna ; Ion Rădoi, inginer şef la C.A.P. Scînteia — Ialomiţa ; Vasile Axinte, inginer horticol, şef de fermă la I.A.S. Bucium — Iaşi ; Simion Bulgaru, directorul I.A.S. Popricani ; Virgil Burca, preşedintele C.A.P. Coarnele caprei ; Lucian Hatmanu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Iaşi ; Corneliu Mardare, directorul I.A.S. Miroslava ; Constantin Şalaru, preşedintele C.A.P. Bivolari ; Gheorghe Vasiliu, preşedintele U.J.C.A.P. Iaşi ; Alexandru Cocoşilă, directorul I.A.S. Afumaţi — Ilfov ; Dinu Daniliuc, preşedintele C.A.P. Munca ; Eftimie Vasilescu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Ilfov ; Constantin Bulagiu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Mehedinţi ; Ion Chitulescu, preşedintele C.A.P. Vlădaia ; Ion Lungu, directorul I.A.S. Dealul Viilor ; Marian Fufan, preşedintele U.J.C.A.P. Mehedinţi ; Nicolae Sanda, preşedintele C.A.P. Bălăciţă — Mehedinţi ; Ioan Catarig, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Mureş ; Nicolae Lobonţiu, preşedintele U.J.C.A.P. Mureş ; Emil Nicolae I. Silvaş, directorul Staţiunii experimentale zootehnice Tirgu Mureş ; Gheorghe Preda, directorul Trustului I.M.A. Neamţ ; Vasile Ciuciu, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Olt ; Ion Nicolaescu, directorul I.A.S. Sîmbureşti ; Nicolae Şoşoacă, preşedintele U.J.C.A.P. Olt ; Gheorghe Anghel, preşedintele C.A.P. Gheorghiţa — Prahova ; Aurel Farfurică, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Prahova ; Iuliu Laszlo, director la Institutul de cercetări, vini-viticole Valea Călugărească ; Gheorghe Radu, preşedintele U.J.C.A.P. Prahova ; Nicolae Babici, director general al Direcţiei generale agricole a judeţului Satu Mare ; Melchior From, şef fermă pomicolă la C.A P. Remetea ; Aurel Lăpuşan, director la Staţiunea experimentală agricolă Livada ; Mihai Macioca, preşedintele U.J.C.A.P. Satu Mare ; Vasile Manta, directorul Trustului I.A.S. al judeţului Satu Mare ; Ştefan Vilanyi, preşedintele C.A.P. Petreşti — Satu Mare ; Ruvin Mastan , preşedintele C.A.P. Romanaşi — Sălaj ; Leopold Kober, preşedintele U.J.C.A.P. Sibiu ; Mihai Tiller, director general al Direcţiei generale a judeţului Sibiu ; Trăian Corduhan, director general al Direcţiei generale a judeţului Suceava ; Tudor Done, preşedintele U.J.C.A.P. Suceava ; Mihai Gavriliuc, preşedintele C.A.P. Vereşti — Suceava ; Mihai Sandu, preşedintele C.A.P. Dumbrăveni — Suceava ; Puiu Alexandru Alexandrescu, directorul Trustului S.M.A. al judeţului Teleorman ; Constantin Coaje, preşedintele C.A.P. „Dunărea" din oraşul Zimnicea ; Emilian I. Mihăilescu, director general al Direcţiei agricole Teleorman ; Valeriu Ştefănescu, directorul S.M.A. Fintinele — Teleorman ; Ioan Ageu, directorul I.A.S. Variaş — Timiş ; Aristotel Blendea, directorul T.A.S. Grabăţ ; Livia V. Coli, preşedinta C.A.P. Alioş ; Vasile I. Dobren, preşedintele C.A.P. Comloşul Mic ; Iosif I. Demeter, preşedintele C.A.P. Nerău ; Emil E. Vlaicu, director la Staţiunea experimentală agricolă Lovrin — Timiş ; Vasile Dranoveţeanu, directorul Trustului I.A.S. Tulcea ; Gheorghe Guli, preşedintele C.A.P. Cataloi — Tulcea ; Aiuresei Gheorghe, directorul I.A.S. Bîrlad ; Gheorghe Condrea, preşedintele C.A.P. Deleni ; Nicolae Popovici, preşedintele C.A.P. Dăneşti ; Dumitru Rusu, directorul Trustului S.M.A. — Vaslui ; Costache S. Tătăruş, brigadier la C.A.P. Berezeni — Vaslui ; Mircea St. Gogioiu, secretar de comisie la U.N.C.A.P. ; Mircea D. Moţoc, secretar ştiinţific la Academia de ştiinţe agricole şi silvice Bucureşti ; Grigore D. Obrejanu, vicepreşedinte al Academiei de ştiinţe agricole şi silvice. „ORDINUL MUNCII" CLASA A II-a tovarăşilor : Gheorghe Avram, preşedintele C.A.P. Micălaca — Arad ; Ioan Braşovan, directorul