Munca, august 1974 (Anul 30, nr. 8240-8244)

1974-08-02 / nr. 8240

ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA Anul XXX nr. 8240 ♦ Vineri 2 august 1974 ♦ 12 pagini 50 bani Criterii ce trebuie sa fie îndeplinite de candidații propuși pentru organele centrale și locale ale partidului (in pag. c 3-a) A PLENARA COMUNA A COMITETULUI CENTRAL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN SI CONSILIULUI SUPREM AL DEZVOLTĂRII ECONOMICE SI SOCIALE A ROMÂNIEI Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, in zilele de 27-29 iulie a avut loc Plenara comună a Comitetului Central al Partidului Comunist Român și Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale a României. La lucrările plenarei au participat numeroși invitați — primi-secretari ai comitetelor județene de partid, membri ai guvernului, conducători ai unor instituții centrale de stat și obștești, adjuncți ai șefilor de secții ale Comitetului Central, cadre de conducere din presă, care nu sunt membri ai C.C. al P.C.R. La propunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, plenara a păstrat un moment de reculegere în memoria lui Miron Constantinescu, vechi activist al partidului, care a încetat din viață. Plenara C.C. al P.C.R. a adoptat, in unanimitate, următoarea ordine de zi : — Probleme organizatorice . — Proiectul programului Partidului Comunist Român de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare a României spre comunism ; — Proiectul de Directive ale Congresului al XI-lea cu privire la planul cincinal pe 1976—1980 și liniile directoare ale dezvoltării economico-sociale a României pentru perioada pină in 1990 ; — Proiectul planului național unic de dezvoltare economico- socială și proiectul Bugetului pe anul 1975 ; — Proiectul de hotărîre privind convocarea, ordinea de zi și norma de reprezentare la cel de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român ; — Criteriile cu privire la candidații ce urmează a fi aleși în organele centrale și locale ale partidului. In cadrul lucrărilor, tovarășul Nicolae Ceaușescu a prezentat propunerile Comitetului Executiv în legătură cu problemele organizatorice înscrise la ordinea de zi. Plenara a ales, în unanimitate, ca secretar al C.C. al P.C.R. pe tovarășul Iosif Uglar și ca membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. pe tovarășul Emil Bobu. I. — Plenara Comitetului Central și-a însușit in unanimitate proiectul programului Partidului Comunist Român de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintare a României spre comunism. Plenara a dat o înaltă apreciere aportului nemijlocit al secretarului general al partidului la fundamentarea proiectului de program, teoretică și elaborarea relevînd caracterul marxist-leninist, profund creator și valoarea inestimabilă a contribuției personale a tovarășului Nicolae Ceaușescu la stabilirea liniei strategice și tactice, a direcțiilor principale de acțiune în vederea transformării revoluționare a societății, a edificării cu succes a societății socialiste multilateral dezvoltate și trecerii la construcția comunismului pe pămintul României. Relevînd însemnătatea deosebită a elaborării proiectului de program, plenara C.C. al P.C.R. apreciază că acest document de importanță istorică exprimă interesele vitale ale întregii noastre națiuni, ale dezvoltării societății socialiste românești, înfloririi țării, constituie călăuză sigură pentru toți comuniștii, pentru întregul popor, asigură unirea eforturilor tuturor oamenilor muncii, sub conducerea partidului, pentru înfăptuirea politicii sale interne și externe, oferă o perspectivă și o orientare clară pe o perioadă de 20-25 de ani, definind strategia generală și direcțiile tactice ale Partidului Comunist Român — al cărui scop principal este făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor pentru edificarea comunismului în România. (Continuare in pag. a 2-a) HOTĂRÎRE privind convocarea celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, ordinea de zi și norme de reprezentare la congres Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român hotărăște următoarele : I. Convocarea Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român pentru data de 25 noiembrie 1974, cu următoarea ordine de zi : 1. — Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea desfășurată în perioada dintre Congresul al X-lea și Congresul al XI-lea ale partidului. 2. — Raportul Comisiei Centrale de Revizie. 3. — Proiectul de Program al Partidului Comunist Român. 4. — Proiectul de Directive ale Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1976—1980 și liniile directoare ale acestei dezvoltări pe perioada 1981—1990. 5. — Proiectul de Norme ale eticii și echității socialiste. 6. — Cu privire la modificarea unor prevederi ale Statutului Partidului Comunist Român. 7. — Alegerea Comitetului Central al partidului, a secretarului general al Partidului Comunist Român și a Comisiei Centrale de Revizie. II. Norma de reprezentare la congres să fie de 1 delegat la 1000 de membri de partid, luînd ca bază numărul membrilor partidului la 1 septembrie 1974. III. In anul 1974 urmează să aibă loc adunări generale și conferințe de dări de seamă și alegeri in toate organizațiile partidului, inclusiv în cele ce urmau să țină adunările sau conferințele de dări de seamă și alegeri in anul 1976. IV. In conformitate cu prevederile statutului, conferințele județene și a municipiului București urmează să facă propuneri de candidați pentru a fi aleși în Comitetul Central de către congres. Plenara a stabilit să se asigure o mai bună reprezentare teritorială în Comitetul Central al partidului, precum și o reprezentare corespunzătoare a marilor centre industriale. De asemenea, plenara a stabilit să recomande conferințelor județene și a municipiului București să propună un număr mai mare de candidați decât numărul celor care urmează să fie aleși în Comitetul Central. Un grandios program al împlinirii noastre socialiste Acum cîteva zile s-au încheiat lucrările Plenarei comune a Comitetului Central al Partidului Comunist Român și Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și celui de-al Sociale, în pregătirea XI-lea Congres al partidului, convocat pentru 25 noiembrie a. c., ea a supus examinării și dezbaterii largi documente programatice de o covîrșitoare însemnătate care prefigurează o nouă și strălucită etapă istorică a devenirii noastre : edificarea cu succes a societății socialiste multilateral dezvoltate și crearea condițiilor pentru trecerea la construcța comunismului pe pământul României. Putem spune că acest înalt forum comunist, luminat de remarcabila personalitate a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, a conturat pe baze științifice, cu profunzime și spirit creator, cu cutezanță revoluționară, destinele viitoare ale națiunii noastre. Ele corespund voinței noas (Continuare in pag. an-a) Florin PANTELIMONESCU