Munca, decembrie 1974 (Anul 30, nr. 8258-8261)

1974-12-06 / nr. 8258

Pagina a 2-a MUNCA Din toate colțurile țării, mii și mii de scrisori și telegrame purtînd semnătura muncitorilor, a țăranilor, a militarilor, a intelectualilor, a organizațiilor de partid, de stat, ale sindicatelor și altor organizații obștești, sosesc in aceste zile pe adresa Comitetului Central al partidului, a tovarășului Nicolae Ceaușescu. In cuvintele pornite din inima și cugetul profund al oamenilor muncii români, maghiari, germani și de alte naționalități regăsim superbul ecou al uralelor-triumf în care s-au încheiat lucrările marelui forum comunist, deopotrivă o strălucită și emoționantă aprobare a documentelor istorice adoptate de Congres — remarcabile sinteze ale drumului parcurs, magistrale și clare prefigurări ale societății socialiste multilateral dezvoltate, a comunismului. Citim mesajele adresate partidului, tovarășului Nicolae Ceaușescu și în slovele încărcate de o nemărginită bucurie și o nestinsă căldură regăsim Înseși sufletul și conștiința acestui popor hotărît totdeauna, și azi mai mult ca oricind, să se înalțe pe sine prin sine , zidind trainic edificiul comunist în propria-i CETATE. Adoptînd în unanimitate documentele fundamentale ale existenței noastre prezente și viitoare, model dinamic și luminos al societății românești in următorul pătrar de veac, poporul și-a exprimat vibrantul legămînt cu partidul născut din visurile și luptele sale seculare , optând pentru comunism, pentru democrație, adevăr, pentru dreptate, pentru UMANISM deplin și total, muncitorii, țăranii, intelectualii au reales la crima țării și a partidului pe cel mai ilustru fiu al său, pe Nicolae Ceaușescu. „Colectivul întreprinderii de utilaj petrolier Tîrgoviște — se spune în telegrama trimisă — vede in realegerea dumneavoastră in această funcție de răspundere expresia activității rodnice pe care ați desfășurat-o in cei 40 de ani in mișcarea muncitorească și în rândurile partidului în care v-ați afirmat ca un cetățean, patriot și revoluționar, ca un înflăcărat comunist. Suntem convinși că dacă astăzi ne putem mîndri cu realizări deosebite in construcția socialismului, aceasta se datorește politicii înțelepte a partidului, elarviziunii și spiritului realist cu care conduceți destinele poporului român“. înțelepciunea națiunii este și voința sa , pentru triumful idealului comunist poporul, asemenea unui singur om, hotărăște, cu limpezime desăvîrșită. „Realegerea dumneavoastră ” scriu comuniștii Combinatului de industrializare a lemnului București-Pipera — răspunde sentimentului de adinei dragoste și prețuire, de respect și devotament cu care întreaga națiune vă înconjoară...“ Unanimitate, entuziasm, optimism tonic și trainic, încredere. Realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în fruntea partidului — așa cum scriu muncitorii, inginerii și tehnicienii întreprinderii bucureștene de mașini grele și colectivul de muncă de la I.A.S. Bărăganul, județul Ialomița, și autea și atîtea alte colective — dau continuității mersului nostru certitudinea înainte, totodată garanția că intr-o indisolubilă unitate, poporul și partidul, străbuna și mereu tinăra noastră PATRIE, va urca noi și noi trepte de împliniri spre gloria generațiilor de acum și a celor viitoare, spre măreția ROMÂNIEI, a triumfului socialismului și păcii în lume. De numele acestui strălucit arhitect și ctitor de ev nou sînt legate împlinirile noastre și aspirațiile noastre. De spiritul său creator de lucru exclus rutinei, suficienței, automulțumirii cu sine și cu toți, de abnegația sa fără odihnă, de devotamentul său nestrămutat față de comunism, cea mai umană și mai dreaptă societate, ne legăm nu numai bucuria de azi ci și cea de mîine. Pentru că, el Nicolae Ceaușescu, scriind cu propria-i mină Programul partidului, dezbătut și aprobat în unanimitate de popor, a prefigurat o istorie pe care națiunea română, in unanimitate, o va scrie și o va împodobi cu fapte demne de gloria partidului nostru comunist, a primului