I.A.S. Aradul Nou ; losif Crişan, mecanic la S.M.A. Şiria ; Andrei Gali, preşedintele C.A.P. Zerind — Arad ; Mircea Cruceanu, directorul S.M.A. Hemeiuşi — Bacău ; Petre Varga, preşedintele C.A.P. Sinnicolau-Român — Bihor ; Mihai Bucşă, directorul întreprinderii judeţene de plante medicinale Botoşani ; Vasile Focşa, preşedintele C.A.P. Miorcani — Botoşani ; Gheorghe Jităreanu, directorul I.A.S. Dorohoi ; Gheorghe Mureşan, directorul S.M.A. Săveni — Botoşani ; Elena Cărăvan, brigadieră la C.A.P. Racoş — Braşov ; Constantin Viorel Recean, directorul I.A.S. Făgăraş ; Vasilica Bejan, preşedinta C.A.P. Drogu — Brăila ; Zisu Olteanu, preşedintele C.A.P. Izvorul Dulce — Buzău ; Constantin Covaliu, directorul Staţiunii experimentale zootehnice Ruşeţu — Buzău ; Ion Cazacu, preşedintele C.A.P. Plopeni — Constanţa ; Mihail Mihailov, directorul întreprinderii „Avicola** Constanţa ; Niculiţă Şoimii, şef de fermă la C.A.P. Sivila — Galaţi ; Claudiu Coţofană, directorul I.A.S. Borduşani — Ialomiţa ; Teodor Borduşanu, directorul I.A.S. Feteşti ; Ion Bratu, preşedintele C.A.P. Făcăeni ; Viorel Cicu, directorul S.M.A. Ţăndărei — Ialomiţa ; Dumitru Ciorsac, mulgător la I.A.S. Miroslava — Iaşi ; Liviu Corla, preşedintele C.A.P. Bogata — Mureş ; Ioan Găucan, preşedintele C.A.P. Roznov — Neamţ ; Dumitru Trofin, preşedintele C.A.P. Răuceşti — Neamţ ; Corneliu Gir,joi, directorul Asociaţiei interlegumicole Gostavăţ — Olt ; Petre Guşatu, preşedintele C.A.P. Dranovăţ ; Nicolae Popescu, preşedintele C.A.P. Fărcaşele — Olt ; Alexandru Ţepuş, preşedintele C.A.P. „Drumul Păcii", Filipeştii de Tîrg — Prahova ; Anastase Camoş, brigadier de cîmp la C.A.P. Cerna — Tulcea ; Ion Nedelcu, rrfecanizator la S.M.A. Valea Nucarilor ; Anastase Suceanu, mecanic la secţia S.M.A. Cerna — Tulcea ; Ionel Bujor, tractorist la S.M.A. Vaslui ; Napolion Cazan, şef fermă taurine la I.A.S. Bîrlad ; Victoria Ionescu, şef fermă la C.A.P. Epureni — Vaslui ; Ion Dima, preşedintele C.A.P. Dumbrăveni — Vrancea ; Mihai Danielescu, preşedintele C.A.P. Vîrteşcoiu — Vrancea ; Emil Giurgiucă, director la Departamentul agriculturii de stat din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor ; Vasile Temişan, director la Institutul central pentru creşterea taurinelor Corbeanca, judeţul Ilfov ; Mihai Cristea, director la Staţiunea experimentală agricolă Suceava ; Constantin Damian, directorul Institutului central pentru nutriţia animalelor Baloteşti, judeţul Ilfov. Prin Decret al Consiliului de Stat au mai fost conferite un număr de 3 958 de ordine şi 17 300 de medalii unor ţărani cooperatori, muncitori, mecanizatori, tehnicieni şi ingineri, care au contribuit la dezvoltarea şi modernizarea agriculturii socialiste în patria noastră. (Agerpres) în prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, joi dimineaţă, au fost reluate în plen lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Dezbaterile s-au desfăşurat sub puternica înrîurire a cuvîntării secretarului general al partidului, adevărată Cartă a agriculturii româneşti, document de Însemnătate excepţională pentru dezvoltarea pe mai departe a acestei ramuri de producţie, a întregii noastre economii. Sosirea in incinta Pavilionului expoziţional a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat, a fost întîmpinată cu puternice ovaţii, cei prezenţi exprimîndu-şi sentimentele de înaltă stimă şi preţuire, de profundă recunoştinţă şi dragoste faţă de secretarul general al partidului, pentru analiza amplă făcută în cuvîntarea rostită la deschiderea Conferinţei asupra drumului parcurs de agricultura noastră, a căilor şi mijloacelor de creştere în continuare a producţiei agricole, ale perfecţionării activităţii în acest important sector al economiei naţionale, cit şi pentru aprecierile calde la adresa muncii pline de abnegaţie desfăşurată zi de zi de cei ce lucrează la ogoare. La lucrările Conferinţei au participat : tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vilcu, Ștefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Aurelia Dănilă, Miu Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion IIiescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilinei, Ion Păran, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, primsecretari ai comitetelor judeţene de partid, activişti de partid şi de stat, cadre din unele ramuri industriale, oameni de ştiinţă şi cultură. Lucrările Conferinţei au fost deschise de tovarăşul Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri. Au luat apoi cuvîntul Ion Spătărelu, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Doja", judeţul Ialomiţa ; Florentin Cirpan, director al întreprinderii , de stat pentru creşterea şi îngrăşarea porcilor Beregsău, judeţul Timiş; Marin Nedea, director al S.M.A. şi preşedinte al C.A.P. Purani, judeţul Teleorman ; Elena Orzan, şefă de fermă la C.A.P. Valea Măcrişului, judeţul Ilfov ■; Alexandru Toană, preşedintele C.A.P. „Viaţa nouă". Poiana Mare, judeţul Dolj ; Vasile Vilcu, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid Constanţa : Costică Mişcă, preşedintele C.A.P. Bucov, judeţul Prahova ; Ion Davidoiu, preşedinte şi inginer şef la C.A.P. Tîmboieşti, judeţul Vrancea ; Corneliu Mardare, director al I.A.S. Miroslava, judeţul Iaşi : Nicolae Babici, director al Direcţiei generale a agriculturii, industriei alimentare şi apelor, judeţul Satu Mare ; Nichifor Ceapoiu, directorul Institutului de cercetări pentru cereale şi plante tehnice Fundulea, judeţul Ilfov ; Maria Cucuta, şefă de fermă la C.A.P. Traian, judeţul Tulcea ; Iosif Molnar, inginer şef la C.A.P. Sinzieni, judeţul Covasna ; Maria Raţa, cooperatoare fruntaşă la C.A.P. Ardusat, judeţul Maramureş Vasile Bărbulescu, preşedintele C.A.P. Scorniceşti, judeţul Olt ; Ion Grecu, mecanizator la S.M.A. Bibeşti, judeţul Gorj ; Alexandru Czege, preşedintele C.A.P. Salonta, judeţul Bihor ; Johan Kraus, mecanizator la S.M.A. Reghin, judeţul Mureş ; Marin Traşcă, preşedintele Asociaţiei intercooperatiste de creştere şi ingrăşare a taurinelor Oprişor, judeţul Mehedinţi ; Ion Kelemen, preşedintele consiliului intercooperatist Cîrţa, judeţul Harghita ; Vasile Marin, prim-secretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R. După-amiază, lucrările s-au desfăşurat pe secţii cooperative agricole de producţie, pe grupe de judeţe, întreprinderi agricole de stat, staţiuni pentru mecanizarea agriculturii. In cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul un mare număr de participanţi care au analizat, in lumina cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rezultatele dobîndite în dezvoltarea producţiei agricole, vegetale şi animale, experienţa dobîndită in organizarea muncii pe principii moderne. Totodată, vorbitorii au scos in evidentă, cu simt de răspundere, deficientele care mai există in unele sectoare de activitate şi au făcut propuneri judicioase menite să ducă la valorificarea potenţialului real al agriculturii, pentru obţinerea unor producţii ridicate în condiţii economice superioare. Lucrările Conferinţei se reiau vineri dimineaţă. (Agerpres) A doua zi a lucrărilor Vineri 1 martie 1974 Cu şi mai multă dragoste44 DIN SALA CONFERINŢEI- ÎNSEMNĂRI ... Ascultind cifrele, mai bine zis relaţiile procentuale, din intervenţiile participanţilor la dezbaterile din cadrul Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste, mă gindeam că este necesar să chibzuim mai profund la semnificaţiile lor. Căci dincolo de faptul că in acest an, faţă de anul