comunist al țării. Este, de fapt, cel mai uman omagiu și cel mai sublim angajament. Dînd glas celor mai sincere sentimente care animă colectivul întreprinderii de anvelope Danubiana se spune in telegrama trimisă : „...vă asigurăm, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, că ne vom înzeci eforturile pentru a pregăti în condiții exemplare îndeplinirea planului de producție pe anul viitor, ei vom munci fără preget pentru a pune in valoare noi rezerve de sporire a producției, pentru ca avansul cîștigat in realizarea cincinalului înainte de termen să crească la 1300 milioane lei la producția globală și la 560 000 bucăți anvelope producție suplimentară“. Da, luminoasele documente ale Congresului partidului, prevederile sale însuflețitoare, cer muncă însuflețitoare, hotărire, creație, o abnegație, o mare și totală responsabilitate a fiecăruia pentru fiecare, a fiecăruia pentru toți. „Vă raportăm, iubite tovarășe secretar general — se spune în telegrama colectivului de muncitori, ingineri și tehnicieni de la întreprinderea forestieră de exploatare și transporturi Bistrița, județul Bistrița-Năsăud — că pină la sfîrșitul acestui an jubiliar vom realiza peste planul pe 4 ani, 18 milioane lei la producția globală, 50 de milioane lei la producția marfă, iar peste prevederile cincinalului vom obține în această perioadă, in plus, 41 milioane lei valută la export și peste 18 milioane lei la investiții“. Mesajele, miile de telegrame și scrisori adresate partidului, tovarășului Nicolae Ceaușescu, adună în gânduri, fapte, angajamente. Sunt semne ale maturității, ale conștiinței, ale noii personalități. Sunt dovezile crezului nostru comunist. „Minerii și petroliștii, consecvenți tradițiilor revoluționare de muncă și de luptă care i-au însuflețit de-a lungul anilor — se spune în telegrama Ministerului Minelor, Petrolului și Geologiei — se vor achita in mod exemplar de sarcinile ce le revin din actualul cincinal, vor munci cu devotament și abnegație pentru îndeplinirea prevederilor documentelor Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român, pentru realizarea cincinalului 1976—1980 și dezvoltarea industriei extractive în perioada 1981— 1990, garanția dezvoltării bazei energetice și de materii prime minerale a economiei naționale“. De la un capăt la altul, țara trăiește și lucrează la spiritul general al marelui forum Scriitorii, artiștii plastici, fizicienii, siderurgiștii, chimiștii, tineretul, sindicatele, toți oamenii muncii, români, maghiari, germani sau de alte naționalități, fac din Programul partidului, din Directive, din magistrala sinteză cuprinsă in Raportul prezentat Congresului de tovarășul Nicolae Ceaușescu, propriile lor programe de studiu, de chibzuință, de lucru. In lumina lor apar inițiative, angajamente, se creează. Dar dincolo de aceste distingeri în telegramele angajamente și scrisorile adresate secretarului general al partidului hotărirea fermă a comuniștilor, a întregului popor pentru o continuă și neîntreruptă perfecționare și autoperfecționare, un efort unanim de a promova noul, experiența înaintată, de a valoriza mai substanțial rezervele existente la fiecare loc de muncă. Neîndoios, în acest climat de exigență și responsabilitate, de angajare totală pentru realizarea exemplară a politicii partidului, sindicatelor le revin — după cum se subliniază și în Programul partidului — sarcini de mare însemnătate. Realizarea lor presupune perfecționarea formelor și metodelor de lucru, un efort general susținut, în scopul lărgirii sferei de cuprindere a muncitorilor în întrecerea socialistă, în amplul proces de educare comunistă a maselor, în spiritul luminoaselor idei ale celui de-al XI-lea Congres al partidului. Florin PANTELIMONESCU • Din toate colțurile țării, muncitorii, țăranii, intelectualii, adresează tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU mesaje, telegrame și scrisori cu prilejul realegerii sale în înalta funcție de secretar general al partidului. • Națiunea noastră va munci cu toate forțele, cu întreaga