trecut, unităţile agricole de stat, de exemplu, vor trebui să producă cu 26 la sută mai multe cereale, cu 36 la sută mai multe fructe şi mai mulţi struguri, cu 35 la sută mai multă carne şi cu 31 la sută mai mult lapte, este vorba, nemijlocit, de viaţa fiecăruia dintre noi, de Îndestularea caselor noastre. Prin ele, prin cifrele ce se vor simple sinteze, realizăm, in fond, cu acuitate cit delegaţi sîntem de pămint. Cu respect trebuie să purtăm pămîntului. Şi, in acelaşi timp, se conturează, tulburător de complexă, nobleţea, mereu proaspătă, a muncii truditorilor ogoarelor. Fireşte, structura acestei munci a suferit o hotărită mutaţie tehnică, se află sub semnul unei continue mecanizări (faptul că un răstimp de numai trei ani s-a ajuns de la o sarcină, pe tractor, de 94 de hectare, la 80 de hectare, este el însuși grăitor pentru capacitatea industriei noastre socialiste de a asigura, intr-o măsură din ce in ce mai mare, baza tehnico-materială a agriculturii, al chimizării, al împletirii mai strinse cu activitatea de cercetare ştiinţifică in vederea selecţionării materialului de insămînţat şi al ameliorării raselor de animale. In conţinutul ei, intim, ea a rămas însă aceeaşi, întemeiată pe dragostea din veac a ţăranului român pentru pămîntul pe care au trăit şi au muncit moşii şi strămoşii săi. Poate tocmai de aceea, imi repeta, cu infinită emoţie, mecanizatorul Gheorghe Ene, Erou al Muncii Socialiste, de la S.M.A. Balaciu, judeţul Ialomiţa : „... deşi nu se poate spune că nu am făcut aşa şi pină acum, trebuie să ne apropiem cu şi mai multă dragoste de pămîntul ăsta al nostru, pe care il muncim , tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne-a atras atenţia că nici o palmă de pămint bun nu trebuie să rămînă in afara circuitului agricol. Şi la noi, tot pămintul e bun. Cumva, să am mai aspri cu noi înşine cind ne apucăm să facem ceva şi să nu ştirbim cu drumuri sau mai ştiu eu altceva, din pămintul lanurilor, al livezilor, al viilor sau al păşunilor. Că pămintul ăsta nu este, aşa, pur şi simplu, bogăţie prin el însuşi, ci prin ceea ce obţii de pe el..." Pornind de la ideile cuprinse în cuvîntarea secretarului general al partidului, participanţii la Conferinţă, şi odată cu ei toţi cei ce muncesc in agricultură, işi analizează în mod critic propria activitate. Şi trag învăţăminte. In gindurile lor a şi început astfel geneza unor rezultate pe măsura noilor cerinţe. „Este necesar să îndrăznim mai mult . îmi spunea inginerul Stănică Dumbravă, de la I.A.S. Coteşti. Adică să ne gîndim şi iarăşi să ne gîndim cum să ridicăm continuu nivelul productiv al culturilor in care ne-am specializat. Desigur, s~ar putea zice : ameliorările, pentru că au loc in cadrul unor procese biologice, cer timp. Aşa este. Dar este tot atât de adevărat că de ne vom face din aceasta o preocupare sistematică, de căpetenie, vom reuşi să obţinem mai grabnic rezultatele dorite. Este, ca să zic aşa, principala sarcină de partid a comuniştilor din agricultură de a obţine producţii, de la an la an, mai mari...". ... Da, ascultind sau citind cifre este necesar să reflectăm mai mult la ele, la pasiunea din care s-au născut, la nemulţumirea creatoare a oamenilor care, urmind îndemnul partidului, le vor din ce in ce mai mari. Nu de dragul „statisticilor'', ci cu conştiinţa limpede că ele, prin ceea ce exprimă in mod fizic, fac parte din efortul socialist de satisfacere într-o măsură tot mai mare a nevoilor materiale ale întregului popor. In acest sens, Conferinţa pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste se desfăşoară ca un atotcuprinzător forum al experienţei înaintate, al schimbului activ de idei, mărturisind larga deschidere spre nou a agriculturii noastre socialiste. Mihai Coesiu