capacitate și energie creatoare pentru a îmbrăca în haina faptelor certe tot ceea ce istoricul Congres a gindit și a adoptat in unanimitate. • Traducind în viață, neabătut, istoricele hotărîri, patria noastră va urca noi și noi trepte spre făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, a înaintării spre comunism. TOTUL PENTRU ÎNFĂPTUIREA EXEMPLARA A Făurim din inima, sănătate, putere de muncă, în slujba marii opere căreia i-ați dedicat întreaga viată socialismul și comunismul pe pămîntul Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului secretar general, Nicolae Ceaușescu. (Urmare din pag.ia) tovarășe Nicolae Ceaușescu, o chezășie a înfăptuirii viitorului de aur al României și un exemplu mobilizator pentru îndeplinirea în condiții optime a sarcinilor de mare răspundere ce le revin în mobilizarea maselor la realizarea cincinalului înainte de termen, in dezvoltarea întrecerii socialiste, îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă și de viață a celor ce muncesc, la formarea și dezvoltarea conștiinței socialiste a omului nou, constructor conștient al socialismului și comunismului pe pămîntul scump și străbun al patriei noastre. Cu sentimentele încrederii neabătute în viitorul patriei, strălucit prefigurat de documentele programatice ale Congresului al XI-lea, cu răspunderea sporită și dorința manifestă de a participa neobosit, de a nu precupeți nici un efort pentru transpunerea în viață a grandioaselor planuri elaborate de partid, sindicatele din țara noastră se angajează solemn în fața partidului, a dumneavoastră personal, tovarășe secretar general, șă acționeze cu abnegație, fermitate revoluționară și devotament exemplar, pentru înfăptuirea hotăririlor Congresului al XI-lea al partidului și ridicarea României spre culmile civilizației socialiste și comuniste. „PORNIREA UN DRUM DE MUNCĂ“ (Urmare din pag. 1-a) Dar a trece de acum la înfăptuirea hotăririlor Congresului XI inseamnă, pe lingă edificarea bazei materiale necesare etapei cincinalului revoluției tehnico-științifice, imprimarea caracterului realist, responsabil al documentor Congresului in toate domeniile vieții sociale. Spiritul lor științific trebuie să iradieze încă de azi activitatea social-economică, cum de asemenea practica trebuie să fie tot mai puternic pătrunsă de spiritul responsabilității față de partid, față de popor, față de viitor, de spiritul perfecționării, trăsături atât de prezente în documentele Congresului. Pentru ca luciditatea realistă, cutezanța gândirii, fundamentarea științifică să cuprindă masele și să devină concepție și metodă curentă a modului de muncă, documentele Congresului trebuie cunoscute. Se conturează astfel o sarcină de majoră importanță pe plan ideologic căreia trebuie să i se coordoneze întregul arsenal de metode al învățămîntului politico-ideologic și economic organizat de sindicate — însușirea de către toți oamenii muncii a acestor importante documente. De altfel, aceasta este și o chemare a Rezoluției Congresului . „Congresul consideră necesar să întărească în continuare rolul organizațiilor de masă și obștești in societatea noastră, atit in dezbaterea măsurilor privind dezvoltarea economico-socială, cit și in educarea socialistă și mobilizarea oamenilor muncii la înfăptuirea Programului partidului, a politicii sale interne și externe“. Pentru ca ideile Congresului să cuprindă masele și să devină astfel adevărate forțe materiale, pentru ca spiritul lor novator să se încetățenească în toate domeniile vieții sociale, sindicatele vor folosi formele și metodele specifice activității lor, aducîndu-și prin aceasta aportul la structurarea unui stil de muncă corespunzător obiectivelor viitoare. Poporul consideră Programul Partidului ca programul țării. Că el este destinat propășirii, bunăstării și că înfăptuirea lui cere efort, dăruire. De aceea, primele succese în muncă înscrise în Carta întrecerii după Congres, constituie de fapt și primele semnături, angajamente moral-politice de participare la făurirea viitorului.